Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZonnig festival met 6-APB

Zonnig festival met 6-APB

13 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Miraculeus zei:
Thanks, mooi report, ik wil het ook binnenkort eens gaan doen, ben heel benieuwd hoe het mij bevalt. Jij kon er dus normaal uit blijven zien, geen last van kauwen, grimassen o.i.d.?
Klik om te vergroten...
Ik moet er bij vermelden dat ik er over het algemeen sws niet extreem uitzie met drugs op tenzij ik het erg overdrijf met de dosis.
Ik zou nog wel willen zeggen dat als je het gaat proberen: ik vond het leuker op een feest dan in een thuissetting😊
R
RtbyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk report Memento! 6-APB is een leuk middel, zelf ook een paar keer gebruikt en de eerste keer was echt alsof het weer voor het eerst aan de x was.. Zo'n fijne avond mee gehad. Inmiddels is het weer een paar jaar geleden dat dit middels voorbij kwam, misschien toch komend festivalseizoen eens erbij pakken :grin:
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
6-APB is redelijk mild ja (natuurlijk mede afhankelijk van de dosis). Pupillen zijn wel wat verwijd en voor een geoefend oog zul je er wel wat onder invloed uitzien. Maar het springt er niet echt uit zeg maar.
Klik om te vergroten...
Vind ik dus ook. En daarnaast is de opkomst vreselijk voor mij.

ik durf het daarom niet nog eens te proberen, een tweede keer zou dat zijn en dan op een feest. Overgeven op een feest is no go
T
TruetrufflesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mooi repportje!! Ik ben nu ook wel benieuwd om het een keertje te nemen.
Deze stof is toch ook niet illegaal?
R
RecUserLid
01-01-2024, 00:00
#5
Echt mooi om te horen, zo ervaarde ik mijn eerste keer met 6-apb ook precies. Exact dezelfde woorden en het gevoel. Het is sindsdien mijn drug of choice en nu na 12x blijft de magie nog steeds goed hangen. Bedankt voor je trip report
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#6
Memento zei:
ik kwam een oud repportje tegen en dacht, achja waarom deel ik het niet. Ik heb zover ik weet nog nooit een tripreport gedeeld dus tips over leesbaarheid zijn welkom!

6APB... 12 uur lang energie, liefde, helder maar toch ook een beetje spacen. Dat klonk mij wel goed! Sinds 4-fa minder goed verkrijgbaar is was ik een beetje zoekende naar mijn go to festival drug. Met mdma heb ik weinig controle meer over wat ik doe als die eenmaal is ingeslagen. Dan sta ik soms met jan en allemaal over vage dingen te lullen terwijl ik niet gezellig met mn vrienden heb staan dansen bijvoorbeeld. Deze factoren + een mooi buitenfeest maakte dat ik het heb geprobeerd!

Voorbereiding.

In de bus naar het feest zag ik al enkele vrienden hun pilletjes verstoppen, en toen ik mijn zakje pakte vroeg een vriend naast mij wat ik vandaag zou gaan nemen. Ik antwoorden hem dat ik iets nieuws wilde proberen, 6-apb dus, ik had hem al eerder verteld dat ik dit spul in huis had gehaald maar wist nog niet wanneer ik dit zou gaan nemen. Hij had er ook het een en ander over ingelezen en vroeg hoeveel ik bij me had. ‘Genoeg voor meerdere mensen als dat zou moeten’ lachte ik. ‘zou ik dan mee mogen doen? Ik heb ook niet z’n zin in dat vage van x.’ Ik gaf aan dat leuk te vinden, echter hem wel gewaarschuwd dat ik dus ook nog niet weet hoe het precies zal werken en kon hem niet garanderen dat dit zijn dag mooier zou maken dan met x. Hij was nog steeds overtuigd dus had in ieder geval een buddy die dag die hetzelfde zou doormaken als ik!

