Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMuziek zien en voelen na 1P-LSD, wat geweldig!

Muziek zien en voelen na 1P-LSD, wat geweldig!

47 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is geen trip rapport maar een klein deel van wat ik heb mee gemaakt tijdens mijn laatste x 1P-LSD (75 ug dd: 5-11-‘22). Ik zou geen ander topic kunnen bedenken waar het beter in past.

Ik had dit getypt tijdens de trip en vergeten dat ik het had getypt en wilde delen. Zit net mijn notities op de iPad bij te werken en toen zag ik m weer.

De Dunne zei:
Yes! Voel m al vaag langzaam opkomen. Lets go! 😁

Om 20.00 75 Ug 1P-LSD genomen!

Een eventueel nachtje doorhalen is ingepland sinds maanden. (Al viel ik vorige x tijdens die piek in slaap 😂😂)
Maandag vrij en houd morgen lekker een “pyjama-dag”.
Klik om te vergroten...

Dit is wat er gebeurde tijdens het bekijken (casten) en luisteren van een Carl Cox live DJ-set met LSD op:



“What the fuck?

Ik ZIE de beat in de muziek!

Ik ben al een geboren “beelddenker” maar nu merk ik elke vorm van beat, drum, tik, bass-beat, of wat ook maar met een “slagwerk-achtig” geluid te maken heeft al-le-maal op. Natuurlijk ook als geluid maar ik zie verschillende tinten blauw, soms grijsachtig in horizontale strepen onder elkaar.

Elke toon/beat heeft een eigen kleur blauw. Welke op het moment van luisteren het meest prominent aanwezig is heeft de dikste streep. Dus dan overheerst die kleur van die streep. Wisselt het, dan wisselen de kleuren en dus de diktes van de (net niet vloeiende strakke, ietwat grillerige) strepen mee. Dan overheerst weer die blauwe tint.

De achtergrond schemert soms door de licht bewegende strepen heen en die is grijs. Weinig dikke beat meer grijs dus.



Sowieso zie ik met trippen, op welk middel dan ook, veel paars en blauw/turquoise of soms ook groen/gifgroen. Zegt dat nog iets?



Wat fucking vet! 😍”





Het is alweer een poosje terug maar ik vond het gaaf en mooi genoeg om alsnog te delen met jullie!

😍😍😍😍😍
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Muziek voelen en zien is een onderdeel van trippen. Heb het ook 1 maal gehad en stond letterlijk aan de grond genageld van verbazing!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
PsyTekz zei:
Muziek voelen en zien is een onderdeel van trippen. Heb het ook 1 maal gehad en stond letterlijk aan de grond genageld van verbazing!
Klik om te vergroten...

Ik ook! Ik zat dan ipv staan maar was verbijsterd, verwonderd en overweldigd hoe gaaf dat was! 😍
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekz zei:
Muziek voelen en zien is een onderdeel van trippen. Heb het ook 1 maal gehad en stond letterlijk aan de grond genageld van verbazing!
Klik om te vergroten...

De Dunne zei:
Ik ook! Ik zat dan ipv staan maar was verbijsterd, verwonderd en overweldigd hoe gaaf dat was! 😍
Klik om te vergroten...
en @Mindless omdat ie de "aanstichter" 😜 is van mijn liefde voor LSD!

Ik wist wel dat het kon maar had het nog nooit ervaren.

Wel heb ik als ik op een feest of festival ben (al jaren geleden) met mdma/xtc op dat ik letterlijk fysiek de beat voel in mijn buik/core.
Zelfs als ik mijn hand er op leg voel ik het in mijn hand. Als ik anderen het probeer te laten voelen dan voelen zij het niet.
Dus placebo..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
en @Mindless omdat ie de "aanstichter" 😜 is van mijn liefde voor LSD!
Klik om te vergroten...
You're welcome! :hearteyes:

De Dunne zei:
Ik wist wel dat het kon maar had het nog nooit ervaren.

Wel heb ik als ik op een feest of festival ben (al jaren geleden) met mdma/xtc op dat ik letterlijk fysiek de beat voel in mijn buik/core.
Zelfs als ik mijn hand er op leg voel ik het in mijn hand. Als ik anderen het probeer te laten voelen dan voelen zij het niet.
Dus placebo..
Klik om te vergroten...
Feitelijk gaan geluidsgolven door je lichaam heen, dus kun je ze ook letterlijk in je buik voelen.

