Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNEP, ervaren door een nep-rooky - oraal (what else?)

NEP, ervaren door een nep-rooky - oraal (what else?)

16 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Thanks voor je uitleg. Klinkt heftig. Dit heb ik met geen upper zo ervaren als jij beschrijft eigenlijk. Wat een troep dat NEP.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb verder inhoudelijk niets te reageren op je report. Ik moest alleen van binnen een klein beetje lachen om deze. Gezien het hier gaat om een 'research chemical' en je daarvan haarfijn de effecten analyseert.

BelowTheFlow zei:
1. mijn neus dient alleen voor geuren en als analytisch instrument.
Klik om te vergroten...

Ik ben zelf ook geen fan van snuiven. Heb het met dit middel wel geprobeerd, maar wel echt met spijt. Branden.... Echt niet leuk.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Heb het met dit middel wel geprobeerd, maar wel echt met spijt. Branden.... Echt niet leuk.
Klik om te vergroten...
Misschien een slechte batch. Als snuiven je wel ligt is nep prima te doen. Iets corrosiever dan speed maar zeker geen 2cb of mdma. Slikken of pluggen is veiliger dan snuiven, maar vapen of spuiten is dan weer een stuk onveiliger (of, in ieder geval, een stuk verslavender).
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dan nu een UPDATE over pluggen van NEP: gisterenavond/vannacht gedaan met een ander proefkonijn, in breder gezelschap. Zelfde zakje als de eerdere orale inname.

20:30: ik 40 mg geplugd; de ander gaf ik 45 mg. Was wel merkbaar maar mild en duidelijk minder dan gewenst. Na twee uur was het effect verder afgevlakt.
22:30: bijgenomen, ik 20 mg en de ander 25 mg. Ik wilde geen volledige dosis doen vanwege de toch verwacht langere werking. Achteraf gezien een verstandige maar toch onjuiste keuze. Het effect was er wel, maar MWAH.
00:30: de ander stapt over naar 3-cmc, ook geplugd
Rond 01:00 kak ik echt in. Ik voel me op zich lekker, maar lichamelijk vermoeid.
01:30: ook ik maak de overstap naar 3-cmc, 130 mg geplugd, hoewel niet mijn favoriete stim.

Als ik het zonder tweede proefkonijn gedaan had, was mijn veronderstelling geweest dat het teleurstellende effect aan mijn conditie op dat moment had gelegen. Mede omdat ik vanaf 05:00 gewoon kon slapen (lukt normaal niet zo kort na 3-cmc). Maar het tweede proefkonijn had voor wat betreft de NEP dezelfde ervaring.

Dus: naar mijn beperkte waarneming is het effect bij orale inname veel beter !
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#5
BelowTheFlow zei:
Dus: naar mijn beperkte waarneming is het effect bij orale inname veel beter !
Klik om te vergroten...
Nou ik ging het dus snuiven, net en gisteren. Het is nu 8 uur geleden en ik heb nog hartkloppingen. Het effect vond ik niet zo heel bijzonder. Ik word helemaal naar van die kloppingen en word er bang van. Als je het mij vraagt raad ik het zeker af.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oeff: snuiven ?
Precies wat in dit draadje ook afgeraden wordt.

Gisteren heb ik het op de Berlin Rave gebruikt (oraal what else ...)
Alleen stom dat ik het te dicht op de avondmaaltijd (boerenkool) nam. Zo duurde het tweeeëneenhalf uur voordat het begon te werken. Ik ben dus ook ietsje langer blijven dansen dan gepland.
Geen last gehad van nadelige effecten.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zondag j.l. voor het eerst NEP gebruikt. Uit nieuwsgierigheid had ik het, na enige online research, al een tijd terug besteld. Voor deze avond zocht ik iets wat niet (of nauwelijks) op serotonine zou moeten werken. Voor de hand lag 3-FA. Maar de nieuwsgierigheid naar iets nieuws won.

Bedoeling was een bommetje van 45 mg. te maken. De weegschaal gaf pas een uitslag anders dan 0,000 toen er al 55 mg op het vloeitje lag. Dat maar zo gelaten.

Ingenomen met een deciliter water om 00:15 uur, een minuut of vijf voor aankomst in wat op basis van de naam een voormalig gebedshuis lijkt (maar niet is). Laatste maaltijd was drie uur tevoren.

Na onkleden vrijwel direct een cola genomen en daarna het flesje hervuld met water om mijn maag goed door te spoelen. Ingetogen staan dansen. Gelukkig vind ik techno altijd fijn, ook als ik nuchter ben en blijf.
Vooral bij een “eerste keer” ben ik erg bezig met het observeren van de effecten. Dus in het begin geregeld (iedere 10 mn) naar de klok bij de garderobe geweest om het tijdsverloop te checken. Ook zo nu en dan in een spiegel gekeken.
Pas met drie kwartier begon ik wat te merken, en nog een half uur later zat het er fijn in. Een heel stuk energieker met veel scherpere dansbewegingen. Wel met een typisch mannenkwaaltje: de stimdick. Heerlijk gedanst, ook op het podium, dus als bijwerking had de NEP een mate van ontremming.

