Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLachgas trip hallucineren

Lachgas trip hallucineren

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Enige keren dat ik last heb gehad van paranoïde gevoelens is in de comedown van heel veel speed of 3-mmc. Maar kon het altijd nog wel relativeren.
H
HebenndjxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn naam is nick 20 jaar.
Ik heb 1x lachgas gebruikt in combinatie met Mdma, hiervoor altijd lachgas gedaan nergens last van gehad. Tijden de ballon met mdma leek het alsof ik uit mijn lichaam ging, ik raakte in paniek en wou frisse lucht. Een vriend vroeg of het goed met mij ging, wanneer ik heb ongeveer 6x achter elkaar zag vragen of het goed ging. Het leek een soort bad trip waar ik voor altijd in zou vast zitten. Later heb ik nooit meer in combinatie met mdma lachgas gedaan. Wel heb ik meerdere keren hetzelfde ervaren door alleen lachgas, nu elke keer wanneer ik lachgas doe kom ik in die trip, en lijkt het elke keer of ik steeds meer te weten kom over de trip, elke keer iets verder. Laatste keer dat ik lachgas had gedaan dacht ik dat al mijn vrienden in het complot tegen mij aan het spannen waren en dat het hele leven een soort grap was, ik kreeg waanbeelden en zag ze dingen zeggen die ze helemaal niet zeiden. Is dit triggeren van een psychose, herkennen mensen bepaalde punten in de lachgas trip die ik heb ervaren? Ik blijf er in iedergeval van af tegenwoordig.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hebenndjx zei:
lijkt het elke keer of ik steeds meer te weten kom over de trip, elke keer iets verder.
Klik om te vergroten...
Dit heb ik gehoord van mijn vriend. Het schijnt vaker voor te komen dat mensen zich, nadat ze bijkomen van de lachgastrip, niet veel herinneren ervan, maar wel met het gevoel blijven zitten dat ze iets belangrijks gezien/meegemaakt hebben. Ergens bijna een antwoord op hebben.
Ze willen steeds weer terugkeren naar die plek om erachter te komen wat het nou was. Dat zou lachgas verslavend kunnen maken.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey, herkenbaar verhaal. In het begin had ik ook nooit last van lachgas trips, waren altijd indrukwekkend op een vrij simpele maar toch intrigerende manier.

Recent heb ik echter een keer op de comedown van een 2-CB trip twee ballonnetjes gedaan, en ervaarde precies wat jij zegt. Hiervoor had ik ook altijd het idee alsof een verhaal van die trip zich ontplooide, maar die keer was anders.

Het lijkt net alsof ik ongeacht met wie ik trip, en op welke plek in me in de ruimte bevind, mijn brein en lichaam een zelfde patroon volgen. Iedereen in de ruimte doet iets vergelijkbaars met wat ik al eerder mee had gemaakt. Die keer echter voelde het ook alsof mijn medetrippers iets wisten wat ik of niet wist, of niet uit mezelf kreeg.

Bij het tweede ballonnetje specifiek had ik echt het idee iets door te hebben. Ik denk dat het er op neer kwam dat je altijd door verschillende tijd-frames springt, die eigenlijk allemaal al vast staan. Je kiest alleen een route die bepaalt hoe je door deze frames reist. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat ik al die tijd-frames was, en dus ook alle ladingen mee kreeg die in al die potentiële routes zitten.

Denk dat het uiteindelijk niet veel meer is dan een soort snelle reset van je brein, waardoor je brein de realiteit moet herconstrueren. Het zou best kunnen dat dit bij iedereen op een vergelijkbare manier gaat, waardoor iedereen dezelfde ervaring heeft op dit middel. Waardoor het lijkt alsof je steeds iets dieper in het verhaal komt vraag ik me ook af. Ik ervaar het in ieder geval toch vaak wel als angstaanjagend.
H
HebenndjxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij het tweede ballonnetje specifiek had ik echt het idee iets door te hebben. Ik denk dat het er op neer kwam dat je altijd door verschillende tijd-frames springt, die eigenlijk allemaal al vast staan. Je kiest alleen een route die bepaalt hoe je door deze frames reist. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat ik al die tijd-frames was, en dus ook alle ladingen mee kreeg die in al die potentiële routes zitten.

inderdaad, het lijkt alsof je het al eerder hebt gezien wat mensen doen, en dan denk je in je hoofd ook van hoe kan dit. Ik dacht echt dat iedereen me gewoon in de maling aan het nemen was terwijl ik vooraf de ballon al wist wat er ging gebeuren. Maar ervaar je dit ook als je niet aan andere drugs zit, want sinds ik de combinatie met xtc heb gedaan ervaar ik dit elke keer als ik alleen lachgas doe
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hebenndjx zei:
Bij het tweede ballonnetje specifiek had ik echt het idee iets door te hebben. Ik denk dat het er op neer kwam dat je altijd door verschillende tijd-frames springt, die eigenlijk allemaal al vast staan. Je kiest alleen een route die bepaalt hoe je door deze frames reist. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat ik al die tijd-frames was, en dus ook alle ladingen mee kreeg die in al die potentiële routes zitten.

