Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e keer 3mmc , kleine kennismaking

1e keer 3mmc , kleine kennismaking

17 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoals de titel al aangeeft. Na 1,5 jaar niets te hebben gebruikt. Deed voornamelijk wel eens mdma (1x per 3 maanden)maar de laatste trips waren niets aan, kon alleen nog maar met m’n ogen dicht liggen en de dips heel vervelend. Ook wel eens coke gebruikt maar vind dit eigenlijk helemaal niet leuk en ben 2 weken strontverkouden. Erg nieuwsgierig naar 3mmc en wat pillen van 200mg weten te bemachtigen. Ik ben 80 kilo dus gekozen voor 100mg. Rond 15.00 genomen en pas rond 16.30 voelde ik licht wat effecten. Zicht werd een beetje troebel en af en toe een heel klein bodyrushje zoals mdma. Heb een playlist aangezet en doordat ik wel een scherpe focus had besloot ik football manager te gaan spelen. Dit 7 uur non stop gedaan en een heel seizoen er doorheen gejaagd. Ik voelde mij voornamelijk heel chill en gefocust, en ook wel een klein beetje liefdevol.
maar verder weinig effect. Voelde wel mijn tandvlees erg samentrekken, en moest voor het slapen gaan wel even afpammen. Daardoor goed nachtje gehad en voel me nu helemaal prima eigenlijk. Geen dip of beroerd gevoel zoals met mdma. Ik heb ooit eenmaal speed gedaan en vind dit eigenlijk het dichtste bij een 100mg dosis in de buurt komen. Wil over een paar weken misschien een wel iets hogere dosis proberen, dan heb ik vakantie en wil ik wel wat zwaarder.
of is over 2 weken gebruiken te snel alweer?
Groetjes en een fijne dag allen !
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diablo69 zei:
Rond 15.00 genomen en pas rond 16.30 voelde ik licht wat effecten.
Klik om te vergroten...
Hmm dat is volgensmij best lang voor 3-mmc, had je misschien vlak ervoor veel gegeten?
Hoe lang merkte je het effect, de volle 7 uur dat je hebt gegamed? In de ervaringen die ik heb met 3-MMC duurt het erg kort, met een dosis van 200mg oraal een best sterke, erg prettige bodyhigh en de leuke lievigheid die ik ken van MDMA, maar erg bescheiden.
Voor serotonergische middelen wordt vrijwel altijd de 3 maanden regel aangehaald, maar ik kan je helaas echt niet vertellen of 2 weken genoeg herstel is voor je serotonine-balans en receptoren.
Dit is natuurlijk geef advies, maar 3-mmc wordt op het moment erg veel misbruikt, waar veelal jongeren soms 4 dagen niet slapen, en doorgebruiken. Dit is echt ongelofelijk ongezond en niet je ten alle tijden proberen te voorkomen. Maar duidelijk is wel, dat hoef je met XTC niet te proberen lijkt me, die werkt veel sterker op je serotonine afgifte dan 3-mmc.

Ik denk dat je een hogere dosering wel leuk zal vinden!
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Flualhamdulillam zei:
Hmm dat is volgensmij best lang voor 3-mmc, had je misschien vlak ervoor veel gegeten?
Hoe lang merkte je het effect, de volle 7 uur dat je hebt gegamed? In de ervaringen die ik heb met 3-MMC duurt het erg kort, met een dosis van 200mg oraal een best sterke, erg prettige bodyhigh en de leuke lievigheid die ik ken van MDMA, maar erg bescheiden.
Voor serotonergische middelen wordt vrijwel altijd de 3 maanden regel aangehaald, maar ik kan je helaas echt niet vertellen of 2 weken genoeg herstel is voor je serotonine-balans en receptoren.
Dit is natuurlijk geef advies, maar 3-mmc wordt op het moment erg veel misbruikt, waar veelal jongeren soms 4 dagen niet slapen, en doorgebruiken. Dit is echt ongelofelijk ongezond en niet je ten alle tijden proberen te voorkomen. Maar duidelijk is wel, dat hoef je met XTC niet te proberen lijkt me, die werkt veel sterker op je serotonine afgifte dan 3-mmc.

