Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums"Gewaarwordingen en transformerende vrienden" - 1ste keer truffels

"Gewaarwordingen en transformerende vrienden" - 1ste keer truffels

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
G
GloryTripperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo DF'ers!

Ik heb rondom afgelopen kerst voor de eerste keer truffels gedaan met een groep vrienden. Een heerlijke ervaring die precies was waar ik naar zocht, dus ik deel hem graag ook met jullie. Gezien het andere tijdsbesef dat je hebt tijdens trippen zal ik geen tijden toevoegen, gezien die toch niet kloppen :grin:
Hopelijk geniet je van dit (enigzins lange) report, fijne dag nog!


We hebben met zijn 12en afgesproken bij mijn maatje thuis, die vandaag en morgen home alone is. Perfect om te gaan trippen. We hebben 2 tripsitters, die zelf nog nooit hebben getript maar in onze ogen uitstekende tripsitters zullen vormen. Voor de rest is dit ook de eerste keer.
Ik verdeel de truffels met een weegschaal en pass aan iedereen door. We gaan voor 7.5g p.p. "Dragons Dynamite" (achteraf blijkt dat ik een stukkie hoger dan dat zat)
Nadat we de truffels opgesmikkeld hebben, chillen we een beetje op de bank met wat Youtube en wachten we tot het inkickt.

Na ongeveer een uur beginnen mijn handen te tintelen, voor mij altijd een teken dat drugs aan het inwerken zijn. Ik sta op om te kijken wat ik nog meer merk maar voel verder nog niks. Dan kijk ik de gang in; De gang lijkt oneindig in te zoomen terwijl de rest in mijn zichtveld een soort bokeh effect krijgt. Ik vertel aan mijn vrienden wat ik zie en er wordt mij verteld dat het Pseudo is. "Echt niet", denk ik bij mezelf en ik kijk verder rond. Er begint van alles te golven, van de planten tot de muren en de kastdeuren. Erg indrukwekkend. Ik merk dit op aan mn maatje die naast me zit en hij luistert aandachtig.

Ik sta op en praat met mijn vrienden over wat ik allemaal zie en voel, zij merken nog niks en vinden het gek dat ik al wat voel. Ik bedenk bij mezelf; "De laatste dosis heb ik niet afgewogen, ervan uitgaand dat dat de verkopers precies 11g per bakje hebben verkocht, ik heb mogelijk meer op dan de rest!"
Ik ga lekker verder met het genieten van mijn trip en kletsen met mn vrienden. Alles om me heen is kleurrijk en golft, een prachtig fenomeen. Ik voel me heerlijk.
De planten die in de kamer staan bewegen vrolijk mee op de muziek die aan staat (DnB) en ik ga heerlijk op het dansen.

We gaan vervolgens chillen in de donkere kamer met een spacelamp met een lekker rustig muziekje aan. De visuele effecten die ik zie zijn prachtig. Vele versterkte kleuren die in prachtige patronen in elkaar draaien. Ik heb het met mijn vrienden over wat ik allemaal zie, ik merk op dat ik het graag heb over wat ik en anderen ervaren en voelen op het moment. Mijn empatische vermogen is merkbaar versterkt. Mijn vrienden merken helaas niet erg veel van de truffels, duidelijk een te lage dosis. Ze voelen zich allemaal wel een beetje gek. Ik praat met mijn vrienden terwijl we chillen op het bed, en 1 van mijn vrienden verteld me dat hij het laatst met anderen er over had wat voor een top gozer hij me vond. Ik voelde mezelf heerlijk hierdoor, extreem zalig gevoel versterkt waarschijnlijk door de truffels.
1675269032969.png

Terwijl ik praat met mijn vrienden merk ik op dat hun gezichten er anders uit zien. Al hun ogen zijn zwart, ik kan hun ogen niet zien. Dit is vreemd maar maakt me niet bang, ik vind het wel interessant. Ook hun huidskleur lijkt veranderd, maar ik kan het nog niet helemaal plaatsen. Ik kijk naar de maat die links van me zit en kijk naar zijn gezicht terwijl hij met zijn vriendin praat, plots veranderd zijn gezicht naar een soort geit/duivel-achtig gezicht. Dit is heel vloeiend en soort schimachtig, en fascineerd me. Het is namelijk geen kwaadaardig gezicht, ook omdat ik weet dat het mijn vriend is. Ik kan ook nog steeds zijn gewone gezicht zien als ik me er op focus. Ik vertel dit aan niemand, omdat ik niet voor eventuele bad trips of slechte gedachtegangen wil zorgen (ookal ben ik eigenlijk de enige die visueel tript). Ik praat even met hem en het "geiten-gezicht" komt af- en aan weer terug. Erg indrukwekkend. De ogen van iedereen zijn bij iedereen soms compleet donker en soms kan ik ze weer normaal zien.
1675269808933.png

