Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-Meo-MiPT: een inkijkje in wat het zou kunnen zijn.

5-Meo-MiPT: een inkijkje in wat het zou kunnen zijn.

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Triprapport: 5-Meo-MiPT

Lokatie: een fijn en veilig huis met een mooie ruime ommuurde tuin in een groen stadje gelegen in de bible belt.

Voorgeschiedenis: twee keer eerder 5-Meo-MiPT poeder gekocht en geprobeerd: deed niks. Beide keren achteraf getest: beide keren 4-FMA. Over beide keren op DF geschreven (en "gerapporteerd" > afgehandeld).

Ervaring met tripmiddelen: zeer beperkt. Alleen 4-MO-MET en een keer 4-HO-MET + 4-HO-MiPT in combinatie met 6-APB bij techno events. In beide gevallen met een aardig maar underwhelming effect.

Op woensdagavond 26 juni is het zo ver: eindelijk ga ik alsnog een pellet van 15 mg proberen. De eerste echte trip !

Voorbereiding: einde middag al gegeten, voor tijdens de avond gesneden fruit en komkommer klaar gelegd, vers gedoucht, en bed verschoond.

20:30: 1/3 pellet 5-Meo-MiPT ingenomen, dus ongeveer 5mg.

20:55: nog geen effect, de kat des huizes, mijn protegé, komt klagend vragen om extra voedsel. De kat krijgt kleine dosis brokjes (8 stuks) om van het gezeur af te zijn. Ik neem tweede portie van de pellet: de grootste helft van de resterende 2/3.

21:00 Een wat onbestemd gevoel in mijn maag. En spanning in mijn rechterkaak: zenuwen ! Spierspanning neemt gedurende de avond toe.

Iets borrelend gevoel komt op in mijn hoofd en al snel wat zichtvervaging. Terwijl het een superwarme dag is voel ik me wat killetjes. Kleine bewegingen in mijn ooghoeken krijgen disproportioneel veel aandacht en zo nu en dan schrikreacties.
Dit voelt in ieder geval actiever werkend dan de eerdere pogingen

21:15. Zichtbeeld is vrij normaal, behalve is ik mijn blik fixeer: dan beweegt wat stil staat. Iets misselijk maar juist wel trek in het fruit. Oeps, al bijna op.

Ik voel me ongemakkelijk door de ongewendheid/onwennigheid. Juist daarom heb ik de neiging om versneld het laatste stukje van de pellet ook te nemen.
"Let's get it over with !"

21:24: laatste stukje geslikt.
En terwijl ik dat doe: er gebeurt wel wat ! Ik loop wat onvast.

Vergeten muziek aan te zetten. Dus op Spotify zet ik muziek aan. Maar wat ? (foutje in de voorbereiding)
Easy listening, iets als Keinemusik, vooral redelijk rustig. Irritant die onderbrekingen tussen de nummers.Dus ik hop over van een track naar het bijbehorende album. Wel aardig, maar ieder nummer heeft een eigen intro, een aardig middenstuk en dan weer een plots einde. Dit album heeft geen "flow".

Ik weet dat ik mijzelf niet teveel moet observeren. Zo'n klinische blik verpest de lol.

21:47: Inmiddels zie ik het begin van wat een aardige lasershow kan worden. Maar ik ben ook misselijk en vooral koud. Ik kruip in bed. Maar shit: het beddengoed blijkt niet goed droog. Dit voelt niet fijn.
Op zo'n moment ga ik bezig met proberen te corrigeren wat de fout veroorzaakt.
Tegelijk denk ik dat met prettig gezelschap op dezelfde reis, lichamelijk contact erg lekker zou kunnen zijn.

Ik doe een extra laag kleren aan, lange broek, trui en weer onder het dekbed.. Dat helpt niet. Het bibberen hoort bij de trip
Ik blijf misselijk. En ik voel wat kramp/druk links in mijn borstkas. Niet fijn.

Om 22:20 eet ik in de tuin twee boterhammen met fabriekskaas. Die Uniekaas ziet er uit als plastic. Ook dit helpt niet echt. Maar ik weet dan wel dat de misselijkheid niet meer veroorzaakt kan worden door een lege maag.
De kat is nu afstandelijk: blijft op minimaal zes meter afstand.