inderdaad, het lijkt alsof je het al eerder hebt gezien wat mensen doen, en dan denk je in je hoofd ook van hoe kan dit. Ik dacht echt dat iedereen me gewoon in de maling aan het nemen was terwijl ik vooraf de ballon al wist wat er ging gebeuren. Maar ervaar je dit ook als je niet aan andere drugs zit, want sinds ik de combinatie met xtc heb gedaan ervaar ik dit elke keer als ik alleen lachgas doe
Klik om te vergroten...
Ik heb het sindsdien niet meer gedaan. Hoewel ik wel nieuwsgierig ben, ben ik ook huiverig. Ik heb niet het idee dat ik iets aan deze trips heb. Op psychedelica maak je natuurlijk ook vaak realiteit ontwrichtende dingen mee, maar deze drug voelt voor mij niet oprecht. Het echt duistere randje heeft er voor mij enkel aangezeten tijdens 2-cb, daarvoor voelde het eerder mysterieus.

Zal het vast nog wel eens proberen en zal hier een update posten, maar ik verwacht niks anders dan dat ik er nu van heb meegemaakt.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, klassieke n2o trip, geweldig. Als je ze met psychedelica combineert wordt het nog duidelijker.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#8
cutepool zei:
Ja, klassieke n2o trip, geweldig. Als je ze met psychedelica combineert wordt het nog duidelijker.
Klik om te vergroten...
Wat wordt dan duidelijker?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alakazam zei:
Wat wordt dan duidelijker?
Klik om te vergroten...
De trip! Heb precies hetzelfde gehad. Eerst was lachgas gewoon grappig. Na het combineren met vrijwel elke soort drugs werd het echt een trip.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
De trip! Heb precies hetzelfde gehad. Eerst was lachgas gewoon grappig. Na het combineren met vrijwel elke soort drugs werd het echt een trip.
Klik om te vergroten...
Misschien ligt het aan de vroege morgen, maar ik mis even de clue denk ik :sweatsmile:. Hoe bedoel je de "trip" wordt duidelijker? Het is zonder psychedelica toch ook vrij duidelijk dat je aan het trippen bent?

Of bedoel je in de zin van dat het steeds onduidelijker wordt of de realiteit is zoals je in eerste instantie altijd gedacht had.

Tuurlijk, met psychedelica op tripte ik veel harder op lachgas, maar zelfs zonder heb ik er vrij intense ervaringen op gehad.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alakazam zei:
Misschien ligt het aan de vroege morgen, maar ik mis even de clue denk ik :sweatsmile:. Hoe bedoel je de "trip" wordt duidelijker? Het is zonder psychedelica toch ook vrij duidelijk dat je aan het trippen bent?

Of bedoel je in de zin van dat het steeds onduidelijker wordt of de realiteit is zoals je in eerste instantie altijd gedacht had.

Tuurlijk, met psychedelica op tripte ik veel harder op lachgas, maar zelfs zonder heb ik er vrij intense ervaringen op gehad.
Klik om te vergroten...
Toen ik het voor het eerst deed had ik nog nooit andere drugs gebruikt, muv wiet.

Toen vond ik het allemaal meh ervaringen, boeide me ook niet echt.

Totdat ik voor de 3e xtc deed op een technofissa back in the days (2012 volgens mij) en daar een ballon deed terwijl ik leip was. Het was net alsof er toen een portal werd open gezet naar een nieuwe tripwereld want holy shit, wat was dat intens zeg!

Sindsdien met vrijwel alles gecombineerd en de lachgas ervaring is nooit meer geweest zoals het de eerste paar keer was zonder harddrugs.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Toen ik het voor het eerst deed had ik nog nooit andere drugs gebruikt, muv wiet.

Toen vond ik het allemaal meh ervaringen, boeide me ook niet echt.

Totdat ik voor de 3e xtc deed op een technofissa back in the days (2012 volgens mij) en daar een ballon deed terwijl ik leip was. Het was net alsof er toen een portal werd open gezet naar een nieuwe tripwereld want holy shit, wat was dat intens zeg!

Sindsdien met vrijwel alles gecombineerd en de lachgas ervaring is nooit meer geweest zoals het de eerste paar keer was zonder harddrugs.
Klik om te vergroten...
Ah op die manier, duidelijk. Was eigenlijk vergeten dat ik het al eens eerder tijdens een trip had gebruikt, was wel een hele milde trip, maar goed, sindsdien is het altijd wel een stuk heftiger geweest.

