#1
Het waren kristallenDit kan liggen aan een verschil in de variant keta. Was het suiker achtig of kleine kristal/pinnetjes?
Wat je ervaarde is wat er gebeurd als je aardig richting een k-hole gaat. Zelf vind ik een k-hole erg prettig, maar het is wel heel intens.
Keta verstoort de communicatie van je hersenen met je lichaam en je zintuiglijke waarneming. In kleine doseringen werkt het vaak ietsje stimulerend, maar zodra je meer neemt krijg je een soort dronken gevoel en als je nog meer pakt begint je lichaam zich als het ware te scheiden van je geest. Dit is, zelfs voor mij (iemand die al tientallen keren heeft ge k-holed), erg intens en niet altijd even prettig. Vanwege het draaierige gevoel is misselijkheid niet gek en vaak schiet je ook een beetje in de paniek waardoor het allemaal net even wat erger wordt.
Zelf heb ik ook meerdere keren over moeten geven van ketamine. Dit is als ik min of meer net geen k-hole haal. Ik moet er in een keer in lanceren, zodra ik vrij ben heb ik een zeer content, rustig gevoel. Als ik net niet genoeg neem voor een k-hole is mijn reflex om te vechten tegen het gevoel met dat kleine beetje houvast aan de realiteit die er dan nog is.
Mijn tips:
Als je keta snuift, neem kleine bescheiden puntjes en wacht altijd even af.
Als je eenmaal comfortabel bent met het gevoel kan je wat verder gaan. Mocht dit je echt bevallen, dan zou ik pas gaan verdiepen in een k-hole.
Keta is niet voor iedereen en de setting heeft een grote invloed op het effect. Zorg daarom altijd dat je met een groep vrienden bent die je volledig kan vertrouwen en in een veilige omgeving waar je niet bijv. kunt vallen en je wel op je gemak bent.