Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2C-B-FLY beknopt report

2C-B-FLY beknopt report

38 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
TheRealKoekert zei:
Poeders zijn dan vooral gevaarlijk denk ik. Die kun je nogal makkelijk verwisselen. Pillen bieden al wat meer zekerheid denk ik. Want ik neem aan dat 2 verschillende stoffen niet met hetzelfde logo en dezelfde kleurstof geperst worden.
Klik om te vergroten...
Als de ene stof op is en beter verkoopt dan de andere zie ik het zo gebeuren. En nog wat fentanyl d'r bij als toetje.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Apothekers maken ook fouten, al wordt een recept tegenwoordig 2 x gecontroleerd alvorens het medicijn wordt uitgereikt.
Bij mijzelf is dit twee keer gebeurd, een fout, dus, waarvan in één geval bleek, dat degene die een en ander had moeten nakijken, dat domweg niet gedaan had waardoor ik 2000 km van huis ineens geen seroquel meer had in mijn Baxter rol.
Dit heeft nogal wat consequenties gehad zal ik maar zeggen en heeft dan ook tot ontslag van de betreffende medewerkster geleid.
Bij de andere keer kreeg ik een Baxter rol van iemand anders mee, dat bleek thuis later.
Er zat trouwens fentanyl pleister in!
Ik heb die medicijnen teruggebracht naar de apotheek. Zonder wat fentanyl eruit te hebben gehaald overigens....
Dus ook bij een apotheek kan het fout gaan!
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kreeg vandaag 3 pellets van 10 2c-B-fly binnen en 0.1 gram 5-MeO-DMT.

Ik begon op 'n vrije namiddag te leren uit m'n fouten van m'n eerste keer gebruik van de 5-Meo.... toen had ik effectief de volledige 0.1 gram gesnoven.... Geen trips, geen high, geen euforie... enkel trillingen en zweten alsof het lichaam er niets van moest weten...

Sindsdien een beter weegschaaltje aangeschaft die op 1mg rekent en netjes 8mg afgewogen. Volgnes psyhonautwiki de grens tussen een light en een normale dosis.

Nu eens niets van ondervonden, echt niets... alsof ik niets genomen had. Gewoon nada.... mss volgende keer voor de sterke dosis gaan.

Dan maar wat uren later aan de 2C-B-Fly begonnen, eerst 1 pelletje 10mg.... voelde niets opkomen gedurende uren.... heb 2x10 bijgekomen, We zullen zien :)

Erg dt ik vrijwel geen middel vind dat me iets doet, buiten me wakker houden...
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raar verhaal wel. Alleen uppers werken bij jou dus eigenlijk? Tripmiddelen, Wiet, Dissos werken allemaal niet?
N
NickjeeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
MestV zei:
Geen idee! Ik heb al zoveel geprobeerd.... natuurlijk nog lang niet alles, maar naar effecten wat ik las een hoopje van alles besteld om te zien wat het ging doen.

Voorbeelden van m'n ervaringen VOOR ik zelf begon te bestellen:

Goeie coke mogen proberen bij een regelmatige gebruiker/dealer. Ik werd er heel rustig van en gevoel van vermoeidheid viel weg
Speed: van diezelfde mens, omdat ik (insomnia) 3 dagen niet had geslapen en niet durfde te vertrekken van bij hem na een vrijdag feesten. Ik werd er heel erg rustig van, maar idd ook wakker. Net alsof ik absoluut niet vermoeid was, kon gerust rijden maar opnieuw 2 nachten wakker gebleven
3-MMC: Maakte me praatgraag en wakker, meer niet.
Nergens een eurofisch gevoel....

Wat ik zoek is eigenlijk een middel dat me rustig houdt, gewoon chil, m'n hoofd iewat minder chaotisch maakt enontspant.Niets om te feesten or urenlang wakker te blijven (slaap is heel belangerijk voor me). Euforie is een grote plus, bij geen enkele van bovenstaande heb ik dat ervaren.

Wiet rook ik niet, ik hou van de smaak dus als ik er rookdan is het microdosis, ik hou niet van die specifieke high...m'n hoofd toltzo raar.... Afhankelijk van welke wiet het is en de dosering durf ik ervan overgeven, ikzelf, als ik 20 eurokoop bij m'n normale vendor doe ik daar een jaar mee. CBD zou misschien ideal zijn voor mij om te ontspannen, eentje voor op het lijstje.

Van de coke werd ik dus rustig, wat ik zocht, dat wakkere gevoel duurde niet zo lang, maar te duur voor mij om enkel dat te bereiken terwijl zoveel andere mensen er zoveel meer voor over hebben.