Daarna kijk naar mijn eigen huid, hij golft en mijn vleeskleur is erg versterkt, dan komen er opeens golvende geel/groen/paars tinten over mijn huid heen, ik kijk gefascineerd naar mijn handen. Het gezicht/de huid van mijn maatjes die naast me zitten hebben hetzelfde effect, het doet me denken aan de Star PowerUp van Mario.1675270142596.png


Er komen 2 vrienden de kamer ingestormd die beneden hard-techno aan het luisteren waren. Dit was erg overdonderend gezien we in een hele rustige vibe boven zaten. Het verschil in energie tussen onze kamer en de 2 vrienden die binnen kwamen was heel duidelijk merkbaar, het voelde alsof ik de energie die zij meebrachten kon voelen en kon zien. Ik schrok en vertelde ze dat ze rustig aan moesten doen. Dit deden ze ook gelijk. Het is grappig om te merken hoe goed ik energie kan voelen/ervaren.

Ik loop rustig mee met hun naar beneden en merk dat het donker begint te worden. Plots springt er een vriend de hoek om die "HEY!" zegt. Ik deins achteruit vanwege de plotselinge bak energie die mijn neus in knalt, ik zeg hem dat ik schrok en hij niet te druk in mijn gezicht moet doen. Hij respecteert dit gelijk. Ik kijk naar de "plant" aan het einde van de gang, dit zijn kale takken in een vaas, die door elkaar kruisen, ze zijn compleet pik-zwart. Het voelt alsof ik nog nooit zo iets zwarts heb gezien. De takken bewegen en kruisen elkaar, het lijkt net een soort spinnenweb. Het ziet er een beetje griezelig uit, maar ik ben er niet bang van. Het valt me op dat freaky/duistere dingen me eigenlijk totaal niet bang maken en me eigenlijk meer fascineren.

We besluiten naar buiten te gaan. Ik loop alvast naar de voordeur op de begane grond, het is daar pikke-donker. Maar ik wandel er goed gemutst heen. Ik sta alleen in het complete donker en hoor de vrolijke stemmen van mijn vrienden. Ik merk dat ik compleet geen angst heb voor het donker, terwijl ik dat normaal wel altijd een beetje heb. Ik vind het best leuk zo! Een vriend komt ook naar beneden gewandeld en ik vertel hem hier over; "Normaal associeer je duister met "slecht" en "angst", maar dat is eigenlijk helemaal niet zo, op zichzelf is duister niet slecht! Er zijn wel veel slechte dingen die in het duister gebeuren, maar op zich staat het duister daar los van. Duister is eigenlijk ook best mooi! Nu staan we gezellig samen in het mooie duister!" Ik en mijn maatje moesten lachen om wat ik zei.

We gingen naar buiten en het voelde alsof ik in een nieuwe dimensie stapte, er speelden kinderen op straat en zij voelden in eerste instantie aan als nieuwe/vreemde wezens. Ik vond het leuk dat ze er waren want ze waren erg vrolijk aan het spelen. Ik loop met mijn vrienden naar een afgezonderde plek en ga daar stoepkrijten. We tekenen/krabbelen allemaal maar wat op de grond, alles wat in ons op komt. We lopen langs een speeltuin en 1 van mijn maten ziet een zeer strak gesnoeide struik en zegt: "Wat een mooie struik is dat! Ik noem hem Mohammed." Wij gaan allemaal stuk om wat hij zegt en zijn het met hem eens. Dat is Mohammed. Ik vind planten een naam geven een leuk idee en kijk om me heen, er staat een mooie boom met pikzwarte takken (alle takken die tegen de lucht afsteken zijn pikzwart) en de naam "Peter" komt in me op. Geen idee waarom. Ik zeg tegen mijn maat: "Dat is Peter" en hij zegt "Ga eens naar Peter toe dan".
Ik knuffel Peter en de vriend vraagt aan me: "Leeft Peter?" Ik geef aan dat ik even een moment alleen nodig heb om dat te bepalen, en loop na 2 minuten geknuffeld te hebben met Peter naar mijn maat toe: "Peter leeft, maar dat kan ik niet voelen, bij jou als mens kan ik waarnemen dat je leeft doordat ik je kan zien, horen en voelen bewegen. Bij Peter kan ik dat niet. Toch leeft hij omdat hij een plant is" We vinden dit allebei een mooie conclusie en lopen door.
1675271717537.png


