Mooi en puur report, het is altijd mooi om te lezen hoe iemand dichter bij zichzelf komt tijdens gebruik van psychedelica.
Wel vind ik trippen met je kind(eren) erbij persoonlijk een no go. Of was het de bedoeling een microdosering te nemen en had deze per ongeluk veel meer effect?
Dankjewel.
Ik ging er vanuit dat ik niet zou gaan trippen. De dag ervoor had ik namelijk al een microdosering gehad, dus vanwege dat het anders niet zou werken had ik een centimeter groter steeltje uitgekozen. Alsnog een heel klein paddenstoeltje.
Het was dus niet mijn verstandelijke intentie om te gaan trippen, maar ongelukken bestaan niet.
Ik ben het met je eens dat volwaardig trippen in het bijzijn van je kinderen beneden de achttien niet verantwoord is.
Als ik weet dat ik heftig ga trippen ben ik altijd alleen en weet ik dat geen verantwoordelijkheden heb.
Op zo'n lichte dosering in het bijzijn van je kind kan ik aanraden, moet er natuurlijk wel een wijs volwassen persoon bij zijn. We worden hier in Nederland best wel bang gemaakt als het te maken heeft met het opvoeden van je kind, terwijl niemand gek kijkt als je je pasgeboren kind naar de crash brengt terwijl moeder en kind negen maanden lang onafgebroken verbonden waren. Ook zie ik genoeg ouders op hun telefoon zitten terwijl ze met hun kinderen zijn, ik kan eigenlijk nog wel een tijdje doorgaan. Het is best krankzinnig, heb je bijvoorbeeld weleens een ouder gezien die zijn kind in een tuigje heeft aan de lijn als een hondje?
Als je dat allemaal vergelijkt met mij die totaal open is en met alleen maar liefde en mijn vrouw die compleet nuchter is, een telefoon bij de hand, dichtbij huis. Er kan altijd iets verkeerd gaan, er kunnen soms ook hele mooie dingen gebeuren.
Ik weet van mezelf dat ik heel goed weet wat wel en niet kan.
Weer zo'n prachtig ontroerend report! (zoals die van NiandraLades)
Ik voel het ook op een zelfde manier denk ik. De maatschappij is ziek, nep, demonisch. (Bijna) iedereen denkt dat ze echte levens leiden maar praktisch iedereen speelt een rol. Keeping up appearances. En wanneer je in de bewoonde wereld leeft, sleept het je mee en doe je precies hetzelfde.
Bomen zijn ook wezens. Je kunt met ze communiceren door in hun aanwezigheid te zijn en daar 1 mee te worden.
Prachtig hoe je dichter bij je zoontje kwam door het masker af te zetten. Blijkbaar was dit een heel waardevolle ervaring voor jullie, dus ik ben het er niet mee eens dat (licht) trippen in nabijzijn van kleine kinderen per se slecht is.
Edit:
Dit vind ik heel mooi dat je dit inzag:
Heel veel van wat we doen en zeggen is geen ware expressie van onszelf. Ik hoor het zo vaak tegenwoordig wanneer ouders tegen hun kinderen praten. Het is gespeeld, het is niet echt. En het is zo pijnlijk als je begint door te krijgen dat je woorden aan je naasten (waar je wel degelijk van houdt) niet echt zijn, niet van een ware plek komen.
Dankjewel Mindless.
De mensen die ik tegenkwam zagen er ook echt ziek uit, alsof er totaal geen liefde meer in zat.
Niet alle maar een grotendeel wel.
Ja bomen zijn ook wezens.
Ik voelde hoe gek het ook klinkt dat mijn aanraking naar de boom, ook voor de boom fijn voelde.
Het voelde echt dat we verbonden waren.
De wereld en alles is zo groot het is naïef om te denken dat wat wij mensen weten het enige is wat er is.
Ik ga volgende week de dosis iets opschroeven en weer naar de boom, dan wel alleen natuurlijk.
Mooi dat je dat opmerkt.
Het voelde echt van; huh dit ben ik helemaal niet, dit is niet mijn stem, ik wil ook helemaal niet zo klinken.
Vanaf toen is mijn ouderlijke neppe houding verdwenen tegenover mijn zoontje.
Toen we weer thuis kwamen uit het bos heeft ie de hele tijd heel dicht tegen mij aangezeten onder een deken.
Wat hij normaal eigenlijk nooit doet, alleen bij zijn mamma.