Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsO-pce...

O-pce...

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat is voor je zoon het signaal geweest om hulp in te schakelen?
O
Ouwe76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Natozlato zei:
Ik vraag me ook af of Veilig thuis niet is ingeschakeld? Volgens mij zijn ze verplicht een melding te maken in zo'n geval als dit.
Klik om te vergroten...
Dat klopt. Hebben ze inderdaad gedaan. En ik had bij veilig thuis al een melding gedaan vanwege mijn ex...
O
Ouwe76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Nathaniel zei:
Wat is voor je zoon het signaal geweest om hulp in te schakelen?
Klik om te vergroten...
Hij vertelde mij dat ik rechtop in bed zat en zachtjes aan het gillen was en ik heb ook nog zachtjes in zijn been zitten bijten. En ik was totaal niet aanspreekbaar. Weet niet welk signaal het geweest is...
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ouwe76 zei:
Dat klopt. Hebben ze inderdaad gedaan. En ik had bij veilig thuis al een melding gedaan vanwege mijn ex...
Klik om te vergroten...
Waarom dan als ik vragen mag
O
Ouwe76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi,

Aangezien ik hier een trip van heb beleefd paar dagen geleden, ga ik er maar een report van uitbrengen. Vooral voor anderen als waarschuwing. Ik zal er alvast bij melden dat ik het restant van deze RC in de kliko heb getieft.

Ik denk dat t ongeveer rond 11 uur geweest moet zijn dat ik voor de 2e x o-pce ging gebruiken. Eerste keer was me niet heel goed bevallen. Had t oraal ingenomen en dacht t deze x maar nasaal te gaan doen. Ik had gewoon wat op het aanrecht neergelegd, ja zonder te wegen, heel erg dom natuurlijk. En ik snoof een kleine hoeveelheid op. Even later nog een kleine hoeveelheid in mijn andere neusgat. Achteraf was t nogal wat veel.

In het begin kwam het gewoon rustig op en ik zat gewoon wat op mijn telefoon te chillen. Enige wat ik me kan herinneren is dat ik moeite had met kijken en bewegen (vooral lopen) gaat heel moeizaam. Toen ik opeens zag dat t twee uur was besloot ik maar een poging te wagen om te gaan slapen.

Ik weet nog dat ik eerst de keuken in ging om wat spullen op te ruimen en daarna ging ik met telefoon en lader naar boven. Echt een hele onderneming. Herinner me nog dat ik opeens vd 3e tree ineens tot op de 2e tree van boven was. Geen idee hoe t zo snel kon opeens.

Afijn, ik ga de slaapkamer op en mijn zoon lag nog vredig te slapen (hij slaapt altijd bij mij in bed). Gelukkig was ik niet gevallen of had ik onnodig herrie gemaakt zodat hij me had opgemerkt.

Toen ik op bed was gaan zitten is t licht bij mij uit gegaan. Eerste wat ik me herinner is dat ik om half 5 wakker werd en ik opeens 2 ambulancezusters bij mijn bed zag staan. Ik dacht dat ik droomde. Even later merkte ik dat ik een bloeddrukmeter om m'n arm had. Hmm is t dus toch geen droom. Ik probeerde wat dingen te zeggen maar ik kon nauwelijks een verstaanbaar woord uit mijn mond krijgen.

Mijn zoon zat naast me met een telefoon in zijn hand op bed. Toen had ik t besef dat t echt geen droom meer was. Ik biechtte de zusters op wat ik had gebruikt. Blijkbaar hadden ze er vaker van gehoord want ze leken niet verrast. Ze wilden me eigenlijk meenemen naar het ziekenhuis. Mijn zoon had geprobeerd mijn ouders te bellen maar die nemen hun telefoon niet mee naar bed en hadden niks gemerkt. Gelukkig maar dacht ik achteraf.

Vanaf toen besefte ik me wel dat ik echt heel fout bezig was geweest. De zusters waren weggegaan en ik heb daarna nog even wat geslapen...denk ik tenminste. Heb ook nog even flink lopen spacen en dat was nog wel even een fijn gevoel. Het voelde alsof ik als een soort hemellichaam door de ruimte heen zweefde. Kan niet goed beschrijven. Misschien een soort K-hole, geen idee.