Aangekomen op het festival even spullen in een kluis gedaan en munten gehaald. We gaan eerst gewoon bij de mainstage staan omdat de meest hierheen gaan ( we beginnen meestal met de hele groep ergens waarna iedereen na een uur of 2 wel zijn eigen favoriete stage opzoekt). Omdat ik had gelezen dat het meestal 1,5 uur tot 2 uur kan duren voordat je wat zal merken van de 6-apb geef ik aan bij die vriend dat ik op tijd zal beginnen. Normaal loop ik de eerste paar uren nuchter rond maar omdat dit spul ook nog eens langer gaat duren wil ik vroeg starten. Hij zal ook meedoen en we nemen dus beide in. Hierbij start het tripreport:

T: 0:00 beide 150 mg 6-apb in capsule.

T: 0:15 mijn maag begint een beetje te protesteren, dit kan toch niet van de 6-apb zijn? Wellicht valt mijn broodje die ik onderweg ophad niet zo goed.

T 0:25 enkele van de groep geven aan naar een andere stage te willen, terwijl we daar heen lopen komt die vriend naar mij toe. ‘ik weet niet hoor, maar ik voel me toch een beetje anders.’ Ik lach m een klein beetje uit en zeg: ‘dat is gewoon placebo, dat kan helemaal nog niet want het duurt 1,5 tot 2 uur.’ Terwijl ik dat gezegd heb loopt hij naar de wc’s en ik naar de stage toe, daar aangekomen besef ik opeens ook dat er iets anders is. Ik kijk naar de lichten daar en voel tintelingen op mijn huid. Ik stuur meteen die vriend een appje omdat ik mij ontzettend stom voel dat ik heb gezegd dat je nog niks kan voel. ‘omg je hebt gelijkt, bij mij begint het ook al. Help’.

T 0:30 Wanneer hij van de wc afkomt kijk ik hem verontschuldigend aan, hem maakt het allang niet meer uit. We bespreken samen wat we voelen: lichte benen, de lichten van stages zijn supermooi, ik voel me vrolijk, maar alles komt ook al best heftig binnen. Een beetje zoals de eerste keer mdma.

T 0:35 we kunnen beide nog niet echt aan het gevoel wennen en de stage waar we staan vinden we beide niet leuk, we appen waar de rest van de groep staat en besluiten daarheen te gaan.

T: 0:45 aangekomen bij de volgende stage en de anderen van de groep kan ik het niet laten om even te vermelden dat ik al lekker ga, naja lekker, ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vindt. Ik vind alles best wel intens en kan zelfs niet zo goed dansen door de duizeligheid die ik ervan ervaar. Ik merk ook telkens dat ik een beetje aan het gevoel gewend ben en dat de 6-apb er dan een schepje bovenop gooit, ik denk nog: wellicht was 150 mg een te enthousiaste dosis. Ook mn vriend staat er een beetje verloren bij, hij lacht wel terug maar bewegen is voor hem ook lastig, ik geef aan dat als hij wil zitten dat ik sws met hem mee wil. Wat heeel uitzonderlijk is voor mij want ik ga bijna nooit zitten of rusten op een feest (zou ik wel meer moeten doen).

T 1:00 die vriend gaf nu aan wel te willen zitten en ik moest ook plassen dus dat kwam mooi uit. Op de dixi (goeie inzichten heb je daar altijd) besefte ik dat ik me toch wel bijzonder blij voelde en dat dit toch wel heel lekker was. Na het toilet bezoek zaten we nog even samen op een bankje en geef aan dat zijn huid echt bizar zacht voelt. Als ik mijn eigen arm voel is daar niks veranderd, hij heeft hetzelfde.

T 1:15 alles is een beetje bezonken en ondanks dat ik voel dat ik nog niet op de piek zit kan ik het beter handelen. Terug gekomen bij de stage draait een favoriete dj van mij en dit versterkt alles nog extra. Het is echt die effecten van de eerste keer x, de lucht en al het licht lijkt feller en mooier, iedereen is lief, mijn benen zweven over de vloer en tintelingen overal.