Ik denk dat je een hogere dosering wel leuk zal vinden!
Klik om te vergroten...
Ik had ongeveer uur van tevoren nog lunch gehad en na inname gelijk 2 droge crackers voor het gevoelige maagje. Had wel de volle 7 uur dat ik iets voelde ja maar niet echt heel extreem ofzo, echt tegen het randje van een tripje aan zeg maar. Ga misschien dan ooit ook wel eens 200 mg proberen, eerst maar eens 150mg kijken wat dat doet. Ik had verder niet zoals ik veel had gelezen hier een enorme craving om bij te pakken.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
J
Flualhamdulillam zei:
Hmm dat is volgensmij best lang voor 3-mmc, had je misschien vlak ervoor veel gegeten?
Klik om te vergroten...
ij ga soort van tegengas geven, is niet bijzonder lang hoor. 1,5 uur. Is gewoon nertjes,en niet overdreven lang ofzo.
Flualhamdulillam zei:
In de ervaringen die ik heb met 3-MMC duurt het erg kort,
Klik om te vergroten...
Oraal kan bestlang duren hoor, vooral als je gefocust zit op een game. Dan heb je minder in de gaten dat het langzaam aannhet uitwerken is.


Flualhamdulillam zei:
Ik denk dat je een hogere dosering wel leuk zal vinden!
Klik om te vergroten...
En ik denk dat je daar zo lang mogelijk mee moet wachten, ala je van 100mg lekker kan genieten en daarna hoger gaat, gaat de 100 op en duur tegenvallen
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Diablo69 zei:
Ga misschien dan ooit ook wel eens 200 mg proberen, eerst maar eens 150mg kijken wat dat doet. Ik had verder niet zoals ik veel had gelezen hier een enorme craving om bij te pakken.
Klik om te vergroten...
Klinkt goed! Die cravings zijn het sterkst wanneer 3-MMC gesnoven wordt in plaats van oraal. Nasaal wordt het sneller opgenomen, heeft een meer speedy effect, maar is ook nóg sneller voorbij. Hierbij ontstaat compulsief herdoseren, veel mensen maken hun zakje dan helemaal leeg. Slikken is verstandig als je een verslaving zo veel mogelijk wilt voorkomen šŸ™‚
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeelanddude zei:
ij ga soort van tegengas geven, is niet bijzonder lang hoor. 1,5 uur. Is gewoon nertjes,en niet overdreven lang ofzo.
Klik om te vergroten...
Helemaal prima šŸ˜‰ En nee ik vind het ook niet overdreven, maar ik lees het niet vaak!


Zeelanddude zei:
Oraal kan bestlang duren hoor, vooral als je gefocust zit op een game. Dan heb je minder in de gaten dat het langzaam aannhet uitwerken is.
Klik om te vergroten...
Aah ja dat geloof ik wel, en dat doe ik op je woord want ik heb maar 3 keer 3-MMC gebruikt. Ik kan me aan de hand van die ervaring voorstellen hoe het ongemerkt uitwerkt hahaha, maar dat zal vooral een verschil in dosering zijn!
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Flualhamdulillam zei:
Helemaal prima šŸ˜‰ En nee ik vind het ook niet overdreven, maar ik lees het niet vaak!



