Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripreport 2CB-FLY (20 + 10 mg) krachtig spul

Tripreport 2CB-FLY (20 + 10 mg) krachtig spul

6 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Gisteravond kennis mogen maken met dit stofje. Was bijzonder krachtig op een goede manier. Ik heb weinig ervaring met tripmiddelen, geen enkele ervaring met paddestoelen, DMT of LSD.

Ervaring met drugs:
  • MDMA
  • 6-APB
  • 4-FA
  • Cocaine en speed
  • Verschillende research chemicals (geen tripmiddelen)
Waarvan tripmiddelen (gewogen op een professionele laboratorium weegschaal):
  • 2C-E (12 mg)
  • 2C-B (30 mg) 3x
De 2C-B beviel viel me elke keer goed maar de 2C-E was een stuk minder prettig. Het belangrijkste verschil was dat 2C-B een stuk rustiger was en veel minder dwingend. Het was alsof ik rustig een trip wereld werd in geleid maar waar ik nooit echt overweldigd door hallucinaties. Bij 2C-E sloeg hij in als een BOM minder dan ƩƩn uur na inname en piekte ik als een gek. Er werden als clusterbommen hele dwingende felle hallucinaties op me afgevuurd. En de mindfuck was heel vervelend. Ook duurde het een stuk minder lang dan 2C-B. Kortom, hij piekte feller, sneller en zwakte sneller af.

De 2C-B-FLY was eigenlijk anders dan beide. Ik zou het een sterkere versie van 2C-B willen noemen, maar niet zo genadeloos en snijdend als 2C-E. Heel psychedelisch en heel helder.

De trip

Mijn intentie was om te peilen hoever deze stof op 2C-B of 2C-E lijkt en hoever voor mij een dosis gaat waarbij ik normaal onder mensen kan begeven. Na dinsdag met een mesje wat korrels (denk 0,25 a 0,30 mg) van mijn pillen (10 mg) afgeschraapt te hebben voor een allergietest die geen resultaat hadden was het gister tijd om er twee te nemen (20 mg). Setting: alleen thuis.

+1:00
Na een uur begint er iets te veranderen. Ik krijg klamme handjes en begin een beetje duizelig te worden. Meer dan dat eigenlijk niet.

+1:30
Anderhalf uur na inname. Ik begin wat teleurgesteld te worden dat de dosis te laag was omdat ik bij 2C-B vaak na anderhalf uur al wat lichte verstoringen in mijn zicht krijgt maar daar is nu niks van te merken. Maar ik wacht rustig af.

+2:00 - 2:30
De piek begint duidelijk een stuk later. In mijn zicht er beginnen zich langzaam verstoringen op te treden die steeds heftiger worden. Ik ben op youtube aan het kijken maar het wordt steeds moeilijker mijn aandacht te focussen omdat er steeds duidelijker paarse en blauwe halo's van voorwerpen af te stralen. Ook begint mijn kaak wat strakker te staan.

+3:00
Bij het 3:00 punt kijk ik naar Zondag met Arjen Lubach (niet veel focus voor nodig) maar ik zie steeds hoe Arjen een soort van Joker grimassen staat te trekken en zijn oren veranderen steeds in elven oortjes en ik word er een beetje ongemakkelijk worden. Het heeft een beetje een sinister sfeertje. Ik besluit de laptop te sluiten en tv te kijken. De bank zit plotseling een stuk lekkerder dan ik ooit op gezeten heb. Lichamelijk is het gevoel vrij gelijk aan xtc, maar toch iets anders. Kaakspanning is intens maar niet zo erg als bij MDMA

+3:30
Nog steeds niet gepiekt. Ik ben tv aan het kijken maar het komt niet binnen wat ik aan het kijken ben. Ik zie het wel en ik begrijp de taal maar ik ben constant bezig met hoe anders alles eruit ziet. Hoe mijn hele diepteveld met bogen veranderd als ik van links naar rechts kijk. Op een gegeven moment lijken de mensen als een soort paper mario poppenkast zich voor mij af te spelen.

Het is absurd hoe helder ik ben. De hallucinaties zijn niet dwingend maar best intens. Zeker intenser dan 2C-B, maar hij piekt veel later en ook langer. Ik besluit een rondje te gaan lopen buiten en wat muziek te luisteren.

