Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsChanga / De connectie met alles even kwijt.

Changa / De connectie met alles even kwijt.

44 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#1
oh, nou ja.. toch verboden idd.
*modknip: geen links naar websites van bedrijven aub*
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gympie zei:
kweet niet of ik dat mag posten hier?.. lijkt me wel.
gewoon gegoogled.

Ayahuasca - House of Oneness

Momenteel organiseren wij geen Ayahuasca Ceremonies meer in Nederland. Sinds oktober 2019 is de regelgeving rondom Ayahuasca veranderd. Wel doen wij Choco Bliss Ceremonies en focussen we ons op Microdosing. Misschien is Choco Bliss interessant voor je? Ayahuasca Chocolaatjes Choco Bliss draagt...
www.mariajohanna.com www.mariajohanna.com
Klik om te vergroten...
"Op dit moment zijn er geen Ceremonies gepland in Nederland."
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Wil het ook graag een keer doen. Naja wellicht buitenland dan maar🤔. Stomme is dat ik het serieus aan het kijken was toen her verboden werd.
Klik om te vergroten...
Ja je moet nu echt de connecties hebben om het nog hier te doen...

Maar als je de grens over gaat dan is het niet meer illigaal
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Space 🕉 zei:
Ja je moet nu echt de connecties hebben om het nog hier te doen...

Maar als je de grens over gaat dan is het niet meer illigaal
Klik om te vergroten...
Je kan het altijd nog zelf maken :tongueout:
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Je kan het altijd nog zelf maken :tongueout:
Klik om te vergroten...
Alles in huis hier 😂👌🏻
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gympie zei:
kweet niet of ik dat mag posten hier?
Klik om te vergroten...
Nee... links naar websites van bedrijven zijn niet toegestaan hier. Je kunt die zaken wel via PB uitwisselen als je dat wenst.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Space 🕉 zei:
Hij zei ook dat wanneer je eerst changa inhaleert maar nog net bewust blijft van hier, en dan een shot dmt er achteraan, dat je dan het allerdiepst gaat.
Klik om te vergroten...
shitt... In zo'n staat nog even lekker een shot nemen. Lijkt me heel vreemd, alleen die handeling al.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik twijfelde om het hier te posten omdat ik het niet echt tripreport waardig vond.
Maar toch wilde ik het met jullie delen. Ook omdat er veel mensen zijn die ook nieuwsgierig zijn naar Changa en hoop dat ze er hun informatie uit kunnen halen. Of hun vragen kwijt kunnen
.


Al weken kijk ik er naar uit om Changa te gaan roken. En vrijdag avond was het eindelijk zo ver. Het was een rustige avond buiten met weinig wind. Het was meer een zacht briesje. De temperatuur was ook prima.
De lucht was gevuld met kleine schapenwolkjes. Ik voelde me goed. Dus een prima avond om weer eens Changa te gaan roken. Dit is nu mijn 2e keer Changa.