Om de de ts terug te komen, jullie nooit een ervaring hierop gehad waarbij er lichte paranoia opkwam? Of zelfs in zulke mate waarbij je je vrienden verdenkt/denkt dat je je leven niet in eigen hand hebt?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alakazam zei:
Om de de ts terug te komen, jullie nooit een ervaring hierop gehad waarbij er lichte paranoia opkwam? Of zelfs in zulke mate waarbij je je vrienden verdenkt/denkt dat je je leven niet in eigen hand hebt?
Klik om te vergroten...

Met lachgas niet heel veel ervaring mee, een paar keer een ballonnetje gedaan maar vind er weinig aan. Heb nog steeds een zooitje capsules liggen die niet opkomen. Met paranoia heb ik dan wel redelijk wat ervaring tot de hoogte dat ikdacht dat mn eigen vrienden me gekidnapt hadden. (Lsd+weed) Zoiozo raak ik er vaak wel van overtuigd dat ik mn leven niet in eigen hand heb en dat vrienden invloed hebben op mn leven en no shit sherlock, dat is ook gewoon zo. Wanneer heb je je leven nou wel in eigen hand? Er is altijd invloed van buitenaf denk ik.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeelanddude zei:
Met lachgas niet heel veel ervaring mee, een paar keer een ballonnetje gedaan maar vind er weinig aan. Heb nog steeds een zooitje capsules liggen die niet opkomen. Met paranoia heb ik dan wel redelijk wat ervaring tot de hoogte dat ikdacht dat mn eigen vrienden me gekidnapt hadden. (Lsd+weed) Zoiozo raak ik er vaak wel van overtuigd dat ik mn leven niet in eigen hand heb en dat vrienden invloed hebben op mn leven en no shit sherlock, dat is ook gewoon zo. Wanneer heb je je leven nou wel in eigen hand? Er is altijd invloed van buitenaf denk ik.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk heb je geen complete controle over je leven en zijn er altijd invloeden van buitenaf. Ik bedoelde eerder bijvoorbeeld dat het gevoel je bekruipt dat er al besloten is hoe je sterft, dat er hogere machten zijn die een spelletje met jouw leven spelen. Dit is wel het gevoel dat ik toen kreeg, hoewel dat natuurlijk vrij onrealistisch klinkt en ik op het moment zelf ook wel wist dat dat niet waar was.

Verder ook 1 keer een redelijke bad trip gehad op LSD, maar dit lag meer aan een verkeerde voorbereiding en eigenlijk niet op het juiste moment genomen. Achteraf was dit toch nog een mooie en enigszins leerzame trip.

Buiten dat nooit last van paranoïde gevoelens gehad.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alakazam zei:
Ik bedoelde eerder bijvoorbeeld dat het gevoel je bekruipt dat er al besloten is hoe je sterft, dat er hogere machten zijn die een spelletje met jouw leven spelen.
Klik om te vergroten...
Ik snapte wel wat je bedoelde hoor :)
Maar mmm nee, dat heb ik nog niet echt zo ervaren, wel eens tijdens een binge sessie van 3mmc ( na meerdere dagen wakker) dat ik ervan overtuigd raakte dat een boze entiteit in mij gevaren was en zich voedde met 3mmc. En zodra ik stopte, die etniteit het overnam en ik zo weer doorging met snuiven. Achteraf kan ik wel beredeneren dat het wss eerder mn ego was die compleet doorgeslagen was als een boze geest

Alakazam zei:
Dit is wel het gevoel dat ik toen kreeg, hoewel dat natuurlijk vrij onrealistisch klinkt en ik op het moment zelf ook wel wist dat dat niet waar was.
Klik om te vergroten...
Zulke dingen klinken vaak wel onrealistisch is de oren maar mij niet meer hoor, ondertussen sta ik bijna nergens gek meer van te kijken.
Gelukkig kan ik paranoïde gedachtes meestal redelijk accepteren en bedenken van: ah, het is weer zover, smile and wave, just smile and wave.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alakazam zei:
Wat wordt dan duidelijker?
Klik om te vergroten...
Dat "ze" het over jou hebben. En dat je eigenlijk in een andere dimensie zit en de wezens opeens bewust van je worden en over/tegen je gaan praten.
"Weet je het nu al?"
"Nu ga je het vergeten!"
"Haaaa daar is ie weer!"
enzovoort
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alakazam zei:
Tuurlijk heb je geen complete controle over je leven en zijn er altijd invloeden van buitenaf. Ik bedoelde eerder bijvoorbeeld dat het gevoel je bekruipt dat er al besloten is hoe je sterft, dat er hogere machten zijn die een spelletje met jouw leven spelen. Dit is wel het gevoel dat ik toen kreeg, hoewel dat natuurlijk vrij onrealistisch klinkt en ik op het moment zelf ook wel wist dat dat niet waar was.
Klik om te vergroten...