Rond 23:00 begin ik me comfortabel te voelen en het zelfs warm te krijgen. Beddengoed is toch echt wel gewoon compleet droog. Kleding uit. ik ben inmiddels overgestapt naar techno, wat meer mijn genre is: dat voelt beter maar nu niet heel speciaal.

23:20: Ik experimenteer met een snuifje poppers: BOEM in tweeërlei opzicht. De trip is direct over: alle visuele effecten zijn weg.
Hoe ik ook probeerde er weer in te komen: dat lukte niet. Wat een domper. Want ik had verwacht nog twee mooie uren voor de boeg te hebben.
De snuif poppers werkte als acute tripstopper. Dat vind ik wel bijzonder omdat naar verluidt juist deze tryptamine prettig zou zijn voor sex. Dan absoluut zonder poppers dus.

Ik bleef nog tot 01:00 actief wakker, heb wat gechat, was duidelijk niet nuchter maar absoluut niet meer aan het trippen: finito !
De kat binnenhalen kostte moeite: pas na list en bedrog, lukte de derde poging. Normaal racet hij naar binnen zodra ik wat brokjes klaarleg.*

* De volgende ochtend blijkt dat ik de deur naar de tuin niet goed had dichtgedaan: de kat zit prinsheerlijk buiten in zijn mand. Gelukkig kan er niemand zonder voorbedachte rade in die tuin en dus in het huis komen. Bovendien weet de kat niet dat er een wereld buiten huis&tuin is.

Het voelde alsof een stim gebruikt had met vooral vervelende spierspanning. Tegen 02:00 sliep ik nog steeds niet. Toen dan maar een Zolpidem genomen, iets wat ik na een echte stim nooit doe.

Mijn observatie achteraf: ik heb een inkijkje gekregen in wat de leuke effecten van 5-Meo-MiPT kunnen zijn. Maar niet meer dan een inkijkje door de vervelende en belastende lichamelijke effecten. Daardoor was dit niet geslaagd.

Deze eerste echte poging nodigt niet uit tot een herhaling. Toch wil ik het middel graag nog een herkansing geven. Ik denk namelijk dat ALS dit voor mij niet werkt, ik al helemaal verre van iets sterkers als LSD moet blijven.

Volgende week woensdag is mijn (voorlopig) laatste kans om dit goedje nogmaals op deze ideale locatie te proberen. Dat is ook de eerst reëel haalbare dag ivm. het afgebouwd hebben van tolerantie.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Onze chemsex dosis was 20 à 30 MG. Zag een aantal OEV's, maar minder controle over de seks.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thx voor je trip report!

Mijn reactie zal niet heel coherent zijn aangezien er een klein kinkje is gekomen in mijn zelfopgelegde doordeweekse blowverbod kabel. (heb een zak wiet van een vriend gekregen)
Herken er wel een aantal dingen in terug, eens kijken of het quoten nog lukt. (geen idee wat multi citaat is, ik durf het nu niet uit te proberen)
BelowTheFlow zei:
21:00 Een wat onbestemd gevoel in mijn maag. En spanning in mijn rechterkaak: zenuwen ! Spierspanning neemt gedurende de avond toe.
Klik om te vergroten...
Die spierspanning vind ik dermate vervelend dat ik vooraf een lage dosis benzo neem, meestal diazepam, overigens heb ik dit met paddo's en LSD ook, al lijkt het met LSD wat minder.

BelowTheFlow zei:
Ik doe een extra laag kleren aan, lange broek, trui en weer onder het dekbed.. Dat helpt niet. Het bibberen hoort bij de trip
Ik blijf misselijk. En ik voel wat kramp/druk links in mijn borstkas. Niet fijn.
Klik om te vergroten...
Eén keer even kramp in de borstkas gehad, ging gelijk weer weg maar ik schrik dan altijd.
Blijvende misselijkheid, niet heel ernstig maar wel constant aanwezig, die gedurende de hele trip blijft aanhouden, eten heeft geen invloed..

BelowTheFlow zei:
ik ben inmiddels overgestapt naar techno, wat meer mijn genre is: dat voelt beter maar nu niet heel speciaal.
Klik om te vergroten...
Muziek is heel belangrijk.
Techno was waanzinnig.
Het Songfestival daarentegen was nog erger dan nuchter. (alleen een fles wodka zou in dat geval helpen denk ik :))
Muziek die ik niet mooi vind wordt nog minder mooi.

