#1
Triprapport: 5-Meo-MiPT
Lokatie: een fijn en veilig huis met een mooie ruime ommuurde tuin in een groen stadje gelegen in de bible belt.
Voorgeschiedenis: twee keer eerder 5-Meo-MiPT poeder gekocht en geprobeerd: deed niks. Beide keren achteraf getest: beide keren 4-FMA. Over beide keren op DF geschreven (en "gerapporteerd" > afgehandeld).
Ervaring met tripmiddelen: zeer beperkt. Alleen 4-MO-MET en een keer 4-HO-MET + 4-HO-MiPT in combinatie met 6-APB bij techno events. In beide gevallen met een aardig maar underwhelming effect.
Op woensdagavond 26 juni is het zo ver: eindelijk ga ik alsnog een pellet van 15 mg proberen. De eerste echte trip !
Voorbereiding: einde middag al gegeten, voor tijdens de avond gesneden fruit en komkommer klaar gelegd, vers gedoucht, en bed verschoond.
20:30: 1/3 pellet 5-Meo-MiPT ingenomen, dus ongeveer 5mg.
20:55: nog geen effect, de kat des huizes, mijn protegé, komt klagend vragen om extra voedsel. De kat krijgt kleine dosis brokjes (8 stuks) om van het gezeur af te zijn. Ik neem tweede portie van de pellet: de grootste helft van de resterende 2/3.
21:00 Een wat onbestemd gevoel in mijn maag. En spanning in mijn rechterkaak: zenuwen ! Spierspanning neemt gedurende de avond toe.
Iets borrelend gevoel komt op in mijn hoofd en al snel wat zichtvervaging. Terwijl het een superwarme dag is voel ik me wat killetjes. Kleine bewegingen in mijn ooghoeken krijgen disproportioneel veel aandacht en zo nu en dan schrikreacties.
Dit voelt in ieder geval actiever werkend dan de eerdere pogingen
21:15. Zichtbeeld is vrij normaal, behalve is ik mijn blik fixeer: dan beweegt wat stil staat. Iets misselijk maar juist wel trek in het fruit. Oeps, al bijna op.
Ik voel me ongemakkelijk door de ongewendheid/onwennigheid. Juist daarom heb ik de neiging om versneld het laatste stukje van de pellet ook te nemen.
"Let's get it over with !"
21:24: laatste stukje geslikt.
En terwijl ik dat doe: er gebeurt wel wat ! Ik loop wat onvast.
Vergeten muziek aan te zetten. Dus op Spotify zet ik muziek aan. Maar wat ? (foutje in de voorbereiding)
Easy listening, iets als Keinemusik, vooral redelijk rustig. Irritant die onderbrekingen tussen de nummers.Dus ik hop over van een track naar het bijbehorende album. Wel aardig, maar ieder nummer heeft een eigen intro, een aardig middenstuk en dan weer een plots einde. Dit album heeft geen "flow".
Ik weet dat ik mijzelf niet teveel moet observeren. Zo'n klinische blik verpest de lol.
21:47: Inmiddels zie ik het begin van wat een aardige lasershow kan worden. Maar ik ben ook misselijk en vooral koud. Ik kruip in bed. Maar shit: het beddengoed blijkt niet goed droog. Dit voelt niet fijn.
Op zo'n moment ga ik bezig met proberen te corrigeren wat de fout veroorzaakt.
Tegelijk denk ik dat met prettig gezelschap op dezelfde reis, lichamelijk contact erg lekker zou kunnen zijn.
Ik doe een extra laag kleren aan, lange broek, trui en weer onder het dekbed.. Dat helpt niet. Het bibberen hoort bij de trip
Ik blijf misselijk. En ik voel wat kramp/druk links in mijn borstkas. Niet fijn.
Om 22:20 eet ik in de tuin twee boterhammen met fabriekskaas. Die Uniekaas ziet er uit als plastic. Ook dit helpt niet echt. Maar ik weet dan wel dat de misselijkheid niet meer veroorzaakt kan worden door een lege maag.
De kat is nu afstandelijk: blijft op minimaal zes meter afstand.
Rond 23:00 begin ik me comfortabel te voelen en het zelfs warm te krijgen. Beddengoed is toch echt wel gewoon compleet droog. Kleding uit. ik ben inmiddels overgestapt naar techno, wat meer mijn genre is: dat voelt beter maar nu niet heel speciaal.