Waarschijnlijk dat ik daarom ook zo van (drum and) bass hou en ik die shit hard zet wanneer het kan.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, mooie muziek en LSD, dat is ronduit liefde. LSD is daar zó goed in.

Ik kom hier later even op terug, heb enkele jaren geleden op een flink hoge dosis LSD mid-piek ook een keer een full-blown synesthetische ervaring gehad met muziek die ik nooit meer zal vergeten. Nu heb ik al een vorm van synesthesie van mezelf (gewoon nuchter, altijd gehad, mee geboren), ik zie/ervaar standaard in mijn hoofd vaste kleuren bij cijfers, letters, weekdagen enzo - dat is overigens de minst spectaculaire en meest voorkomende vorm van synesthesie - maar dat met die muziek op LSD was nieuw voor me. Ik was echt... sprakeloos toen, tranen over m'n wangen zo aangedaan was ik, in a positive way. Maar veel nakijkwerk vandaag en traag als een slak met typen i.v.m. nieuw toetsenbord waardoor mijn hersens de hele tijd denken dat toetsen op andere plekken zitten dan ze nu zitten, en ik ieder woord moet corrigeren. Dusss wordt vervolgd!

Maar fijne muziek en LSD, oh yes, dat is geluk. Je hoort (of ziet, of voelt) het stuk PRECIES zoals de makers het bedoeld hebben, de boodschap die ze wilden overbrengen, de sfeer, de rauwe emotie erachter, and beyond. Hoe fucking vet is het überhaupt dat we muziek maken? Hoe cool is deze eigenschap van ons als menselijke soort? Wat zou de wereld zijn zonder muziek? (Saaaai.) En dat máken wij gewoon, om onszelf en anderen ermee te vermaken, ontroeren, of in ieder geval te raken, dat is toch awesome? Op LSD besef je je dat dus nog eens extra goed.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Waarschijnlijk dat ik daarom ook zo van (drum and) bass hou en ik die shit hard zet wanneer het kan
Klik om te vergroten...

Same here! 👋
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Maar fijne muziek en LSD, oh yes, dat is geluk. Je hoort (of ziet, of voelt) het stuk PRECIES zoals de makers het bedoeld hebben, de boodschap die ze wilden overbrengen, de sfeer, de rauwe emotie erachter, and beyond.
Klik om te vergroten...

Dit dus! Je voelt ook aankomen wat er gaat komen. Je hoeft maar 1 seconde een bepaalde toon/geluid of wat ook te horen in een dj set en je weet hoe de volgende “episode“ of aangemixt gedeelte zal verlopen. Welke beat of ritme dan gaat overheersen.
Zeker bij Carl Cox heb ik dat. (Ben al liefhebber van hem sinds de jaren ‘90, dus ken zijn stijl door en door).
Liefst dan graag niet het 3 uren constante techno stampwerk maar hoe hij draait als tie een hele lange set doet.
Dan is het een soort time warp en allerlei soorten techno door en aan elkaar, ook wat old school house stukjes er tussen. Gelukkig weinig trance!

Deze hieronder is bv een zeer goed voorbeeld van hoe gevarieerd hij draait. Een van mij favo's. Je zou eigenlijk de gehele 9 uren écht moet luisteren om dat goed te beoordelen. Ik al meermaals gedaan en die beats “zien” was ook tijdens het casten van deze set.


Love him! ❤️
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Roze Olifant , bericht hierboven aangepast en aangevuld sinds jouw like! (Extra info)
Je was snel! 😜
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
@Roze Olifant , bericht hierboven aangepast en aangevuld sinds jouw like! (Extra info)
Je was snel! 😜
Klik om te vergroten...

Ga ik later zeker eens naar luisteren, ik ken het eigenlijk niet. Kun je het me eens sturen in een PB? Kan ik later eens checken. Moet nu echt gaan werken, uitstelgedrag ftw.

Ik luister zelf op LSD trouwens alleen rustige, vertrouwde, lieflijke, nostalgische of zelfs soms wat weemoedige muziek. Heb een speciale LSD-lijst, thanks to @Eik. Duister/donker is absoluut uit den boze dan (zeker omdat ik vrij hoge doseringen neem - de weg naar een bad trip is dan snel ingeslagen), 'sad'/droevig mag wel, kan ik me juist soms eventjes helemaal in laten meeslepen, in dat intens verdrietige, als een klein kind, maar dat totaal meegesleept worden in het droevige is ergens ook wel lekker zolang het niet te lang duurt er ook iets hoopvols of troostends in de muziek te vinden is.

