Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 5-MAPB

Eerste keer 5-MAPB

34 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
02:29 uur - We luisteren de Boiler Room nog even af (echt mijn all time favorite Booker Room!) en dan stap ik zo lekker op het fietsje naar his. Even een kwartiertje door de frisse buitenlucht met mijn hoofd..
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok goeie zaak. Misvatting mijnerzijds dus..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je gaat experimenteren met nieuwe psychoactieve stoffen / reseach chemicals dan kan ik ook aanraden om niet standaard van te voren alcohol te drinken.

Van nieuwe psychoactieve stoffen (NPS) is niet bekend wat ze doen in het lichaam. Het is goed mogelijk dat twee verschillende middelen een onverwachte interactie met elkaar aangaan. Daardoor is het effect van combinatiegebruik niet bekend, wat het nog een stuk risicovoller maakt.
Sowieso remt alcohol het vermogen om rationeel te plannen. Daardoor ben je sneller geneigd impulsieve of gevaarlijke handelingen te begaan. Het wordt dus moeilijker om verstandig om te gaan met NPS.

Deze keer is het (relatief) goed gegaan, afgezien van de de dosering die onverwacht aan de hoge kant lag. Maar het lijkt me dat het een makkelijke manier is om minder risico te lopen bij het experimenteren met nieuwe middelen: niet standaard van te voren alcohol erbij drinken.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hebt het steeds over 6-MAPB maar ik had toch echt 5-MAPB. Zit daar een verschil tussen of is het een typfout?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Harmless zei:
Je hebt het steeds over 6-MAPB maar ik had toch echt 5-MAPB. Zit daar een verschil tussen of is het een typfout?
Klik om te vergroten...

Oh, sorry! Ik dacht dat ik 5-MAPB had gelezen maar ik heb het fout, excuus.

6-MAPB is een andere stof dan 5-MAPB, maar ze zijn toevallig ook bijna het spiegelbeeld van elkaar. Er zitten wel verschillen tussen de effecten van 5-MAPB en 6-MAPB, maar niet zo heel veel verschil.
Soms is dat anders. Bij LSD is het ene spiegelbeeld het beroemde tripmiddel, maar het andere spiegelbeeld doet totaal niks. Er zijn ook stoffen waarbij het spiegelbeeld ineens heel giftig is. Het meest bekende middel is 'softenon', wat een anti-misselijkheidsmiddel was. Maar pas nadat het op de markt kwam bleek dat als je het ene spiegelbeeld van het medicijn aan zwangere vrouwen geeft, dat kinderen dan met zeer ernstige vervormingen geboren worden..

Sowieso is er niet zoveel bekend over de effecten van 5/6-MAPB omdat ze echt nog maar heel kort op de markt zijn en omdat deze twee stoffen in veel andere landen (zoals België, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Duitsland) al verboden zijn. Daardoor zijn er ook minder mensen die ermee experimenteren dan met sommige andere stimulanten. We weten eigenlijk niks van de schadelijkheid van 5/6-MAPB dus het kan best dat we er later achterkomen dat je er nog (..) van krijgt.

(5-MAPB heb ik ook gebruikt, eveneens weer op 80 milligram dus die comment klopt nog steeds)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit was mijn report van 5-MAPB:
https://drugsforum.nl/threads/5-mapb-zoek-de-verschillen-met-mdma.65787/#post-1322396
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nog even een aanvulling 2 dagen later. Zondag was een duidelijke day-after. Na 6 uurtjes slaap (paar keer wakker) rustig dagje thuis wat begon met maken van een stoofpot en vanaf 12 uur lekker op de bank met de pootjes omhoog. Om 21:30 uur naar bed gegaan en heerlijk geslapen tot 07:00 maandagochtend.

Kids naar school gebracht en van 08:30 tot 10:30 in de sportschool geweest met ontzettend veel energie. Heerlijke dag gehad maandag. Vannacht ook als een blok geslapen en geen centje pijn nu.. :blushing:
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#8
Harmless zei:
Nog even een aanvulling 2 dagen later. Zondag was een duidelijke day-after. Na 6 uurtjes slaap (paar keer wakker) rustig dagje thuis wat begon met maken van een stoofpot en vanaf 12 uur lekker op de bank met de pootjes omhoog. Om 21:30 uur naar bed gegaan en heerlijk geslapen tot 07:00 maandagochtend.

Kids naar school gebracht en van 08:30 tot 10:30 in de sportschool geweest met ontzettend veel energie. Heerlijke dag gehad maandag. Vannacht ook als een blok geslapen en geen centje pijn nu.. :blushing:
Klik om te vergroten...