We komen aan in het bos langs de snelweg, weer in een mooi duister. Ik heb het met mijn vrienden over hoe veel banden met anderen uit maken voor jou als persoon, en hoe je eigenlijk 0 geeft om iemand met wie je geen band hebt. Ik schetste een grimmig beeld: "Alle lichten van de auto's die we voorbij zien vliegen zijn allemaal mensen met hun eigen levens, maar voor ons zouden ze net zo goed dood kunnen zijn en nog zou het geen verschil voor ons maken, omdat we geen band met ze hebben."
Een vriend merkt op dat we eigenlijk ook allemaal het hoofdpersoon in ons eigen verhaal zijn, en wij van elkaar allemaal bij-karakters zijn.
De gesprekken gaan erg diep en dit is heel goed te merken.
Tijdens het teruglopen zonder ik mezelf af samen met een vriend en heb het over zijn ouders en de problemen die ze hebben (gehad). Een uiterst goed gesprek wat de vrij nieuwe band tussen mij en hem zeer versterkt. De manier waarop we met elkaar spreken is alsof we elkaar al jaren kennen.

De visuals beginnen af te nemen. Waar ik voorheen de hele wereld zag bewegen, golft alles nu nog een beetje. Ik vraag naar de tijd, er is pas 4 uur voorbij gegaan. Het voelt alsof ik al een halve dag bezig ben met trippen. Mijn vrienden hebben dit ook. Ookal hadden zij geen/weinig visuals gehad, hebben zij wel de kettingen van hun gedachtes af kunnen gooien.
We zijn terug thuis en we hebben allemaal behoorlijke honger. Lekker pizzatje dr in knallen.
Mijn maten willen nog smoken omdat ze de ervaring lichtelijk teleurstellend vonden wegens het ontbreken van extreme visuals, mijn kop staat er totaal niet naar, ik moet eerst even alles verwerken.
Mijn vrienden merken op dat hun wiet-high erg onrustig is en niet perse prettig. Er was ook een beetje amnesia in de grinder beland dus dat had hielp waarschijnlijk ook niet.

We gaan rond 22:00 richting bedje toe, we zijn allemaal erg moe. Ik zet een chille ambient playlist op en val zo'n 2 uur later in slaap, ik was te intens aan het genieten van mijn playlist.

REVIEW:
Een 10/10 ervaring, het was meer dan ik hoopte dat het zou zijn, op een zeer positieve manier. Ik heb wijze lessen uit mijn gesprekken kunnen halen, extreem mooie visuals ervaren en genoten van de body-high. Ik denk dat ik de volgende keer gewoon weer een 10 of 11gr dosis neem. Ik ga komende zaterdag met een vriend samen trippen, en heb er al weer helemaal zin in.


Hopelijk heb je genoten van deze lap tekst,
Groetjes,

Glorytripper:sunface:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuke verhaal en goed verwoord. Leest prettig en je hebt een zeer geslaagde avond beleefd. Jammer dat je vrienden er wat minder in zaten en dat voor hen de ervaring wat minder was dan die van jou. Hopelijk wordt de trip van komende zaterdag net zo memorabel voor je
M
Meneer de uilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk uitgebreid report!

Mooi dat je zo’n fijne ervaring had. Ik denk zelf dat je de dosis wel iets kan opschroeven zodat iedereen meer dezelfde beleving heeft. kan best lastig zijn als iedereen op een ander level zit.

