Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBufo alvarius ceremonie

Bufo alvarius ceremonie

43 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Intro

Een paar maanden geleden heb ik iemand ontmoet die ervaring heeft met bufo alvarius en meteen was mijn interesse gewekt over 5 meo dmt. Ik heb veel research gedaan en iedereen die dit ervaart omschrijft deze ervaring als de meest ultieme en intense ervaring ooit. Dit maakte wel wat angst in mij los om dit daadwerkelijk te gaan doen. Maar ik heb zo veel fascinatie voor deze ervaring. Het is best beangstigend om video's te zien over mensen die dit ondergaan. Schreeuwende kotsende vibrerende mensen die ervaren te zijn gestorven en terug komen tot leven... Klinkt behoorlijk heftig allemaal! Maar toch hebben ze allemaal iets overeenkomend, ze komen er allemaal positief uit.

In het begin voelde ik meer angst dan wilskracht om het te gaan doen. Maar ik kwam tot besef dat het niet de vraag was of ik het ooit ging doen, maar waneer ik het ging doen. Wat voor mij opnieuw een inzicht gaf over hoe angsten mij beperken in het leven.

Angst is een product van de hersenen en bestaat niet. Het is bang worden over iets wat nog moet gaan gebeuren en je leeft nu.

Deze zin is in de maand voorgaand aan mijn besluit voorbij gekomen en dit heeft mij aan het denken gezet. Mijn interesse is gewekt dus waar wacht ik nog op?

Zo gezegd, zo gedaan. Ik voelde mij geroepen en heb mij ingeschreven. De persoon die eerder bufo had gedaan zei dat hij mee ging als support en dat was in eerste instantie geen probleem.

Later kreeg ik te horen dat de gekozen dag gewijzigd moest worden omdat de organisatie eerder terugvloog. Wat ook meteen resulteerde in dat ik helemaal in mijn eentje moest komen aangezien de groep anders veel te groot zou worden.

Maar nog steeds voelde ik me geroepen, ook al was er niemand mee die ik ken... Maar het maakt niet uit. Ik wil dit. Het is mijn reis dus ik ga er gewoon voor!

De dag van de ceremonie

Om bij de ceremonie te komen moest ik een uurtje reizen. Ik heb mijn oordopjes meegenomen en luister onderweg in de trein vooral naar vrolijke en opbeurende muziek. Ik zit in een goede vibe en voel geen angst of spanning.

Ik was een uur te vroeg en heb nog een lange wandeling gemaakt in een park dicht in de buurt. Het was een mooie en zonnige dag en er lagen mensen te zonnen aan het water en op diverse plekken zaten mensen te picknicken met een wegwerp BBQ. Dit gaf mij een goed gevoel. Ik realiseerde me hoe fijn het is om lekker in de natuur te zijn.

Eenmaal aangekomen bij de plek waar de ceremonie plaatsvond belde ik aan. Ik werd begroed door de vrouw van de sjamaan. Zij leidde me door de ruimte heen en bracht mij naar buiten. In de ruimte waar de ceremonie zou plaatsvinden zat de sjamaan gehurkt als een ninja allerlei bewegingen te maken. Hij was het ritueel aan het voorbereiden.

Ik kwam buiten en daar dronken we allemaal een kop thee waarna we naar binnen werden geroepen. De sjamaan deed zijn woord. Hij sprak in het Spaans en zijn vrouw vertaalde alles in het Engels.

De eerste uit de groep van 10 personen die de behandeling onderging was een oude man van in de 70 die al ruime ervaring had met psychedelica waaronder ook bufo. Zijn long capaciteit was beduidend niet groot genoeg om een breaktrough waardige ervaring te hebben. Je begint de ervaring staand en als je diep genoeg gaat val je vanzelf op de grond. Niet dat ze je laten vallen, want de sjamaan staat bij je, pakt je beet en begeleid je suptiel naar de grond. Ondanks hij niet zo diep ging gebeurde er iets heel bijzonders. Ik kan het niet anders omschrijven dan dat je zag dat de oude man zijn ziel aan de sjamaan gaf. Dit ging gepaard met harde geluiden en heftige vibraties bij zowel de sjamaan als bij de man. Echt heel spectaculair en bijzonder om te zien! Het zag er vooral heel mooi en spiritueel uit, niks hiervan beangstigde mij.