23:20: Ik experimenteer met een snuifje poppers: BOEM in tweeërlei opzicht. De trip is direct over: alle visuele effecten zijn weg.
Hoe ik ook probeerde er weer in te komen: dat lukte niet. Wat een domper. Want ik had verwacht nog twee mooie uren voor de boeg te hebben.
De snuif poppers werkte als acute tripstopper. Dat vind ik wel bijzonder omdat naar verluidt juist deze tryptamine prettig zou zijn voor sex. Dan absoluut zonder poppers dus.
Ik bleef nog tot 01:00 actief wakker, heb wat gechat, was duidelijk niet nuchter maar absoluut niet meer aan het trippen: finito !
De kat binnenhalen kostte moeite: pas na list en bedrog, lukte de derde poging. Normaal racet hij naar binnen zodra ik wat brokjes klaarleg.*
* De volgende ochtend blijkt dat ik de deur naar de tuin niet goed had dichtgedaan: de kat zit prinsheerlijk buiten in zijn mand. Gelukkig kan er niemand zonder voorbedachte rade in die tuin en dus in het huis komen. Bovendien weet de kat niet dat er een wereld buiten huis&tuin is.
Het voelde alsof een stim gebruikt had met vooral vervelende spierspanning. Tegen 02:00 sliep ik nog steeds niet. Toen dan maar een Zolpidem genomen, iets wat ik na een echte stim nooit doe.
Mijn observatie achteraf: ik heb een inkijkje gekregen in wat de leuke effecten van 5-Meo-MiPT kunnen zijn. Maar niet meer dan een inkijkje door de vervelende en belastende lichamelijke effecten. Daardoor was dit niet geslaagd.
Deze eerste echte poging nodigt niet uit tot een herhaling. Toch wil ik het middel graag nog een herkansing geven. Ik denk namelijk dat ALS dit voor mij niet werkt, ik al helemaal verre van iets sterkers als LSD moet blijven.
Volgende week woensdag is mijn (voorlopig) laatste kans om dit goedje nogmaals op deze ideale locatie te proberen. Dat is ook de eerst reëel haalbare dag ivm. het afgebouwd hebben van tolerantie.
Lokatie: een fijn en veilig huis met een mooie ruime ommuurde tuin in een groen stadje gelegen in de bible belt.
Voorgeschiedenis: twee keer eerder 5-Meo-MiPT poeder gekocht en geprobeerd: deed niks. Beide keren achteraf getest: beide keren 4-FMA. Over beide keren op DF geschreven (en "gerapporteerd" > afgehandeld).
Ervaring met tripmiddelen: zeer beperkt. Alleen 4-MO-MET en een keer 4-HO-MET + 4-HO-MiPT in combinatie met 6-APB bij techno events. In beide gevallen met een aardig maar underwhelming effect.
Op woensdagavond 26 juni is het zo ver: eindelijk ga ik alsnog een pellet van 15 mg proberen. De eerste echte trip !
Voorbereiding: einde middag al gegeten, voor tijdens de avond gesneden fruit en komkommer klaar gelegd, vers gedoucht, en bed verschoond.
20:30: 1/3 pellet 5-Meo-MiPT ingenomen, dus ongeveer 5mg.
20:55: nog geen effect, de kat des huizes, mijn protegé, komt klagend vragen om extra voedsel. De kat krijgt kleine dosis brokjes (8 stuks) om van het gezeur af te zijn. Ik neem tweede portie van de pellet: de grootste helft van de resterende 2/3.
21:00 Een wat onbestemd gevoel in mijn maag. En spanning in mijn rechterkaak: zenuwen ! Spierspanning neemt gedurende de avond toe.
Iets borrelend gevoel komt op in mijn hoofd en al snel wat zichtvervaging. Terwijl het een superwarme dag is voel ik me wat killetjes. Kleine bewegingen in mijn ooghoeken krijgen disproportioneel veel aandacht en zo nu en dan schrikreacties.
Dit voelt in ieder geval actiever werkend dan de eerdere pogingen
21:15. Zichtbeeld is vrij normaal, behalve is ik mijn blik fixeer: dan beweegt wat stil staat. Iets misselijk maar juist wel trek in het fruit. Oeps, al bijna op.