Trippen was een ervaring die ik nog eens wilde meemaken.

Dus 5-MeO-DMT: Eerste keer de volle 0.1 mg... niet slim , vrij dom, slechte weegschaal....m'n lichaam heeft geprotesteerd maar geen high, trip of eurofie.

2de keer met nieuwe en goeie weegschaal 8mg, gebeurde niets, 1pellet 4-aco-mit bijgenome na half uur, nog niets, geen trip, gewoon niets.... 2F-Ketamine bijgekomen en daar had ik wel sensatie van, kweet niet meer precies hoeveel, enkel dat ik me moest focussen want ik kreeg dubbel zicht.

3de keer alles samen. 2F-ketamine +10mg 5-%eo-MIT + 20mg pellet 4-ho-met.

Opnieuw niets, na enkele uren nog een midden/sterke dosis 2F-Ketamine bijgenomen en opnieuw goed moeten opletten vanwege dubbel zicht of wazig zicht met 1 oog. M'n lichaal reageerde er zeker op, maar geen trip.

3-mmc crystallen: praatgraag, ontspannen, wakker (voor even) geen euforie
3-cmc 180mg pellets
2-mmc 220 gram pellets: pellet nog niet veel van gemerkt, moet ik meer mee experimenteren
3-MEC, geen idee....
3-FEA, die vind ik dus leuk, kvoel me ontspannen, brandt niet in de neus, durf ik wel eens gebruiken voor een ontspannen dag. MAg ook niet te laat zijn (slapen en zo)
4-FMA: net genomen, nog geen effect. HAlfuurtje geleden of zo, keep you posted.
6apb-bommetje van 150,-: lang wakker en zweten maar anders geen effect. Wel een gezoem in m'n hoofd.
NEP: die vind ik leuk, duurt niet te lang, ontspannen gevoel en toch niet te moe en niet super energised. Da's eentje die ik regelmatig gebruik en wat van heb ingeslagen.

Tot hierboven was alles gesnoven, behalve de 6APB (bommetje) en de 3-cmc (pellets 180)

Wat heb ik nog over dat ik niet geprobeerd heb:

3-CMC chrystallen
2-mmc poeder
4F-Ritalin

Ik heb er dus nog hopen over van deze en voel me een beetje dwaas omdat volgens m'n opzoekingen ik niet het effect tegenkwam dat ik wilde... liever 1x verzending betalen dan te weinig bestellen en dan terug moten bestellen maar ja... verkeerde denkwijze.

2-F Ketamine zou ik zeker terug bestellen, mss nu eens in chrystal dan in poeder.
NEP genoeg over
Heel misschien 3-FEA als die op is....

Wat zoek ik nu precies? IEts dat me relaxed, rustig maakt, liefst wat euforie maar me niet te lang hyped/energised....
Voor zover ik hier lees hebben weinigen iets aan 2-mmc maar houdt het hen wel goed wakker. Zou dus perfect zijn voor 's morgens maar niet na het werk om op tijd in m'n bed te geraken.


Heb wat benzo's liggen om goed te kunnen slapen.

Kwestie van drugs... trippen wil ik eens doen om het gehad te hebben, but that's it

Voor de rest heb ik "mijn" middel nog nie echt gevonden. HEt dichtste erbij is nu NEP....

Mss werkt m'n brein anders vanwege ADD? Bepaalde neurotische banen worden geblokkeers bij mensen met zo een aandoening, kga deuitleg hier nu nit geven :)

Hopelijk hiermee wat meerduidelijkheid voor jou :)

Groetjes
Klik om te vergroten...
Ik las je verhaal en dacht al snel aan ADD/ADHD. Dan hebben stimulanten vaak het paradoxale effect dat je er rustig van in je hoofd wordt. Ritalin/methylfenidaat is tenslotte ook een amphetamine. Een vriend van me gebruikt om dezelfde reden soms speed en coke, dan kan hij z'n gedachten beter structureren en krijgt wat mentale rust.
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#6
TheRealKoekert zei:
Raar verhaal wel. Alleen uppers werken bij jou dus eigenlijk? Tripmiddelen, Wiet, Dissos werken allemaal niet?
Klik om te vergroten...
Geen idee! Ik heb al zoveel geprobeerd.... natuurlijk nog lang niet alles, maar naar effecten wat ik las een hoopje van alles besteld om te zien wat het ging doen.