Na afloop van deze sessie keek de sjamaan rond in de groep en koos mij als volgende. Ik voelde geen spanning, alles in mij zei, dit is jou moment, ga ervoor!

Zonder aarzelen stond ik op en ging in het midden van de kring staan. Het ritueel begon.


De eerste sessie

De vrouw van de sjamaan stak een hele dikke sigaar aan en begon rook om mij heen te blazen. De sjamaan begon geluiden te maken, lage vibraties in zijn stem gevolgd door een geluid van, oeis oeis oeisss.... De pijp werdt aangestoken en ik haal nog een keer heel diep adem. Ik blies mijn longen zo leeg mogelijk. Ik kreeg de pijp tegen mijn mond gedrukt en inhaleerde heel langzaam om zoveel mogelijk rook binnen te krijgen. Toen ik eenmaal alles had geinhaleerd kwam er meteen een heerlijk gevoel van eigen liefde, innerlijke wijsheid en kracht over mij heen. Vergelijkbaar met nn dmt maar dan emotioneel en lichamelijk veel intenser. Het is moeilijk om te omschrijven, maar 5meo dmt sparkelt door je hele lichaam! Het was de bedoeling om de gehele dosis in 1 inhalatie te consumeren. Normaal gesproken heb ik toch zeker 3 inhalaties nodig. Maar ik moet eerlijk toegeven, 1 diepe trek 5meo dmt bracht mij verder dan 1 diepe trek NN dmt, maar toch was het gevoel licht. Ik hield mijn ogen open. Mijn vision werdt maar lichtelijk geblurd. Deze ervaring is totaal niet visueel en totaal anders dan NN dmt. Het gezichtsveld was vergelijkbaar met als je te snel opstaat en je bijna niks meer ziet. De sjamaan leidde me langzaam naar de grond waar ik op mijn rug lag en nog steeds met open ogen en iets te veel verwachting hoopte dat ik nog dieper zou gaan. Maar dat gebeurde niet. De hele behandeling was ik gewoon bij menselijk bewustzijn. Ik sloot mijn ogen en zag niks. Geen patronen, geen keuren, eigenlijk gewoon de binnekant van mijn oogleden... Ik begin wat dieper te ademen. Diep als in meditatie. Diepe teugen lucht in en uit. Wat een heerlijk gevoel geeft. Ik realiseer me dat dit niet breaktrough waardig is maar wil wel wat uit de ervaring halen. Uiteindelijk duurde de ervaring van het gevoel te kort voor de rituelen van de sjamaan en ik had eigenlijk al een lichte teleurstelling tijdens het ondergaan van de behandeling... Uiteindelijk stond ik wel op met een bevredigend gevoel van blijdschap en geluk. Ik liep even naar buiten en voelde mij heel vredig en liefdevol. Ik pakte de sjamaan beet en gaf hem een harde knuffel. Ik was hem erg dankbaar voor deze ervaring en dit goddelijke gevoel.

Er kwamen na mij nog 8 sessies van andere kandidaten en wat opvalt aan bufo is dat iedereen echt totaal anders reageert. De een waaronder mijzelf wil het liefst rustig liggen en ervaren wat er te ervaren valt. De ander moet 10x kotsen tijdens de ervaring. En de volgende rolt 10 minuten door de kamer heen... Gevolgd door keiharde kreten en met allemaal rillende stemgeluiden.


De 2e sessie

Deze sessie was veel heftiger dan de eerste. Waar ik de eerste sessie op het oppervlak van de ervaring lag, was de 2e sessie de complete ervaring.