Ik voel me ongemakkelijk door de ongewendheid/onwennigheid. Juist daarom heb ik de neiging om versneld het laatste stukje van de pellet ook te nemen.
"Let's get it over with !"
21:24: laatste stukje geslikt.
En terwijl ik dat doe: er gebeurt wel wat ! Ik loop wat onvast.
Vergeten muziek aan te zetten. Dus op Spotify zet ik muziek aan. Maar wat ? (foutje in de voorbereiding)
Easy listening, iets als Keinemusik, vooral redelijk rustig. Irritant die onderbrekingen tussen de nummers.Dus ik hop over van een track naar het bijbehorende album. Wel aardig, maar ieder nummer heeft een eigen intro, een aardig middenstuk en dan weer een plots einde. Dit album heeft geen "flow".
Ik weet dat ik mijzelf niet teveel moet observeren. Zo'n klinische blik verpest de lol.
21:47: Inmiddels zie ik het begin van wat een aardige lasershow kan worden. Maar ik ben ook misselijk en vooral koud. Ik kruip in bed. Maar shit: het beddengoed blijkt niet goed droog. Dit voelt niet fijn.
Op zo'n moment ga ik bezig met proberen te corrigeren wat de fout veroorzaakt.
Tegelijk denk ik dat met prettig gezelschap op dezelfde reis, lichamelijk contact erg lekker zou kunnen zijn.
Ik doe een extra laag kleren aan, lange broek, trui en weer onder het dekbed.. Dat helpt niet. Het bibberen hoort bij de trip
Ik blijf misselijk. En ik voel wat kramp/druk links in mijn borstkas. Niet fijn.
Om 22:20 eet ik in de tuin twee boterhammen met fabriekskaas. Die Uniekaas ziet er uit als plastic. Ook dit helpt niet echt. Maar ik weet dan wel dat de misselijkheid niet meer veroorzaakt kan worden door een lege maag.
De kat is nu afstandelijk: blijft op minimaal zes meter afstand.
Rond 23:00 begin ik me comfortabel te voelen en het zelfs warm te krijgen. Beddengoed is toch echt wel gewoon compleet droog. Kleding uit. ik ben inmiddels overgestapt naar techno, wat meer mijn genre is: dat voelt beter maar nu niet heel speciaal.
23:20: Ik experimenteer met een snuifje poppers: BOEM in tweeërlei opzicht. De trip is direct over: alle visuele effecten zijn weg.
Hoe ik ook probeerde er weer in te komen: dat lukte niet. Wat een domper. Want ik had verwacht nog twee mooie uren voor de boeg te hebben.
De snuif poppers werkte als acute tripstopper. Dat vind ik wel bijzonder omdat naar verluidt juist deze tryptamine prettig zou zijn voor sex. Dan absoluut zonder poppers dus.
Ik bleef nog tot 01:00 actief wakker, heb wat gechat, was duidelijk niet nuchter maar absoluut niet meer aan het trippen: finito !
De kat binnenhalen kostte moeite: pas na list en bedrog, lukte de derde poging. Normaal racet hij naar binnen zodra ik wat brokjes klaarleg.*
* De volgende ochtend blijkt dat ik de deur naar de tuin niet goed had dichtgedaan: de kat zit prinsheerlijk buiten in zijn mand. Gelukkig kan er niemand zonder voorbedachte rade in die tuin en dus in het huis komen. Bovendien weet de kat niet dat er een wereld buiten huis&tuin is.
Het voelde alsof een stim gebruikt had met vooral vervelende spierspanning. Tegen 02:00 sliep ik nog steeds niet. Toen dan maar een Zolpidem genomen, iets wat ik na een echte stim nooit doe.
Mijn observatie achteraf: ik heb een inkijkje gekregen in wat de leuke effecten van 5-Meo-MiPT kunnen zijn. Maar niet meer dan een inkijkje door de vervelende en belastende lichamelijke effecten. Daardoor was dit niet geslaagd.
Deze eerste echte poging nodigt niet uit tot een herhaling. Toch wil ik het middel graag nog een herkansing geven. Ik denk namelijk dat ALS dit voor mij niet werkt, ik al helemaal verre van iets sterkers als LSD moet blijven.
Volgende week woensdag is mijn (voorlopig) laatste kans om dit goedje nogmaals op deze ideale locatie te proberen. Dat is ook de eerst reëel haalbare dag ivm. het afgebouwd hebben van tolerantie.