Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT: voorsorteren op de voorstelling & aangesloten brein

DMT: voorsorteren op de voorstelling & aangesloten brein

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Introductie

Nadat ik een half jaar geleden een link gevolgd had naar een Youtube-filmpje van Terence McKenna, was mijn interesse in DMT gewekt. Iedere dag wilde ik iets nieuws leren over deze drug, en gelukkig is dat op het internet allemaal vanuit de luie stoel te vinden. Een paar weken nieuwsgierig lezen en zoeken later, en ik was er zeker van dat DMT mijn eerste psychedelische ervaring zou moeten worden. Inmiddels heb ik m'n eigen DMT-extracties gedaan, en ongeveer tien trips gehad over een periode van 3-4 maanden. Een paar vrienden weten hiervan, en zijn erg nieuwsgierig maar hebben zelf mijn DMT nog niet gerookt.

De kriebels

Op een donderdagavond, na een productieve en plezierig verlopen werkdag met een vrije vrijdag, merkte ik dat ik de kriebel om DMT te roken had. Eerst een lekker biertje gedronken bij het eten om terug te kijken op de dag, en daarna nog één omdat het me erg goed smaakte en ik merkte dat het m'n voldane rust versterkte. Net als vele anderen maakt het vooruitzicht op een DMT trip me altijd een beetje zenuwachtig. Meestal denk ik er een kwartier over na, en zijn de meeste zenuwen dan vervangen door zin in een nieuwe ervaring.

Mijn voorkeur voor set/setting is: alleen, relaxed, klaar om me over te geven aan de trip, in slaaptenue in bed, lichten uit, oordoppen in, deur op slot. En uiteraard DMT, basepijp en (BBQ-) aansteker bij de hand.

De lancering en transitie - een vast ritueel

Mijn DMT trips beginnen bijna altijd op dezelfde manier (met gesloten ogen). Eerst vormt er zich een soort compleet donkere grot, waarvan de vorm zichtbaar wordt doordat er op de oppervlakte in felle, primaire neon-achtige kleuren, strepen lopen. Deze strepen lopen vanuit mijn perspectief recht vooruit en volgen de contouren van de grot. Mijn snelheid neemt toe. Dan volgt er een soort lancering waarbij ik door een paar hyperspace-wolken ga, en langs een paar toekijkende entiteiten - ik noem het de DMT-douane. De kleuren hiervan zijn voornamelijk donkerder rood, blauw, en grijs.

Na de intro volgt er een overgang naar één van een vaste serie DMT-trip-domeinen. Tijdens de hoofdmoot van de trip verandert het domein ook wel eens naar mate de intensiteit van de trip afneemt.

Trip 1: voorsorteren op de voorstelling

Het domein van deze trip is een neon-kleurige blokkenwereld. Ik sta voor een gebouwtje dat uit felgroene blokken is gemaakt, met een gigantische rode pijl op de gevel. Op de achtergrond is in een soort stadion een voorstelling of wedstrijd bezig. Het lijkt erop dat ik in een rij sta en bijna aan de beurt ben. De pijl wijst bij mijn voorgangers in de rij steeds of helemaal naar links of helemaal naar rechts. Er wordt een selectie gemaakt van wie naar binnen mag en wie niet, zo lijkt het. Alles gebeurt in een dwingend tempo.

Ik ben aan de beurt, en er wordt een felwitte stroboscoop aangezet. Wat de pijl precies doet als ik aan de beurt ben weet ik niet meer, maar ik denk dat ik niet naar binnen mocht. Dit moment in de trip is me wat te heftig en ik verzet me er - ondanks de voorbereidingen - tegen. Ik voel dat ik onder mijn dekens lig en bedenk me dat ik net DMT heb gerookt. Om aan de stroboscoop te ontkomen doe ik mijn ogen open. Aan de randen van mijn blikveld zie ik delen van mijn slaapkamer.

In gedachten hoor / voel ik "Als je dit niet leuk vindt kunnen we ook een ander spelletje spelen". Ik doe mijn ogen weer dicht en er verschijnt een veld van 2 bij 4 vakjes. In ieder vakje zit een vorm - driehoek, vierkant, veelkant. Het is mij direct duidelijk wat de bedoeling is. Ik draai met m'n vingers aan de vormen en een kaleidoscoop vormt zicht, beeldvullend achter de vakjes. Steeds als ik aan de vormen draai, verandert de kaleidoscoop mee. Dit fascineert me en houdt me eventjes bezig. De stresvolle stroboscoop van daarvoor is meteen niet meer belangrijk.