Ik vind het sowieso knap, trippen met zo’n grote groep. Bij mij blijft dat een dingetje. Ik houdt de groep het liefst zo klein mogelijk. Ook trip ik alleen met voor mij bekende mensen.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cool tripreport :)
G
GloryTripperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Meneer de uil zei:
Ik vind het sowieso knap, trippen met zo’n grote groep. Bij mij blijft dat een dingetje. Ik houdt de groep het liefst zo klein mogelijk. Ook trip ik alleen met voor mij bekende mensen.
Klik om te vergroten...
Thanks!

We zijn een redelijk hechte groep dus dit leek ons een leuke groepservaring, maar achteraf was iedereen het er wel over eens dat dit beter in kleinere groepjes opgedeeld kan worden inderdaad. Niet omdat we elkaar niet konden vinden ofso, maar meer omdat dit toch een best persoonlijke "drug" is (vind het eigenlijk bijna een scheldnaam voor deze plant :grin:)

Voordeel van zo'n grote groep is wel dat er altijd 1 iemand is die jouw energie deeld. Je hebt dus altijd keuze zat met wie je wilt praten/chillen etc.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Had ik ook één van de eerste keren. Met paddo's.

Gezicht van een maat veranderde in een soort roze met rood gevlekte boon. Zal nu een jaar of 27 geleden zijn.

Dank voor dit mooie tripreport.
G
GloryTripperLid
01-01-2024, 00:00
#7
jeroen79 zei:
Leuke verhaal en goed verwoord. Leest prettig en je hebt een zeer geslaagde avond beleefd. Jammer dat je vrienden er wat minder in zaten en dat voor hen de ervaring wat minder was dan die van jou. Hopelijk wordt de trip van komende zaterdag net zo memorabel voor je
Klik om te vergroten...
Was inderdaad jammer maar dat komt binnenkort wel weer goed. Heb nu dus al met 1 van die vrienden weer getript gister met therapeutisch doeleind. Ging perfect. We hebben heerlijk kunnen praten over de issues waarmee hij deald, en over hoe de psychiater waar hij 15 feb voor het eerst naar toe gaat hem toch wel écht kan helpen. Ik vind het prachtige van psylo hoe makkelijk je in de diepere gesprekken valt en hoe vrij het voelt om daar zo over te praten. Echt alsof er een slot open gemaakt wordt.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leuk report!! Erg fijn om te lezen en doet me heel erg denken aan mijn eerste trip jaaaren geleden :) Klinkt als een volledig positieve ervaring, heel gaaf. Inderdaad zonde dat je maten hem niet zo voelde. Wij waren bij onze eerste trip allemaal begonnen met 7,5gr en later in de trip hadden een aantal de andere helft ook nog opgegeten.

GloryTripper zei:
Thanks!

We zijn een redelijk hechte groep dus dit leek ons een leuke groepservaring, maar achteraf was iedereen het er wel over eens dat dit beter in kleinere groepjes opgedeeld kan worden inderdaad. Niet omdat we elkaar niet konden vinden ofso, maar meer omdat dit toch een best persoonlijke "drug" is (vind het eigenlijk bijna een scheldnaam voor deze plant :grin:)

Voordeel van zo'n grote groep is wel dat er altijd 1 iemand is die jouw energie deeld. Je hebt dus altijd keuze zat met wie je wilt praten/chillen etc.
Klik om te vergroten...

Klopt heel erg wat je zegt. Is ook het mooie aan een trip: het kan alle kanten op en hangt af van je set en setting. Met 1 iemand trippen (of in een klein groepje) kan wat diepergaander zijn terwijl een groep eerder oppervlakkig/recreatief blijft. Wat ik wel leuk vond aan een grote groep (wat jij ook al schrijft), is dat iedereen echt z'n eigen energie/vibe heeft. Het was leuk om door mijn eigen huis te lopen en in elke ruimte andere muziek, sfeer en - ja ik kan er geen ander woord voor vinden - vibe te ervaren. Ik kon het bijna 'zien' als een soort aura, elk groepje had z'n eigen kleur. Iedereen was met iets anders bezig en alles was razend interessant.

Zou je volgende keer dezelfde dosis nemen of meer/minder?
G
GloryTripperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Boyman zei:
Zou je volgende keer dezelfde dosis nemen of meer/minder?
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk iets hoger, 11 gram. Alleen omdat de doosjes ook zo worden verkocht.

