Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMini live speed trip report

Mini live speed trip report

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een nachtje doorhalen lukt me niet meer zo goed als dertiger, dus voor Thunderdome ga ik fijn wat speed gebruiken.
Ik heb het nog nooit gebruikt, dus het zal me benieuwen.
Zojuist heb ik een zakje droge speed gehaald van 3 gram, welke ik uiteraard niet allemaal in 1x zal gebruiken, maar altijd goed om wat op voorraad te hebben.

Morgen wil ik het laten testen maar ik hoorde dat je maximaal 100mg mee mag nemen om als gebruiker te worden gezien (en niet als dealer).
Dus ik net netjes afgewogen en in een apart zakje gedaan. Maar och, ik knoei hier en daar wat. Echt een minimale hoeveelheid, zal wel rond de 10mg zijn als ik het in moet schatten.
Van de tafel op de grond vegen is ook weer zoiets en de accu van de kruimeldief is leeg.

WEet je wat, ik ben nu toch alleen thuis. Werk is klaar. En als het slechte speed is zal ik aan deze hoeveelheid niet dood gaan. Briefje van 10 opgerold, en hup, het hoopje kruimels gaat de neus in. Ik zal er toch niks van merken hoorde ik mezelf denken. Brandt een beetje in de neus, maar niet pijnlijk of storend.

nu 10 minuten later giert de energie door mijn lijf. Terwijl ik dit typ gaan mijn vingers sneller dan mijn ogen kunnen bijhouden. Een licht euforisch gevoel gaat er door me heen. Wel koude trillende handjes brrr. Straks maar even onder de hete douche gaan staan. Ik zit een beetje hoog in mijn ademhaling, maar dat vind ik wel lekker.
Ook voel ik me super scherp. Ik moet ook echt iets ondernemen. Net in, naar mijn gevoel, 10 seconden alle afvalbakken leeg gehaald en een nieuwe zak erin gestoken. Straks even wat huishoudelijke klusjes doen denk ik.

Ben benieuwd naar de test uitslag, en ik heb gelijk nog meer zin in Thunderdome (hoewel ik het niet voor de drugs doe uiteraard..)
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oh, je mag maximaal 1 gram meenemen lees ik nu. Hoeveel mg zullen ze ongeveer van me "afpakken" om te testen?
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hij werkt uit. De energierush en het scherpe is nu wel weg. Alleen nog zin om te bewegen, en mijn hand oog coördinatie is niet geweldig. Misschien ook omdat ik nog steeds steenkoude klauwen heb.

Maar dit was wel een korte, maar leuke, kennismaking met speed! Kan me voorstellen dat je hier in grotere hoeveelheden godvergeten hard van kan gaan.

Overigens ga ik het combineren met MDMA (ik weet het..dom..verhoogde kans op...).
Waarbij het plan is om gelijk aan het begin van het feest te beginnen met MDMA. Mezelf netjes aan 2mg/kg te houden. Ik verwacht dan rond een uur of 3-4 in te kakken, maar net daarvoor al een bommetje van 50mg te pakken die me door de comedown heen trekt en wellicht een uurtje later nog eentje van 50mg om de laatste uurtjes af te maken. Ben toch niet van plan te slapen die zondag.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wollukker zei:
Ik krijg net de testuitslag terug. 71% amfetamine en geen andere stoffen. Met alle andere testuitslagen die ik de laatste tijd voorbij zie komen (30-50%) sta ik hier best van te kijken.
Ik vermoedde al wel dat het goeie was, want ik had gisteren 1,5g gewassen en daar bleef 1,43g van over (excl. hetgene wat achterbleef op koffiefilter/bord/etc.). Dus ik kan er nu vanuit gaan dat ik, na wassen, 73% heb.

Nog een reden om de dosering meer dan beschaafd te houden!
Klik om te vergroten...

Dat is een prima uitslag ja. Yay! Zuivere amfetamine is het allerfijnst, ook meer ‘smooth’ en relatief minder fysieke bijwerkingen dan wanneer er bijvoorbeeld cafeïne door zit. Meer puur dat rustigere dopamine-gevoel - althans ik ervaar dat als rustiger - op normale dosis.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wollukker zei:
Hij werkt uit. De energierush en het scherpe is nu wel weg. Alleen nog zin om te bewegen, en mijn hand oog coördinatie is niet geweldig. Misschien ook omdat ik nog steeds steenkoude klauwen heb.

Maar dit was wel een korte, maar leuke, kennismaking met speed! Kan me voorstellen dat je hier in grotere hoeveelheden godvergeten hard van kan gaan.