Het is 10 uur in de avond de zon is onder en de schemer treedt in. Goed moment om naar buiten te gaan. De schapenwollen zijn nog goed zichtbaar met die mooie donkerblauwe schemerlucht ertussen. Het moment is daar ik ga het eindelijk doen. Ik ga zitten op de zachten kussen van onze tuinset en steek de joint met Changa erin op. Ik neem een paar grote halen van de joint en al snel begin ik het te voelen. Die typische bodyload is er weer! En kwam nu echt rap opzetten. Ik neem mijn 4e trekje en houdt deze in... en na 10 sec blaas ik de rook uit. Zo neem ik nog 3 trekjes. Ineens wordt het best intens. Ik voel tintelingen in mijn gezicht en op mijn huid. Alles begint er veel scherper en intenser uit te zien. Al mijn zintuigen gaan op scherp en worden aanzienlijk versterkt. Elk geluidje wat ik hoor klinkt helder. De buiten lamp met dat lelijke witte led licht straalt ineens heel mooi warm licht... De jonge strengen van de net gepote hedera in de schutting lijken wel door elkaar te
bewegen. Het lijkt net of ze groeien. Net buiten mijn gezichtsveld beginnen patronen te ontstaan die langzaam mijn hele beeld vullen. Ik denk goed moment om mijn ogen te gaan sluiten. Ik laat me langzaam achterover zakken op de loungebank en sluit mijn ogen. Langzaam voel ik me wegzakken in de bank. Er verschijnen in de verte allemaal driehoekjes die langzaam op mij af komen en steeds groter worden. De geluiden om mij heen worden steeds duidelijker. Een vogel die fluit, het geluid van de wind die speelt met de bladeren van de bomen. Even doe ik mijn ogen open en kijk naar de schapenwolkjes met de donkerblauwe schemering ertussen. Het zag er prachtig uit. Alles was zo helder en scherp. Ik sluit mijn ogen weer en concentreer mij op de geluiden en de driehoekjes. Plots voelde ik een frisse bries over me heen komen. Van top tot teen. Heel langzaam voelde ik de loungebank bank niet meer onder mij. Ik had het gevoel alsof ik in het lucht zweefde. Ik voelde weer een bries van top tot teen maar een stuk sterker leek wel. Nu voelde ik mijn hele lichaam niet meer. Het leek wel alsof ik de connectie met alles kwijt was. Ik voelde me een met de zachte wind die er waaide... het leek wel alsof ik die wind was die tussen de driehoekjes door stroomde en het daardoor net leek alsof ze op mij af kwamen... (ik had op dit moment totaal niet meer door dat ik buiten op de loungebank lag.)
Ik zweefde tussen de patronen en driehoekjes door. De geluidjes die eerst duidelijk en helder te horen waren, zijn naar de achter grond verhuist. Ik voelde alleen het zachte briesje over me heen gaan met al die patronen waar ik tussen door zweefde. Maar na een paar minuten voelde ik me weer rustig landen op de loungebank bank. Mijn focus viel weer op de geluiden van buiten. Ik was echt even helemaal afgedwaald. Langzaam deed ik mijn ogen open en de lucht was nog steeds prachtig met die schapenwolkjes. Het leken nu wel van die watten in de lucht. Alsof het nep was. Maar erg mooi om te zien. Inmiddels ben ik rechtop gaan zitten en kijk om me heen. Alles beweegt nog behoorlijk. De hedera kronkelt nog steeds alsof hij aan het groeien is. Ik heb de vuurtafel maar aangezet en ben naar de speelse vlammen gaan staren met een zeer voldaan en gelukkig gevoel. Ik vond het een bijzondere ervaring weer. Heel anders dan de eerste keer Changa.
Deze mix was ook een stukje sterker als die ik hiervoor heb gerookt. Maar nog steeds voor de gemiddelde Changa roker een milde trip.
Ik hoop de volgende keer weer iets dieper te gaan. 😊
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zie het zo voor me wat je beschrijft. Samen met dat mooie mysterieuze changa gevoel! En dat je weer het gevoel hebt teruggekomen te zijn van de piek en je ogen opendoet en de wereld nog helemaal vervormd en verkleurt is, maar dat normaal lijkt vergeleken bij de piek...

Dus jouw 2e trip was ook heel anders? Ik ervoer dat ook. Maakt me benieuwd of een 3e trip weer anders zal zijn. Wie weet durf ik het binnenkort ook weer aan.

Altijd leuk om over changa/DMT te lezen!
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Dus jouw 2e trip was ook heel anders? Ik ervoer dat ook. Maakt me benieuwd of een 3e trip weer anders zal zijn. Wie weet durf ik het binnenkort ook weer aan.
Klik om te vergroten...

