Zoo dat is een hele nare belevenis geweest zeg!
Je hebt zoals je beschrijft een kwart van 0.5 gr brownie gegeten.
Die cake en brownies zijn vaak gemaakt door iemand die er werkt of een bekende
en die zijn vaak altijd een stukkie sterker dan ze denken of zeggen.
En dat je een kwart neemt is niet direct ook een 1/4 van 0.5gr.
Je kan ook een stuk hebben gegeten met 0.3 in jouw 1/4.
Hoe je de klachten ervaarde in het begin,
komt omdat het sterker begon dat je verwachte,
en daar van schrikt lichamelijk/geestelijk.
Door die reactie ontwikkelde je een klassieke paniek aanval.
Hyperventilatie door te haastig te ademen door angst.
Emoties die veel meer versterkt worden.
Stress geestelijke en lichamelijk.
Dicht geknepe keel, geen of moeilijk adem halen.
Dat zorgt voor veel stress en lichamelijke klachten.
En dan de angst tegelijk om je denkt dat het nu verkeerd gaat aflopen etc.
Waardoor je nog langer in zo'n paniek aanval blijft.
Daarbij begon je door de brownie ook visueel te trippen en gekke
theorieën en beelden is niet vreemd.
Dan zakt alles een beetje soms en denk je he he
en dan komt het opeens weer terug.
Angst om je zelf helemaal te verliezen en
ook zelfmoord ideeën als je zo wanhopig wordt
door alle spanning, stress, angst is ook te begrijpen.
Je wil dat het stopt en direct!
Het dubbele van een paniek aanval is,
dat je lichaam je voor de gek houdt.
Deze start een angst reactie vechten/vluchten op.
En dan adem je een paar keer te haastig en heb
je de hyperventilatie erbij.
Dat levert moeilijk ademen op en door te haastig te ademen.
Dan krijg je ook vaak pijn op borst en een drukkend gevoel.
Dan denk jij in je angst dat er een hart aanval aan komt.
Waardoor je je hartslag weer sky high brengt.
Zo wordt je door je lichaam bezig gehouden met allemaal nare klachten.
En het blijft maar doorgaan als je angt en stress blijft aanmaken.
Je kan als het nog weer is gebeurd,
het beste even weggaan waar je bent en buiten gaat wandelen
samen met iemand, goed proberen je ademhaling weer normaal te krijgen.
En probeer te praten en afleiding te vinden samen dan zal je merken
dat de klachten ook weer redelijk snel kunnen verdwijnen.
na 15 min buiten met hulp is wel haalbaar.
Je hebt geen psychose gehad hoor.
Ik weet toevallig dat dat stuk complexer is en begint
al met eerste klachten en rustig opbouwen in 2 dagen
voor het psychotisch wordt en zelf ben je
niet persee angstig want je zit voor je gevoel bijvoorbeeld
op de bank maar staat buiten bij de stoplichten.
Veel stemmen en geluiden etc. heb je daar ook mee in het begin.
En ontstaat niet persee door drugs maar dat je hersens iets niet kunnen verwerken.
Mijn ex heeft de ziekte manisch depressief en als ze teveel naar manisch ging
dan begon ze ook allemaal symptomen te krijgen en werd het helaas ook soms een psychose.
En wees blij want als je dat eenmaal gaat ontwikkelen word je er vatbaar voor.
En indd ze heeft het vaker gekregen. En je kan er in blijven hangen voor dagen...
Uiteindelijk komen en gaan die Visuals en vreemde dingen die je ziet,
en heb je je paniek onder controle dan bezig blijven met afleiding
door dingetjes te doen. Dan heb je de meeste kans dat het afzakt.
En dan krijg je ook een gevoel van verlichting dat het einde misschien wel in zicht is.
Als je dan eenmaal weer lichamelijk en geestelijk tot rust bent gekomen,
dan val je heel snel in slaap omdat het zo'n heftige gebeurtenis is word je zo moe.
Je hebt helaas een bad trip gekregen en een paniek aanval...
Je begon dat je al soms niet lekker ging op wiet en hasj.
Als je zelf een angst / depressie stoornis hebt dan
dan kan je beter niet blowen want dat versterkt
vaak je angst direct en dan heb je weer kans
dat je een paniek aanval aanmaakt en is het circus weer kompleet.
En geen brownies en wietcake meer verlopig of nooit meer.
Dat werkt gewoon extra heftig voor jouw klachten.
En nu je zo'n bad trip hebt gekregen ga je straks
als je weer is wilt blowen daar ongemerkt ook aan denken.
En word je nerveus en dan komt de angst en stress weer en
zit je weer in een rot situatie!
Ik heb dat ook ontwikkeld na zo fout gaan van een trip.
Ben er wel blij mee want zo rook ik al jaren geen wiet meer ook lol
Zodra ik weer een paar hijsjes nam dan was het heel snel van nerveus naar angst
en je zelf rustig houden en bezig houden dat het niet overgaat in een paniek aanval.
Ga lekker dingen doen die je ontspanning geven en als het lekker weer is naar buiten
komende dagen.
Goed dat je het toch hier zo beschrijft wat je overkomen is,
dat helpt je ook beter verwerken en het te accepteren.