Overigens ga ik het combineren met MDMA (ik weet het..dom..verhoogde kans op...).
Waarbij het plan is om gelijk aan het begin van het feest te beginnen met MDMA. Mezelf netjes aan 2mg/kg te houden. Ik verwacht dan rond een uur of 3-4 in te kakken, maar net daarvoor al een bommetje van 50mg te pakken die me door de comedown heen trekt en wellicht een uurtje later nog eentje van 50mg om de laatste uurtjes af te maken. Ben toch niet van plan te slapen die zondag.
Klik om te vergroten...
Zonde van je mdma. Speed werkt tegen het effect van je mdma.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
MDMAZIING zei:
Zonde van je mdma. Speed werkt tegen het effect van je mdma.
Klik om te vergroten...
Speed en MDMA is inderdaad geen beste combinatie. Extra schadelijk voor de hersenen. Gebruik gewoon één van de twee.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
MDMAZIING zei:
Zonde van je mdma. Speed werkt tegen het effect van je mdma.
Klik om te vergroten...
Klopt. Daarom ga ik het in de comedown innemen, waarin ik normaliter aan de grond genageld sta en alleen maar wil slapen.

En begrijp me niet verkeerd. Ik lees me altijd in en ik erken en respecteer het gevaar wat drugsgebruik met zich meeneemt. Het is een bewust risico wat ik loop.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wollukker zei:
Klopt. Daarom ga ik het in de comedown innemen, waarin ik normaliter aan de grond genageld sta en alleen maar wil slapen.

En begrijp me niet verkeerd. Ik lees me altijd in en ik erken en respecteer het gevaar wat drugsgebruik met zich meeneemt. Het is een bewust risico wat ik loop.
Klik om te vergroten...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tis gewoon zonde van je mdma en receptoren. Zou het niet doen. Los van elkaar komen deze middelen veel beter tot hun recht.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
MDMAZIING zei:
Zonde van je mdma. Speed werkt tegen het effect van je mdma.
Klik om te vergroten...
Dat zeg jij? Meneertje ik neem alles wat er in mijn drugsla ligt?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wollukker zei:
Een nachtje doorhalen lukt me niet meer zo goed als dertiger, dus voor Thunderdome ga ik fijn wat speed gebruiken.
Ik heb het nog nooit gebruikt, dus het zal me benieuwen.
Zojuist heb ik een zakje droge speed gehaald van 3 gram, welke ik uiteraard niet allemaal in 1x zal gebruiken, maar altijd goed om wat op voorraad te hebben.

Morgen wil ik het laten testen maar ik hoorde dat je maximaal 100mg mee mag nemen om als gebruiker te worden gezien (en niet als dealer).
Dus ik net netjes afgewogen en in een apart zakje gedaan. Maar och, ik knoei hier en daar wat. Echt een minimale hoeveelheid, zal wel rond de 10mg zijn als ik het in moet schatten.
Van de tafel op de grond vegen is ook weer zoiets en de accu van de kruimeldief is leeg.

WEet je wat, ik ben nu toch alleen thuis. Werk is klaar. En als het slechte speed is zal ik aan deze hoeveelheid niet dood gaan. Briefje van 10 opgerold, en hup, het hoopje kruimels gaat de neus in. Ik zal er toch niks van merken hoorde ik mezelf denken. Brandt een beetje in de neus, maar niet pijnlijk of storend.

nu 10 minuten later giert de energie door mijn lijf. Terwijl ik dit typ gaan mijn vingers sneller dan mijn ogen kunnen bijhouden. Een licht euforisch gevoel gaat er door me heen. Wel koude trillende handjes brrr. Straks maar even onder de hete douche gaan staan. Ik zit een beetje hoog in mijn ademhaling, maar dat vind ik wel lekker.
Ook voel ik me super scherp. Ik moet ook echt iets ondernemen. Net in, naar mijn gevoel, 10 seconden alle afvalbakken leeg gehaald en een nieuwe zak erin gestoken. Straks even wat huishoudelijke klusjes doen denk ik.

Ben benieuwd naar de test uitslag, en ik heb gelijk nog meer zin in Thunderdome (hoewel ik het niet voor de drugs doe uiteraard..)
Klik om te vergroten...
Geen hete douche nemen als je koud hebt bij gebruik van stims.

Beter neem je een lauwe douche.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niet dat ik me genoodzaakt voel mezelf te verantwoorden, maar ik doe het toch.

Nogmaals, ik lees me altijd goed in. Ik overdrijf niet met hoeveelheden. Ik ben op de hoogte van verhoogd risico hart-/ en vaatziekten bij combineren etc. etc.
Ik weet ook wel dat de pep niet ultiem tot zijn recht gaat komen. Ik hoef niet dé perfecte speed trip ná mijn MDMA trip (het is dus ook niet "zonde" van mijn MDMA, want de positieve effecten ervan zijn voor mij dan al weg).

Zoals ik al zei. De MDMA hou ik netjes op 2mg/kg, ik ga in de comedown een beetje pep (ca. 50mg) pakken om het inkakken mee te overleven en wakker te blijven die laatste paar nachtelijke uurtjes. Ik ga niet een handvol pillen pakken om vervolgens als een zombie nog een halve gram pep door mijn neus te jagen. Daarnaast drink ik er tijdens drugsgebruik geen alcohol bij, rust ik altijd voldoende, en drink ik een glas water per uur.