Uiteindelijk had iedereen er een sessie op zitten. Voor velen was dit meteen een dermate intense ervaring dat ze totaal geen behoeft hadden aan een 2e sessie. De vrouw van de sjamaan vroeg in de groep of er nog mensen waren die een 2e keer wilden. Ik was de eerste die volmondig ja zei. Een overenthousiast gevoel deed me stem zelfs iets luider klinken dan wat de bedoeling was. Zonder enige twijfeling of angst sprong ik nog net niet van de bank af. Ik zei meteen dat ik nu diep wil gaan en dat ik waarschijnlijk meer dan 1 inhalatie nodig zou hebben. Ze aarzelde een klein beetje en zeiden dat ze mij een hogere dosis zouden geven. Wat resulteerde in uiteraard veel dikkere rook die ik zo langzaam mogelijk vanaf compleet lege longen naar binnen moest zuigen. Maar voor de mensen die dit niet weten... Dmt Rook is best wel zwaar op de longen.. Dus dit was bijna niet te doen.

Ik was meer klaar dan ooit en nam plaats midden in de circel. Ze zeiden dat het beter was deze keer meteen te gaan zitten. En dat leek mij ook een heel goed plan! In kleermakerszit nam ik plaats, rechts van mij de sjamaan en links zijn vrouw. Zijn vrouw geeft de gevulde pijp aan de sjamaan. Zijn vrouw kijk mij nog 1 keer aan en zegt dat ik echt zo langzaam mogelijk moet inhaleren om alles binnen te krijgen. De pijp wordt verhit met een gasbrander en ik adem nog 1 keer heel diep in en daarna alles uit tot er echt helemaal niks meer in mijn longen zit. De sjamaan zet de pijp aan mijn mond en ik begin de rook op te zuigen.

Meteen vallen mij 2 dingen op. Het eerst wat opvalt is het geluid van de dmt in de pijp knettert keihard naar mate het smelt, dit heb ik toch zeker de rest van de avond nog niet zo aanwezig gehoord terwijl die pijp wel 10x is verhit die dag. Waarschijnlijk de hogere dosis die dit bewerkstelligt. Het 2e wat opvalt... Die enorm zware rook is bijna niet te inhaleren... Holy fuck wat voelt dit zwaar op de longen... Maar goed, eenmaal halverwege mijn longcapaciteit kreeg ik al kokneigingen en blokkeerde ik om nog meer te inhaleren. Ik ademde iets frisse zuurstof in via m'n neus en haalde daarna de rest naar binnen tot mijn longen helemaal gevuld waren met rook. Dit hield ik heel erg lang in. Ik denk dat ik na zeker 20 seconden pas begon uit te blazen. Er kwam voor zover ik me kan herinneren nauwelijks nog rook uit, alles geabsorbeerd in mijn longen en tijdens het uitblazen sloot ik mijn ogen. Vanaf dit punt gleed ik al half weg, maar nog voordat ik volledig had uitgeademd zette de sjamaan de pijp nog een keer aan mijn mond. Ik opende mijn ogen en ik herkende al bijna niks meer. De vrouw van de sjamaan zei dat ik moest inhaleren en het is goed dat ze dit zei want alles vervaagde zo hard dat ik niet eens meer wist waar ik mee bezig was. Ik heb nogmaals geinhaleerd en tijdens het inhaleren ging het licht al uit en werd ik zo hard overgenomen door dit allemachtige gevoel.

Wat een mega overweldigend gevoel! Dit is onbeschrijfelijk... Maar ik zal een poging doen. Het komt rustig binnen, althans bij mij wel. Ik heb van mezelf geen groot ego en het feit dat dit je ego oplost is volgens mij voor degenen die een groot ego gedreven persoonlijkheid hebben veel moeilijker om los te laten. Gelukkig heb ik daar weinig last van en kan daarom zonder mezelf ergens tegen te verzetten gewoon accepteren wat er komt.