Aah ja dat geloof ik wel, en dat doe ik op je woord want ik heb maar 3 keer 3-MMC gebruikt. Ik kan me aan de hand van die ervaring voorstellen hoe het ongemerkt uitwerkt hahaha, maar dat zal vooral een verschil in dosering zijn!
Klik om te vergroten...
Nog een vraagje , had jij ook last van een ā€œ verdoofdā€ gevoel in het tandvlees? Dit had ik wel en heb dit vaker van drugs , voelt heel apart
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Flualhamdulillam zei:
Klinkt goed! Die cravings zijn het sterkst wanneer 3-MMC gesnoven wordt in plaats van oraal. Nasaal wordt het sneller opgenomen, heeft een meer speedy effect, maar is ook nóg sneller voorbij. Hierbij ontstaat compulsief herdoseren, veel mensen maken hun zakje dan helemaal leeg. Slikken is verstandig als je een verslaving zo veel mogelijk wilt voorkomen šŸ™‚
Klik om te vergroten...
Jaa schijnt dat snuiven heel anders is hĆØ maar ik ga niets meer snuiven , een paar keer gedaan maar m’n neus is daar niet voor gemaakt. Moet sowieso m’n tripjes zorgvuldig plannen want heb maar paar dagen per jaar dat ik echt een dag alleen ben en er goed voor kan zitten 😃
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diablo69 zei:
Nog een vraagje , had jij ook last van een ā€œ verdoofdā€ gevoel in het tandvlees? Dit had ik wel en heb dit vaker van drugs , voelt heel apart
Klik om te vergroten...
Nee. Ooit gehad, een vriend vertelde wel altijd dat elke keer als hij wiet rookte, zijn tanden echt vaag voelde. Hij ons breed of ā€˜alsof ze aan elkaar vast zitten’ wanneer hij er net z’n tong overheen gaat. Van wiet wel een een storend verdoofde mondholte keelholte, doortrekkend naar mijn neuzen en omlaag naar mijn luchtpijp maar dat is eerder wat ongemakkelijk sinds ik het vrij goed kan negeren en het stiekem wel grappig vind voelen hahaha.
Enige ander soortgelijke dingetje heb ik enkele keren gehad, op LSD en een keer op 3-FA(deze was vrij hoog gedoseerd)
Het gevoel als er iets in mijn neusholtes vast zats de hele tijd was ik mijn neus in korte schoten aan het ophalen naar niets helpt, neusspray hielp bij een tijdje!
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Flualhamdulillam zei:
Nee. Ooit gehad, een vriend vertelde wel altijd dat elke keer als hij wiet rookte, zijn tanden echt vaag voelde. Hij ons breed of ā€˜alsof ze aan elkaar vast zitten’ wanneer hij er net z’n tong overheen gaat. Van wiet wel een een storend verdoofde mondholte keelholte, doortrekkend naar mijn neuzen en omlaag naar mijn luchtpijp maar dat is eerder wat ongemakkelijk sinds ik het vrij goed kan negeren en het stiekem wel grappig vind voelen hahaha.
Enige ander soortgelijke dingetje heb ik enkele keren gehad, op LSD en een keer op 3-FA(deze was vrij hoog gedoseerd)
Het gevoel als er iets in mijn neusholtes vast zats de hele tijd was ik mijn neus in korte schoten aan het ophalen naar niets helpt, neusspray hielp bij een tijdje!
Klik om te vergroten...
Okee thanks!! LSD staat ook nog op mijn lijstje ooit, wil dan met lichte dosis beginnen. Maar idd was er opeens erg bewust van dat ik tanden had , had dit voorheen alleen met coke šŸ˜…
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Diablo69 zei:
Okee thanks!! LSD staat ook nog op mijn lijstje ooit, wil dan met lichte dosis beginnen. Maar idd was er opeens erg bewust van dat ik tanden had , had dit voorheen alleen met coke šŸ˜…
Klik om te vergroten...
Het zou mogelijk versneden kunnen worden? Ik weet daar niet zo veel aan maar weer wel dat lydocaĆÆne vaak wordt toegeveogd aan coke om het te versnijden. Het lijkt mij sterk dat dit (wat ook verdovend werkt) met 3-MMC gemengd is… Je weet echt nooit wat vendors doen, tenzij je het twst
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik 3-MMC gebruik, wat ik sporadisch eens doe, gebruik ik ook meestal 100 mg. Dit omdat ik dan helemaal geen merkbare kater heb, wat ik nogal belangrijk vind omdat ik veel moet werken. Echter, die dosis vind ik wel echt aan de lage kant. Ik heb er zo’n vijf uurtjes subtiel plezier van waarna het snel uitwerkt, en ik weeg 60 kilo. Heb wel een hele lichte stimulantentolerantie omdat ik dagelijks Wellbutrin gebruik. Maar jij bent 20 kilo zwaarder dus ik kan me voorstellen dat dit erg mild voor jou is. (Heel verstandig dat je zo voorzichtig begint trouwens.)