De trip verzwakt in sterkte en ik ben weer helemaal terug in mijn bed, waar ik de trip hardop bedank, uitgebreid gedag zeg & uitzwaai. Hierna geniet ik nog een tijdje van de warme afterglow en gevoelens van dankbaarheid voor wat ik heb mogen meemaken.

Het laatste interactieve deel van de trip vond ik zo mooi dat ik terug wil. Ik herinner mezelf er even aan met zo min mogelijk verwachtingen terug te keren, neem een paar keer diep adem, en pak de pijp weer op...

Trip 2: aangesloten brein

Na mijn vaste intro-schouwspel kom ik in het space-domein terecht. Na een kort maar hartelijk welkom door een gids, word ik meegenomen naar een plek die een kruising is tussen ruimteschip en Inca/Azteken-ruïne. Ik word neergelegd op een onzichtbaar krachtveld, en mijn perspectief verschuift op een subtiele manier zó dat ik mezelf van kleine afstand zie liggen - ik kijk als het ware op mijn eigen kruin, over mijn lijf heen dat ligt.

Er vormt zich uit het niets een paars bord, dat iets wegheeft van een holografisch beeldscherm uit een sci-fi film. Bovenop het bord zit een uitstulping. Uit de uitstulping schiet een straal wit licht, die aangesloten wordt op mijn voorhoofd. Kort daarna verschijnen er van boven naar beneden - links naar rechts op het bord letters of tekens in een mij onbekend alfabet. Een soort kruising tussen hiërogliefen en een Aziatisch alfabet zoals Khmer. De trip duurde hierna nog even, maar wat daar precies gebeurde ben ik kwijt. Terug in mijn slaapkamer, zeg ik de trip vaarwel en bedank de aliens hardop voor de ervaring.

Een whatsappje

Een bericht van een vriend die vraagt of ik morgen moet werken en zo nee of 'ie een borrel kan komen drinken. Ik whatsapp terug dat ik net uit hyperspace kom maar dat hij zeer welkom is, en dat ik de borrel in badjas zal serveren. We drinken een paar lekkere mixjes (o.a. een ijskoude Bobby's Gin & Aqua Monaco Golden tonic, wauw!) en ik vertel mijn vriend over de trips van de avond. We filosoferen nog wat over het leven en sluiten af met een whisky. Ik bedank mijn vriend als hij zijn vertrek aankondigt voor zijn gezelschap en geduldig luisterend oor en kruip met een halve Lorazepam weer terug in bed.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi beschreven! Ik vind het altijd erg leuk en fascinerend om DMT ervaringen van anderen te lezen. Ikzelf word van psychedelica altijd erg nederig, maar van DMT is dat echt extreem.

Wel moedig dat je DMT als eerste psychedelica hebt gedaan. Het is echt vele malen heftiger dan de gebruikelijke psychedelica. Maar aan de andere kant is de werkingsduur natuurlijk ook wel weer zo kort dat het allemaal zeer goed te behappen is.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Mooi beschreven!
Klik om te vergroten...

Dank! Leuk om te horen :) Het is een goede manier om nog eens over een trip na te denken.

Psychedelibee zei:
Ik vind het altijd erg leuk en fascinerend om DMT ervaringen van anderen te lezen. Ikzelf word van psychedelica altijd erg nederig, maar van DMT is dat echt extreem.
Klik om te vergroten...

Het zijn fascinerende belevenissen. Wat mij er vooral aan intrigeert is dat de trips beeld/geluid/gevoel/verhaal (dingen, etc) bevatten die ik nog niet eerder heb ervaren. Waar o waar komt het toch allemaal vandaan? Dat is misschien meer iets om over te filosoferen in het subforum "Het Bewustzijn". Helaas is er niemand in mijn directe fysieke omgeving die een DMT trip heeft meegemaakt. Ooit misschien zal ik een DMT conversatiegenoot vinden... tot die tijd: internet to the rescue!