BelowTheFlow zei:
Het voelde alsof een stim gebruikt had met vooral vervelende spierspanning. Tegen 02:00 sliep ik nog steeds niet. Toen dan maar een Zolpidem genomen, iets wat ik na een echte stim nooit doe.
Klik om te vergroten...
Niet kunnen slapen en inderdaad die vervelende spierspanning; benzo.

BelowTheFlow zei:
Mijn observatie achteraf: ik heb een inkijkje gekregen in wat de leuke effecten van 5-Meo-MiPT kunnen zijn. Maar niet meer dan een inkijkje door de vervelende en belastende lichamelijke effecten. Daardoor was dit niet geslaagd.
Klik om te vergroten...
Voor mij ook hét minpunt.
Volgende keer neem ik iets tegen de misselijkheid, ik weet alleen nog niet wat ivm interacties die de trip verzwakken.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Onze chemsex dosis was 20 à 30 MG. Zag een aantal OEV's, maar minder controle over de seks.
Klik om te vergroten...
let erg op met deze grote dosissen 5-meo-mipt. je dient het op te stapelen, nooit in een keer zoveel. (geen idee of je dit hebt gedaan). dit is extreem zwaar op je hart. je zult het vast niet gerookt hebben maar let op. er zijn zelfs mensen naar het ziekenhuis gegaan bij het roken van 25mg (random review):

".... although having gone up to the maximum dosages before the doses of LD50 20 is the maximum recommended dose, 30 is considered potentially “fatal and I had poisoning smoking 25 which led me to the hospital (terrible physical sensation and BPM/high blood pressure but no vital constants threatened)."

negeer dat LD50 stuk maar, maar pas op.

daarnaast is het veel leuker om te stapelen, uiteindelijk ga je zwaar trippen. ik doe het in porties van 7.5mg oraal elke 3 uur
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
ILoveRCs zei:
let erg op met deze grote dosissen 5-meo-mipt. je dient het op te stapelen, nooit in een keer zoveel. (geen idee of je dit hebt gedaan). dit is extreem zwaar op je hart. je zult het vast niet gerookt hebben maar let op. er zijn zelfs mensen naar het ziekenhuis gegaan bij het roken van 25mg (random review):

".... although having gone up to the maximum dosages before the doses of LD50 20 is the maximum recommended dose, 30 is considered potentially “fatal and I had poisoning smoking 25 which led me to the hospital (terrible physical sensation and BPM/high blood pressure but no vital constants threatened)."

negeer dat LD50 stuk maar, maar pas op.

daarnaast is het veel leuker om te stapelen, uiteindelijk ga je zwaar trippen. ik doe het in porties van 7.5mg oraal elke 3 uur
Klik om te vergroten...

Nu je het zegt. Onze chemsex was waarschijnlijk 20 MG elk.

Op een eerder moment probeerde ik zelf een pil (10 MG) te roken in een glazen pijp, maar dat lukte niet goed.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nog wat aanvullingen.

Heb drie keer 5-MeO-MiPT gebruikt:

De eerste keer met de test run 2 x 3 mg.
Ik was de enige die iets voelde van 3 mg, voornamelijk spierspanning met ineens totaal out of the blue, een enorme golf van geilheid die een kwartiertje duurde en een paar keer, maar minder sterk, terugkwam.
Na redose van 3 mg de koptelefoon opgezet met techno, alsof God himself de equalizer een paar treden omhoog schroefde.

De tweede keer tijdens het Songfestival, 5 mg, heb ik hierboven al uitgelegd.

De derde keer was onlangs, 3 mg met 5 mg redose.
Dat was een stuk interessanter.
Muziek was mooi maar niet heel bijzonder, totaal geen geilheid maar de hele avond had een erotiserende ondertoon.
Die avond ontdekte ik dat Moxy, itt wat ik eerst dacht, toch 'een ziel' heeft.
Alle drie de keren gebeurde er visueel niks behalve dat alles een warme gloed kreeg.
De laatste keer de hele trip CEV's gehad; bruine en zwarte doodshoofden.
Nu moet ik zeggen dat ik doodshoofden niet associeer met eng of verdriet enz.
Het Mexicaanse Día de los Muertos vind ik geweldig.
De dood is sinds een aantal jaren helaas onderdeel van m'n leven geworden maar ik vond de beelden eerder soothing, comforting dan vervelend, dit bedoel ik met een ziel hebben; troostende vrouwe Moxy.