T 2:00 nu komt ook die vriend naar me toe en zegt dat hij het nu beter kan sturen en blij is dat het niet meer zo heftig is. Ik beaam dit, ondanks dat ik voel dat ik op de piek zit voelt het veel minder heftig dan een uur eerder. Ik merk dat ik als ik met iemand sta te kletsen dat ik me heel ‘nuchter’ en helder voel. Wanneer ik ga dansen en concentreer op stage kan ik wat meer weg ‘spacen’.

T 3:00 iemand van de groep komt naar me toe: ‘Ik weet niet wat jij op heb, maar dat moet ik ook, ik heb je het afgelopen 1,5 uur non-stop zien glimlachen’. Ik geef aan ook echt heel happy te zijn en dat dit het beste spul ooit is. Ondertussen klets ik nog met wat andere om te peilen hoe het gaat en of zij nog wat nodig hebben. Ik heb altijd een tasje vol met zn klein flesje limo siroop, dextro’s, lolly’s kauwgom, labello en dat soort ongein.

T 5:00 ik heb nog steeds het idee op mijn piek te zitten, en dat verbaasd me. Normaal met x is dit wel een beetje de tijd voor een redose, nu heb ik daar geen enkele behoefte aan. Wat wel iets minder dat het ging regenen. Een paar gingen in een tent schuilen maar dit leek mij veel te druk dus ben gewoon in de regen blijven staan met een aantal, zelfs dat kon mijn humeur niet veranderen.

T 7:00 nog steeds op het zelfde niveau. Een meid van onze groep die me nog niet eerder onder invloed van drugs had gezien kwam naar me toe vragend hoe ik er zo normaal uit bleef zien. Ik zei dat dat waarschijnlijk kwam door wat ik nu ophad want ik krijg meestal wel wat grote ogen. Ook de jongen daarnaast beaamde dat ik er normaal uitzag, dit deed goed voor mijn zelfvertrouwen.

T 9:30 het einde van het festival begint te naderen, ik ben nog steeds verwonderd over hoe goed ik mij voel. Nul drang om bij te nemen, ga nog steeds lekker al begin ik mijn benen wel iets meer te voelen. Die vriend geeft aan een leeg gevoel te hebben dus we eten nog even wat. Dat ging trouwens echt veel beter dan met m op.

T 10:00 – T 12:00 laatste halfuur nog zo hard genoten en gedanst. Hierna spullen pakken en terug naar de bus. In de bus ging ik nog steeds goed en vroeg me af of keta nu net zo lekker zou zijn hiermee als met m. dus dit uiteraard even uitgeprobeerd. Ik merkte dat ik meer kon nemen van de keta dan normaal dus had niet het idee dat het een synergie had.

T 13:00 ja nu begon ik er wel uit te raken, het was ook al laat. Tijd om lekker te slapen.

Volgende dag:
Heb denk 6 uur geslapen, voelde me goed en uitgerust toen ik wakker werd. Zelfs een soort ‘after glow’ wat ik hier wel eens lees maar tot op heden nooit ervaren had.

Liefss
Klik om te vergroten...
Wat een mooi tripreport! Klinkt als een top dag!

Ik vroeg me af, heb je bij 6APB ook een dinsdag dip of in ieder geval een risico daar op? En is het zo dat je net als met MDMA je er max 1x per 3 mnd mee kan experimenteren?
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flowrider zei:
Wat een mooi tripreport! Klinkt als een top dag!