De 2e keer Changa was zeker anders. Het gevoel dat ik echt even los was van alles. Ik denk ook dat het heeft geholpen dat ik nu rustig kon gaan liggen ipv snel naar binnen en op de bank neer ploffen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lucy100 zei:
De 2e keer Changa was zeker anders. Het gevoel dat ik echt even los was van alles. Ik denk ook dat het heeft geholpen dat ik nu rustig kon gaan liggen ipv snel naar binnen en op de bank neer ploffen.
Klik om te vergroten...
Ik dacht bij de eerste keer, oh dit is dus changa. En toen was de tweede keer eigenlijk totaal anders. Alsof het me die eerste keer heel voorzichtig kennis liet maken met die wereld en de tweede keer echt probeerde me dieper erin te trekken. Ik heb echt het idee dat ik nog maar het topje van de ijsberg heb gezien, waardoor ik denk ik ook wat huiverig ben om het vaak te doen.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ik dacht bij de eerste keer, oh dit is dus changa. En toen was de tweede keer eigenlijk totaal anders
Klik om te vergroten...
Had je beide keren de zelfde mix? En ook kwa sterkte? Mijn eerste mix was niet zo heel sterk. De 2e keer had ik de zelfde mix gebruikt die ik nog over had, maar dan het dubbele en zonder tabak erbij... De eerste keer vond ik veel weg hebben van een psilocybine trip maar dan met een DMT boddyload. De 2e keer was echt iets anders. Ik had echt het gevoel dat ik een was geworden met alles. En dan die wind sensatie erbij dat zachte briesje. Het voelde heel apart. Toen ik in de afterglow zat had ik ook gevoel van geluk over me heen. Ik lees het vaak in trip reports dat mensen na een trip zich heel dankbaar en gelukkig voelen. Maar zelf nooit echt zo ervaren. Maar ik moet zeggen zelfs na een paar dagen heb ik dat gevoel nog steeds af en toe. 😊
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Ik heb echt het idee dat ik nog maar het topje van de ijsberg heb gezien, waardoor ik denk ik ook wat huiverig ben om het vaak te doen.
Klik om te vergroten...
Dat gevoel heb ik ook! En dat heb ik al helemaal met DMT puur. Maar ik voel aan alles dat ik er een keer goed voor ga. Maar eerst blijf ik toch nog maar even bij Changa 😊
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lucy100 zei:
Had je beide keren de zelfde mix? En ook kwa sterkte? Mijn eerste mix was niet zo heel sterk. De 2e keer had ik de zelfde mix gebruikt die ik nog over had, maar dan het dubbele en zonder tabak erbij... De eerste keer vond ik veel weg hebben van een psilocybine trip maar dan met een DMT boddyload. De 2e keer was echt iets anders. Ik had echt het gevoel dat ik een was geworden met alles. En dan die wind sensatie erbij dat zachte briesje. Het voelde heel apart. Toen ik in de afterglow zat had ik ook gevoel van geluk over me heen. Ik lees het vaak in trip reports dat mensen na een trip zich heel dankbaar en gelukkig voelen. Maar zelf nooit echt zo ervaren. Maar ik moet zeggen zelfs na een paar dagen heb ik dat gevoel nog steeds af en toe. 😊
Klik om te vergroten...
Het was van exact dezelfde changa joint. :wink:

Ik kon wel duidelijk merken dat DMT nauw gerelateerd is aan psilocybine, door de hele vibe en het type visuals. Al had het toch ook weer heel erg iets eigens, iets unieks. Maar ja, dit is dus gebaseerd op maar 2 changa ervaringen.

De eerste keer was ik zo happy naderhand, maar dat kwam ook grotendeels omdat ik het eindelijk had gedaan en stiekem wat trots op mezelf was. :wink: De tweede keer was ik vooral verbaasd, omdat de ervaring zo intens en alien was. Mijn eerste keer tijdens de daadwerkelijke piek zelf, is wellicht 1 van de meest gelukzalige ervaringen die ik ooit heb ervaren. Dat was helemaal niet heftig, maar gewoon pure onschuld ervaren. Alsof ik een baby was die niks meer wist, maar gewoon in pure contentheid met alles leefde. Nog niet van de tree of knowledge had gegeten en dus niet in dualiteit leefde. Eigenlijk is dat ook wat ik zoek in de psychedelische ervaring, niet zozeer entiteiten en out of this world alien ervaringen. Maar die puurheid, die complete sereniteit. Maar natuurlijk ben ik tegelijkertijd ook weer nieuwsgierig. :wink:


Lucy100 zei:
Dat gevoel heb ik ook! En dat heb ik al helemaal met DMT puur. Maar ik voel aan alles dat ik er een keer goed voor ga. Maar eerst blijf ik toch nog maar even bij Changa 😊
Klik om te vergroten...
Mooi dat changa er is, om ietsje rustiger kennis te maken met DMT. :)
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Het was van exact dezelfde changa joint. :wink:
Klik om te vergroten...
Bij mij was het verschil in sterkte dat de trip anders maakte. En dat ik er deze keer zeer ontspannen bij lag zat ook wel geholpen hebben.
Mindless zei:
Ik kon wel duidelijk merken dat DMT nauw gerelateerd is aan psilocybine, door de hele vibe en het type visuals. Al had het toch ook weer heel erg iets eigens, iets unieks. Maar ja, dit is dus gebaseerd op maar 2 changa ervaringen.
Klik om te vergroten...
Dat is heel goed mogelijk. Er zit nog een stof in paddo’s genaamd Psilocine. Ik geloof dat de scheikundigen naam van Psilocine 4-HO-DMT is. En Psilocine draagt ook mee aan de trip.
Mindless zei:
De tweede keer was ik vooral verbaasd, omdat de ervaring zo intens en alien was
Klik om te vergroten...
Dat alien sfeertje had ik wel met DMT puur. Ik denk ook dat mijn Changa mix nog zeer mild is. Maar die is nu op. En nu ga ik het recept van @Space 🕉 gebruiken 😊
Mindless zei:
Mijn eerste keer tijdens de daadwerkelijke piek zelf, is wellicht 1 van de meest gelukzalige ervaringen die ik ooit heb ervaren. Dat was helemaal niet heftig, maar gewoon pure onschuld ervaren. Alsof ik een baby was die niks meer wist, maar gewoon in pure contentheid met alles leefde. Nog niet van de tree of knowledge had gegeten en dus niet in dualiteit leefde. Eigenlijk is dat ook wat ik zoek in de psychedelische ervaring, niet zozeer entiteiten en out of this world alien ervaringen. Maar die puurheid, die complete sereniteit.
Klik om te vergroten...
Erg mooi 😊
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Toch wel interessant hoor, dus bedankt om te posten. Hoe voelde je je eigenlijk toen je daar zat en er driehoeken op je afkwamen / je ertussen zweefde? Neutraal waarnemend? Nieuwsgierig wat er ging gebeuren? Op je hoede? besefte je nog dat je changa nam of dacht je daar even niet aan?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lucy100 zei:
Dat is heel goed mogelijk. Er zit nog een stof in paddo’s genaamd Psilocine. Ik geloof dat de scheikundigen naam van Psilocine 4-HO-DMT is. En Psilocine draagt ook mee aan de trip.
Klik om te vergroten...
Psilocine is 4-HO-DMT ja. Psilocybine is de hoofd werkzame stof in truffels en paddo's en dat wordt in het lichaam omgezet in psilocine. Psilocine zelf is ook al in kleinere hoeveelheid aanwezig in truffels/paddo's zelf, maar is een stuk minder stabiel dan psilocybine geloof ik. Maar het is psilocine die uiteindelijk het psychedelische effect geeft.