De straten zijn zo veel anders dan ik gewend ben. Ik was op een gegeven moment verdwaald omdat ik een straat verwarde met een andere straat, maar het bleek dat ik zo hard hallucineerde dat de straat zich helemaal naar achter trok en leek op een soort donkere spook steeg en ik deze straat verwarde met een ander. Ik moest letterlijk op mijn (steeds buigende en golvende) telefoon kijken om te kijken waar ik was. Ik stond letterlijk een straat van mijn huis af.

+3:45
Eenmaal thuis heb ik nu wel de piek bereikt, het wordt niet meer intenser. 20 mg is duidelijk een erg effectieve dosis. Dus, een goede intense psychedelische trip zou rond de 23 mg liggen, maar als ik op een feestje zou zijn zou ik voor rond de 17 a 18 mg gaan. Kaakspanning is inmiddels zo gaan overheersen dat ik er helemaal geen erg in had hoe erg het was totdat ik in de spiegel keek. Schotels als UFO's btw.

Ik besluit om mijn experiment ietsje verder te tillen. Ik besluit om nog 1 pil te nemen van 10 mg.

+5:00
De tweede pil heeft de trip iets aan intensiteit versterkt maar niet super veel. Ik wordt vooral weirder en in mezelf gekeerd. Ik begin een beetje te filosofisch te worden. Nog steeds golven als MDMA over me heen maar ik begin vermoeid te worden van de intense hallucinaties. Het valt me op dat het vooral vervormingen zijn en gekleurde strepen maar geen ingewikkelde patronen zoals je dat vaak hoort bij LSD trips of paddenstoelen. Dat heb ik met 6-APB wel eens heftig meegemaakt, maar verder eigenlijk nooit heel intens. Ik heb er nu geen last van.

+7:00
Tering wat duurt dit spul lang. Nog steeds geen merkbaar afname in effect.

+ongeveer 13 a 14 uur
ik weet het niet meer exact, het moet ongeveer rond dit tijdstip zijn geweest, dat ik uitgeput voor de tv in slaap ben gevallen. Ik herinner me dat de effecten zo waren afgenomen dat ik mijn ogen dicht kon doen om te proberen te slapen, maar wanneer ik in slaap ben gevallen weet ik natuurlijk niet exact meer.

Ik werd wakker ergens rond 13:00 geloof ik met enorme spierpijn in mijn kaken en een beetje een suf loom gevoel. Geen hallucinaties meer maar wel een vermoeide blik en moeite met focus.

Conclusie: heftiger dan ik verwacht had, piekt laat en hard, en duurt ook nog een stuk langer dan verwacht. Een prima drug als psychedelica maar misschien voor de ervaren LSD of Paddo tripper wat mild. Zelf weinig ervaring en vond dit toch een van mijn heftigste trips naast 2C-E. Maar wel een stuk fijner dan 2C-E want daar ben ik een beetje bang voor geworden.

Dank voor het lezen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk om te lezen :) vind het zelf ook leuk spul:)
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
maar ik zie steeds hoe Arjen een soort van Joker grimassen staat te trekken en zijn oren veranderen steeds in elven oortjes en ik word er een beetje ongemakkelijk worden. Het heeft een beetje een sinister sfeertje.
Klik om te vergroten...
Dit komt me wel heel bekend voor. Voor mij is dit echt wel iets wat bij al m’n trips gebeurd. Maar ik heb dat nooit als sinister ervaren.


Dirkjan zei:
Op een gegeven moment lijken de mensen als een soort paper mario poppenkast zich voor mij af te spelen.
Klik om te vergroten...
dat dus, maar dat is toch ook helemaal niet zo gek dat je dat ziet? Tv is uiteindelijk toch ook een grote poppenkast? Heb het altijd heel vermakelijk gevonden hoe makkelijk je dat inziet tijdens een trip.


Dirkjan zei:
moest letterlijk op mijn (steeds buigende en golvende) telefoon kijken om te kijken waar ik was. Ik stond letterlijk een straat van mijn huis af.
Klik om te vergroten...
Hahaha ah, op 2CB-fly verdwaal ik nog in m’n eigen huis šŸ˜‚

Dirkjan zei:
Tering wat duurt dit spul lang.
Klik om te vergroten...
Duurt lang hĆØ. Lsd duurt ook lang maar fly beleef je veel langer ofzoiets.
Hoe vond je de comedown?
Ik herinner dat ik me de volgende dag heel erg vermoeid voelde, had jij dat ook?