Toen ik om half 8 wakker werd heb ik mezelf wel even goed afgevraagd waar ik mee bezig was. Tranen over wangen. Had het gevoel dat ik mijn vriendin kwijt was geraakt omdat ik t gevoel had dat ik haar tijdens de trip nog had gesproken. Gelukkig niet, ik bedacht me later dat t droom geweest moest zijn. Heb die nacht ook ontzettend veel gedroomd of hallucinaties gehad.

Mijn zoon (11 jaar) heeft t er ook moeilijk mee gehad. Hij kan er nu wel weer om lachen. Ik heb hem wel opgebiecht wat ik gedaan en er ook dingen over verteld wat t met je kan doen. Hij is echt mijn maatje en ik ga er tegen hem niet over liegen. Hij en de zusters (en ook vast mijn huisarts) zijn de enige die het weten. Ik heb mijn lesje wel geleerd en ga t niet nog eens gebruiken. Het is echt heel heftig spul. Had me er ook wel over ingelezen maar blijkbaar was ik niet voorzichtig genoeg.

Ik zit niet op commentaar te wachten zoals, wat dom, had t afgewogen, doe t niet met een kind in huis. Ik weet dat ik heel fout zat en heb m'n lesje echt wel geleerd. Ik hoop ermee te bereiken dat anderen er nu ook voorzichtig mee omgaan als ze er überhaupt nog mee willen beginnen.

Daarnaast nog kudo's voor mijn zoon dat ie zo goed en koel heeft gehandeld. Ik ben echt trots op hem en dat heb ik hem verteld ook natuurlijk. Als goedmaker krijgt ie van mij het nieuwe 3e tenue van Ajax 😉
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ouwe76 zei:
Hoi,

Aangezien ik hier een trip van heb beleefd paar dagen geleden, ga ik er maar een report van uitbrengen. Vooral voor anderen als waarschuwing. Ik zal er alvast bij melden dat ik het restant van deze RC in de kliko heb getieft.

Ik denk dat t ongeveer rond 11 uur geweest moet zijn dat ik voor de 2e x o-pce ging gebruiken. Eerste keer was me niet heel goed bevallen. Had t oraal ingenomen en dacht t deze x maar nasaal te gaan doen. Ik had gewoon wat op het aanrecht neergelegd, ja zonder te wegen, heel erg dom natuurlijk. En ik snoof een kleine hoeveelheid op. Even later nog een kleine hoeveelheid in mijn andere neusgat. Achteraf was t nogal wat veel.

In het begin kwam het gewoon rustig op en ik zat gewoon wat op mijn telefoon te chillen. Enige wat ik me kan herinneren is dat ik moeite had met kijken en bewegen (vooral lopen) gaat heel moeizaam. Toen ik opeens zag dat t twee uur was besloot ik maar een poging te wagen om te gaan slapen.

Ik weet nog dat ik eerst de keuken in ging om wat spullen op te ruimen en daarna ging ik met telefoon en lader naar boven. Echt een hele onderneming. Herinner me nog dat ik opeens vd 3e tree ineens tot op de 2e tree van boven was. Geen idee hoe t zo snel kon opeens.

Afijn, ik ga de slaapkamer op en mijn zoon lag nog vredig te slapen (hij slaapt altijd bij mij in bed). Gelukkig was ik niet gevallen of had ik onnodig herrie gemaakt zodat hij me had opgemerkt.

Toen ik op bed was gaan zitten is t licht bij mij uit gegaan. Eerste wat ik me herinner is dat ik om half 5 wakker werd en ik opeens 2 ambulancezusters bij mijn bed zag staan. Ik dacht dat ik droomde. Even later merkte ik dat ik een bloeddrukmeter om m'n arm had. Hmm is t dus toch geen droom. Ik probeerde wat dingen te zeggen maar ik kon nauwelijks een verstaanbaar woord uit mijn mond krijgen.

Mijn zoon zat naast me met een telefoon in zijn hand op bed. Toen had ik t besef dat t echt geen droom meer was. Ik biechtte de zusters op wat ik had gebruikt. Blijkbaar hadden ze er vaker van gehoord want ze leken niet verrast. Ze wilden me eigenlijk meenemen naar het ziekenhuis. Mijn zoon had geprobeerd mijn ouders te bellen maar die nemen hun telefoon niet mee naar bed en hadden niks gemerkt. Gelukkig maar dacht ik achteraf.

