Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsChanga / De connectie met alles even kwijt.

Changa / De connectie met alles even kwijt.

44 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Dus jouw 2e trip was ook heel anders? Ik ervoer dat ook. Maakt me benieuwd of een 3e trip weer anders zal zijn. Wie weet durf ik het binnenkort ook weer aan.
Klik om te vergroten...

De 2e keer Changa was zeker anders. Het gevoel dat ik echt even los was van alles. Ik denk ook dat het heeft geholpen dat ik nu rustig kon gaan liggen ipv snel naar binnen en op de bank neer ploffen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lucy100 zei:
De 2e keer Changa was zeker anders. Het gevoel dat ik echt even los was van alles. Ik denk ook dat het heeft geholpen dat ik nu rustig kon gaan liggen ipv snel naar binnen en op de bank neer ploffen.
Klik om te vergroten...
Ik dacht bij de eerste keer, oh dit is dus changa. En toen was de tweede keer eigenlijk totaal anders. Alsof het me die eerste keer heel voorzichtig kennis liet maken met die wereld en de tweede keer echt probeerde me dieper erin te trekken. Ik heb echt het idee dat ik nog maar het topje van de ijsberg heb gezien, waardoor ik denk ik ook wat huiverig ben om het vaak te doen.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ik dacht bij de eerste keer, oh dit is dus changa. En toen was de tweede keer eigenlijk totaal anders
Klik om te vergroten...
Had je beide keren de zelfde mix? En ook kwa sterkte? Mijn eerste mix was niet zo heel sterk. De 2e keer had ik de zelfde mix gebruikt die ik nog over had, maar dan het dubbele en zonder tabak erbij... De eerste keer vond ik veel weg hebben van een psilocybine trip maar dan met een DMT boddyload. De 2e keer was echt iets anders. Ik had echt het gevoel dat ik een was geworden met alles. En dan die wind sensatie erbij dat zachte briesje. Het voelde heel apart. Toen ik in de afterglow zat had ik ook gevoel van geluk over me heen. Ik lees het vaak in trip reports dat mensen na een trip zich heel dankbaar en gelukkig voelen. Maar zelf nooit echt zo ervaren. Maar ik moet zeggen zelfs na een paar dagen heb ik dat gevoel nog steeds af en toe. 😊
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ik heb echt het idee dat ik nog maar het topje van de ijsberg heb gezien, waardoor ik denk ik ook wat huiverig ben om het vaak te doen.
Klik om te vergroten...
Dat gevoel heb ik ook! En dat heb ik al helemaal met DMT puur. Maar ik voel aan alles dat ik er een keer goed voor ga. Maar eerst blijf ik toch nog maar even bij Changa 😊
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lucy100 zei:
Had je beide keren de zelfde mix? En ook kwa sterkte? Mijn eerste mix was niet zo heel sterk. De 2e keer had ik de zelfde mix gebruikt die ik nog over had, maar dan het dubbele en zonder tabak erbij... De eerste keer vond ik veel weg hebben van een psilocybine trip maar dan met een DMT boddyload. De 2e keer was echt iets anders. Ik had echt het gevoel dat ik een was geworden met alles. En dan die wind sensatie erbij dat zachte briesje. Het voelde heel apart. Toen ik in de afterglow zat had ik ook gevoel van geluk over me heen. Ik lees het vaak in trip reports dat mensen na een trip zich heel dankbaar en gelukkig voelen. Maar zelf nooit echt zo ervaren. Maar ik moet zeggen zelfs na een paar dagen heb ik dat gevoel nog steeds af en toe. 😊
Klik om te vergroten...
Het was van exact dezelfde changa joint. :wink:

Ik kon wel duidelijk merken dat DMT nauw gerelateerd is aan psilocybine, door de hele vibe en het type visuals. Al had het toch ook weer heel erg iets eigens, iets unieks. Maar ja, dit is dus gebaseerd op maar 2 changa ervaringen.