Desalniettemin bedankt voor de, ongetwijfeld goed bedoelde, adviezen.

CuriousExplorer zei:
Geen hete douche nemen als je koud hebt bij gebruik van stims.

Beter neem je een lauwe douche.
Klik om te vergroten...
Thanks. Lichaamstemperatuur is voor mij al een hete douche :tearsofjoy:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Werkt speed tegen mdma in?
Ik dacht dat er in mdma speed verwerkt is?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Werkt speed tegen mdma in?
Ik dacht dat er in mdma speed verwerkt is?
Klik om te vergroten...
Dat is een fabel. 2 decennia terug was er een tekort aan de grondstof van mdma waardoor productie lastig en duurder werd. Toen werd er wel speed bij de mdma/xtc gedaan. Maar dat is al tijden niet meer zo en als je naar de testcijfers van Trimbos kijkt (kom er maar in @Neo-Shulginist) dan zie je dat ook terug.

Speed haalt het euforische redelijk weg van mdma in mijn ervaring. En extra schadelijk op elk gebied.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het voordeel is dat het, wanneer je het in de uitwerking van de mdma neemt, het inkakken opvangt en je nog wat meer energie geeft.

Maar qua gezondheidsrisico's inderdaad sowieso niet aan te raden, zoals elke drug(combi).
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wollukker zei:
Het voordeel is dat het, wanneer je het in de uitwerking van de mdma neemt, het inkakken opvangt en je nog wat meer energie geeft.

Maar qua gezondheidsrisico's inderdaad sowieso niet aan te raden, zoals elke drug(combi).
Klik om te vergroten...
Niet al combinaties zijn zo schadelijk als speed+amfetamine. Omdat ze beiden tot de amfetamine familie horen is het net alsof je een dubbele dosis neemt en juist door die gelijke eigenschappen komt die extra schade.

Wiet/hasj+mdma kan prima bijvoorbeeld. Net als 2cb+mdma of 2cb+ amfetamine.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat is die speed eigenlijk...ik dacht dat amfetamine speed is, en dat alle speed op amfetamine basis gemaakt is?
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik denk dat FredKroket speed+mdma bedoelde. Speed is inderdaad het zelfde als amfetamine
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wollukker zei:
Niet dat ik me genoodzaakt voel mezelf te verantwoorden, maar ik doe het toch.

Nogmaals, ik lees me altijd goed in. Ik overdrijf niet met hoeveelheden. Ik ben op de hoogte van verhoogd risico hart-/ en vaatziekten bij combineren etc. etc.
Ik weet ook wel dat de pep niet ultiem tot zijn recht gaat komen. Ik hoef niet dé perfecte speed trip ná mijn MDMA trip (het is dus ook niet "zonde" van mijn MDMA, want de positieve effecten ervan zijn voor mij dan al weg).

Zoals ik al zei. De MDMA hou ik netjes op 2mg/kg, ik ga in de comedown een beetje pep (ca. 50mg) pakken om het inkakken mee te overleven en wakker te blijven die laatste paar nachtelijke uurtjes. Ik ga niet een handvol pillen pakken om vervolgens als een zombie nog een halve gram pep door mijn neus te jagen. Daarnaast drink ik er tijdens drugsgebruik geen alcohol bij, rust ik altijd voldoende, en drink ik een glas water per uur.

Desalniettemin bedankt voor de, ongetwijfeld goed bedoelde, adviezen.


Thanks. Lichaamstemperatuur is voor mij al een hete douche :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Het is zeker niet aan te raden zoals je zelf zegt, maar een of twee snuifjes pep als de M uitgewerkt is zal geen grote ramp zijn, en wordt ook wel vaker gedaan op festivals. Ik nam vroeger wel eens een snuifje coke op feestjes in het allerlaatste uur (of twee uur) om niet in te kakken/de crash nog even te overleven, als ik niet meer MDMA wilde pakken omwille van de kater. Ook geen aanrader, maar deed de truc prima. Je moet het dan wel op een hele lage dosis houden, anders wordt het echt te belastend voor je lichaam.

Speed tijdens MDMA nemen heeft geen zin en remt de M-rush, plus dat je hart en bloedvaten er niet blij van worden, maar dat was je ook niet van plan.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik krijg net de testuitslag terug. 71% amfetamine en geen andere stoffen. Met alle andere testuitslagen die ik de laatste tijd voorbij zie komen (30-50%) sta ik hier best van te kijken.
Ik vermoedde al wel dat het goeie was, want ik had gisteren 1,5g gewassen en daar bleef 1,43g van over (excl. hetgene wat achterbleef op koffiefilter/bord/etc.). Dus ik kan er nu vanuit gaan dat ik, na wassen, 73% heb.

Nog een reden om de dosering meer dan beschaafd te houden!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."