Mooi om te horen! Ervaar je normaliter met MDMA wel een dipje?
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neuh, meestal niet. Volgens mij wel een enkele keer wat neerslachtig gevoel gehad in 20 jaar verstandig recreatief gebruik (heel af en toe op een techno feestje) maar nooit zo heftig dat het mij echt bij is gebleven.
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bofkont! Ikzelf ervaar de dip vrij erg... Een hele week wat meer prikkelbaar en chagrijnig. Terwijl ik de 1e brakke dag nog de tijd van m'n leven heb en de 2e de ergste zowat. Ook bij het houden aan de richtlijn van 1.5mg / kg lichaamsgewicht...
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Balen is dat. Vandaag ook nergens last van gehad. Drukke dag op werk en daarna direct 1,5 uur terror workout gedaan in de sportschool. Ik ga er vanuit dat het ook niet meer komt. Mooi geregeld zo..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Stonologie zei:
Vorig jaar had ik eigenlijk altijd last van een dip. Pas toen kwam ik erachter dat als je je aan de dossisen houdt en max 1x per 3 maanden doet er eigenlijk helemaal geen dip hoort te zijn. Ook de day after niet (hier heb ik nog nooit last van gehad). De dag na MDMA voel ik me altijd nog heel energiek.
Klik om te vergroten...
Klopt. In de onderzoeken van MAPS naar MDMA-assisted therapie hebben de proefpersonen ook geen dip de dag na een sessie. Sterker nog: ze zien vaker een afterglow.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Klopt. In de onderzoeken van MAPS naar MDMA-assisted therapie hebben de proefpersonen ook geen dip de dag na een sessie. Sterker nog: ze zien vaker een afterglow.
Klik om te vergroten...
Een afterglow heb ik ook meerdere keren ervaren. Die komt vooral na een bijna therapeutische ervaring.

Dus jongens, hou je aan de 1-1.5mg/kg en de 3 maanden regel!!
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die 3 maanden regel is het probleem niet. Max 1 a 2 keer per jaar. Ik heb zelf ook geen dip, maar vrouwlief was er 2 dagen slecht van. Wellicht later nog een keer voorzichtig proberen..
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Harmless zei:
Die 3 maanden regel is het probleem niet. Max 1 a 2 keer per jaar. Ik heb zelf ook geen dip, maar vrouwlief was er 2 dagen slecht van. Wellicht later nog een keer voorzichtig proberen..
Klik om te vergroten...
Dames zijn gevoeliger voor MDMA. Ze hebben minder nodig voor het zelfde effect. Waarschijnlijk heeft ze dus iets te hoog gedoseerd. Dat heb ik ook vaak gedaan hoor.

Het is best moeilijk om je sweetspot te vinden zonder een dip te krijgen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb nu zelf twee keer een afterglow effect bemerkt de dag na MDMA en de dag daarna een dip. Die dip houdt in dat ik het gewoon jammer vind dat de hele experience en gezelligheid met gezelschap weg is. Geen dip, als in depressieve gevoelens, waar ik erg bang voor ben/was.

Stonologie zei:
Dames zijn gevoeliger voor MDMA. Ze hebben minder nodig voor het zelfde effect. Waarschijnlijk heeft ze dus iets te hoog gedoseerd. Dat heb ik ook vaak gedaan hoor.

Het is best moeilijk om je sweetspot te vinden zonder een dip te krijgen.
Klik om te vergroten...

Bedoel je qua gewicht en/of percentage verhoudingen vet/spier?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Purplext zei:
Ik heb nu zelf twee keer een afterglow effect bemerkt de dag na MDMA en de dag daarna een dip. Die dip houdt in dat ik het gewoon jammer vind dat de hele experience en gezelligheid met gezelschap weg is. Geen dip, als in depressieve gevoelens, waar ik erg bang voor ben/was.



Bedoel je qua gewicht en/of percentage verhoudingen vet/spier?
Klik om te vergroten...
Beide. Ze reageren heftiger door onderandere metabolisme en lichaamsbouw als ik mij niet vergis. Vrouwen moeten zich echt aan de 1 tot 1.5mg/per kg regel houden. Mannen kunnen vaak wel 2mg aan al word dit afgeraden. Gewicht speelt altijd een rol, maar ook verschillen tussen man en vrouw.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oke, wist ik niet. Nou heb ik zelf een vrij atletisch lichaam en een hoog metabolisme dus denk altijd dat ik daardoor meer drugs nodig heb en het sneller is uitgewerkt. Ook bij MDMA. Je zal natuurlijk altijd individuele verschillen hebben.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hmmm, volgens mij kan ik het topic niet meer editen. Dan maar zo verder. Nog heelijk uitgestrekt op de bank, peukje, thee, Jägermeister, biertje, alles is lekker. Setje van Yotto @ Gorge staat op YouTube aan. Helemaal af zo.. P
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vorig jaar had ik eigenlijk altijd last van een dip. Pas toen kwam ik erachter dat als je je aan de dossisen houdt en max 1x per 3 maanden doet er eigenlijk helemaal geen dip hoort te zijn. Ook de day after niet (hier heb ik nog nooit last van gehad). De dag na MDMA voel ik me altijd nog heel energiek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."