De eerst 20 seconden dat ik die enorme hoeveelheid rook binnen hield kwam er een heerlijk gevoel over mij heen van liefde, innerlijke kracht tot in elke vezel van mijn lichaam. Naar mate het gevoel sterker en sterker wordt neemt dit gevoel de overhand. Alle zintuigen die mij mens maken vervagen deeltje voor deeltje en ik raak steeds verder verdwaald in het gevoel en realiseer me hoeveel emoties ik tegelijk ervaart. Liefde en kracht werden als een soort wind door mijn lichaam geblazen. Sprankelend door mijn lichaam net als in de eerste sessie, die ik heb ervaren als een soort eerste stadium. Na liefde en kracht voel ik ook verdriet, angst, spanning, kriebels, pijn, en ga zo maar door... Gedachten beginnen in razend snel tempo door mij heen te torpederen en dit was nog onmogelijk te volgen. Totdat alles wat ik ooit zou kunnen voelen tegelijk in 1 moment aan het ervaren was. Ik was 1 geworden met alles. Alle menselijke zintuigen bestonden niet meer. Alles wat ik was en ooit zou kunnen voelen in 1, en zelfs meer dan dat. Het enige wat overbleef waren gevoelens, onbegrijpelijk veel gedachten en mijn bewustzijn. Toen ik eenmaal daar was beland, was het verre van een makkelijk of lekker gevoel. Het voelde heel intens en vooral erg moeilijk. Om een idee te geven, Het enige wat er van me overbleef was energie die in het niks terecht was gekomen. Ik bestond alleen nog uit een onmogelijk omschijfbare energie, zonder kleur en zonder besef van mijn leven. Ik voel alleen mijn ziel zweven in een ruimte zonder zwaartekracht met dit oneindige gevoel van alles in 1. Als mens heb ik altijd een frequentie waar ik op zit qua energie en denkvermogen. Maar bij de bufo ervaring voelde ik alle frequenties tegelijk. Een onmogelijk ondefinieerbaar gevoel van zijn, zonder richting en tegelijkertijd elke richting.

In het laatste stadium komt er voor het eerst sinds een oneindig gevoel van alles tegelijk een rust over mij heen. De tornado van gedachten stoppen en het wordt doodstil... Waar ik net nog alles was en alles voelde werd ik nadat ik allang egodood was ook nog emotiedood en de krachtige energie die ik was explodeerde oneindig lang. Niet omvatbaar in tijd. Maar toch kwam er na deze eeuwige explosie van gevoel een einde en voelde ik niks meer. Alles wat ik net was.. Een met alles, een supernova in het universum... Doofde ik als een opgebrand kaarsje. Er is niks meer over. Behalve bewustzijn. Wat heel vreemd is als er niks is om bewust van te zijn. Het bewustzijn van mijn ziel vraagt zich in deze fase af of ik nog besta... En het allergekste moment uit mijn leven is het moment dat ik vanuit dat besef... Mijn ogen open en de wereld inkijk.

Ik heb mijn ogen geopend maar besef me nog niks van wat ik zie. En het gekke is dat als ik eraan terugdenk, ik redelijk normaal zicht had. Toch leek alles wat ik zag op iets wat ik nog nooit gezien had. Als een complete vreemdeling, een net geboren wezen kijk ik een paar seconden om mij heen en zie ik de gezichten van de groep... Iedereen was doodstil en keek mij aan. Zo verward als ik was... Waar ben ik..? Wat ben ik...?

Het besef van mijn hele mensenleven kwam in enkele secondes terug. Ik begon te herkennen wat ik zag en ik kreeg een enorme big smile op mijn gezicht. Ik voel mijn lichaam weer en die sparkelt nog volledig met het gevoel van liefde en kracht. Ik begon te lachen! Ik haal superdiep adem en blaast dit helemaal uit. Wauw wat een heerlijk gevoel! Alles voelde nieuw. Ik laat mezelf nog even op de grond liggen want holy shit wat was dit een trip... Flabbergasted als ik was, heb ik nog 3 minuten liggen lachen en genieten op de grond en iedereen in de groep voelde mijn emotie. Ik ben beduidend het diepste gegaan van de hele groep deze dag. Als het aankomt op innerlijke liefde dan was dit het toppunt in mijn leven. Ik voelde me zo dankbaar voor mijn leven. Tot in de diepste zin van het woord. Nooit eerder voelde ik zo veel liefde voor alles wat wij mensen hier mogen ervaren. Ik voel mij herboren, gezegend en zo levend!

De afsluiting

Een half uur later hebben we in een kring elkaars handen vastgehouden en gezongen. Een intense verbondenheid voelde ik met iedereen aanwezig terwijl ik ze pas 6 uurtjes kende en de dankbaarheid voor mijn leven deed mij bijna huilen van blijdschap.