Voorbeelden van m'n ervaringen VOOR ik zelf begon te bestellen:

Goeie coke mogen proberen bij een regelmatige gebruiker/dealer. Ik werd er heel rustig van en gevoel van vermoeidheid viel weg
Speed: van diezelfde mens, omdat ik (insomnia) 3 dagen niet had geslapen en niet durfde te vertrekken van bij hem na een vrijdag feesten. Ik werd er heel erg rustig van, maar idd ook wakker. Net alsof ik absoluut niet vermoeid was, kon gerust rijden maar opnieuw 2 nachten wakker gebleven
3-MMC: Maakte me praatgraag en wakker, meer niet.
Nergens een eurofisch gevoel....

Wat ik zoek is eigenlijk een middel dat me rustig houdt, gewoon chil, m'n hoofd iewat minder chaotisch maakt enontspant.Niets om te feesten or urenlang wakker te blijven (slaap is heel belangerijk voor me). Euforie is een grote plus, bij geen enkele van bovenstaande heb ik dat ervaren.

Wiet rook ik niet, ik hou van de smaak dus als ik er rookdan is het microdosis, ik hou niet van die specifieke high...m'n hoofd toltzo raar.... Afhankelijk van welke wiet het is en de dosering durf ik ervan overgeven, ikzelf, als ik 20 eurokoop bij m'n normale vendor doe ik daar een jaar mee. CBD zou misschien ideal zijn voor mij om te ontspannen, eentje voor op het lijstje.

Van de coke werd ik dus rustig, wat ik zocht, dat wakkere gevoel duurde niet zo lang, maar te duur voor mij om enkel dat te bereiken terwijl zoveel andere mensen er zoveel meer voor over hebben.

Trippen was een ervaring die ik nog eens wilde meemaken.

Dus 5-MeO-DMT: Eerste keer de volle 0.1 mg... niet slim , vrij dom, slechte weegschaal....m'n lichaam heeft geprotesteerd maar geen high, trip of eurofie.

2de keer met nieuwe en goeie weegschaal 8mg, gebeurde niets, 1pellet 4-aco-mit bijgenome na half uur, nog niets, geen trip, gewoon niets.... 2F-Ketamine bijgekomen en daar had ik wel sensatie van, kweet niet meer precies hoeveel, enkel dat ik me moest focussen want ik kreeg dubbel zicht.

3de keer alles samen. 2F-ketamine +10mg 5-%eo-MIT + 20mg pellet 4-ho-met.

Opnieuw niets, na enkele uren nog een midden/sterke dosis 2F-Ketamine bijgenomen en opnieuw goed moeten opletten vanwege dubbel zicht of wazig zicht met 1 oog. M'n lichaal reageerde er zeker op, maar geen trip.

3-mmc crystallen: praatgraag, ontspannen, wakker (voor even) geen euforie
3-cmc 180mg pellets
2-mmc 220 gram pellets: pellet nog niet veel van gemerkt, moet ik meer mee experimenteren
3-MEC, geen idee....
3-FEA, die vind ik dus leuk, kvoel me ontspannen, brandt niet in de neus, durf ik wel eens gebruiken voor een ontspannen dag. MAg ook niet te laat zijn (slapen en zo)
4-FMA: net genomen, nog geen effect. HAlfuurtje geleden of zo, keep you posted.
6apb-bommetje van 150,-: lang wakker en zweten maar anders geen effect. Wel een gezoem in m'n hoofd.
NEP: die vind ik leuk, duurt niet te lang, ontspannen gevoel en toch niet te moe en niet super energised. Da's eentje die ik regelmatig gebruik en wat van heb ingeslagen.

Tot hierboven was alles gesnoven, behalve de 6APB (bommetje) en de 3-cmc (pellets 180)

Wat heb ik nog over dat ik niet geprobeerd heb:

3-CMC chrystallen
2-mmc poeder
4F-Ritalin

Ik heb er dus nog hopen over van deze en voel me een beetje dwaas omdat volgens m'n opzoekingen ik niet het effect tegenkwam dat ik wilde... liever 1x verzending betalen dan te weinig bestellen en dan terug moten bestellen maar ja... verkeerde denkwijze.

2-F Ketamine zou ik zeker terug bestellen, mss nu eens in chrystal dan in poeder.
NEP genoeg over
Heel misschien 3-FEA als die op is....

Wat zoek ik nu precies? IEts dat me relaxed, rustig maakt, liefst wat euforie maar me niet te lang hyped/energised....
Voor zover ik hier lees hebben weinigen iets aan 2-mmc maar houdt het hen wel goed wakker. Zou dus perfect zijn voor 's morgens maar niet na het werk om op tijd in m'n bed te geraken.


Heb wat benzo's liggen om goed te kunnen slapen.

Kwestie van drugs... trippen wil ik eens doen om het gehad te hebben, but that's it

Voor de rest heb ik "mijn" middel nog nie echt gevonden. HEt dichtste erbij is nu NEP....