Ik vroeg me af, heb je bij 6APB ook een dinsdag dip of in ieder geval een risico daar op? En is het zo dat je net als met MDMA je er max 1x per 3 mnd mee kan experimenteren?
Klik om te vergroten...
ik persoonlijk ervaar bijna nooit een ‘dinsdag dip’ na 6 apb. Maar het is aannemelijk dat 6 apb op dezelfde receptoren werkt als MDMA ook al is hier volgensmij nog niet veel bewijs voor. Ik hou persoonlijk wel altijd 2 tot 3 maanden tussen gebruik.
F
FlowriderLid
01-01-2024, 00:00
#8
Memento zei:
ik persoonlijk ervaar bijna nooit een ‘dinsdag dip’ na 6 apb. Maar het is aannemelijk dat 6 apb op dezelfde receptoren werkt als MDMA ook al is hier volgensmij nog niet veel bewijs voor. Ik hou persoonlijk wel altijd 2 tot 3 maanden tussen gebruik.
Klik om te vergroten...
Dank je voor je reactie!
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zonnetje zei:
Leuk trip report!
Klik om te vergroten...
Leef je nog zonnetje? Jou heb ik echt al lang niet meer gezien!
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Leuk trip report!
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik kwam een oud repportje tegen en dacht, achja waarom deel ik het niet. Ik heb zover ik weet nog nooit een tripreport gedeeld dus tips over leesbaarheid zijn welkom!

6APB... 12 uur lang energie, liefde, helder maar toch ook een beetje spacen. Dat klonk mij wel goed! Sinds 4-fa minder goed verkrijgbaar is was ik een beetje zoekende naar mijn go to festival drug. Met mdma heb ik weinig controle meer over wat ik doe als die eenmaal is ingeslagen. Dan sta ik soms met jan en allemaal over vage dingen te lullen terwijl ik niet gezellig met mn vrienden heb staan dansen bijvoorbeeld. Deze factoren + een mooi buitenfeest maakte dat ik het heb geprobeerd!

Voorbereiding.

In de bus naar het feest zag ik al enkele vrienden hun pilletjes verstoppen, en toen ik mijn zakje pakte vroeg een vriend naast mij wat ik vandaag zou gaan nemen. Ik antwoorden hem dat ik iets nieuws wilde proberen, 6-apb dus, ik had hem al eerder verteld dat ik dit spul in huis had gehaald maar wist nog niet wanneer ik dit zou gaan nemen. Hij had er ook het een en ander over ingelezen en vroeg hoeveel ik bij me had. ‘Genoeg voor meerdere mensen als dat zou moeten’ lachte ik. ‘zou ik dan mee mogen doen? Ik heb ook niet z’n zin in dat vage van x.’ Ik gaf aan dat leuk te vinden, echter hem wel gewaarschuwd dat ik dus ook nog niet weet hoe het precies zal werken en kon hem niet garanderen dat dit zijn dag mooier zou maken dan met x. Hij was nog steeds overtuigd dus had in ieder geval een buddy die dag die hetzelfde zou doormaken als ik!

Aangekomen op het festival even spullen in een kluis gedaan en munten gehaald. We gaan eerst gewoon bij de mainstage staan omdat de meest hierheen gaan ( we beginnen meestal met de hele groep ergens waarna iedereen na een uur of 2 wel zijn eigen favoriete stage opzoekt). Omdat ik had gelezen dat het meestal 1,5 uur tot 2 uur kan duren voordat je wat zal merken van de 6-apb geef ik aan bij die vriend dat ik op tijd zal beginnen. Normaal loop ik de eerste paar uren nuchter rond maar omdat dit spul ook nog eens langer gaat duren wil ik vroeg starten. Hij zal ook meedoen en we nemen dus beide in. Hierbij start het tripreport:

T: 0:00 beide 150 mg 6-apb in capsule.

T: 0:15 mijn maag begint een beetje te protesteren, dit kan toch niet van de 6-apb zijn? Wellicht valt mijn broodje die ik onderweg ophad niet zo goed.

