Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBad trip Joint

Bad trip Joint

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
TheMan zei:
Onder de leden?
Klik om te vergroten...
Onder de leden hebben*

Beetje algemene Nederlandse gezegde niet?

Onder de leden hebben; “niet helemaal gezond zijn” “Hij of zij is niet helemaal in orde, lichamelijk -en of geestelijk”
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb je vaker dit soort ervaringen gehad met cannabis?
Er zijn mensen die bijzonder gevoelig zijn voor trippen op cannabis, en -of negatieve ervaringen hiermee krijgen. En hoe zit het met de mentale gesteldheid bij jou? Vaak als men negatief tript, of sommige zelfs in psychose raken hebben vaak iets onder de leden.
T
TheManLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bad trip gehad. Dacht dat iedereen weg was hier. En dat ik straf zou krijgen.

Keek naar m'n handen en dacht dat bot er door heen stak.

Hoe kan dit gebeuren?
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb je het gecombineerd met alcohol?
K
KubaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cannabis valt onder psychedelica stof technisch. Kan zijn dat jij er bijzonder heftig op reageert. Cannabis kan zelfs psychose uitlokken als je daar gevoelig voor bent. Wees voorzichtig en combineer vooral niet met andere middelen.

Wellicht heb je ook teveel genomen of is het niet goed gevallen. Hoe dan ook... Advies om bewust om te gaan met het blowen.
T
TheManLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blyatman zei:
Heb je vaker dit soort ervaringen gehad met cannabis?
Er zijn mensen die bijzonder gevoelig zijn voor trippen op cannabis, en -of negatieve ervaringen hiermee krijgen. En hoe zit het met de mentale gesteldheid bij jou? Vaak als men negatief tript, of sommige zelfs in psychose raken hebben vaak iets onder de leden.
Klik om te vergroten...
Onder de leden?
T
TheManLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kuba zei:
Cannabis valt onder psychedelica stof technisch. Kan zijn dat jij er bijzonder heftig op reageert. Cannabis kan zelfs psychose uitlokken als je daar gevoelig voor bent. Wees voorzichtig en combineer vooral niet met andere middelen.

Wellicht heb je ook teveel genomen of is het niet goed gevallen. Hoe dan ook... Advies om bewust om te gaan met het blowen.
Klik om te vergroten...
Ja heb vaker psychose gehad. Ik dacht dat de hele wereld vergaan was en ik de enige levende. Dat klopt niet toch?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
TheMan zei:
Ja heb vaker psychose gehad. Ik dacht dat de hele wereld vergaan was en ik de enige levende. Dat klopt niet toch?
Klik om te vergroten...
Als je al vaker psychose(s) hebt gehad, zal ik je adviseren geen wiet te gebruiken. Wiet en psychoses zijn 1:1 verbonden met elkaar. Wiet zal dit zeker blijven uitlokken omdat je er een opening voor hebt.

ook al ik maar als ik jou was uitkijken voor stimulerende middelen met potentie, of het combineren van bepaalde middelen. Eenmaal psychose gevoelig, en het kan nogmaals eens uitlopen op manieren die niet zo als prettig ervaren worden door jou zelf of door anderen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kuba zei:
Cannabis valt onder psychedelica stof technisch.
Klik om te vergroten...
Cannabis valt onder verdovend, oppeppend psychedelisch én dissociatief. Het heeft combinaties van alle vier, sommige wat extremer dan anderen maar het is een hele bijzondere drug.
T
TheManLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oke inderdaad
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou persoonlijk cannabis afraden als je last van psychoses hebt of in ieder geval hier heel terughoudend mee zijn.
K
KubaLid
01-01-2024, 00:00
#12
TheMan zei:
Ja heb vaker psychose gehad. Ik dacht dat de hele wereld vergaan was en ik de enige levende. Dat klopt niet toch?
Klik om te vergroten...
Gast, ik zou helemaal stoppen met wiet of andere middelen (drugs) als ik jou was. Je bent psychose gevoelig en dat maar je psychisch te kwetsbaar. Wat andere mensen hier terecht ook zeggen, wiet en psychose gaan 1 op 1 samen. Wiet lokt gewoon psychose uit.
Ik adviseer je om hiermee (psychose) naar je huisarts of psychiater te gaan en niet meer te gebruiken. Het zou zonde zijn om van de ene psychose in de andere te vervallen omdat je stoned wil zijn.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#13
TheMan zei:
Ja heb vaker psychose gehad. Ik dacht dat de hele wereld vergaan was en ik de enige levende. Dat klopt niet toch?
Klik om te vergroten...
Wat @Kuba en @Blyatman zeggen inderdaad. Als je psychosegevoelig bent. Dan is het aan te raden om drugs links te laten liggen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Echt trippen op cannabis?
Dat is mij nog nooit gelukt...
Wel dat ik er echt paranoia van werd en behoorlijk kon zitten flippen maar echt trippen, nee.
Dat lukte mij alleen met LSD een keer, en met 3 meo pcp.
Daar werd ik volkomen Leip van.
Maar cannabis, daar werd ik alleen maar erg passief van eigenlijk. De hele dag stoned zijn met een paar stevige bongpijpen....
Ik ben blij dat ik ervan af ben!
m
madhatterLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb dat ook gehad op mijn 18de na jaren blowen. plots werden mijn beste vrienden mijn waanvijanden.
zijn allemaal moeilijke situaties en keuzes want een jointje is fijn. het rollen
de geur enz. maar beste is niet teveel trauma's meemaken want je lichaam is nog en jong en je zenuwstelsel kan verstrooid geraken en op een latere leeftijd kan je dat wel eens negatief beinvloeden!
en vooral in een rustige sfeer roken.
weten je ouders dat je rookt? vertellen want altijd die angst om het te verbergen brengt veel met zich mee ook.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
madhatter zei:
weten je ouders dat je rookt? vertellen want altijd die angst om het te verbergen brengt veel met zich mee ook.
Klik om te vergroten...
Ik hoef niks meer te verbergen, ik heb geen ouders meer.
Ik ben alleen op deze wereld want iedereen van mijn familie is inmiddels dood.
Ik sta er zelf alleen voor en jointjes en zo, daar ben ik al zoveel jaren mee gestopt goddank.
Ik zou willen dat ik mijn ouders nog had!
A
AnonspiderLid
01-01-2024, 00:00
#17
TheMan zei:
Ja heb vaker psychose gehad. Ik dacht dat de hele wereld vergaan was en ik de enige levende. Dat klopt niet toch?
Klik om te vergroten...
Hoeveel had je op? Ik heb ook een lage tolerantie. Bekijk het zo, je hebt minder nodig en het bespaart je geld.
Als jij de eerste keer een hele joint rookt dan gaat dat fout.. Eerste keer bij bij mij was een kwart al genoeg..
Het is je brein waar je mee aan het spelen was. Je kon de realiteit minder goed koppelen aan je gedachtes. Dan krijg je zulke gedachtes. Die heb ik ook gehad, bv dat ik dood was gegaan, dat slapen niet hoeft etc. Mijn advies, ga minder gebruiken. Zo minimaal mogelijk. Om per sessie naar de juiste hoeveelheid te werken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."