Mss werkt m'n brein anders vanwege ADD? Bepaalde neurotische banen worden geblokkeers bij mensen met zo een aandoening, kga deuitleg hier nu nit geven :)

Hopelijk hiermee wat meerduidelijkheid voor jou :)

Groetjes
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat kan niet. Er zal heus wel iets zijn dat werkt.....als je maar diep genoeg zoekt.
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nickjeee zei:
Ik las je verhaal en dacht al snel aan ADD/ADHD. Dan hebben stimulanten vaak het paradoxale effect dat je er rustig van in je hoofd wordt. Ritalin/methylfenidaat is tenslotte ook een amphetamine. Een vriend van me gebruikt om dezelfde reden soms speed en coke, dan kan hij z'n gedachten beter structureren en krijgt wat mentale rust.
Klik om te vergroten...
Er zijn regelmatig al details over gepost hoe ADD bepaalde zaken anders kan doen ervaren, of liever, gewoon de TE ervaren zaken blokkeren.

Ik heb zelf zo eentje in diepgang geschreven. Je zou al bijna rilatine moeten nemen om dan een druk op te proberen op de piek...

Het toeval wil nu dat ik van op de site van een heel onbetrouwbare vendor (eerste aankoop, wist niet beter) na ongeveer 3 maanden mailen en zagen naar m'n geld terug plots voor de eerste en enige keer antwoord kreeg (geen whatspp of tellnr op de site) dat het hen speet en dat er overmacht was, dus dat m'n bestelling ging opgestuurd worden. Ik vroeg toch nog m'n geld terug omdat daar o.a; nog 6apb bij zat waar ik nog 5 gram van heb liggen... ma goed, wel nog een grammetje NEP (iets minder goeie batch) en 2X ipv 1X (wegens ongemak) 4-ho-mit....

Nu weet ik dat men dat laatste het beste niet snuift, roken heb ik nog nooit gedaan... in vloeistof? Zou ook nie goedoplossen. Bommetje dan? t'is poeder. 20mg in een vloeitje en knal binnen? Enig advies? Ben echt een noob op alles wat niet met snuiven en (met tegenzin) pillen te maken heeft.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Ik vraag me af, zouden er ook naast 2C-B-FLY ook benzofuran versies bestaan van bijvoorbeeld 2C-E-FLY? Waar is die markt? Is het mijn roeping om die te ontwikkelen?
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of dit echt relevant is met wat je bedoelt, maar voor mij was DOC alsof ik een 2C-x samen met een benzofuran als 5-MABP of 6-ABP had genomen. Redelijk lastige bodyload en daarna euforisch.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nickjeee zei:
Ik las je verhaal en dacht al snel aan ADD/ADHD. Dan hebben stimulanten vaak het paradoxale effect dat je er rustig van in je hoofd wordt. Ritalin/methylfenidaat is tenslotte ook een amphetamine. Een vriend van me gebruikt om dezelfde reden soms speed en coke, dan kan hij z'n gedachten beter structureren en krijgt wat mentale rust.
Klik om te vergroten...
Klopt! Dat heb ik dus met die benzofury's. Dan word ik een couch potato en kan ik gewoon uuuuurenlang lezen. Kleuren op mijn pc-scherm zien er dan iets prettiger uit, maar ik moet er zeker niet van bewegen. En muziek klinkt zoveel beter!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
MestV zei:
Er zijn regelmatig al details over gepost hoe ADD bepaalde zaken anders kan doen ervaren, of liever, gewoon de TE ervaren zaken blokkeren.
Klik om te vergroten...

Ik heb dit al tot vervelens toe herhaald op het forum en het voelt betweterig om dit weer te typen, dus sorry haha, ik bedoel het echt niet wijsneuzerig, maar ik ga het toch maar weer doen. :wink: Er wordt niks geblokkeerd van te ervaren effecten bij AD(H)D’ers. Breed genomen en simpel gezegd werkt het lichaam praktisch hetzelfde bij niet- en bij wel-AD(H)D’ers. Het verschil is - vermoedt men - o.a. dat het ‘default’ dopaminelevel bij mensen met AD(H)D lager dan normaal in vergelijking met neurotypische mensen. Ik copy-paste even vanuit een vorige reactie in een ander topic van mij:

“Dit is in grote lijnen een nogal hardnekkige fabel. Vrijwel iedereen (ADHD of niet) wordt van lagere dosissen stimulantia meer gefocust, wat een bepaalde rust en kalmte geeft (minder aandacht voor externe prikkels). Alleen bij mensen met ADHD is het grof gezegd zo dat ze door hun gemiddeld lagere dopaminespiegel een hogere dosis stim kunnen hebben, zonder opgejaagd/overgestimuleerd te raken. Het is dus niet zo dat je er rustig van wordt dóór je ADHD, het ligt net anders.”