T 0:25 enkele van de groep geven aan naar een andere stage te willen, terwijl we daar heen lopen komt die vriend naar mij toe. ‘ik weet niet hoor, maar ik voel me toch een beetje anders.’ Ik lach m een klein beetje uit en zeg: ‘dat is gewoon placebo, dat kan helemaal nog niet want het duurt 1,5 tot 2 uur.’ Terwijl ik dat gezegd heb loopt hij naar de wc’s en ik naar de stage toe, daar aangekomen besef ik opeens ook dat er iets anders is. Ik kijk naar de lichten daar en voel tintelingen op mijn huid. Ik stuur meteen die vriend een appje omdat ik mij ontzettend stom voel dat ik heb gezegd dat je nog niks kan voel. ‘omg je hebt gelijkt, bij mij begint het ook al. Help’.

T 0:30 Wanneer hij van de wc afkomt kijk ik hem verontschuldigend aan, hem maakt het allang niet meer uit. We bespreken samen wat we voelen: lichte benen, de lichten van stages zijn supermooi, ik voel me vrolijk, maar alles komt ook al best heftig binnen. Een beetje zoals de eerste keer mdma.

T 0:35 we kunnen beide nog niet echt aan het gevoel wennen en de stage waar we staan vinden we beide niet leuk, we appen waar de rest van de groep staat en besluiten daarheen te gaan.

T: 0:45 aangekomen bij de volgende stage en de anderen van de groep kan ik het niet laten om even te vermelden dat ik al lekker ga, naja lekker, ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vindt. Ik vind alles best wel intens en kan zelfs niet zo goed dansen door de duizeligheid die ik ervan ervaar. Ik merk ook telkens dat ik een beetje aan het gevoel gewend ben en dat de 6-apb er dan een schepje bovenop gooit, ik denk nog: wellicht was 150 mg een te enthousiaste dosis. Ook mn vriend staat er een beetje verloren bij, hij lacht wel terug maar bewegen is voor hem ook lastig, ik geef aan dat als hij wil zitten dat ik sws met hem mee wil. Wat heeel uitzonderlijk is voor mij want ik ga bijna nooit zitten of rusten op een feest (zou ik wel meer moeten doen).

T 1:00 die vriend gaf nu aan wel te willen zitten en ik moest ook plassen dus dat kwam mooi uit. Op de dixi (goeie inzichten heb je daar altijd) besefte ik dat ik me toch wel bijzonder blij voelde en dat dit toch wel heel lekker was. Na het toilet bezoek zaten we nog even samen op een bankje en geef aan dat zijn huid echt bizar zacht voelt. Als ik mijn eigen arm voel is daar niks veranderd, hij heeft hetzelfde.

T 1:15 alles is een beetje bezonken en ondanks dat ik voel dat ik nog niet op de piek zit kan ik het beter handelen. Terug gekomen bij de stage draait een favoriete dj van mij en dit versterkt alles nog extra. Het is echt die effecten van de eerste keer x, de lucht en al het licht lijkt feller en mooier, iedereen is lief, mijn benen zweven over de vloer en tintelingen overal.

T 2:00 nu komt ook die vriend naar me toe en zegt dat hij het nu beter kan sturen en blij is dat het niet meer zo heftig is. Ik beaam dit, ondanks dat ik voel dat ik op de piek zit voelt het veel minder heftig dan een uur eerder. Ik merk dat ik als ik met iemand sta te kletsen dat ik me heel ‘nuchter’ en helder voel. Wanneer ik ga dansen en concentreer op stage kan ik wat meer weg ‘spacen’.

T 3:00 iemand van de groep komt naar me toe: ‘Ik weet niet wat jij op heb, maar dat moet ik ook, ik heb je het afgelopen 1,5 uur non-stop zien glimlachen’. Ik geef aan ook echt heel happy te zijn en dat dit het beste spul ooit is. Ondertussen klets ik nog met wat andere om te peilen hoe het gaat en of zij nog wat nodig hebben. Ik heb altijd een tasje vol met zn klein flesje limo siroop, dextro’s, lolly’s kauwgom, labello en dat soort ongein.