Ik zou inderdaad zoals je zelf al zegt de volgende keer voor 150 gaan, en dan eventueel ophogen naar 200 als het goed voelt om dat te doen. Op die hogere doseringen worden de ā€˜vage’ serotoninerandjes wat merkbaarder maar je moet uiteraard geen echt XTC-effect verwachten, het leuke van 3-MMC zit hem in dat subtielere. Veel plezier. :) Die craving waar je zoveel over leest heeft gelukkig niet iedereen last van, ik heb het zelf ook niet bij 3-MMC. Maar het blijft natuurlijk evengoed altijd een beetje een oppasser. Niet te gek, niet te vaak.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeelanddude zei:
En ik denk dat je daar zo lang mogelijk mee moet wachten, ala je van 100mg lekker kan genieten en daarna hoger gaat, gaat de 100 op en duur tegenvallen
Klik om te vergroten...

Flualhamdulillam zei:
Slikken is verstandig als je een verslaving zo veel mogelijk wilt voorkomen šŸ™‚
Klik om te vergroten...

Wijze woorden. Ik kan dat alleen maar bevestigen.
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Als ik 3-MMC gebruik, wat ik sporadisch eens doe, gebruik ik ook meestal 100 mg. Dit omdat ik dan helemaal geen merkbare kater heb, wat ik nogal belangrijk vind omdat ik veel moet werken. Echter, die dosis vind ik wel echt aan de lage kant. Ik heb er zo’n vijf uurtjes subtiel plezier van waarna het snel uitwerkt, en ik weeg 60 kilo. Heb wel een hele lichte stimulantentolerantie omdat ik dagelijks Wellbutrin gebruik. Maar jij bent 20 kilo zwaarder dus ik kan me voorstellen dat dit erg mild voor jou is. (Heel verstandig dat je zo voorzichtig begint trouwens.)

Ik zou inderdaad zoals je zelf al zegt de volgende keer voor 150 gaan, en dan eventueel ophogen naar 200 als het goed voelt om dat te doen. Op die hogere doseringen worden de ā€˜vage’ serotoninerandjes wat merkbaarder maar je moet uiteraard geen echt XTC-effect verwachten, het leuke van 3-MMC zit hem in dat subtielere. Veel plezier. :) Die craving waar je zoveel over leest heeft gelukkig niet iedereen last van, ik heb het zelf ook niet bij 3-MMC. Maar het blijft natuurlijk evengoed altijd een beetje een oppasser. Niet te gek, niet te vaak.
Klik om te vergroten...
Jaa subtiel is het toverwoord, kon ook nog prima een smoothie maken en beetje opruimen in huis. Hoe is het om bij te pakken? Dan zelfde dosis of …
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Diablo69 zei:
Jaa subtiel is het toverwoord, kon ook nog prima een smoothie maken en beetje opruimen in huis. Hoe is het om bij te pakken? Dan zelfde dosis of …
Klik om te vergroten...