Als ik terugdenk aan de ervaring en kijk naar wat het mij vooral heeft gebracht, dan is het innerlijke liefde, kracht en overwinning van angst. De ervaring is niet alleen het moment van de trip maar ook zeker alles er omheen. De overwinning van de angst om het te doen, de plotselinge verandering waardoor ik in mijn eentje moest gaan en het mediteren voorafgaand aan de ceremonie en na de ceremonie.

Tijdens mediteren na deze ervaring kom ik nog dieper tot mezelf. Ik ga er beduidend dieper in en met meer wijsheid en besef van innerlijke kracht, dankbaarheid en liefde voor het leven. Ik heb iedereen er uiteindelijk positief uit zien komen. Het was niet makkelijk maar uiteindelijk na afloop toch een fantastisch mooie ervaring en een verrijking voor mijn verdere leven.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Blijft sick spul die 5-MeO-DMT.

Ik heb al meer dan een jaar een halve gram (van het HCl-zout) liggen, maar ik heb nog geen geschikt moment gevonden of gepland om het te gaan doen. Aan de ene kant zie ik er ook erg tegenop omdat het zo heftig is! Aan de andere kant ben ik intens nieuwsgierig..
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Blijft sick spul die 5-MeO-DMT.

Ik heb al meer dan een jaar een halve gram (van het HCl-zout) liggen, maar ik heb nog geen geschikt moment gevonden of gepland om het te gaan doen. Aan de ene kant zie ik er ook erg tegenop omdat het zo heftig is! Aan de andere kant ben ik intens nieuwsgierig..
Klik om te vergroten...
Hier idem. Er ligt hier een gram maar in mijn eentje ga ik dat zeker niet gebruiken. Daar moet een tripsitter bij zijn.

Zo'n ceremonie lijkt me ook wel bijzonder. Voegt toch wat toe aan de ervaring. Plus een ervaren sjamaan erbij is een geruststellende gedachte.

Mooi report! Klinkt als een erg mooie ervaring. :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Space Criminal

15-20mg is ruimschoots voldoende als je t rookt.

Die van @Neo-Shulginist is dan weer een HCL, die kan je niet roken maar wel snuiven. Ik heb zelf 5MeO-DMT freebase, ook van de vendor mar omdat die in freebase vorm is kan die wel gerookt worden. Is trouwens precies hetzelfde spul als van de pad hoor...
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je een niet breaktrough waardige dosis neemt voel je alleen heel veel liefde en innerlijke kracht... Wel een mooi begin om kennis te maken.

Ik heb zelf alleen geen idee wat een dosis dan in miligrammen moet zijn aangezien bij mij alles werd voorbereid.

En ik had de echte, originele van de colorado pad. Ik denk dat jullie een RC hebben.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
@Space Criminal

15-20mg is ruimschoots voldoende als je t rookt.

Die van @Neo-Shulginist is dan weer een HCL, die kan je niet roken maar wel snuiven. Ik heb zelf 5MeO-DMT freebase, ook van de vendor mar omdat die in freebase vorm is kan die wel gerookt worden. Is trouwens precies hetzelfde spul als van de pad hoor...
Klik om te vergroten...
De organisatie gaf aan dat de dmt van de pad elk jaar anders is. Wat raar is als het chemisch gezien hetzelfde molecuul bevat.

Het ziet er heel anders uit dan nn dmt. Mijn nn dmt is altijd sneeuw wit, maar deze zag er uit als mdma kristallen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Space Criminal zei:
De organisatie gaf aan dat de dmt van de pad elk jaar anders is. Wat raar is als het chemisch gezien hetzelfde molecuul bevat.