Vond de sterkste van de visuele effecten erg indrukwekkend maar ik had nog wel controle over wat ik deed/dacht. Goeie balans voor mij.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#10
GloryTripper zei:
Waarschijnlijk iets hoger, 11 gram. Alleen omdat de doosjes ook zo worden verkocht.

Vond de sterkste van de visuele effecten erg indrukwekkend maar ik had nog wel controle over wat ik deed/dacht. Goeie balans voor mij.
Klik om te vergroten...
Ja maar dit is vaak bij tripmiddelen zo (zij het in normale dosis) je kan gewoon nog (redelijk) normaal nadenken. Maar je kan juist ook je gedachtes verruimen door opeens met een heel andere blik ergens tegen aan te kijken en te beseffen dat het misschien allemaal wel toch niet precies is zoals je dacht. Het legt dan ook tussen verschillende hersendelen extra verbindingen aan tijdens het trippen. Daarom werd het vroeger in de psychiatrie gebruikt voor bijvoorbeeld traumaverwerking, of antidepressivum. Daar zijn ze mee gestopt, maar er zijn nu weer (gelukkig) allerlei onderzoeken gaande naar psylo, DMT etc. goed voorbeeld daarvan is microdosering truffels. Geen trip, maar je gaat je er echt beter door voelen. Na een trip paddos of truffels voelde ik me de week er na ook vaak een stuk beter in m'n vel zitten.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
GloryTripper zei:
het doet me denken aan de Star PowerUp van Mario
Klik om te vergroten...
Lachkliertje gekieteld.

Mooi report man, leuk om te lezen.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuk verhaal! Verkopers zijn als je nooit eerder truffels hebt gebruikt vrij voorzichtig met dosis adviseren. Maar als je eenmaal meer ervaring hebt kan je dat zelf steeds beter gaan inschatten. Ik heb zelf soms 44 gram (2 doosjes) High Haiwanas (hoe je het ook schrijft) maar ik vind truffels om te kotsen, gadver. Ik deed ook vaak 5-7 gram knalblauwe paddos (blauw is de psylocibine) dat werkt nog veel lekkerder en is veel minder ranzig dan truffels. Let op 5-7 gram is echt veel. Maar nu is mijn favoriet 4-HO-MET is veel constanter en visuelere dan psylo. Maar bij afstand het vetste tripmiddel N,N-DMT. Maar dat is voor een beginner niet aan te raden (4-HO-MET wel hoor, zij het in normale dosis 20-30 mg). Ik slik altijd 60 mg 4-HO-MET en na een paar uur nog 40 mg om de trip te verlengen.

Wat je omschrijft herken ik ook heel erg. Vooral kleurveranderingen op je huid. Dat heb ik ook soms. Maar vergeet niet, iedere trip is anders. Thanks voor het sharen!
G
GloryTripperLid
01-01-2024, 00:00
#13
mrorange zei:
Ja maar dit is vaak bij tripmiddelen zo (zij het in normale dosis) je kan gewoon nog (redelijk) normaal nadenken. Maar je kan juist ook je gedachtes verruimen door opeens met een heel andere blik ergens tegen aan te kijken en te beseffen dat het misschien allemaal wel toch niet precies is zoals je dacht. Het legt dan ook tussen verschillende hersendelen extra verbindingen aan tijdens het trippen. Daarom werd het vroeger in de psychiatrie gebruikt voor bijvoorbeeld traumaverwerking, of antidepressivum. Daar zijn ze mee gestopt, maar er zijn nu weer (gelukkig) allerlei onderzoeken gaande naar psylo, DMT etc. goed voorbeeld daarvan is microdosering truffels. Geen trip, maar je gaat je er echt beter door voelen. Na een trip paddos of truffels voelde ik me de week er na ook vaak een stuk beter in m'n vel zitten.
Klik om te vergroten...
Dit is precies hoe ik het ook ervaar :)
Mooi spul
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#14
GloryTripper zei:
Dit is precies hoe ik het ook ervaar :)
Mooi spul
Klik om te vergroten...
Ik ben nu opzoek naar een goed galaxy/sterrenlamp puur voor 4-HO-MET. lijkt me echt waanzinnig!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
mrorange zei:
Ik heb zelf soms 44 gram (2 doosjes) High Haiwanas (hoe je het ook schrijft) maar ik vind truffels om te kotsen, gadver.
Klik om te vergroten...
Thee maken is de oplossing
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."