Mijn oude kater is er helaas niet meer dus dat heb ik niet kunnen testen, met paddo's en LSD waren al mijn katten niet van me af te slaan.
Voordat ikzelf iets voelde kwamen ze naast me liggen en ze gingen ook niet meer weg.

Oh ja, de 5-MeO-MiPT was uit 2016, in de koelkast bewaard en ik kon geen verschil in potentie ontdekken.
Wel is het, zeker bij mij, echt letten op de milligrammen.
Volgende keer 2 x 5 mg denk ik.
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Nu je het zegt. Onze chemsex was waarschijnlijk 20 MG elk.

Op een eerder moment probeerde ik zelf een pil (10 MG) te roken in een glazen pijp, maar dat lukte niet goed.
Klik om te vergroten...
tis maar beter dat dat niet goed gelukt is. ik heb wel eens 5-meo-mipt na 4-mpd gedaan, een kleine portie van 6mg ofzo en mn lichaam trilde helemaal en hart ging erg tekeer. benzo hielp alleen voor het hart maar heb 3 uur trillen moet uitzitten. als je het ook eens voor de grap snuift, echt een mini puntje van 1mg. dan zul je al snel merken dat het exact voelt alsof je net puur gif hebt gesnoven. (bromazolam is ook zo)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
BelowTheFlow zei:
23:20: Ik experimenteer met een snuifje poppers: BOEM in tweeërlei opzicht. De trip is direct over: alle visuele effecten zijn weg.
Klik om te vergroten...
Oh wow dit is een onverwachte uitkomst! Nou, weten we dat ook weer. Jammer voor jou, maar wel interessant.
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#9
jam zei:
Kan je 5-meo-mipt ook nasaal gebruiken? Ik zou er graag een neusspray van maken met ong. 2.5mg per spray zodat ik het rustig kan doseren.
Dit kan ik natuurlijk ook steeds in een glas spuiten en opdrinken, maar vaak vind ik het wel leuk dat het effect iets sneller opkomt en dan iets korter werkt.
Klik om te vergroten...
Om een of andere reden word ik kotsmisselijk als ik dit of 4 ho met een neusspray doe. Ik krijg gevaarlijk hoge koorts, tremors, en misselijkheid voor uren lang. Terwijl ik bij truffels of shrooms amper iets ervaar , 2 volle dozen dragons en ik zie enkel wat relief op de muur. Best eerst een snuifje proberen voor je koopt of maakt. Wel geen 10 mg zoals deze dommerik uit onwetendheid eens deed en een half uur stond te zweten en te rillen, maar ook weer niets meer! Bij pijp en dmt lag ik wel na 1 haal plat en in diepe slaap.
but alas😢, no trip. My brain must be fucked. 80 mg dck of o-pce doet me dan wel lekker gaan maar ik blijf bewust he.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Aartsbok zei:
Om een of andere reden word ik kotsmisselijk als ik dit of 4 ho met in. Eusspray doe. Ik krijg gevaarlijk hoge koorts, tremors, en misselijkheid voor uren lang. Terwijl ik bij truffels of shrooms amper iets ervaar. Rest eerst een snuifje voor je koopt of maakt.
Klik om te vergroten...
Denk je niet dat het aan de dosering ligt?
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zijn die neussprays van Chem myst niet erg gematigd? Van 4 ho met bestaat er maar 1
conxentratie maar als ik de 2 f-dck 30% neem merk ik daar niets van. ik blijf nijver kristallen, pellets 100 moet ik nog een kans geven. Pellet 4 ho met in sample ook al geprobeerd… niet misselijk but no effect.

@Neo-Shulginist nog wat details toegevoegd. Als je ooit mijn sitter wil zijn en het wil doen werken… in real life I am real shy.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#12
10 mg is de ideale dosis
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kan je 5-meo-mipt ook nasaal gebruiken? Ik zou er graag een neusspray van maken met ong. 2.5mg per spray zodat ik het rustig kan doseren.
Dit kan ik natuurlijk ook steeds in een glas spuiten en opdrinken, maar vaak vind ik het wel leuk dat het effect iets sneller opkomt en dan iets korter werkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."