Ik kan die hardere, donkere stijlen (zoals ook de wat meer duistere vormen van duistere psytrance of zelfs dark tech) wél erg waarderen op MDMA en aanverwanten (van die diepe, donkere tech met een zieke bass (LOVE DAT) op M/6-APB; heeeeeeeerlijk!). De wat minder zware/duistere vormen van psytrance of techno wil ik trouwens ook nog wel eens luisteren in de late staart van LSD, met een jointje erbij. Maar nooit in of vlak na de piek. Ik vind muziek snel te druk, chaotisch en rommelig op LSD; LSD is van zichzelf al druk genoeg voor mijn geest.

Ik deel later nog even mijn synesthesie-ervaring hier! Even kijken of ik dan ook het juiste nummer erbij kan vinden (ken de titel stom genoeg niet, dus zou moeten zoeken). Altijd als ik dat nummer hoor, tijdens het poetsen van m'n huis bijvoorbeeld, komt de verwondering en ontroering van dat moment terug.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Kun je het me eens sturen in een PB? Kan ik later eens checken.
Klik om te vergroten...

Done!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Waarschijnlijk dat ik daarom ook zo van (drum and) bass hou en ik die shit hard zet wanneer het kan
Klik om te vergroten...

Roze Olifant zei:
Maar fijne muziek en LSD, oh yes, dat is geluk
Klik om te vergroten...

Roze Olifant zei:
En dat máken wij gewoon, om onszelf en anderen ermee te vermaken, ontroeren, of in ieder geval te raken, dat is toch awesome? Op LSD besef je je dat dus nog eens extra goed.
Klik om te vergroten...

De Dunne zei:
Zeker bij Carl Cox heb ik dat. (Ben al liefhebber van hem sinds de jaren ‘90, dus ken zijn stijl door en door).
Klik om te vergroten...

Het is jammer dat ik door omstandigheden niet op 22-10 naar de Ziggosome kon! Carl draaide daar tijdens ADE. Dan had ik denk ik een niet te hoge dosis 1P-LSD genomen met in de rookpauzes wat wiet/joint.
Ik wil toch eens festivallen of feesten op LSD. Thuis al meermaals een mini feestje alleen en 1 keer met zijn tweeën gedaan en beviel top! Soms echt een tijdje in een soort “trance” (niet zoals trance *trens* muziek maar IN een “trans”) of eigen bubbel, droomwereld. Helemaal op in de muziek.
Energie was lang zat voor een festival en goed te doen denk ik voor mij in prikkelende drukke omgeving. Mijn adhd heeft geen last van overprikkeling met LSD. Mocht ik dan toch té hard gaan of het niet fijn voelt kan ik het minderen met een mini snuifje speed bv. Echt mini! Anders killed het alles. Een benzo killed sowieso de hele lsd bij mij.

Die keer bij mij thuis met zijn tweeën was met die ene wat jongere collega waar ik niks mee zou beginnen en niet op haar al een poos durende seks/avances in zou gaan.
Tja, LSD, top muziek, in a state of trans-horny-dans (ja ik word goed geil van LSD!) mood en een meid/vrouw hier die wel wil. Dus toch seks met haar gehad toen 🫢.
En wat voor seks… 😍
Heel lang versier-opgeil-voorspel-tease periode tijdens het dansen op Carl Cox, allebei soort van wachtend wie de eerste echte “move” maakt (dat was zij, hand op 1 van mijn billen en ze zoende mijn nek ineens.) Wauw wat intens voelde die eerste kus/aanraking! Beste en lekkerste ervaring voor mij qua seks met drugs op!

Sorry als ik nu mensen eeeeeh horny of jaloers heb gemaakt maar moest dat ook even delen! Bedoel, at my age, still got my “skills” dus blijkbaar, ze is ruim 15 jaar jonger 😜😋🙌🏻🏳️‍🌈💪🥇
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Helemaal over de beginpost heengelezen...

Leuk hè! LSD! En hoe je licht/kleuren en muziek erop ervaart! :hearteyes:

De Dunne zei:
Sowieso zie ik met trippen, op welk middel dan ook, veel paars en blauw/turquoise of soms ook groen/gifgroen. Zegt dat nog iets?
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat het per se betekenis heeft (los van wat je er zelf aan geeft), maar ik zie ook veel blauw, paars en groen op LSD (en derivaten daarvan). En dan inderdaad ook gifgroen. De kleuren van de visuals zijn meer "neon" achtig. Ze steken wat af bij de omgeving. Wat kunstmatig in vergelijking met de natuurlijke kleuren die ik zie op tryptamines als psilocybine en DMT.

