Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4MMC - We gingen als een rakket!

4MMC - We gingen als een rakket!

29 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Even serieus, ik vind van mezelf dat ik verantwoordelijk gebruik. Maar als ik aan de 4-MMC ga dan gaan bij mij ook alle remmen los. Ik noemde mezelf echt een crackhoertje. Als ik iemand had moeten pijpen om nog meer te krijgen had ik het mogelijk gedaan. Een dosis van 200 milligram voelt dan wel lekker en voor je het weet ben je voor de derde keer aan het denken 'ah fuck it, nog eentje dan. Het is zo lekker.'

Ik heb 4-MMC alleen gebruikt ná het verbod. Aan de ene kant vind ik het een heerlijk middel. Aan de andere kant bent ik ook heel blij dat ik het niet via clearnet in onbeperkte hoeveelheden kan bestellen, want bij dit middel heb ik toch wel mijn zwakte ontdekt.

In die zin vind ik het report van OP juist wel een goede beschrijving van hoe 4-MMC is. Het vertelt precies wat je steeds gaat doen van 4-MMC. Je voelt je zo lekker waus en praterig en warm en je ogen trillen flink maar dat voelt om een of andere reden heel chill. Alleen de rush duurt maar even en dan krijg je cravings, maar ben je nog wel actief en impulsief.... Nouja, dan ga je je dus zo gedragen als hierboven.

Aan de andere kant houd ik het zelf altijd bij alleen 4-MMC, en dan niet nog alcohol, MDMA en speed en coke erbij. Hoewel ik de vorige keer wel 4-MMC had gecombineerd met MDAI (:fearscream: Ik weet het: 'hoe durf je!'), maar dat was ook omdat ik te weinig MDAI had dus maar overstapte op 4-MMC. Maarja na die overstap ben ik dus wel nog een volle dag (24+ uur) doorgegaan want die mephedrone is echt niet te stoppen. Voor ik het wist was de gram op, wat ik meteen heel zonde vond want ik wilde nog meer gebruiken.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Even serieus, ik vind van mezelf dat ik verantwoordelijk gebruik. Maar als ik aan de 4-MMC ga dan gaan bij mij ook alle remmen los. Ik noemde mezelf echt een crackhoertje. Als ik iemand had moeten pijpen om nog meer te krijgen had ik het mogelijk gedaan. Een dosis van 200 milligram voelt dan wel lekker en voor je het weet ben je voor de derde keer aan het denken 'ah fuck it, nog eentje dan. Het is zo lekker.'

Ik heb 4-MMC alleen gebruikt ná het verbod. Aan de ene kant vind ik het een heerlijk middel. Aan de andere kant bent ik ook heel blij dat ik het niet via clearnet in onbeperkte hoeveelheden kan bestellen, want bij dit middel heb ik toch wel mijn zwakte ontdekt.

In die zin vind ik het report van OP juist wel een goede beschrijving van hoe 4-MMC is. Het vertelt precies wat je steeds gaat doen van 4-MMC. Je voelt je zo lekker waus en praterig en warm en je ogen trillen flink maar dat voelt om een of andere reden heel chill. Alleen de rush duurt maar even en dan krijg je cravings, maar ben je nog wel actief en impulsief.... Nouja, dan ga je je dus zo gedragen als hierboven.

Aan de andere kant houd ik het zelf altijd bij alleen 4-MMC, en dan niet nog alcohol, MDMA en speed en coke erbij. Hoewel ik de vorige keer wel 4-MMC had gecombineerd met MDAI (:fearscream: Ik weet het: 'hoe durf je!'), maar dat was ook omdat ik te weinig MDAI had dus maar overstapte op 4-MMC. Maarja na die overstap ben ik dus wel nog een volle dag (24+ uur) doorgegaan want die mephedrone is echt niet te stoppen. Voor ik het wist was de gram op, wat ik meteen heel zonde vond want ik wilde nog meer gebruiken.
Klik om te vergroten...
Klinkt heftig ja.. heb dit ook wel al een beetje op 3-MMC dus kan het me goed voorstellen op de nog fijnere broer 4-MMC.

Ik herken het ook wel een beetje van MDMA. Had daar vroeger echt een zwak voor maar gebruik het tegenwoordig max 2x per jaar en liefst nog minder.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stonologie zei:
Klinkt heftig ja.. heb dit ook wel al een beetje op 3-MMC dus kan het me goed voorstellen op de nog fijnere broer 4-MMC.

Ik herken het ook wel een beetje van MDMA. Had daar vroeger echt een zwak voor maar gebruik het tegenwoordig max 2x per jaar en liefst nog minder.
Klik om te vergroten...

Ik herken dit meer van MDMA dan van 3-MMC (met 4-MMC geen ervaring). Bij MDMA heb je het zo naar je zin, dat die euforie kwijtraken iets is wat je dan absolúút niet ziet zitten en dan ga je bijnemen overwegen. (Overwegen, want ik heb tegenwoordig een vrij strikte grens omdat ik de katers anders too much vind.)

Bij 3-MMC komen die gedachten om bij te nemen bij mij toch meer voort uit het feit dat ik het effect van dit middel vaak een beetje net eronder/net te mild vind. Ik weet niet precies wanneer iets 'craving' heet en wanneer niet, en of er überhaupt zo'n specifieke definitie voor is, maar bij MDMA is het bij mij een 'ik wil dit niet verliezen, ik wil dat dit blijft', waarvan ik gevoelsmatig vermoed dat dit meer de alom bekende klassieke vorm van craving is, terwijl het bij 3-MMC meer een 'dit mag echt wel wat meer'/'het is niet genoeg'-gevoel is. Als het ware twee verschillende cravingsvormen. :') Ik weet niet of ik onzin uitkraam, haha.