Vind het zelf ook erg leuk spul en je hebt er een leuk rapport van gemaakt :) met je conclusie ben ik het wel eens.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Holy shit je hebt ook wel echt een stevige dosis genomen. 10-20 milligram is zeg maar gangbaar.

2C-B-FLY is imo ook niet echt een tripmiddel, maar meer een entactogeen met een psychedelisch randje. Juist de milde effecten maken het voor mij een aangenaam middel op een feestje. Je bent redelijk helder, je lichaam voelt comfortabel en warm en je hebt nog wat lichte visuals als bonus.

Maar op zich interessant om te lezen wat een heavy+ dosis doet :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik blijf het bijzonder vinden dat ik hier regelmatig 2C-B FLY als een sterkere versie van 2C-B beschreven zie worden. Het is potenter in gewicht. En duurt (veel) langer. Maar ik vind het zelf juist in de effecten echt een ā€˜pak’ (zouden ze hier in BelgiĆ« zeggen) flauwer dan 2C-B. Dat bedoel ik niet perse negatief, want het heeft wel zo zijn eigen leuke kanten.

Ik heb er inmiddels best wat ervaring mee, ook omdat ik al een tijdje niet aan goede/zuivere 2C-B kon komen. Ik ga altijd voor een 20 mg dosis. 10 mg vind ik niet de moeite waard en daarboven leek het vooral ā€˜wauser’ te worden en niet echt psychedelischer. Het is tot nu toe het enige psychedelicum waarbij visuals in mijn geval vrijwel wegblijven. Een wat aparte ervaring voor mij als (soms iets te) visuele tripper. Bij 2C-B zie ik nog wat kleurtjes, flitsjes, tracers, vervormingen etc., weliswaar in bescheiden mate, maar het is wel duidelijk. Bij FLY is dit grotendeels afwezig; mijn zicht is wat anders met hier en daar een subtiele verstoring, that’s it. Denken blijft ook redelijk normaal/helder, al kun je je wel lekker wazig voelen. Ik vind het wel een leuk goedje om me af en toe een avondje mee te vermaken op de bank, als ik afleiding heb, een mede-spacer via telefoon of chat, o.i.d. Beetje kletsen, af en toe even wegspacen. Het lijkt me op een feestje ook wel leuk, maar misschien (voor mij) niet energiek genoeg. Word nogal snel hangerig van psychedelica - voor zover ik FLY echt zo zou noemen dan, maar ik vind het ook weer niet echt in een andere categorie passen. Licht psychedelisch, een randje, dat vind ik wel een goede beschrijving van Neo.

@Dirkjan jij hebt het dus heftiger ervaren. Ik moet zeggen dat ik nooit 30 mg heb gedaan, geloof dat mijn hoogste keer 25 was. Ook vanwege de prijs. Het is geen goedkoop spul en ik had niet het idee dat de mentale intensiteit zoveel toenam. Misschien toch nog een keer doen dan. Al blijft het natuurlijk ook persoonlijk. Bedankt voor je report, leuk. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
BTW, sorry, dubbelpost, maar had je echt zo’n last van je kaken? Kaakspanning is duidelijk aanwezig bij zowel 2C-B als FLY en je gaat er ook een beetje ā€˜strak’ van uitzien zelfs, maar ik hou er nooit spierpijn aan over, in tegendeel tot bij MDMA. Lijkt alsof je er ook gewoon vrij heftig op reageerde! Die laatste pil heeft de werkingsduur van je trip waarschijnlijk ook nog wel een stuk verlengd.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Leuk reportje hoor @Dirkjan
Zelf ervaar ik Fly ook een beetje zoals @Roze Olifant het beschrijft. Op een dosis van 20mg wordt ik er behoorlijk ā€œwausā€ van op een leuke en enigszins psychedelische manier. Maar ik vind het de diepgang en het ā€œkarakterā€ van lsd of psilocybine missen. Ik vind het zelfs nog minder psychedelisch dan reguliere 2-cb terwijl het per Mg potenter is en je er dus wel flink vaag van kunt worden. Leuk spul maar geen favourietje voor mij. Lijkt me wel, net als 2-cb, heel geschikt om te verkennen als eerste psychedelicum.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."