#1
Goedenavond DF'ers!
Afgelopen weekend heb ik op een festival voor de 1e keer XTC gebruikt. Dit ging om Pharaoh 240mg.
(Side info: 24 jaar, ~1,85m en 90kg. Alleen de nodige ervaring met alcohol en wiet.)
Ik was met een leuke groep vrienden die regelmatig gebruiken, dus ik voelde me hier erg op mijn gemak bij. Natuurlijk wel de zenuwen die je (altijd) hebt bij het eerste gebruik van iets onbekends, aangezien je niet weet wat het met je gaat doen.
Om 16:00 begon ik met 1/3. Na een uur merkte ik echter nog geen verschil. Ik heb het vermoeden dat dit komt doordat ik het gevoel niet kon herkennen. Ongeveer een kwartier/half uur daarna nam ik nog 1/3 bij en zo'n 30 minuten later begon ik me wel wat zweverig te voelen. Mijn vrienden waren na de 1/3 al knuffelig en aan het 'zweven', dat vond ik erg apart. Na het lezen van een aantal verhalen hier is me dat echter wel wat duidelijker geworden.
Toen ik uiteindelijk de laatste 1/3 bijnam begon het feest voor mij pas echt. Het begon wat donkerder te worden en de sfeer werd steeds beter. Het was echt een gevoel wat je gewoon niet volledig kan omschrijven. Een gevoel waar ik al een hele lange tijd naar op zoek was. Ik was knuffelig, gezellig, spraakzaam, en vooral ontiegelijk hyper.
Ik merkte na een tijdje wel dat het begon af te zwakken en besloot om nog een halfje bij te nemen. Vrienden van mij zaten inmiddels al op 2 hele, waar ik nog op anderhalf zat.
Het gevoel kwam terug en nog bijna 2x zo sterk ook. "Ogen dicht, richt je tot de muziek en neem het in je op." gaf een maat aan. Man, man, man. Ik begon zo fanatiek te spacen, dat hadden ze me wel eerder mogen vertellen.
Elke keer dat ik een downer voelde aankomen, nam ik weer een kwartje bij. Uiteindelijk zat ik rond 22:00u aan 2 en een kwart pil, waar het bij gebleven is.
Tussendoor heb ik me goed aan de 1-2 bekers water per uur gehouden, daar letten we met zijn allen erg goed op. Dat leverde een erg fijn gevoel, om het samen met ervaren gebruikers voor het eerst te doen.
Ik heb echter wel gemerkt dat ik voor mijn gevoel erg snel ging bijnemen. Ik was zo gek op de pieken, dat ik niets van de downers wilde weten. Het liefste wilde ik dat gevoel voor de rest van de avond.
Als ik er zo op terugkijk, had ik het verstandiger gevonden om me wat in te houden. Iets wat ik de volgende keer (als het gebeurd) ook zeker ga doen (proberen). Het voelde echter geen moment verkeerd, geen enkele aanleiding tot bad gaan. Daarom had ik ook wel het vertrouwen om lekker door te gaan en te luisteren naar mijn lichaam.
Al met al vond ik het voor mijn eerste XTC trip een erg goede. Hoop dat ik het de volgende keer beter voel aankomen, zodat ik niet zo snel hoef bij te nemen.
Iemand nog tips? Dan hoor ik ze graag!
Grtz.
Afgelopen weekend heb ik op een festival voor de 1e keer XTC gebruikt. Dit ging om Pharaoh 240mg.
(Side info: 24 jaar, ~1,85m en 90kg. Alleen de nodige ervaring met alcohol en wiet.)
Ik was met een leuke groep vrienden die regelmatig gebruiken, dus ik voelde me hier erg op mijn gemak bij. Natuurlijk wel de zenuwen die je (altijd) hebt bij het eerste gebruik van iets onbekends, aangezien je niet weet wat het met je gaat doen.
Om 16:00 begon ik met 1/3. Na een uur merkte ik echter nog geen verschil. Ik heb het vermoeden dat dit komt doordat ik het gevoel niet kon herkennen. Ongeveer een kwartier/half uur daarna nam ik nog 1/3 bij en zo'n 30 minuten later begon ik me wel wat zweverig te voelen. Mijn vrienden waren na de 1/3 al knuffelig en aan het 'zweven', dat vond ik erg apart. Na het lezen van een aantal verhalen hier is me dat echter wel wat duidelijker geworden.
Toen ik uiteindelijk de laatste 1/3 bijnam begon het feest voor mij pas echt. Het begon wat donkerder te worden en de sfeer werd steeds beter. Het was echt een gevoel wat je gewoon niet volledig kan omschrijven. Een gevoel waar ik al een hele lange tijd naar op zoek was. Ik was knuffelig, gezellig, spraakzaam, en vooral ontiegelijk hyper.
Ik merkte na een tijdje wel dat het begon af te zwakken en besloot om nog een halfje bij te nemen. Vrienden van mij zaten inmiddels al op 2 hele, waar ik nog op anderhalf zat.
Het gevoel kwam terug en nog bijna 2x zo sterk ook. "Ogen dicht, richt je tot de muziek en neem het in je op." gaf een maat aan. Man, man, man. Ik begon zo fanatiek te spacen, dat hadden ze me wel eerder mogen vertellen.
Elke keer dat ik een downer voelde aankomen, nam ik weer een kwartje bij. Uiteindelijk zat ik rond 22:00u aan 2 en een kwart pil, waar het bij gebleven is.
Tussendoor heb ik me goed aan de 1-2 bekers water per uur gehouden, daar letten we met zijn allen erg goed op. Dat leverde een erg fijn gevoel, om het samen met ervaren gebruikers voor het eerst te doen.
Ik heb echter wel gemerkt dat ik voor mijn gevoel erg snel ging bijnemen. Ik was zo gek op de pieken, dat ik niets van de downers wilde weten. Het liefste wilde ik dat gevoel voor de rest van de avond.
Als ik er zo op terugkijk, had ik het verstandiger gevonden om me wat in te houden. Iets wat ik de volgende keer (als het gebeurd) ook zeker ga doen (proberen). Het voelde echter geen moment verkeerd, geen enkele aanleiding tot bad gaan. Daarom had ik ook wel het vertrouwen om lekker door te gaan en te luisteren naar mijn lichaam.
Al met al vond ik het voor mijn eerste XTC trip een erg goede. Hoop dat ik het de volgende keer beter voel aankomen, zodat ik niet zo snel hoef bij te nemen.
Iemand nog tips? Dan hoor ik ze graag!
Grtz.