Moleculair zijn DMT en psilocine zeer vergelijkbaar, al hoeft dat feit bij twee stoffen niet te betekenen dat de werking ook per se zeer gelijk is. Serotonine is ook zeer vergelijkbaar met die moleculaire structuur en die doet weer heel wat anders. Toch wordt door sommige mensen met verstand ervan psilocine ook wel oraal actieve DMT genoemd, zoals door Dennis McKenna, de broer van Terence. Natuurlijk is het ook een nauw verwante familie van tryptamines.

Lucy100 zei:
Dat alien sfeertje had ik wel met DMT puur. Ik denk ook dat mijn Changa mix nog zeer mild is. Maar die is nu op. En nu ga ik het recept van @Space 🕉 gebruiken 😊
Klik om te vergroten...
Hee wat toevallig, mijn changa was ook met dat recept gemaakt. :wink: Sterk spul was dat ook. :wink:
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Klinkt als een zachte, maar mooie dmt intro. Ik ben best wel hardcore de relatie aangegaan met dmt. Ik deed het meerdere keren per week, vooral changa. Maar sinds mijn laatste breaktrough op 70mg denk ik er nog steeds elke dag aan, maar voel enorme weerstand om het daadwerkelijk te doen.

Even dmt pauze voorlopig.

Lucy100 zei:
En nu ga ik het recept van @Space 🕉 gebruiken 😊
Klik om te vergroten...
Juistem!! 3 hijsen is waarschijnlijk al iets intenser dan je 2e ervaring. 😜
Mindless zei:
Hee wat toevallig, mijn changa was ook met dat recept gemaakt. :wink: Sterk spul was dat ook. :wink:
Klik om te vergroten...
Ik blijf erbij, gouden mix!
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Cerberus zei:
Hoe voelde je je eigenlijk toen je daar zat en er driehoeken op je afkwamen / je ertussen zweefde? Neutraal waarnemend? Nieuwsgierig wat er ging gebeuren? Op je hoede? besefte je nog dat je changa nam of dacht je daar even niet aan?
Klik om te vergroten...
Het was vrij neutraal mijn waarneming op dat moment. Ik vind het lastig om het gevoel in worden te omschrijven. Maar ga het proberen. Het was een vredig gevoel op dat moment. Ik was het allemaal aan het observeren wat ik voelde en zag. Op dat moment had ik totaal geen besef meer dat ik Changa had gerookt. Pas na dat ik weer was geland, had ik besef van het alles wat ik had gezien en voelde. Op dat moment zweef je daar gewoon alsof dat gewoon zo hoort. Geen gedachten alleen maar het gevoel alsof ik de wind was die tussen de driehoekjes door zweefde..
Achteraf vond ik dat een heerlijk gevoel. Mijn hoofd staat altijd aan. En toen dacht ik aan niet echt even los van alles.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Space 🕉 zei:
Juistem!! 3 hijsen is waarschijnlijk al iets intenser dan je 2e ervaring. 😜
Klik om te vergroten...
Draai je de mix altijd in een joint zonder tabak? En hoe veel doe je er dan in van je mix?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."