Kortom: het biologische werkingsprincipe is hetzelfde, alleen thresholds verschillen door andere baselinelevels van bepaalde stofjes. Een niet-ADHD’er kan ook een rustig gevoel van een lage dosis stim krijgen, een ADHD’er wordt boven een bepaalde drempel ook onrustig. Het effect bij AD(H)D’ers lijkt dus inderdaad paradoxaal, maar dat geldt alleen voor een bepaalde doseringsrange.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Ik heb dit al tot vervelens toe herhaald op het forum en het voelt betweterig om dit weer te typen, dus sorry haha, ik bedoel het echt niet wijsneuzerig, maar ik ga het toch maar weer doen. :wink: Er wordt niks geblokkeerd van te ervaren effecten bij AD(H)D’ers. Breed genomen en simpel gezegd werkt het lichaam praktisch hetzelfde bij niet- en bij wel-AD(H)D’ers. Het verschil is - vermoedt men - o.a. dat het ‘default’ dopaminelevel bij mensen met AD(H)D lager dan normaal in vergelijking met neurotypische mensen. Ik copy-paste even vanuit een vorige reactie in een ander topic van mij:

“Dit is in grote lijnen een nogal hardnekkige fabel. Vrijwel iedereen (ADHD of niet) wordt van lagere dosissen stimulantia meer gefocust, wat een bepaalde rust en kalmte geeft (minder aandacht voor externe prikkels). Alleen bij mensen met ADHD is het grof gezegd zo dat ze door hun gemiddeld lagere dopaminespiegel een hogere dosis stim kunnen hebben, zonder opgejaagd/overgestimuleerd te raken. Het is dus niet zo dat je er rustig van wordt dóór je ADHD, het ligt net anders.”

Kortom: het biologische werkingsprincipe is hetzelfde, alleen thresholds verschillen door andere baselinelevels van bepaalde stofjes. Een niet-ADHD’er kan ook een rustig gevoel van een lage dosis stim krijgen, een ADHD’er wordt boven een bepaalde drempel ook onrustig. Het effect bij AD(H)D’ers lijkt dus inderdaad paradoxaal, maar dat geldt alleen voor een bepaalde doseringsrange.
Klik om te vergroten...
Jij zei geloof ik dat jij zelf vrij hoge doseringen kunt hebben/nodig hebt qua stims. Heb jij AD(H)D?

Vreemd genoeg heb ik lang het idee gehad dat mijn standaard dopamine levels wat lager liggen dan bij de gemiddelde mens (dit is toegegeven: pure speculatie) waardoor ik weleens symptomen merk die ook horen bij ADD, al vermoed ik niet echt ADD te hebben. Maar ondanks dat schijnbaar lagere dopamine level ben ik juist erg gevoelig voor stimulanten.

Maar nogmaals: vooral speculatie van mijn kant. Ben niet getest op ADD en dat is imo ook niet nodig.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Jij zei geloof ik dat jij zelf vrij hoge doseringen kunt hebben/nodig hebt qua stims. Heb jij AD(H)D?

Vreemd genoeg heb ik lang het idee gehad dat mijn standaard dopamine levels wat lager liggen dan bij de gemiddelde mens (dit is toegegeven: pure speculatie) waardoor ik weleens symptomen merk die ook horen bij ADD, al vermoed ik niet echt ADD te hebben. Maar ondanks dat schijnbaar lagere dopamine level ben ik juist erg gevoelig voor stimulanten.

Maar nogmaals: vooral speculatie van mijn kant. Ben niet getest op ADD en dat is imo ook niet nodig.
Klik om te vergroten...

Ik heb een verdenking op ADD en krijg daarom ook al gedurende lange tijd methylfenidaat voorgeschreven, wat ik overigens niet elke dag neem vanwege de vervelende bijwerkingen. Ik kijk een beetje wanneer ik het wel of niet neem en probeer dat zelf ‘s morgens aan te voelen. Ik ben er vrij zeker van dat ik het heb, althans iets in die hoek, en voor mezelf en mijn omgeving zou er veel op zijn plek vallen (mijn ouders en zus waren emotioneel toen ze erover lazen een aantal jaar geleden), maar ik ben wel goed (geweest) in ‘masking’, en o.a. door hoog opleidingsniveau en geen voor de buitenwereld zichtbare problemen op dat gebied als kind weet ik niet 100% zeker of ik aan alle noodzakelijke criteria voor diagnose zou voldoen. Huisarts hier in NL laat het aan mij of ik me laat testen, ze schrijft wel de medicatie voor omdat het door een psychiater in BE is geĂ«valueerd en voorgeschreven en omdat het mij helpt - qua focus dan. Geen wondermiddel though, want lage dosis wegens bijwerkingen, maar maakt het - werkende - leven wel Ă­ets minder een struggle. (Al blijft het dat, want ADD heeft veel meer impact dan veel mensen denken en dat gaat veel verder dan focus/concentratie maar beslaat het gehele executief functioneren, daarmee ook je persoonlijkheid, ontwikkeling en zelfbeeld.)