De eerste keer was ik zo happy naderhand, maar dat kwam ook grotendeels omdat ik het eindelijk had gedaan en stiekem wat trots op mezelf was. :wink: De tweede keer was ik vooral verbaasd, omdat de ervaring zo intens en alien was. Mijn eerste keer tijdens de daadwerkelijke piek zelf, is wellicht 1 van de meest gelukzalige ervaringen die ik ooit heb ervaren. Dat was helemaal niet heftig, maar gewoon pure onschuld ervaren. Alsof ik een baby was die niks meer wist, maar gewoon in pure contentheid met alles leefde. Nog niet van de tree of knowledge had gegeten en dus niet in dualiteit leefde. Eigenlijk is dat ook wat ik zoek in de psychedelische ervaring, niet zozeer entiteiten en out of this world alien ervaringen. Maar die puurheid, die complete sereniteit. Maar natuurlijk ben ik tegelijkertijd ook weer nieuwsgierig. :wink:


Lucy100 zei:
Dat gevoel heb ik ook! En dat heb ik al helemaal met DMT puur. Maar ik voel aan alles dat ik er een keer goed voor ga. Maar eerst blijf ik toch nog maar even bij Changa 😊
Klik om te vergroten...
Mooi dat changa er is, om ietsje rustiger kennis te maken met DMT. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Changa lijkt mij super tof, maar is een trip van 20 minuten niet een beetje kort ? Of biedt dit meer dan bijvoorbeeld een truffel trip?
Klik om te vergroten...
Changa is ook super tof!

Moeilijk te zeggen wat echt meer biedt. Psilo is een lang(zaam) werkend tripmiddel, changa is snel en kort. Tot nu toe heb ik nog niet echt lessen/inzichten gehad op changa, zoals bij psilo. Maar alsnog is het een super bijzondere magische ervaring.

Je kunt overigens bijnemen met changa, om de trip te verlengen, mocht je dat willen.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Changa neemt je best wel in zijn greep. Ik vermoed dat Ayahuasca ditzelfde doet.

Toch van alles waar ik op heb getript is changa mijn favoriet. Ik heb ongelooflijk mooie ervaringen hiermee opgedaan, echt boven elke verwachting die ik ooit had voor 'een drugs'.