Heb je het alleen van 4-MMC @Neo-Shulginist?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Even serieus, ik vind van mezelf dat ik verantwoordelijk gebruik. Maar als ik aan de 4-MMC ga dan gaan bij mij ook alle remmen los. Ik noemde mezelf echt een crackhoertje. Als ik iemand had moeten pijpen om nog meer te krijgen had ik het mogelijk gedaan. Een dosis van 200 milligram voelt dan wel lekker en voor je het weet ben je voor de derde keer aan het denken 'ah fuck it, nog eentje dan. Het is zo lekker.'

Ik heb 4-MMC alleen gebruikt ná het verbod. Aan de ene kant vind ik het een heerlijk middel. Aan de andere kant bent ik ook heel blij dat ik het niet via clearnet in onbeperkte hoeveelheden kan bestellen, want bij dit middel heb ik toch wel mijn zwakte ontdekt.

In die zin vind ik het report van OP juist wel een goede beschrijving van hoe 4-MMC is. Het vertelt precies wat je steeds gaat doen van 4-MMC. Je voelt je zo lekker waus en praterig en warm en je ogen trillen flink maar dat voelt om een of andere reden heel chill. Alleen de rush duurt maar even en dan krijg je cravings, maar ben je nog wel actief en impulsief.... Nouja, dan ga je je dus zo gedragen als hierboven.

Aan de andere kant houd ik het zelf altijd bij alleen 4-MMC, en dan niet nog alcohol, MDMA en speed en coke erbij. Hoewel ik de vorige keer wel 4-MMC had gecombineerd met MDAI (:fearscream: Ik weet het: 'hoe durf je!'), maar dat was ook omdat ik te weinig MDAI had dus maar overstapte op 4-MMC. Maarja na die overstap ben ik dus wel nog een volle dag (24+ uur) doorgegaan want die mephedrone is echt niet te stoppen. Voor ik het wist was de gram op, wat ik meteen heel zonde vond want ik wilde nog meer gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik heb/had dit met alle uppers die ik gedaan heb, daarom doe ik het nauwelijks meer.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beste trip report ooit
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rond 10 uur vonden Ron en ik het genoeg! Ron nam een lekker groot lijntje coke zodat hij met wat meer focus naar huis kon rijden

:handwaving::handwaving::handwaving::handwaving::handwaving:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Heb je het alleen van 4-MMC @Neo-Shulginist?
Klik om te vergroten...
Uppers en cravings gaan natuurlijk sowieso wel hand in hand, maar vooral 4-MMC vond ik lastig te weerstaan. Het komt denk ik door de plotselinge daling in dopamine-stimulatie na een paar uur. Je krijgt geen tijd om eraan te wennen en je bent ineens je lekkere roes kwijt. Maar dan ben je nog wel gestimuleerd via serotonine en noradrenaline, en neem je gemakkelijk impulsieve besluiten. Dat is een beetje mijn hypothese van wat er gebeurt bij 4-MMC.

Met MDMA heb ik eerder een gevoel alsof je een geliefde moet uitzwaaien die op wereldreis gaat. Je wil niet dat het weggaat, maar je weet ook dat het geen zin heeft om te proberen hem/haar vast te houden. Bij MDMA weet je gewoon dat je dat 'love' gevoel niet terugkrijgt maar wel veel bijwerkingen. Ik heb dan wel last van cravings maar daar luister ik gewoon niet naar. Al moet ik bekennen dat ik een 2C-Beetje op dat moment wel erg lekker vind. Dan heb je ook niet zo'n last van zin in meer :grin:

Maar bij mephedrone heb ik dus wel echt zo'n paniekerige 'argh waarom is het weg ik moet meer', ja.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Uppers en cravings gaan natuurlijk sowieso wel hand in hand, maar vooral 4-MMC vond ik lastig te weerstaan. Het komt denk ik door de plotselinge daling in dopamine-stimulatie na een paar uur. Je krijgt geen tijd om eraan te wennen en je bent ineens je lekkere roes kwijt. Maar dan ben je nog wel gestimuleerd via serotonine en noradrenaline, en neem je gemakkelijk impulsieve besluiten. Dat is een beetje mijn hypothese van wat er gebeurt bij 4-MMC.

Met MDMA heb ik eerder een gevoel alsof je een geliefde moet uitzwaaien die op wereldreis gaat. Je wil niet dat het weggaat, maar je weet ook dat het geen zin heeft om te proberen hem/haar vast te houden. Bij MDMA weet je gewoon dat je dat 'love' gevoel niet terugkrijgt maar wel veel bijwerkingen. Ik heb dan wel last van cravings maar daar luister ik gewoon niet naar. Al moet ik bekennen dat ik een 2C-Beetje op dat moment wel erg lekker vind. Dan heb je ook niet zo'n last van zin in meer :grin:

Maar bij mephedrone heb ik dus wel echt zo'n paniekerige 'argh waarom is het weg ik moet meer', ja.
Klik om te vergroten...

Interessante hypotheses, klinkt logisch. :)
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#9
lol
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#10
De 4-MMC waar je het over hebt is niet eens 4-MMC, maar 3-MMC. Heb ik speciaal nagevraagd bij de vendor waar je het over hebt, die je niet eens mag noemen ook.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."