Vanaf toen besefte ik me wel dat ik echt heel fout bezig was geweest. De zusters waren weggegaan en ik heb daarna nog even wat geslapen...denk ik tenminste. Heb ook nog even flink lopen spacen en dat was nog wel even een fijn gevoel. Het voelde alsof ik als een soort hemellichaam door de ruimte heen zweefde. Kan niet goed beschrijven. Misschien een soort K-hole, geen idee.

Toen ik om half 8 wakker werd heb ik mezelf wel even goed afgevraagd waar ik mee bezig was. Tranen over wangen. Had het gevoel dat ik mijn vriendin kwijt was geraakt omdat ik t gevoel had dat ik haar tijdens de trip nog had gesproken. Gelukkig niet, ik bedacht me later dat t droom geweest moest zijn. Heb die nacht ook ontzettend veel gedroomd of hallucinaties gehad.

Mijn zoon (11 jaar) heeft t er ook moeilijk mee gehad. Hij kan er nu wel weer om lachen. Ik heb hem wel opgebiecht wat ik gedaan en er ook dingen over verteld wat t met je kan doen. Hij is echt mijn maatje en ik ga er tegen hem niet over liegen. Hij en de zusters (en ook vast mijn huisarts) zijn de enige die het weten. Ik heb mijn lesje wel geleerd en ga t niet nog eens gebruiken. Het is echt heel heftig spul. Had me er ook wel over ingelezen maar blijkbaar was ik niet voorzichtig genoeg.

Ik zit niet op commentaar te wachten zoals, wat dom, had t afgewogen, doe t niet met een kind in huis. Ik weet dat ik heel fout zat en heb m'n lesje echt wel geleerd. Ik hoop ermee te bereiken dat anderen er nu ook voorzichtig mee omgaan als ze er überhaupt nog mee willen beginnen.

Daarnaast nog kudo's voor mijn zoon dat ie zo goed en koel heeft gehandeld. Ik ben echt trots op hem en dat heb ik hem verteld ook natuurlijk. Als goedmaker krijgt ie van mij het nieuwe 3e tenue van Ajax 😉
Klik om te vergroten...
Ambulance zusters? Weten ze het in het ziekenhuis dan ook niet?
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ouwe76 zei:
Hoi,

Aangezien ik hier een trip van heb beleefd paar dagen geleden, ga ik er maar een report van uitbrengen. Vooral voor anderen als waarschuwing. Ik zal er alvast bij melden dat ik het restant van deze RC in de kliko heb getieft.

Ik denk dat t ongeveer rond 11 uur geweest moet zijn dat ik voor de 2e x o-pce ging gebruiken. Eerste keer was me niet heel goed bevallen. Had t oraal ingenomen en dacht t deze x maar nasaal te gaan doen. Ik had gewoon wat op het aanrecht neergelegd, ja zonder te wegen, heel erg dom natuurlijk. En ik snoof een kleine hoeveelheid op. Even later nog een kleine hoeveelheid in mijn andere neusgat. Achteraf was t nogal wat veel.

In het begin kwam het gewoon rustig op en ik zat gewoon wat op mijn telefoon te chillen. Enige wat ik me kan herinneren is dat ik moeite had met kijken en bewegen (vooral lopen) gaat heel moeizaam. Toen ik opeens zag dat t twee uur was besloot ik maar een poging te wagen om te gaan slapen.

Ik weet nog dat ik eerst de keuken in ging om wat spullen op te ruimen en daarna ging ik met telefoon en lader naar boven. Echt een hele onderneming. Herinner me nog dat ik opeens vd 3e tree ineens tot op de 2e tree van boven was. Geen idee hoe t zo snel kon opeens.

Afijn, ik ga de slaapkamer op en mijn zoon lag nog vredig te slapen (hij slaapt altijd bij mij in bed). Gelukkig was ik niet gevallen of had ik onnodig herrie gemaakt zodat hij me had opgemerkt.