Psychedelibee zei:
Wel moedig dat je DMT als eerste psychedelica hebt gedaan. Het is echt vele malen heftiger dan de gebruikelijke psychedelica. Maar aan de andere kant is de werkingsduur natuurlijk ook wel weer zo kort dat het allemaal zeer goed te behappen is.
Klik om te vergroten...

De korte werkingsduur en het kunnen behouden van je eigen manier van denken tijdens de trip waren voor mij de juiste reclame voor het overgaan tot actie :wink: De enige mindfuck voor mij is dat ik vergeet dat ik trip / besta tijdens de piek.

Achteraf gezien vind ik het ook wel meerwaarde hebben dat je DMT zelf in je keuken kunt maken als je voorzichtig bent.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mooi beschreven! Lekker weg lezen dit.

DMT trips find ik super interessant om te lezen en die van jou ook, ik vraag me altijd af hoe je op die wereld komt? Is dat nou eigenlijk je werkelijke fantasie?

Zelf wil ik een keertje DMT doen maar ben er zeker nog niet klaar voor, ook weet ik er nog niet aan te komen.

Heb je toevallig je andere reports ook op het forum staan? Of ga je die nog maken?

Ik moest lachen bij de douane gedeelte erg leuk om te lezen dat je die altijd passeert alsof ze je welkom heten in de nieuwe dimensie!

:wave:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Waar o waar komt het toch allemaal vandaan? Dat is misschien meer iets om over te filosoferen in het subforum "Het Bewustzijn". Helaas is er niemand in mijn directe fysieke omgeving die een DMT trip heeft meegemaakt. Ooit misschien zal ik een DMT conversatiegenoot vinden... tot die tijd: internet to the rescue!
Klik om te vergroten...
Je bent uiteraard welkom in het subforum bewustzijn hierover te filosoferen. Dit mag natuurlijk ook gewoon in dit topic.

Ik heb inmiddels over de jaren vele trips gemaakt op verschillende middelen en door die ervaringen ben ik er wel in gaan geloven dat er meer is dan we normaal gesproken meemaken. Ik was vroeger behoorlijk overtuigd realist, maar inmiddels ben ik er van overtuigd dat de realiteit sowieso enorm subjectief is. Waarom zou mijn waarneming tijdens een trip minder realistisch zijn dan dat ik nuchter ben. Voor hetzelfde geld leef ik dagelijks in een droom en ontwaak ik hier uit wanneer ik trip, wie zal het weten. Maar het feit dat velen vergelijkbare dingen zien en meemaken op psychedelica doet toch vermoeden dat het iets omhoog haalt wat wellicht niet alleen in je eigen hoofd zit. Lastige, maar zeker ook interessante materie.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het word moeilijk om alles maar kapot plat te blijven zien na een goeie DMT trip. Het is best een ingrijpende ervaring. Het is ook een vluchtige ervaring maar je gaat er toch door denken. Net als Bee was ik een behoorlijke realist. Maar ik kan dat nu niet meer zijn. Het lijkt nu meer op een soort agnost waarbij ik niet kan ontkennen dat er meer kan zijn.

Wat dat dan is weet ik niet maar ik geloof nog steeds niet in god en zie ook niet in dat ik dat ooit ga doen. Wel geloof ik dat er een hogere energie is die wellicht bewust kan zijn.

Isaac Asimov heeft een keer een mooi kort verhaal geschreven over een student die werkt op een verre planeet. De planeet licht dicht bij een mijn gebied in de ruimte waardoor het een ideale plek is om een basis te maken. De planeet is verder niet interessant voor kolonisatie maar als wetenschappers het oppervlakte van de planeet buiten hun habitat verkennen worden ze langzaam gek in beïnvloed. Achteraf blijkt dat het de planeet is die leeft en een bewustzijn heeft.

Daar moet ik wel is aan denken tijdens of na een trip. Dat het universum zelfbewust zou zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
oortjes zei:
Mooi beschreven! Lekker weg lezen dit.

DMT trips find ik super interessant om te lezen en die van jou ook, ik vraag me altijd af hoe je op die wereld komt? Is dat nou eigenlijk je werkelijke fantasie?

Zelf wil ik een keertje DMT doen maar ben er zeker nog niet klaar voor, ook weet ik er nog niet aan te komen.

Heb je toevallig je andere reports ook op het forum staan? Of ga je die nog maken?