En ik hoor en lees dit vaak ook van anderen, dat ze hetzelfde ervaren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Heb een speciale LSD-lijst, thanks to @Eik. Duister/donker is absoluut uit den boze dan (zeker omdat ik vrij hoge doseringen neem
Klik om te vergroten...
Hoeveel neem jij dan gemiddeld als je echt wil trippen? En als je alleen lekker en fijn feest gevoel wil?

Feest gevoel is nu (ik ben nog beginner he!) ± 40-50 ug en echt trippen ging ik vanaf de 70-75 ug. Denk dat 75-100 ug mijn "sweetspot" is. Niet té ver weg maar wel weg.
Ene keer 150 ug genomen maar dat was eerst 75 ug en 2 á 3 uur later nog eens 75 erbij.
Ondanks de langere tijd er tussen dan de aangeraden maximale 1 á 1,5 uur leek het zeker de trip ook nog te intensiveren! Al denk ik dat in ene 150 ug nemen anders valt dan in tweeën en misschien te "heavy" is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Het is jammer dat ik door omstandigheden niet op 22-10 naar de Ziggosome kon! Carl draaide daar tijdens ADE. Dan had ik denk ik een niet te hoge dosis 1P-LSD genomen met in de rookpauzes wat wiet/joint.
Ik wil toch eens festivallen of feesten op LSD. Thuis al meermaals een mini feestje alleen en een x met zijn tweeën gedaan en beviel top! Soms echt een tijdje in een soort “trance” (niet zoals trance *trens* muziek maar IN een “trans”) of eigen bubbel, droomwereld. Helemaal op in de muziek.
Energie was lang zat voor een festival en goed te doen denk ik voor mij in prikkelende drukke omgeving. Mijn adhd heeft geen last van overprikkeling met LSD. Mocht ik dan toch té hard gaan of het niet fijn voelt kan ik het minderen met een mini snuifje speed bv. Echt mini! Anders killed het alles. Een benzo killed sowieso de hele lsd bij mij.

Die keer bij mij thuis met zijn tweeën was met die ene wat jongere collega waar ik niks mee zou beginnen en niet op haar al een poos durende seks/avances in zou gaan.
Tja, LSD, top muziek, in a state of trans-horny-dans (ja ik word goed geil van LSD!) mood en een meid/vrouw hier die wel wil. Dus ook seks gehad toen. En wat voor seks…
Heel lang versier-opgeil-voorspel-tease periode tijdens het dansen op Carl Cox, allebei soort van wachtend wie de eerste echte “move” maakt (dat was zij, hand op 1 van mijn billen en ze zoende mijn nek ineens.) Wauw wat intens voelde die eerste kus/aanraking! Beste en lekkerste ervaring voor mij qua seks met drugs op!

Sorry als ik nu mensen eeeeeh horny of jaloers heb gemaakt maar moest dat ook even delen! Bedoel, at my age, still got my “skills” dus blijkbaar, ze is ruim 15 jaar jonger 😜😋🙌🏻🏳️‍🌈💪🥇
Klik om te vergroten...
Heb je het er ff lekker van genomen? :wink:

Ja seks op LSD kan echt iets bijzonders zijn! Maar net zoals met elke trip, hangt het van zoveel verschillende omstandigheden af, of en hoe bijzonder het allemaal is. Het maakt mij initieel vaak ook horny, maar daarnaast kan gewoon aanraking/strelen al echt goddelijk zijn op een meer sensuele, dan seksuele manier. Al neemt het seksuele het uiteindelijk toch wel een keer over. (tijdelijk :tonguewink: )

En het mooie is, wél de opwinding, niet de stimdick! (maar daar heb jij sowieso geen last van lol)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Helemaal over de beginpost heengelezen...

Leuk hè! LSD! En hoe je licht/kleuren en muziek erop ervaart! :hearteyes:



Ik denk niet dat het per se betekenis heeft (los van wat je er zelf aan geeft), maar ik zie ook veel blauw, paars en groen op LSD (en derivaten daarvan). En dan inderdaad ook gifgroen. De kleuren van de visuals zijn meer "neon" achtig. Ze steken wat af bij de omgeving. Wat kunstmatig in vergelijking met de natuurlijke kleuren die ik zie op tryptamines als psilocybine en DMT.