Uit een gebrek aan interactie met om mij heen dansende mensen, krijg ik de indruk dat de NEP in deze dosering niet of nauwelijks op de serotonine werkt.
Omdat ik me lekker voelde en “het” goed voelde, nam ik om 02:15 een dosis van 1,5 ml Gbl. Na enige tijd was de hydrauliek ook weer op orde.
Ook de andere ruimtes heb ik verkend. Vooral lang, lekker en voor mijn doen uitzinnig energiek gedanst. Daarbij ook vaak dansend met mijn spiegelbeeld, om te checken of het geheel er nog acceptabel uitzag: ✅ wel absoluut duidelijk dat ik wat op had … en ook dat het erg lekker zat. Aan mijn cola consumptie merkte ik dat ik een stoot calorieën aan het verbranden was.
Nadat de “lichten” aan gingen fietste ik energiek naar huis. Desondanks kon ik vanwege het extra gewicht op mijn bagagedrager, niet alle bruggetjes nemen.
De zondag uiteraard wat brak, vooral ook door gemiste slaap. Vanaf einde middag lang en veel in de zon geborreld. Daarna thuis een gezonde roerbak klaargemaakt. Vanaf middernacht een voor mijn doen werkelijk uitstekende nacht.
Op de maandag wat duf en wat vergeetachtig. Voor dit verslagje moest ik zoeken naar een aantal woorden. Dat is wel een puntje van zorg.

Conclusie: dit was een positieve ervaring. NEP lijkt voor mij, bij deze dosis en ROA, geschikt voor een feestje van vier uur en wat langer. Zorgt duidelijk voor een heftig intensere motoriek. Werkte nauwelijks als entactogeen, nauwelijks op serotonine (LET OP: slechts 1 waarneming - kan ook aan mijn tolerantie liggen - ivm. voorgaande weekenden).

Waar andere verslagen soms vermelden dat “de rest” is weggegooid, verwacht ik dit spul juist op termijn bij te bestellen. En dat terwijl een gram bij mijn dosering en orale toediening al 18 keer meegaat.

Ben benieuwd hoe het valt als de ROA pluggen is. Dan hou ik de dosering op de geplande 45 mg (dankzij volumetrisch doseren dan makkelijk te realiseren)
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor je report! Ik reageer even op één opmerking:
BelowTheFlow zei:
Uit een gebrek aan interactie met om mij heen dansende mensen, krijg ik de indruk dat de NEP in deze dosering niet of nauwelijks op de serotonine werkt.
Klik om te vergroten...
Er is inmiddels een onderzoek verschenen waaruit blijkt dat NEP idd nauwelijks op serotonine werkt. Hier
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Excuses voor de dubbele respons, maar als ik vragen mag: hoe ben je er toe gekomen om NEP oraal te nemen? Ik kan me voorstellen dat NEP zo een stuk veiliger is, maar het is niet de ROA die de meeste mensen aanraden.
BelowTheFlow zei:
Ben benieuwd hoe het valt als de ROA pluggen is.
Klik om te vergroten...
De werkingsduur is dan in ieder geval een stuk korter. In mijn ervaring ongeveer gelijk aan snuiven.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
als ik vragen mag: hoe ben je er toe gekomen om NEP oraal te nemen? Ik kan me voorstellen dat NEP zo een stuk veiliger is, maar het is niet de ROA die de meeste mensen aanraden.
Klik om te vergroten...
Vragen mag altijd !

Drie redenen:
1. mijn neus dient alleen voor geuren en als analytisch instrument.
2a. Verder heb ik niet de indruk dat snuiven de aangeraden ROA is. Het is eenvoudig zo dat mensen substanties snuiven, en dat dus ook met NEP doen. Voor mij alleen in uiterste nood (hoezo ? dan liever niet) en altijd met spijt.
2b. Psychonautwiki geeft ook oraal als optie aan. Dat is mijn plan B als pluggen onhandig blijkt, bijvoorbeeld in een club of op straat. Best gek: mensen slikken XTC (6-APB e.d.) maar bij andere stims kiezen ze zonder meer voor snuiven: WHY ?
3. de werking is langer bij oraal. Meer value for money. Geen Zeeuws Meisje: wel zuinig !

Bij pluggen verwacht ook ik een werkingsduur die vergelijkbaar is met snuiven. Dus prima als ik wel effect wil, maar niet de volledige tijd heb. En dan zonder het compulsieve bijnemen, waardoor uiteindelijk de totaal genomen dosis hoger wordt dan verantwoord is. Wellicht (lees: waarschijnlijk !) kom ik nog een keer met een update over die ROA.

Wel weet ik dat bij bijvoorbeeld mij voor 3-mmc geldt dat ik voor een bepaalde tijdspanne bij pluggen meer gebruik dan bij slikken. Het snellere (minder wachttijd) kan handig zijn. En het steviger directe effect kan ook verleiding bieden.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vond het zelf juist leuk te doen alsof NEP coke was. Of crack... dan werd het gerookt in een glazen buisje met een torch.