Ik heb dikwijls zulke gedachten als ik trip (gewoon op psychedelica, heb nog niet getript op lachgas maar zal het misschien ooit wel eens doen in combinatie met MDMA). Ik heb dan vermoedens dat "dit leven" een soort film is die afgespeeld word, en die ik mogelijks zelf voor mijn bewustzijn gemaakt heb om mij bezig te houden. In verband met het al besloten zijn hoe je sterft: ken je het begrip "determinisme"? Dat is de theorie die stelt dat, gezien alles natuurwetten volgt, dat het theoretisch uitrekenbaar is hoe de toekomst zal verlopen (natuurlijk niet door ons zelf gezien wij IN het universum zitten). Maar een ingebeelde buitenstaander aan dit universum die de toestand van alle deeltjes kent waaruit het universum is opgebouwd, en alle natuurwetten kent, zou kunnen berekenen hoe de toekomst verloopt. Vrije wil is daarbij een illusie, want onze hersenen zijn ook gewoon materie die natuurwetten volgt. Het is eigenlijk een theorie die ik zelf ook denk dat zo is.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cerberus zei:
Ik heb dikwijls zulke gedachten als ik trip (gewoon op psychedelica, heb nog niet getript op lachgas maar zal het misschien ooit wel eens doen in combinatie met MDMA). Ik heb dan vermoedens dat "dit leven" een soort film is die afgespeeld word, en die ik mogelijks zelf voor mijn bewustzijn gemaakt heb om mij bezig te houden. In verband met het al besloten zijn hoe je sterft: ken je het begrip "determinisme"? Dat is de theorie die stelt dat, gezien alles natuurwetten volgt, dat het theoretisch uitrekenbaar is hoe de toekomst zal verlopen (natuurlijk niet door ons zelf gezien wij IN het universum zitten). Maar een ingebeelde buitenstaander aan dit universum die de toestand van alle deeltjes kent waaruit het universum is opgebouwd, en alle natuurwetten kent, zou kunnen berekenen hoe de toekomst verloopt. Vrije wil is daarbij een illusie, want onze hersenen zijn ook gewoon materie die natuurwetten volgt. Het is eigenlijk een theorie die ik zelf ook denk dat zo is.
Klik om te vergroten...
Mhmm zo heb ik er nog niet over nagedacht, maar vind het een erg interessante en misschien ook wel waarschijnlijke theorie. Ik heb zelf vaak het idee dat die tijdlijn inderdaad vast staat, maar dat er eventueel wel oneindig veel tijdlijnen zijn. Vond toevallig net een reddit-post van iemand die een vergelijkbare, maar heftigere ervaring had en deze een stuk beter heeft weten te onthouden. Is blijkbaar een Nederlander, misschien zit hij wel op dit forum.

Spoiler: Reddit
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat is een mooie trip report zeg. Ik moet wel zeggen, dat soort van "bewegingen die onvrijwillig zijn" effect die jullie voelen op lachgas kan ook door het dissociatieve zijn van de drug. Al moet ik zeggen dat ik hetzelfde al gehad heb op truffels zonder een andere drug in de mix.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hebenndjx zei:
Mijn naam is nick 20 jaar.
Ik heb 1x lachgas gebruikt in combinatie met Mdma, hiervoor altijd lachgas gedaan nergens last van gehad. Tijden de ballon met mdma leek het alsof ik uit mijn lichaam ging, ik raakte in paniek en wou frisse lucht. Een vriend vroeg of het goed met mij ging, wanneer ik heb ongeveer 6x achter elkaar zag vragen of het goed ging. Het leek een soort bad trip waar ik voor altijd in zou vast zitten. Later heb ik nooit meer in combinatie met mdma lachgas gedaan. Wel heb ik meerdere keren hetzelfde ervaren door alleen lachgas, nu elke keer wanneer ik lachgas doe kom ik in die trip, en lijkt het elke keer of ik steeds meer te weten kom over de trip, elke keer iets verder. Laatste keer dat ik lachgas had gedaan dacht ik dat al mijn vrienden in het complot tegen mij aan het spannen waren en dat het hele leven een soort grap was, ik kreeg waanbeelden en zag ze dingen zeggen die ze helemaal niet zeiden. Is dit triggeren van een psychose, herkennen mensen bepaalde punten in de lachgas trip die ik heb ervaren? Ik blijf er in iedergeval van af tegenwoordig.
Klik om te vergroten...
heb ik ook wel is gehad’ lachgas doet soms ook heel gek met je’ moet uiteindelijk wel over gaan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."