Het ziet er heel anders uit dan nn dmt. Mijn nn dmt is altijd sneeuw wit, maar deze zag er uit als mdma kristallen.
Klik om te vergroten...
Ik lees hier dat de afscheiding van de pad meer dan een dozijn tryptamines bevat, waaronder dus 5-MeO-DMT. De RC variant bevat uiteraard alleen de gesynthetiseerde 5-MeO-DMT, dus is er wel verschil tussen de RC en het "echte" spul. Enigszins vergelijkbaar met paddo's/truffels (psilocybine + een aantal psychoactieve alkaloïden) en 4-AcO-DMT of 4-HO-MET denk ik (2 gesynthetiseerde rc's die erg lijken op psilocybine/psilocine, maar dan dus zonder de alkaloïden die je binnenkrijgt met de paddo/truffel natuurproducten).

Leuk report by the way. :)
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Thnx! Het was een hele bijzondere dag!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Die van Neo is dan weer een HCL, die kan je niet roken maar wel snuiven. Ik heb zelf 5MeO-DMT freebase, ook van de vendor mar omdat die in freebase vorm is kan die wel gerookt worden. Is trouwens precies hetzelfde spul als van de pad hoor...
Klik om te vergroten...

Ja toen ik het kocht had alleen een inmiddels opgeheven legendarische Spaanse vendor het nog maar en die verkochten alleen maar het HCl-zout. Achteraf wel prima aangezien dat stabieler is. En ik loop zo te treuzelen met die 5-MeO dat ik niet had geweten of de base wel zo lang mee zou gaan. Met nieuwe stoffen is dat sowieso afwachten.

Liefst neem ik psychedelica oraal, maar dat gaat hem niet echt worden. Snuiven en roken vind ik allebei niet heel top omdat het dan zo snel komt opzetten. Dusja, vandaar mijn getreuzel.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Ja toen ik het kocht had alleen een inmiddels opgeheven legendarische Spaanse vendor het nog maar en die verkochten alleen maar het HCl-zout. Achteraf wel prima aangezien dat stabieler is. En ik loop zo te treuzelen met die 5-MeO dat ik niet had geweten of de base wel zo lang mee zou gaan. Met nieuwe stoffen is dat sowieso afwachten.

Liefst neem ik psychedelica oraal, maar dat gaat hem niet echt worden. Snuiven en roken vind ik allebei niet heel top omdat het dan zo snel komt opzetten. Dusja, vandaar mijn getreuzel.
Klik om te vergroten...
Ik snap je helemaal. Het is iets heel heftigs en je moet er met de juiste bedoelingen mee omgaan. Maar ik vond het juist fijn om het te roken en meteen de trip in te duiken. Het lijkt mij juist heel beangstigend om bij een ervaring als deze het oraal of nasaal te consumeren en te moeten wachten tot het je pakt.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Interessant report hoor @Space Criminal !
We hebben hier niet vaak serieuze reports over 5-meo dmt. Echt boeiend om te lezen hoe jij het ervaren hebt.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een middel nog heftiger kan zijn dan nn-dmt maar blijkbaar kan het! Zou je kunnen aangeven wat het precies zo moeilijk maakte toen je echt op de piek van je tweede trip zat? Ik heb wel eens gehoorzaamt het totale gebrek aan houvast aan wat dan ook het heel beangstigend kan maken. Ik vind 5-meo een waanzinnig boeiende stof maar tegelijk ook heel beangstigend. Ik heb ook wel het idee dat lang niet iedereen het als prettig ervaart en dat er ook echt wel mensen zijn die er achteraf last van hebben.

Ik ben heel benieuwd wat de lange termijn impact van deze trip op je is. Hopelijk wil je daar later nog een keertje over vertellen.

Bedankt voor het delen!
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wauww. Wat een mooi report. Wat fijn om eens een uitgebreid report over 5-MeO-DMT te lezen. Het lijkt mij ook zeer mooi om dit in een ceremoniële setting te beleven.

Indrukwekkende ervaring, al zou ik mij zo kunnen voorstellen dat het niet echt in woorden te beschrijven valt wat je hebt meegemaakt. Mooi dat je je er zo aan hebt kunnen overgeven en alles eruit hebt kunnen halen.