Toen ik op bed was gaan zitten is t licht bij mij uit gegaan. Eerste wat ik me herinner is dat ik om half 5 wakker werd en ik opeens 2 ambulancezusters bij mijn bed zag staan. Ik dacht dat ik droomde. Even later merkte ik dat ik een bloeddrukmeter om m'n arm had. Hmm is t dus toch geen droom. Ik probeerde wat dingen te zeggen maar ik kon nauwelijks een verstaanbaar woord uit mijn mond krijgen.

Mijn zoon zat naast me met een telefoon in zijn hand op bed. Toen had ik t besef dat t echt geen droom meer was. Ik biechtte de zusters op wat ik had gebruikt. Blijkbaar hadden ze er vaker van gehoord want ze leken niet verrast. Ze wilden me eigenlijk meenemen naar het ziekenhuis. Mijn zoon had geprobeerd mijn ouders te bellen maar die nemen hun telefoon niet mee naar bed en hadden niks gemerkt. Gelukkig maar dacht ik achteraf.

Vanaf toen besefte ik me wel dat ik echt heel fout bezig was geweest. De zusters waren weggegaan en ik heb daarna nog even wat geslapen...denk ik tenminste. Heb ook nog even flink lopen spacen en dat was nog wel even een fijn gevoel. Het voelde alsof ik als een soort hemellichaam door de ruimte heen zweefde. Kan niet goed beschrijven. Misschien een soort K-hole, geen idee.

Toen ik om half 8 wakker werd heb ik mezelf wel even goed afgevraagd waar ik mee bezig was. Tranen over wangen. Had het gevoel dat ik mijn vriendin kwijt was geraakt omdat ik t gevoel had dat ik haar tijdens de trip nog had gesproken. Gelukkig niet, ik bedacht me later dat t droom geweest moest zijn. Heb die nacht ook ontzettend veel gedroomd of hallucinaties gehad.

Mijn zoon (11 jaar) heeft t er ook moeilijk mee gehad. Hij kan er nu wel weer om lachen. Ik heb hem wel opgebiecht wat ik gedaan en er ook dingen over verteld wat t met je kan doen. Hij is echt mijn maatje en ik ga er tegen hem niet over liegen. Hij en de zusters (en ook vast mijn huisarts) zijn de enige die het weten. Ik heb mijn lesje wel geleerd en ga t niet nog eens gebruiken. Het is echt heel heftig spul. Had me er ook wel over ingelezen maar blijkbaar was ik niet voorzichtig genoeg.

Ik zit niet op commentaar te wachten zoals, wat dom, had t afgewogen, doe t niet met een kind in huis. Ik weet dat ik heel fout zat en heb m'n lesje echt wel geleerd. Ik hoop ermee te bereiken dat anderen er nu ook voorzichtig mee omgaan als ze er überhaupt nog mee willen beginnen.

Daarnaast nog kudo's voor mijn zoon dat ie zo goed en koel heeft gehandeld. Ik ben echt trots op hem en dat heb ik hem verteld ook natuurlijk. Als goedmaker krijgt ie van mij het nieuwe 3e tenue van Ajax 😉
Klik om te vergroten...
Ja hier heb ik vaker van gehoord en een vergelijkbare situatie meegemaakt, geen pretje. Het is inderdaad zeer heftig en potent spul, echt iets om voorzichtig mee te zijn. Heb dit toevallig gister nog gedaan en echt behoorlijk van de kaart geraakt, dacht op een gegeven moment dat ik dronken was in plaats van aan de O-PCE
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ouwe76 zei:
Ik zit niet op commentaar te wachten zoals, wat dom, had t afgewogen, doe t niet met een kind in huis. Ik weet dat ik heel fout zat en heb m'n lesje echt wel geleerd. Ik hoop ermee te bereiken dat anderen er nu ook voorzichtig mee omgaan als ze er überhaupt nog mee willen beginnen.
Klik om te vergroten...
Ja dit zijn absoluut goede harm-reduction tips voor gebruik bij O-PCE. 😁

Bedankt dat je ons daarop attendeert!
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heftig verhaal!

Stoffen als O-PCE of 3-MeO-PCP werken niet zo sederend en dat kan weleens tot rare situaties leiden als je heel ver heen bent.

Ouwe76 zei:
Herinner me nog dat ik opeens vd 3e tree ineens tot op de 2e tree van boven was. Geen idee hoe t zo snel kon opeens.
Klik om te vergroten...
Dit is bijvoorbeeld wel herkenbaar. Ineens drie tredens verder zijn en daartussen niets gemerkt.