Ik reageer fysiek gevoelig op stims (bijwerkingen), en mentaal echt duidelijk ongevoeliger dan veel andere mensen. Beetje irritante combinatie, want dan ben je dus continu bezig met een acceptabele balans vinden. Zowel met drugs als met de doseringsrange van medicatie.

Vervelend dat jij ook de klachten van een verlaagd dopamineniveau lijkt te ervaren, zo lastig is dit, zeker in deze maatschappij. Ik vind het echt voelen als een constante strijd met mezelf, maar goed, we kunnen niet allemaal perfect in het maatschappelijke plaatje passen. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Ik heb een verdenking op ADD en krijg daarom ook al gedurende lange tijd methylfenidaat voorgeschreven, wat ik overigens niet elke dag neem vanwege de vervelende bijwerkingen. Ik kijk een beetje wanneer ik het wel of niet neem en probeer dat zelf ‘s morgens aan te voelen. Ik ben er vrij zeker van dat ik het heb, althans iets in die hoek, en voor mezelf en mijn omgeving zou er veel op zijn plek vallen (mijn ouders en zus waren emotioneel toen ze erover lazen een aantal jaar geleden), maar ik ben wel goed (geweest) in ‘masking’, en o.a. door hoog opleidingsniveau en geen voor de buitenwereld zichtbare problemen op dat gebied als kind weet ik niet 100% zeker of ik aan alle noodzakelijke criteria voor diagnose zou voldoen. Huisarts hier in NL laat het aan mij of ik me laat testen, ze schrijft wel de medicatie voor omdat het door een psychiater in BE is geĂ«valueerd en voorgeschreven en omdat het mij helpt - qua focus dan. Geen wondermiddel though, want lage dosis wegens bijwerkingen, maar maakt het - werkende - leven wel Ă­ets minder een struggle. (Al blijft het dat, want ADD heeft veel meer impact dan veel mensen denken en dat gaat veel verder dan focus/concentratie maar beslaat het gehele executief functioneren, daarmee ook je persoonlijkheid, ontwikkeling en zelfbeeld.)
Klik om te vergroten...
Heel vervelend ja...

En herken er toch wel dingen van, vooral wanneer je zegt dat het je "gehele executief functioneren" beslaat, je persoonlijkheid, ontwikkeling en zelfbeeld. Allemaal dingen waar ik ook issues mee heb gehad.

Roze Olifant zei:
Ik reageer fysiek gevoelig op stims (bijwerkingen), en mentaal echt duidelijk ongevoeliger dan veel andere mensen. Beetje irritante combinatie, want dan ben je dus continu bezig met een acceptabele balans vinden. Zowel met drugs als met de doseringsrange van medicatie.
Klik om te vergroten...
Ja het moet eigenlijk andersom...

Ik reageer op beide sterk. Gauw last van bijwerkingen als ik ook maar iets te hoog doseer voor mij, maar ook al gauw het gewenste effect.

Roze Olifant zei:
Vervelend dat jij ook de klachten van een verlaagd dopamineniveau lijkt te ervaren, zo lastig is dit, zeker in deze maatschappij. Ik vind het echt voelen als een constante strijd met mezelf, maar goed, we kunnen niet allemaal perfect in het maatschappelijke plaatje passen. :)
Klik om te vergroten...
Nee klopt, we moeten inderdaad ook niet pushen om iedereen gelijk te trekken, want we zijn nu eenmaal verschillend.

Dat gezegd hebbende, ervaar ik zelf immense verbetering op al die vlakken door consistent gezonde voeding, consistent bewegen/trainen/buiten komen, consistente en voldoende slaap (die laatste blijft wel wat mijn struikelblok, ik blijf iets te graag 's nachts te lang zitten, terwijl ik eigenlijk om max 11 uur op bed zou moeten liggen) en daarbij beoefening van mindfulness en Qi gong.

Het is er niet permanent mee "gefixed", ik moet er wel dus consistent mee bezig blijven.