Mooi ook dat je zegt: op een gegeven moment vroeg ik me niet meer af of ik het zou doen, maar wanneer ik het zou doen. Ik geloof dat dat voor mij ook geldt. :)
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Interessant report hoor @Space Criminal !
We hebben hier niet vaak serieuze reports over 5-meo dmt. Echt boeiend om te lezen hoe jij het ervaren hebt.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een middel nog heftiger kan zijn dan nn-dmt maar blijkbaar kan het! Zou je kunnen aangeven wat het precies zo moeilijk maakte toen je echt op de piek van je tweede trip zat? Ik heb wel eens gehoorzaamt het totale gebrek aan houvast aan wat dan ook het heel beangstigend kan maken. Ik vind 5-meo een waanzinnig boeiende stof maar tegelijk ook heel beangstigend. Ik heb ook wel het idee dat lang niet iedereen het als prettig ervaart en dat er ook echt wel mensen zijn die er achteraf last van hebben.

Ik ben heel benieuwd wat de lange termijn impact van deze trip op je is. Hopelijk wil je daar later nog een keertje over vertellen.

Bedankt voor het delen!
Klik om te vergroten...
Veel dank voor je belangstelling!

Het was idd een hele serieuze dag en ervaring

Het is precies wat je zegt, elke vorm van mogelijke houvast verlies je. Het contact met alle zintuigen verdwijnt. En sterker nog, je vergeet zelf dat je ze ooit had. Zelfs je zicht verdwijnt op een manier dat je niet eens meer weet dat je ooit zicht had, terwijl nn dmt je juist visueel heel veel brengt. Nn dmt spreekt veel meer tot je in vergelijk tot de veel abstractere ervaring die ik heb met 5 meo dmt.

Alleen daarintegen geeft 5 meo dmt veel meer de wedergeboorte ervaring en meer innerlijke liefde en kracht.

Het moment dat ik aangeef dat het een moeilijk gevoel was is heel erg moeilijk te omschrijven. Ik was de kern van een tornado en de wind om mij heen waren gedachten, gevoelens en emoties. Alles raasde zo hard om mij heen en er was niks in mijn macht om hier controle over uit te oefenen. Ik heb zo veel kracht ervaren wat onmogelijk is uit te drukken. Ik moest het gewoon ondergaan en mijzelf overgeven aan wat er gebeurde.

Maar om nu te zeggen dat dit een van de meest angstige momenten uit mijn leven was is niet helemaal reëel aangezien mijn manier van waarnemen niet overeenkomt met de realiteit waar we in leven. Ik denk als ik achterna gezeten werd door een leeuw in de jungle dat dit angstiger had geweest omdat dit gebeurt in de huidige staat van zijn.

Ik denk dat de uiteindelijke uitkomst van de gehele ervaring wel met een goede afloop eindigt. De liefde die door je aderen stroomt is ongeëvenaard met welke ervaring dan ook. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik alleen maar sterker, minder angstig en meer liefdevol door het leven ga na deze ervaring.

Iedereen die de behandeling onderging had vooraf veel angst maar kwam er zo positief uit. Zo veel liefde!
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#14
NiandraLades zei:
Wauww. Wat een mooi report. Wat fijn om eens een uitgebreid report over 5-MeO-DMT te lezen. Het lijkt mij ook zeer mooi om dit in een ceremoniële setting te beleven.

Indrukwekkende ervaring, al zou ik mij zo kunnen voorstellen dat het niet echt in woorden te beschrijven valt wat je hebt meegemaakt. Mooi dat je je er zo aan hebt kunnen overgeven en alles eruit hebt kunnen halen.

Mooi ook dat je zegt: op een gegeven moment vroeg ik me niet meer af of ik het zou doen, maar wanneer ik het zou doen. Ik geloof dat dat voor mij ook geldt. :)
Klik om te vergroten...
Waar wacht je nog op dan :wink: have no fear! It's all love:heartsuit:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Space Criminal zei:
Waar wacht je nog op dan :wink: have no fear! It's all love:heartsuit:
Klik om te vergroten...
5-MeO-DMT staat er toch ook wel om bekend dat mensen er ofwel prachtige complete ego-death, ofwel verschrikkelijk helse ervaringen mee hebben?