Ik heb nu mijn eerste ayahuasca ceremonie volgende maand gepland staan. Ik had het eerder gepland maar ging toen niet door.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Ik heb echt het idee dat ik nog maar het topje van de ijsberg heb gezien, waardoor ik denk ik ook wat huiverig ben om het vaak te doen.
Klik om te vergroten...
Dit vond ik wel een leuke om op te reageren want met changa zal je altijd een vorm van het topje van de ijsberg zien. Natuurlijk is changa ontzettend bijzonder en kan het je ver weg brengen maar niet zoals met DMT. Tenminste dat is mijn ervaring natuurlijk.
Daarbij bedoel ik absoluut niet dat DMT bijzonderder is ofzo, absoluut niet zelfs. Maar meer dan dat topje krijg je niet te zien hoor. Misschien wel een groter topje dan je nu gezien hebt, maar het blijft een topje :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mezelf zei:
Dit vond ik wel een leuke om op te reageren want met changa zal je altijd een vorm van het topje van de ijsberg zien. Natuurlijk is changa ontzettend bijzonder en kan het je ver weg brengen maar niet zoals met DMT. Tenminste dat is mijn ervaring natuurlijk.
Daarbij bedoel ik absoluut niet dat DMT bijzonderder is ofzo, absoluut niet zelfs. Maar meer dan dat topje krijg je niet te zien hoor. Misschien wel een groter topje dan je nu gezien hebt, maar het blijft een topje :wink:
Klik om te vergroten...
Misschien behalve als je met changa in een bong echt veel neemt en dan doorbreekt? (Had ik gehoord)
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Misschien behalve als je met changa in een bong echt veel neemt en dan doorbreekt? (Had ik gehoord)
Klik om te vergroten...
Ja dat zou wellicht kunnen inderdaad. Ik ben alleen nog nooit in de buurt van een doorbraak geweest met changa. Maar dan ook niet zo vaak gehad dus wellicht dat je met changa in een bong en heel veel neemt je een doorbraak kan krijgen. Ik betwijfel het wel maar laat de mogelijkheid open :)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Space 🕉 zei:
Klopt idd. Het is in een besloten groep. Gewoon in NL.
Klik om te vergroten...
Wil het ook graag een keer doen. Naja wellicht buitenland dan maar🤔. Stomme is dat ik het serieus aan het kijken was toen her verboden werd.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gympie zei:
oh? als ik google vind ik genoeg sites met ceremonies.
de losse ingrediënten zijn nog altojd legaal dus ik weet niet precies hoe het in z'n werk gaat.
Klik om te vergroten...
Dat is geen ayahuasca maar psilohuasca (Met truffels).
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Dat is geen ayahuasca maar psilohuasca (Met truffels).
Klik om te vergroten...
kweet niet of ik dat mag posten hier?.. lijkt me wel.
gewoon gegoogled.
*modknip: geen links naar websites van bedrijven aub*
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
maria johanna, lol.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
oh, nou ja.. toch verboden idd.
*modknip: geen links naar websites van bedrijven aub*
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
shitt... In zo'n staat nog even lekker een shot nemen. Lijkt me heel vreemd, alleen die handeling al.
Klik om te vergroten...
Ja iemand moet je begeleiden dan. Zodat je alleen hoeft in te ademen
M
M77Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Ik dacht bij de eerste keer, oh dit is dus changa. En toen was de tweede keer eigenlijk totaal anders. Alsof het me die eerste keer heel voorzichtig kennis liet maken met die wereld en de tweede keer echt probeerde me dieper erin te trekken. Ik heb echt het idee dat ik nog maar het topje van de ijsberg heb gezien, waardoor ik denk ik ook wat huiverig ben om het vaak te doen.
Klik om te vergroten...
Ik herkende hetzelfde maar het maakt mij uiterst benieuwd . Maar hoe ik de laatste (3) changa sessie beleefde gaf mij meer vertrouwen.
Nu kan ik bijna niet wachten op een nieuwe sessie; misschien wel eens buiten. En daar gaat het wel om; een juiste setting en chillin'. Voor de laatste sessie verhuisden we het interieur en rookten we wat wiet .
En dan... ik deed er meer dan twee uur over om de eerste van 2 inhalen via de dry bong te roken maar dan... wauw.
Heel eventjes. had ik een shoot van "wtf is goin' on?? -een soort onbehagen- en dan moet je even kunnen checken bij je kompaan en de goeie setting.

Maar ik ga ervan uit dat het topje van de ijsberg niet van de eerste 5x een top wordt... soooo, changa time :wink:
Nooit gedacht dat ik dit nog zou meemaken :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
M77 zei:
Ik herkende hetzelfde maar het maakt mij uiterst benieuwd . Maar hoe ik de laatste (3) changa sessie beleefde gaf mij meer vertrouwen.
Nu kan ik bijna niet wachten op een nieuwe sessie; misschien wel eens buiten. En daar gaat het wel om; een juiste setting en chillin'. Voor de laatste sessie verhuisden we het interieur en rookten we wat wiet .
En dan... ik deed er meer dan twee uur over om de eerste van 2 inhalen via de dry bong te roken maar dan... wauw.
Heel eventjes. had ik een shoot van "wtf is goin' on?? -een soort onbehagen- en dan moet je even kunnen checken bij je kompaan en de goeie setting.

Maar ik ga ervan uit dat het topje van de ijsberg niet van de eerste 5x een top wordt... soooo, changa time :wink:
Nooit gedacht dat ik dit nog zou meemaken :)
Klik om te vergroten...
Het is echt heel bijzonder hè!

Waarom duurde het meer dan 2 uur voordat je tripte?

Ik had bij beide keren eerst ook een beetje een onbehagen. Maar dat duurt maar erg kort en dan zit ik gewoon lekker in de trip. :) Maar bij dit spul heb ik heel erg het gevoel dat ik er helemaal klaar voor moet zijn en helemaal geen twijfels moet hebben. Ik ben ook heel erg benieuwd naar een volgende trip, maar ik wacht op het juiste moment.
M
M77Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Het is echt heel bijzonder hè!

Waarom duurde het meer dan 2 uur voordat je tripte?