En ik hoor en lees dit vaak ook van anderen, dat ze hetzelfde ervaren.
Klik om te vergroten...
Dat neon achtige had ik juist vooral bij 2C-B. Ook wel bij LSD maar minder fel.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Maar kun je het dan wel herinneren?

Sorry :sweatsmile:


Ik zou het niet weten... Het had nooit dat effect op me. Gek genoeg MDMA wel, al was dat misschien nog mild hoor, vergeleken met wat mensen bedoelen met keiharde seks op speed.
Klik om te vergroten...

Bij mij werkt speed zelfs tegenovergesteld: ik word daar echt volkomen aseksueel van. Van MDMA niet, (alleen werkt het dan gewoon fysiek wat minder lekker en vind ik knuffelen net zo prima), dus herkenbaar.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Ja, mooie muziek en LSD, dat is ronduit liefde. LSD is daar zó goed in.

Ik kom hier later even op terug, heb enkele jaren geleden op een flink hoge dosis LSD mid-piek ook een keer een full-blown synesthetische ervaring gehad met muziek die ik nooit meer zal vergeten. Nu heb ik al een vorm van synesthesie van mezelf (gewoon nuchter, altijd gehad, mee geboren), ik zie/ervaar standaard in mijn hoofd vaste kleuren bij cijfers, letters, weekdagen enzo - dat is overigens de minst spectaculaire en meest voorkomende vorm van synesthesie - maar dat met die muziek op LSD was nieuw voor me. Ik was echt... sprakeloos toen, tranen over m'n wangen zo aangedaan was ik, in a positive way. Maar veel nakijkwerk vandaag en traag als een slak met typen i.v.m. nieuw toetsenbord waardoor mijn hersens de hele tijd denken dat toetsen op andere plekken zitten dan ze nu zitten, en ik ieder woord moet corrigeren. Dusss wordt vervolgd!

Maar fijne muziek en LSD, oh yes, dat is geluk. Je hoort (of ziet, of voelt) het stuk PRECIES zoals de makers het bedoeld hebben, de boodschap die ze wilden overbrengen, de sfeer, de rauwe emotie erachter, and beyond. Hoe fucking vet is het überhaupt dat we muziek maken? Hoe cool is deze eigenschap van ons als menselijke soort? Wat zou de wereld zijn zonder muziek? (Saaaai.) En dat máken wij gewoon, om onszelf en anderen ermee te vermaken, ontroeren, of in ieder geval te raken, dat is toch awesome? Op LSD besef je je dat dus nog eens extra goed.
Klik om te vergroten...
Zo cool geschreven! Heb het even opgeslagen in m'n notities 😍
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Bij mij werkt speed zelfs tegenovergesteld: ik word daar echt volkomen aseksueel van. Van MDMA niet, (alleen werkt het dan gewoon fysiek wat minder lekker en vind ik knuffelen net zo prima), dus herkenbaar.
Klik om te vergroten...
Ik heb denk ik hetzelfde met speed: totale desinteresse in seks. Totale interesse in praten. :grin: Maar ik heb van mezelf nuchter ook weleens perioden van weinig tot geen interesse in seks. Andere momenten juist weer veel.

Bij MDMA dácht ik dat ik dat had, die desinteresse in seks, maar dat bleek alleen zo bij het in mijn eentje of met andere jongens/mannen MDMA doen.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Helemaal over de beginpost heengelezen...

Leuk hè! LSD! En hoe je licht/kleuren en muziek erop ervaart! :hearteyes:



Ik denk niet dat het per se betekenis heeft (los van wat je er zelf aan geeft), maar ik zie ook veel blauw, paars en groen op LSD (en derivaten daarvan). En dan inderdaad ook gifgroen. De kleuren van de visuals zijn meer "neon" achtig. Ze steken wat af bij de omgeving. Wat kunstmatig in vergelijking met de natuurlijke kleuren die ik zie op tryptamines als psilocybine en DMT.

En ik hoor en lees dit vaak ook van anderen, dat ze hetzelfde ervaren.
Klik om te vergroten...
Dat herken ik! Tijdens het trippen zie ik veel felle kleuren. Het ene moment fluorescerende kleuren, glanzend en schitterend in zuiver zilver, goud en soldeertin en het andere moment die felle kleuren die in de jaren 90 in waren en die meer passen bij glanzend plastic materiaal. Zo prachtig!

Synesthetische ervaringen vind ik bizar lekker en levensverrijkend! Heb het ervaren bij aanraking. Echt waaahh!!! Ik zie een gat in de markt! Synesthetische massages :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."