Natuurlijk komt dat dan door angst/weerstand, maar die mensen gingen er vast ook in met het idee alles te accepteren. Ik denk dan weer niet dat het een goed idee is om teveel van dat soort reports te lezen, want sommigen zijn echt door de hel gegaan met dit middel. Toch belangrijk om mee te nemen in je overweging dit middel te proberen denk ik.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat ik kan zeggen over angst in deze context is dat ik de meest doorgewinterde hippies die al 30 a 40 jaar ervaring met psychedelica de meeste angst vooraf hadden.

Sommige zaten te tandenknarsen en zweten van te voren... Want ja, het is niet makkelijk. Je gaat zeker eerst door een dal, maar daarna is er alleen maar liefde. De uiteindelijke afloop, het einde van de trip doet iedereen goed en iedereen opent zijn ogen en begint te glimlachen.

Ik denk dat door een hell gaan niet de juiste benaming is voor deze ervaring. Het is zoals met veel dingen in het leven. Eerst wordt iets nog slechter voordat het beter word.

Aan het einde van de donkere tunnel is licht, en als je daar aankomt ben je alleen maar meer dankbaar voor wat er is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ga enkel af op reports, waarbij sommigen toch wel getraumatiseerd waren achteraf. Gegarandeerd een mooie afloop is natuurlijk ook nooit een zekerheid met psychedelica.

Ik wil hier niet negatief doen over 5-MeO-DMT, maar misschien is het aan te raden die waarschuwingen van die mensen ter harte te nemen.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Ik ga enkel af op reports, waarbij sommigen toch wel getraumatiseerd waren achteraf. Gegarandeerd een mooie afloop is natuurlijk ook nooit een zekerheid met psychedelica.

Ik wil hier niet negatief doen over 5-MeO-DMT, maar misschien is het aan te raden die waarschuwingen van die mensen ter harte te nemen.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp heel goed wat je zegt. Ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen angstaanjagend kan zijn.

Maar hoe dan ook, intenties, set en setting spelen hierin de grootste rol.

Ik zie het alleen een angstaanjagende ervaring worden op moment dat iemand dit in z'n eentje thuis gaat nemen. Maar in de ceremoniële setting waarin ik het nam lijkt het me bijna niet mogelijk.

De sjamaan neemt ook een diepe trek van de pijp en reist met je mee. Moet je nagaan dat die man letterlijk 12 x een bufo ervaring heeft op zo'n dag.. :sweatsmile:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Space Criminal zei:
Ik zie het alleen een angstaanjagende ervaring worden op moment dat iemand dit in z'n eentje thuis gaat nemen. Maar in de ceremoniële setting waarin ik het nam lijkt het me bijna niet mogelijk.
Klik om te vergroten...
Nu je het zegt, die horrorverhalen waren volgens mij voornamelijk van mensen die het zelf thuis probeerden. Dit in een ceremoniële setting doen lijkt me wel een beter idee met dit kaliber psychedelica.

Space Criminal zei:
De sjamaan neemt ook een diepe trek van de pijp en reist met je mee. Moet je nagaan dat die man letterlijk 12 x een bufo ervaring heeft op zo'n dag.. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Haha ja.

Wel apart dat zoveel mensen dit doen eigenlijk. Had ik niet verwacht.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#20
Space Criminal zei:
Angst is een product van de hersenen en bestaat niet. Het is bang worden over iets wat nog moet gaan gebeuren en je leeft nu.
Klik om te vergroten...
Mooi.
En geweldige ervaring. Ik ben zeer geïnteresseerd om het zelf in een ceremonie te gaan gebruiken... Een sjamaan zoals tijdens jouw ervaring lijkt mij wel essentieel. Ik geloof in de onbewuste overdracht van kennis van leermeester op leerling. Daarvoor is een ervaren leermeester noodzakelijk.

Alleen, ik heb mijn bedenkingen over de mishandeling van deze pad die soms gebeurt door minder sensitieve personen. Ik geloof wel dat de sjamaan bij wie je was respectvol met dit wezentje om gaat... Hier staat wat informatie wat er zoal wordt gedaan met dit beestje. Zowel hoe je het niet moet doen (het legen van de klieren) als hoe je het wel moet doen. https://www.dmt-nexus.me/forum/default.aspx?g=posts&t=163

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."