Ik had bij beide keren eerst ook een beetje een onbehagen. Maar dat duurt maar erg kort en dan zit ik gewoon lekker in de trip. :) Maar bij dit spul heb ik heel erg het gevoel dat ik er helemaal klaar voor moet zijn en helemaal geen twijfels moet hebben. Ik ben ook heel erg benieuwd naar een volgende trip, maar ik wacht op het juiste moment.
Klik om te vergroten...
Het duurde geen 2 uren voor ik tripte hoor. Nee, ik had het over de voorbereiding naar het goeie moment. We ontspanden ons, verhuisden het interieur en rookten wat. Een jointje vooraf kan , naar mijn ervaring, absoluut geen kwaad.
Ik dacht na over wat goeie muziek, de juiste verlichting en ik warmde de ruimte voldoende op. Na meer dan 2uur was het moment dan daar om dat wonderkruid binnen te laten komen. Het was heftiger dan de eerste twee keren.

De ruimte werd nu een kleurenspektakel, voorzien van machtige vormen en een onbeschrijfelijke warme gloed; het licht veranderde constant van warm geel naar rood. Een grote houten poort werd een dansende rij kleurpotloden; mijn motorfiets ,die voor de houten poort staat, kreeg een speciale tint en begon op hoogte te wiegen, ongelooflijk. Hangende touwen kregen leven in zich en walsten tegen de houten wand en kregen vrouwelijke, lieve gezichten. Enkel de gasvuurtjes kregen een vreemd effect maar dat duurde maar kort, geef het vertrouwen en it turns into something extraordinary.

Zoals je verwoordt moet je er helemaal klaar voor zijn. Kies een moment uit en ontspan je vooraf samen met die persoon waar je wil mee gaan trippen. Zorg dat de omgeving vertrouwd is (bij de eerste beurten) en leg wat muziek op waar je vrolijk van wordt (maar vooral rustig).
Ik koos die avond voor een playlist rond Buena Vista Social club; zuiders , zonnig en warm... een aanradertje hoor.

Gezien ik ondertussen al veel over changa ben beginnen lezen maakt mijn primaire angst plaats voor nieuwsgierigheid naar die extra dimensies. Maar ik dien wel mijn ego opzij te zetten, wat enkel lukt na oefenen denk ik.
Daarmee, ik vermoed eerstdaags wel weer eens wat changa uit te gaan proberen :)
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Het was van exact dezelfde changa joint. :wink:
Klik om te vergroten...
Bij mij was het verschil in sterkte dat de trip anders maakte. En dat ik er deze keer zeer ontspannen bij lag zat ook wel geholpen hebben.
Mindless zei:
Ik kon wel duidelijk merken dat DMT nauw gerelateerd is aan psilocybine, door de hele vibe en het type visuals. Al had het toch ook weer heel erg iets eigens, iets unieks. Maar ja, dit is dus gebaseerd op maar 2 changa ervaringen.
Klik om te vergroten...
Dat is heel goed mogelijk. Er zit nog een stof in paddo’s genaamd Psilocine. Ik geloof dat de scheikundigen naam van Psilocine 4-HO-DMT is. En Psilocine draagt ook mee aan de trip.
Mindless zei:
De tweede keer was ik vooral verbaasd, omdat de ervaring zo intens en alien was
Klik om te vergroten...
Dat alien sfeertje had ik wel met DMT puur. Ik denk ook dat mijn Changa mix nog zeer mild is. Maar die is nu op. En nu ga ik het recept van @Space 🕉 gebruiken 😊
Mindless zei:
Mijn eerste keer tijdens de daadwerkelijke piek zelf, is wellicht 1 van de meest gelukzalige ervaringen die ik ooit heb ervaren. Dat was helemaal niet heftig, maar gewoon pure onschuld ervaren. Alsof ik een baby was die niks meer wist, maar gewoon in pure contentheid met alles leefde. Nog niet van de tree of knowledge had gegeten en dus niet in dualiteit leefde. Eigenlijk is dat ook wat ik zoek in de psychedelische ervaring, niet zozeer entiteiten en out of this world alien ervaringen. Maar die puurheid, die complete sereniteit.
Klik om te vergroten...
Erg mooi 😊

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."