Ik heb ook gemerkt dat stims (zoals speed, 4F-MPH (een RC alternatief voor Ritalin eigenlijk, maar dan wel euforischer) en lage doseringen MDMA en 6-APB) mijn klachten weghalen, maar het voelt altijd alsof ik dan betaal voor mijn welzijn. Nouja, dat is eigenlijk wat het is: betalen voor mijn welzijn. Ik vermoed dat ik ook vermindering van klachten zou hebben met iets als Ritalin of Dexamfetamine, maar nu ik het natuurlijk kan "bereiken", doe ik dat liever zo.

Wil hier niet mee zeggen dat dit de oplossing voor iedereen is. Ik heb geen idee hoe de klachten van een ander zich verhouden tot die van mij. Al vermoed ik dat die dingen doen wel altijd (minimaal deels) zal helpen.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Dat gezegd hebbende, ervaar ik zelf immense verbetering op al die vlakken door consistent gezonde voeding, consistent bewegen/trainen/buiten komen, consistente en voldoende slaap (die laatste blijft wel wat mijn struikelblok, ik blijf iets te graag 's nachts te lang zitten, terwijl ik eigenlijk om max 11 uur op bed zou moeten liggen) en daarbij beoefening van mindfulness en Qi gong.

Het is er niet permanent mee "gefixed", ik moet er wel dus consistent mee bezig blijven.

Ik heb ook gemerkt dat stims (zoals speed, 4F-MPH (een RC alternatief voor Ritalin eigenlijk, maar dan wel euforischer) en lage doseringen MDMA en 6-APB) mijn klachten weghalen, maar het voelt altijd alsof ik dan betaal voor mijn welzijn. Nouja, dat is eigenlijk wat het is: betalen voor mijn welzijn. Ik vermoed dat ik ook vermindering van klachten zou hebben met iets als Ritalin of Dexamfetamine, maar nu ik het natuurlijk kan "bereiken", doe ik dat liever zo.
Klik om te vergroten...
Dit komt zo hard binnen! Mijn slaappatroon kan ook beter en ik heb inderdaad ook het gevoel dat ik een prijs betaal wanneer ik 4F-MPH neem, en ben er daarom ook mee gestopt. Gelukkig eet ik intussen weer heel gezond en ben ik opnieuw beginnen sporten en dat doet voor mij echt wonderen! Helaas doen mijn knieën pijn. Heb tweemaal een infiltratie gehad in de patella pees, maar het lijkt niet te verbeteren. Hopelijk komt dat weer goed!
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Ik heb dit al tot vervelens toe herhaald op het forum en het voelt betweterig om dit weer te typen, dus sorry haha, ik bedoel het echt niet wijsneuzerig, maar ik ga het toch maar weer doen. :wink: Er wordt niks geblokkeerd van te ervaren effecten bij AD(H)D’ers. Breed genomen en simpel gezegd werkt het lichaam praktisch hetzelfde bij niet- en bij wel-AD(H)D’ers. Het verschil is - vermoedt men - o.a. dat het ‘default’ dopaminelevel bij mensen met AD(H)D lager dan normaal in vergelijking met neurotypische mensen. Ik copy-paste even vanuit een vorige reactie in een ander topic van mij:

“Dit is in grote lijnen een nogal hardnekkige fabel. Vrijwel iedereen (ADHD of niet) wordt van lagere dosissen stimulantia meer gefocust, wat een bepaalde rust en kalmte geeft (minder aandacht voor externe prikkels). Alleen bij mensen met ADHD is het grof gezegd zo dat ze door hun gemiddeld lagere dopaminespiegel een hogere dosis stim kunnen hebben, zonder opgejaagd/overgestimuleerd te raken. Het is dus niet zo dat je er rustig van wordt dóór je ADHD, het ligt net anders.”

Kortom: het biologische werkingsprincipe is hetzelfde, alleen thresholds verschillen door andere baselinelevels van bepaalde stofjes. Een niet-ADHD’er kan ook een rustig gevoel van een lage dosis stim krijgen, een ADHD’er wordt boven een bepaalde drempel ook onrustig. Het effect bij AD(H)D’ers lijkt dus inderdaad paradoxaal, maar dat geldt alleen voor een bepaalde doseringsrange.
Klik om te vergroten...
Als mijn info fout is, dan excuseer ik me. Kan je me een bron tonen waarin dit beweerd wordt?

Ikzelf heb het op 2 verschillende conferenties gehoord, waarvan ik 1 van "geciteerde onderzoekers" zijn filmpje met bevindingen en wat adhd eigenlijk is heb gevonden en dat hij het daar ook uitlegt. Misschien is het lang geleden dat ik dat allemaal heb gezien (ik schat bijna 4 j nu) dus mss is mijn kennis achterhaalt.