T 5:00 ik heb nog steeds het idee op mijn piek te zitten, en dat verbaasd me. Normaal met x is dit wel een beetje de tijd voor een redose, nu heb ik daar geen enkele behoefte aan. Wat wel iets minder dat het ging regenen. Een paar gingen in een tent schuilen maar dit leek mij veel te druk dus ben gewoon in de regen blijven staan met een aantal, zelfs dat kon mijn humeur niet veranderen.

T 7:00 nog steeds op het zelfde niveau. Een meid van onze groep die me nog niet eerder onder invloed van drugs had gezien kwam naar me toe vragend hoe ik er zo normaal uit bleef zien. Ik zei dat dat waarschijnlijk kwam door wat ik nu ophad want ik krijg meestal wel wat grote ogen. Ook de jongen daarnaast beaamde dat ik er normaal uitzag, dit deed goed voor mijn zelfvertrouwen.

T 9:30 het einde van het festival begint te naderen, ik ben nog steeds verwonderd over hoe goed ik mij voel. Nul drang om bij te nemen, ga nog steeds lekker al begin ik mijn benen wel iets meer te voelen. Die vriend geeft aan een leeg gevoel te hebben dus we eten nog even wat. Dat ging trouwens echt veel beter dan met m op.

T 10:00 – T 12:00 laatste halfuur nog zo hard genoten en gedanst. Hierna spullen pakken en terug naar de bus. In de bus ging ik nog steeds goed en vroeg me af of keta nu net zo lekker zou zijn hiermee als met m. dus dit uiteraard even uitgeprobeerd. Ik merkte dat ik meer kon nemen van de keta dan normaal dus had niet het idee dat het een synergie had.

T 13:00 ja nu begon ik er wel uit te raken, het was ook al laat. Tijd om lekker te slapen.

Volgende dag:
Heb denk 6 uur geslapen, voelde me goed en uitgerust toen ik wakker werd. Zelfs een soort ‘after glow’ wat ik hier wel eens lees maar tot op heden nooit ervaren had.

Liefss
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thanks, mooi report, ik wil het ook binnenkort eens gaan doen, ben heel benieuwd hoe het mij bevalt. Jij kon er dus normaal uit blijven zien, geen last van kauwen, grimassen o.i.d.?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Miraculeus zei:
Thanks, mooi report, ik wil het ook binnenkort eens gaan doen, ben heel benieuwd hoe het mij bevalt. Jij kon er dus normaal uit blijven zien, geen last van kauwen, grimassen o.i.d.?
Klik om te vergroten...
6-APB is redelijk mild ja (natuurlijk mede afhankelijk van de dosis). Pupillen zijn wel wat verwijd en voor een geoefend oog zul je er wel wat onder invloed uitzien. Maar het springt er niet echt uit zeg maar.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
6-APB is redelijk mild ja (natuurlijk mede afhankelijk van de dosis). Pupillen zijn wel wat verwijd en voor een geoefend oog zul je er wel wat onder invloed uitzien. Maar het springt er niet echt uit zeg maar.
Klik om te vergroten...

Ik krijg praktisch net zo grote doppen van 6-APB als van MDMA. Op hogere dosis vind ik ze ook bijna niet meer uit elkaar te houden (al duurt 6 natuurlijk veel langer en is het ook consistenter en meestal overall net wat minder intens). Ik beschreef 6-APB ooit aan mensen met wie ik naar een feestje ging als ‘subtieler’ dan M, en ze lachten me daar echt mee uit achteraf. Zij vonden het no way subtiel, haha, en gingen er zelfs van trippen, één van hen ook echt serieus hard (wat ik zelf nog nooit heb gehad, voor mij is M dan nog meer trippy dan 6). Het is dus echt heel erg persoonlijk hoe deze stof valt. Zeker niet te onderschatten en moet i.m.o. dus ook niet teveel gezien worden als XTC ‘light’, want dat hangt er dus maar vanaf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."