Als je 50 mg bij pakt, als het effect van die eerste 100 begint af te nemen, wordt naar mijn idee het net-after-piek effect vooral verlengd. Dus het niet al te heftige maar wel opgewekte gevoel. Als je de dubbele dosis bijneemt krijg je die initiƫle body rush weer even terug, zij het vaak net wat minder intens of korter dan de eerste run. Maar dit is persoonlijk! Je kunt ook 50 mg bijnemen en als het te weinig is een uur later die volgende 50 nog nemen, better safe than sorry. Nu zal het bijwerkingenprofiel tot 200 mg meevallen (bij mij is dat het geval in ieder geval) maar op echte hogere doseringen en bij vaak bijnemen schijnen cathinonen waaronder dus 3-MMC zeer vervelende bijwerkingen te kunnen geven. Cardiovasculair met name, enge zaken zoals blauwe ledematen, maar ook paranoia. Het is dus niet verkeerd om rustig aan te doen met deze middelen, wat je ook zeker lijkt te doen. :) Zelf merkte ik op die 200 mg dosis wel wat bijwerkingen die meer richting XTC gingen. Wazig zicht, een lichte tremor, kaakspanning, ook korte nystagmus (wiebelen van de ogen). Dit duurde echter maar kort en was niet heel heftig; ik ben nooit over de 200 mg heen gegaan. Kater valt dan ook sterk mee vind ik, niet te vergelijken met XTC, meer met speed, maar dat zal wel sterk toenemen met de dosis denk ik.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
Diablo69 zei:
Jaa subtiel is het toverwoord, kon ook nog prima een smoothie maken en beetje opruimen in huis. Hoe is het om bij te pakken? Dan zelfde dosis of …
Klik om te vergroten...
ik kan wel zeggen dat als je met 3mmc een xtc gevoel probeer te vinden zal je die maar kort tegenkomen en niet zo volledig als bij 5mapb of 6apb/xtc
ik nam vaak 2x 180mg en nog vond ik het "love" gevoel niet overweldigend
het is meer een rush die lijkt op cocaĆÆne met een vleugje xtc en daarna over gaat in pure speed gevoel
althans dat was voor mij zo
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
gekkemanlol zei:
ik kan wel zeggen dat als je met 3mmc een xtc gevoel probeer te vinden zal je die maar kort tegenkomen en niet zo volledig als bij 5mapb of 6apb/xtc
ik nam vaak 2x 180mg en nog vond ik het "love" gevoel niet overweldigend
het is meer een rush die lijkt op cocaĆÆne met een vleugje xtc en daarna over gaat in pure speed gevoel
althans dat was voor mij zo
Klik om te vergroten...

Eens. Zo ervaar ik het exact ook.
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Als je 50 mg bij pakt, als het effect van die eerste 100 begint af te nemen, wordt naar mijn idee het net-after-piek effect vooral verlengd. Dus het niet al te heftige maar wel opgewekte gevoel. Als je de dubbele dosis bijneemt krijg je die initiƫle body rush weer even terug, zij het vaak net wat minder intens of korter dan de eerste run. Maar dit is persoonlijk! Je kunt ook 50 mg bijnemen en als het te weinig is een uur later die volgende 50 nog nemen, better safe than sorry. Nu zal het bijwerkingenprofiel tot 200 mg meevallen (bij mij is dat het geval in ieder geval) maar op echte hogere doseringen en bij vaak bijnemen schijnen cathinonen waaronder dus 3-MMC zeer vervelende bijwerkingen te kunnen geven. Cardiovasculair met name, enge zaken zoals blauwe ledematen, maar ook paranoia. Het is dus niet verkeerd om rustig aan te doen met deze middelen, wat je ook zeker lijkt te doen. :) Zelf merkte ik op die 200 mg dosis wel wat bijwerkingen die meer richting XTC gingen. Wazig zicht, een lichte tremor, kaakspanning, ook korte nystagmus (wiebelen van de ogen). Dit duurde echter maar kort en was niet heel heftig; ik ben nooit over de 200 mg heen gegaan. Kater valt dan ook sterk mee vind ik, niet te vergelijken met XTC, meer met speed, maar dat zal wel sterk toenemen met de dosis denk ik.
Klik om te vergroten...
gekkemanlol zei:
ik kan wel zeggen dat als je met 3mmc een xtc gevoel probeer te vinden zal je die maar kort tegenkomen en niet zo volledig als bij 5mapb of 6apb/xtc
ik nam vaak 2x 180mg en nog vond ik het "love" gevoel niet overweldigend
het is meer een rush die lijkt op cocaĆÆne met een vleugje xtc en daarna over gaat in pure speed gevoel
althans dat was voor mij zo
Klik om te vergroten...
Ik ben nog altijd opzoek naar iets dat het 1e keer mdma gevoel nabootst en dan zonder al te erge kater 😵 maar dat is denk ik nog niet op de markt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."