Als je wil pm ik je de link naar de gerefereerde video.
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Oh heel graag de link via PB!

Het kan zijn dat de inzichten inmiddels ook weer (deels) veranderd zijn hoor, dit gebeurt niet zelden in de psychiatrie. En dat mijn kennis dus inmiddels achterhaald is. Als het op een conferentie werd verteld, dan weet diegene wrs. meer dan ik. Ik ben aan het werk nu, maar ik zal straks even checken of ik recente literatuur kan vinden.

Misschien vatte ik je woorden ook verkeerd op. Ik lees op deze site heel vaak ‘ik heb ADHD dus stimulerende drugs werken totaal anders/omgekeerd bij mij’, er zit dus meer nuance in dan dat. Bij mijn weten. :)
Klik om te vergroten...
Absoluut. ADHD of add komen in verschillende vormen. Sommige (vooral degene die ook ass symptomen hebben) zijn over het algemeen heel gevoelig aan “instant gratification” verslaving. De reden dat veel ben hen aan een of andere collectie verzamelen/hunten doen, gemakkelijker een impuls aankoop en “als” de neuronlanes bij hen onderbroken zijn, andere zijn dan bij een ander. Kan krijgt de gebruiker mss zelfs heel sterke euforie binnen waardoor experimenteren zelfs gevaarlijk kan zijn. Feit is dat het niet altijd duidelijk is welke neurobanen de jump niet kunnen maken dus de ene reageert anders op bepaalde middelen dan anderen enz..maar met (bij verzoek) in bv de slaapkliniek, terwijl ze je hersenactiviteit toch meermaals per dag meten, op een in depth neuro-linguistic onderzoek waarbij ze veel impulsen kunnen lokeren, en dan ook onmiddellijk testen of deze met rilatine of andere vormen van amphetamine(derivaat) een oplossing kunnen bieden kunnen ze vaststellen. Best wel eerst doorverwijzing hiervoor vragen aan je huisarts of je betaalt je blauw.

ik hen nog altijd het geluk dat tot nu toe 3 rc drug en 1 illegal me wel wat plezier heeft bezorgd. Ik doe nu verder met 2 van mn gekende rc’s (nep en f2-ketamine of 2f-kick ) daar heb ik iets aan en ik doe er lang genoeg mee om er maar een bewcheiden bedrag per maand aan uit te geven. Dus tot ik anders wordt “gedwongen” probeer ik niets anders meer.

al centjes genoeg weggegooid voor iets wat voor mij totaal niet werkt, maar nu weet wat m'n centjes eventueel wel waard zijn om aan uitgegeven te worden en aan wat niet.

m'n enige verslavingen zjin nog altijd filtersigaretten en cola zero. Van die moet ik echt bijna 2 weken afkicken als ik ze niet heb.

jammer en misschien nog harder mijn geluk
. Wie weet onder welke brug ik anders zijde al zat te bedelen, whilst being consumed by addiction.

filmpje komt er later vandaag aan :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
MestV zei:
Als mijn info fout is, dan excuseer ik me. Kan je me een bron tonen waarin dit beweerd wordt?

Ikzelf heb het op 2 verschillende conferenties gehoord, waarvan ik 1 van "geciteerde onderzoekers" zijn filmpje met bevindingen en wat adhd eigenlijk is heb gevonden en dat hij het daar ook uitlegt. Misschien is het lang geleden dat ik dat allemaal heb gezien (ik schat bijna 4 j nu) dus mss is mijn kennis achterhaalt.

Als je wil pm ik je de link naar de gerefereerde video.
Klik om te vergroten...

Oh heel graag de link via PB!

Het kan zijn dat de inzichten inmiddels ook weer (deels) veranderd zijn hoor, dit gebeurt niet zelden in de psychiatrie. En dat mijn kennis dus inmiddels achterhaald is. Als het op een conferentie werd verteld, dan weet diegene wrs. meer dan ik. Ik ben aan het werk nu, maar ik zal straks even checken of ik recente literatuur kan vinden.

Misschien vatte ik je woorden ook verkeerd op. Ik lees op deze site heel vaak ‘ik heb ADHD dus stimulerende drugs werken totaal anders/omgekeerd bij mij’, er zit dus meer nuance in dan dat. Bij mijn weten. :)
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#19
Poeders zijn dan vooral gevaarlijk denk ik. Die kun je nogal makkelijk verwisselen. Pillen bieden al wat meer zekerheid denk ik. Want ik neem aan dat 2 verschillende stoffen niet met hetzelfde logo en dezelfde kleurstof geperst worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."