Ik moest lachen bij de douane gedeelte erg leuk om te lezen dat je die altijd passeert alsof ze je welkom heten in de nieuwe dimensie!

:wave:
Klik om te vergroten...

Oortjes, thanks :) DMT is vrij eenvoudig zelf te maken. Zie bijvoorbeeld deze duidelijke nederlandse beschrijving: https://www.dmt-nexus.me/forum/default. ... ts&t=29116 - Ik zie dat we stadsgenoten zijn. Je kunt op de Oudegracht bij Kathmandu shoppen voor Nafta, en bij de smartshop een eindje verderop / dichterbij Mimosa Hostilis bast kopen.

Het lastige van DMT trip reports is dat de herinneringen aan de trips nogal vluchtig kunnen zijn, een beetje zoals dromen. Ik vond het heel leuk om mijn meest recente trips hier te delen omdat dit me dwong er nog een keer goed over na te denken. Van trips van langer geleden zijn de details me ontschoten, maar misschien komen die nog terug bij hard denken :wink:

Over de DMT-douane. Ik krijg bij het passeren niet de indruk dat ze me welkom heten, maar meer dat ze in de gaten houden wie er langskomt. Subtiel verschil - zo beleef ik douane bij landsgrenzen ook.

Stuur gerust een PM als je nog vragen hebt :wink:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee & Bobsacamano - interessante reacties :) Als men mij vraagt mezelf in een overtuigingshokje te zetten dan was dat het Agnostenhokje. Is het nog steeds, maar wel anders door de trips. Samen moeten we de wereld maken.

Gelijkenissen in trips zijn inderdaad verbazingwekkend. Misschien is er een plek of dimensie waar de tripper heen gaat, of die voor de tripper wordt ontsloten, dat vind ik persoonlijk een hele schone (d.w.z. mooie) theorie. Een simpelere verklaring m.i. is de structuur van het menselijk brein, die voor iedereen vrijwel identiek van opzet is. Zowel neurologisch als psychologisch.

Voortbordurend op deze gedachte zouden er tijdens de DMT trip connecties kunnen ontstaan tussen deze breinstructuren - die anders nooit gemaakt worden - die op hun beurt voor de concepten van de ervaringen zorgen:

- een blik op het hiernamaals, de kern van het bestaan
- de onthulling van een groot geheim
- een urgente rondleiding naar een super-belangrijk object
- iets dat de aarde of mensheid kan redden van zijn gang naar destructie

Om mijn trips op een duidelijkere manier te kunnen delen, heb ik al overwogen om een teken / schildercursus te gaan volgen. Daar ben ik altijd dramatisch slecht in geweest, en ik vond er dus nooit een bal aan, maar beeld & verhaal samen zou het toch wel beter deelbaar maken.

Bobsacamano's leestip: dat verhaal ga ik lezen. Is het "Saybrook's Planet" AKA "Green Patches"?
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fijne uitleg over de extractie, dupont. Bedankt voor het delen :wave:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Leuk en super interessant om jouw ervaring met DMT te lezen en tegelijkertijd ook vreemd, want dit report staat hier al 7 jaar... Een jaar nadat ik hier lid werd en ik heb het nooit opgemerkt!

Dat gezegd hebbende... Jij bent hier dus ook al een hele lange tijd lid. Ik dacht dat je vrij nieuw was hier? Of heb je een name change gedaan?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Leuk en super interessant om jouw ervaring met DMT te lezen en tegelijkertijd ook vreemd, want dit report staat hier al 7 jaar... Een jaar nadat ik hier lid werd en ik heb het nooit opgemerkt!

Dat gezegd hebbende... Jij bent hier dus ook al een hele lange tijd lid. Ik dacht dat je vrij nieuw was hier? Of heb je een name change gedaan?
Klik om te vergroten...
Ja, het is alweer een tijd geleden. Sindsdien geen DMT meer gerookt. Kwam een verslaving tussen :wink: dus jaren niks gedaan hier. Sinds een paar maanden terug met name in het verslavingssubforum om te proberen hier en daar goede raad te geven naar aanleiding van mijn eigen herstel. Vermaak me hier prima. Mooi om te zien dat DMT ook anderen zo enthousiast maakt.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thanks voor je verhaal. Het klinkt deels bekend. Dat je hardop bedankt dat herken ik wel :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."