Heb nog samen met een heerschap dat crack rookte een beetje van mijn NEP gerookt in zijn metalen crackpijpje.

Op Reddit stond echter dat je met roken veel effecten mist, wat goed zou kunnen.

Pluggen of oraal probeer ik misschien weer als er weer NEP komt.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Pluggen of oraal probeer ik misschien weer als er weer NEP komt.
Klik om te vergroten...

De vraag is dan of NEP NEP is, of nep !

in mijn beleving ( 1 positieve waarneming) op meerdere dimensies heel anders dan coke (na drie waarnemingen definitief afgedaan).
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bedankt voor je uitleg! Ja, oraal gebruik is zo gek nog niet. Het is zeker veiliger en minder compulsief dan andere ROA’s. Het effect is met pluggen, snuiven en vapen sterker (maar korter), dus het is maar waar je naar op zoek bent. Ik denk dat je de gevaren van pluggen onderschat, maar daar krijgen we dus nog een update over 🙂

Ik heb helaas veel ervaring met het gebruik/misbruik van en verslaving aan NEP. Je klinkt verstandig en goed geïnformeerd, maar ik geef toch even een algemene waarschuwing (als niet voor jou dan voor een ander).

Als je kiest voor andere ROA’s (pluggen, snuiven, vapen) merk je al snel dat obsessief herdoseren met NEP eerder de regel is dan de uitzondering. De high duurt relatief kort, van ongeveer 2 a 3 uur voor pluggen en snuiven tot ongeveer 1,5 voor vapen. De comedown die daarop volgt duurt niet lang, maar is erg naar (imo naarder dan bijvoorbeeld de comedown van crack/basecoke). Als je even op je tanden bijt kun je nog nagenieten van de nastimulatie, maar de meesten kunnen de verleiding om te herdoseren niet weerstaan.

Na 3 tot 5 keer herdoseren is de euforie weg. Je neemt dan alleen nog maar bij om de comedown uit te stellen. De duur van de nastimulatie loopt inmiddels zo op dat slapen alleen mogelijk is met een downer. De volgende ochtend wordt je leeg en moe wakker. Het duurt vaak niet lang voordat je op het idee komt om dan toch nog maar een lijntje te nemen.

Al snel ben je verslaafd aan NEP en je favoriete downer. NEP werkt verstrooidheid en vergeetachtigheid in de hand. Vooral in combinatie met een downer ervaar je al snel gaten in je geheugen, gebrek aan inhibitie en grensoverschrijdend gedrag. Ik weet niet hoe schadelijk het is, maar schadelijk genoeg om je er zorgen over te maken.

Wellicht goed om bij de orale ROA te blijven? We spoelen NEP trouwens niet door de wc omdat het niet lekker is maar omdat het te lekker is 😉
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Op Reddit stond echter dat je met roken veel effecten mist, wat goed zou kunnen.
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring met vapen is dat de stimulerende effecten de overhand krijgen. Kort gezegd: meer rush, minder euforie
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Mijn ervaring met vapen is dat de stimulerende effecten de overhand krijgen. Kort gezegd: meer rush, minder euforie
Klik om te vergroten...
Op zich vind ik stims (en disso's) roken heerlijk, maar ik vind het zo zonde om de rest van de effecten te missen.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
De comedown die daarop volgt duurt niet lang, maar is erg naar (imo naarder dan bijvoorbeeld de comedown van crack/basecoke).
Klik om te vergroten...
Kun je dit uitleggen?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Koffieb00n zei:
Kun je dit uitleggen?
Klik om te vergroten...
Ik weet niet precies hoe je dit farmacologisch kunt verklaren, maar ik kan het wel beter beschrijven.

Als de initiële NEP high uitwerkt voel je je vreselijk. Je gaat van een hoge piek naar een diep dal: van zorgeloos, enthousiast en opgewerkt, naar zenuwachtig, gespannen en paranoïde. Dat is bij crack/basecoke net zo.

Hoe “sneller” de ROA, hoe sneller de werkzame stof opgenomen wordt, hoe sneller de stof weer uitwerkt. Dan ervaar je het contrast tussen high en na-high des te scherp. Daarom is de crash bij crack (vapen) onaangenamer dan bij coke (snuiven) — ook al is het dezelfde stof.

Wat opvallend is bij NEP is dat de crash niet zo lang duurt (korter dan de initiële high). Daarna kom je weer wat bij en ervaar je nog een prettige nastimulatie. Dit geldt overigens alleen als je niet te vaak herdoseert.

De comedown van NEP is erger dan die van crack omdat NEP een sterkere stimulant is dan cocaïne (volgens de meesten vrij mild). Er zijn natuurlijk ook belangrijke verschillen tussen deze stoffen die ik nu even tussen haakjes zet. En A-PHP en A-PIHP zijn waarschijnlijk nog een stukje erger.

Sorry, lang verhaal. Beantwoordt dit je vraag?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."