Heb ook weleens gehad dat ik op de wc was gaan zitten en dat ik niet zeker wist of ik nou op de wc zat of nog voor de deur stond. Ik was wel vrij onzeker over het plassen op dat moment.
Ouwe76 zei:
Misschien een soort K-hole, geen idee.
Klik om te vergroten...
Precies :wink:

Ondanks alles toch goed afgehandeld ten opzichte van je zoon moet ik je meegeven.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geneesmiddel zei:
Stoffen als O-PCE of 3-MeO-PCP werken niet zo sederend en dat kan weleens tot rare situaties leiden als je heel ver heen bent.
Klik om te vergroten...
Ja ik heb één keer de grens opgezocht en 25 mg 3-MeO-PCP genomen. Maar dat was al echt best scary. Ik was flink gedissocieerd en mijn lichaam besloot allerlei dingen te doen en ik kon eigenlijk alleen toekijken. Gelukkig besloot mijn lichaam te gaan koken en heb ik geen kokend water over me heen gegooid ofzo. Maar dat had ik niet echt meer in de hand 😬

O-PCE vond ik vooral een zwaarder gevoel geven; het leek wat dat betreft meer op een soort donkenschap. Dat alles draait en je niet meer zo meemaakt wat er gebeurt.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snap het echt totaal niet, als de ambulance is gekomen moet iemand toch de ambulance gebeld hebben? Want ik snap er echt geen bal van. Als de ambulance toch echt was gekomen zou ik veronderstellen dat die je gewoon tegen je zin meenemen en je in het ziekenhuis houden totdat de drugs zijn uitgewerkt.
O
Ouwe76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Ambulance zusters? Weten ze het in het ziekenhuis dan ook niet?
Klik om te vergroten...
Ik heb wel t idee dat is doorgegeven aan mijn huisarts. Maar weet t niet zeker
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#13
JanDeBrandweerman zei:
Snap het echt totaal niet
Klik om te vergroten...
Dat komt door de O-PCE, verwarrend spul.

JanDeBrandweerman zei:
moet iemand toch de ambulance gebeld
Klik om te vergroten...
Ouwe76 zei:
Mijn zoon zat naast me met een telefoon in zijn hand op bed. Toen had ik t besef dat t echt geen droom meer was
Klik om te vergroten...
Zoon dus

JanDeBrandweerman zei:
veronderstellen dat die je gewoon tegen je zin meenemen en je in het ziekenhuis houden totdat de drugs zijn uitgewerkt.
Klik om te vergroten...
Nee, het bleek namelijk niet om een medisch noodgeval te gaan maar enkel om een tijdelijk verwarde toestand vanwege een relatief onschuldige drugsoverdosis die vanzelf over gaat. Als je vitals goed zijn en de situatie verder niet een acute dreiging is voor de gezondheid nemen ze je niet tegen je zin in mee. En soms willen ze je überhaupt niet meenemen als het niet ernstig genoeg is.

Het wordt een ander verhaal als je de boel kort en klein slaat of agressief bent, dan komt de politie even kijken. Maar nee, de ambulance zusters komen je niet met spierkracht vastketenen aan de brancard.
O
Ouwe76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
JanDeBrandweerman zei:
Snap het echt totaal niet, als de ambulance is gekomen moet iemand toch de ambulance gebeld hebben? Want ik snap er echt geen bal van. Als de ambulance toch echt was gekomen zou ik veronderstellen dat die je gewoon tegen je zin meenemen en je in het ziekenhuis houden totdat de drugs zijn uitgewerkt.
Klik om te vergroten...
Ja mijn zoon had 112 gebeld om 3 uur snachts. Maar omdat mijn zoon niet alleen thuis wou blijven had ie mijn ouders geprobeerd te bellen maar die namen niet op. Dus toen hadden de zusters besloten me niet mee te nemen. Ze zeiden dat t met ca 8 uur was wel uitgewerkt, dus rond 12.00 in de middag. Kan je vertellen dat ik pas rond 21.00 echt weer helemaal nuchter was...
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vraag me ook af of Veilig thuis niet is ingeschakeld? Volgens mij zijn ze verplicht een melding te maken in zo'n geval als dit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."