Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC op hardcore feest: niet de eerste keer, maar waarschijnlijk de laatste keer

XTC op hardcore feest: niet de eerste keer, maar waarschijnlijk de laatste keer

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal, hierbij mijn eerste trip report over een nieuwe ervaring rondom XTC.

Kort samengevat heb ik inmiddels al wat ervaringen met drugs waaronder XTC, maar deze ervaring was minder fijn dan verwacht.

Wie : ikzelf(man, 33) met vrienden
Waar: Hardcore festival
Wat/dosis : XTC, 1 pil getest op 190mg

De dag zelf was goed begonnen. Had al de hele week uitgekeken om weer eens lekker te feesten met vrienden.

Na een pauze van 6 maanden Xtc weer besloten om 1 pil mee te nemen naar het feest. Dit waren geen nieuwe , maar geteste pillen van 190 mg. Voldoende voor mij als man ( 98kg).

Na binnenkomst voelde ik alweer die saamhorige vibe en besloot ik na het halen van wat water om mijn pil in 3 stukken te delen. 1 x de helft op de breeklijn en 2 kwartjes.

tijd: 15.45/00.00
De eerste halve dosering genomen. Bah wat blijft dat goor als die pil halverwege je keel blijft hangen. Vrienden van mij zitten er al goed in, en merk dat ik ook naar dat punt weer wil gaan! Saamhorigheid en samen beuken op de hardcore deuntjes.

tijd: 16.30/00.45
Ik begin al de eerste XTC gevoelens te krijgen. Zweethandjes, een warm gevoel van binnen en als ik mijn maten ziet , ben ik enorm dankbaar dat we weer deze mogelijkheid krijgen om samen los te gaan! Even geen druk uit de maatschappij.

tijd: 17.30/01.45
Het gevoel is er weer! Zoals altijd wil ik niks meer dan dansen, kletsen en vooral bij alle stages gaan kijken. Lekker even op solo avontuur gegaan, en daarna even afgekoeld. Ik keek naar de tijd en besloot om nu een kwartje bij te nemen.

Tijd: 19.30/02.45
Ik voel me op dit moment nog heerlijk! Had zelfs honger( wat ik normaal met xtc niet heb) en besloot om wat te gaan eten. Patat gehaald om even zout aan te vullen, want ik moest nog wel even er tegen aan.
Ook besefte ik dat ik gewoon gedurende de dag prima naar het toilet kon gaan om te pissen. Geen gezeur met niet kunnen, even fluiten en hoppa daar ging het al. Al met al tot nu een prima feest!

tijd 20.15/03.30
Er valt me ineens iets op. Mensen kijken naar mij. Dit is niet heel raar, maar het lijkt alsof ze iets aan mij zien. Ik loop naar een vriend toe en vraag of er iets aan mij te zien is. Hij zegt dat ik aan het pieken ben maar niks anders dan normaal. Ik krijg een knuffel van hem en dat stelt me kort gerust. Al snel heb ik de indruk dat meer mensen mijn aan kijken. Ik weet dat ik hele grote doppen krijgt , maar ik draag juist een zonnebril hiervoor. “Kunnen ze door mijn bril zien dat ik hard ga? “ gevoel zegt van niet, ik heb normaliter meer op.

Ik besluit om even eropuit te gaan, andere omgeving opzoeken die wat rustiger is.

tijd 20.45/04.00

tijdens mijn wandeling over het festival terrein wordt dit gevoel van bekeken worden alleen maar sterker, alsof ik zo hard gaat dat mensen mij beginnen te ontwijken. Mijn gevoel zegt dat dit niet kan, de dosis is gecontroleerd en minder dan anders. Na een wandeling besluit ik mij even terug te trekken van de mensen menigte en ga ik even rustig ergens zitten. Besluit om mijn laatste kwartje niet meer te nemen, met als angst dat het alleen maar vervelender gaat voelen.

even later komt een vriend mij opzoeken met de vraag of het gaat? Ze waren me even kwijt. Ik benoem mijn gevoel: Ik ga van binnen in mijn lichaam wel lekker, maar mijn hoofd wilt niet toegeven dat ik er helemaal niet zo heftig bij loopt. Ondanks zijn geruststellende woorden en houding , besluit ik om mijn BOB te gaan bellen om me op te halen. Dit zou nog even duren maar hier zag ik niet tegenop. Ben uiteindelijk weer terug gegaan naar de vriendengroep.

tijd: 21.30/04.45

Ik merk dat de X langzamerhand begint uit te werken. Ik ben hier wel blij mee. Het hele happy gevoel wat ik eerder had , was ook aan het afzwakken. Ik voel me weer gewoon ok. Ik zie mijn vrienden en merk dat ik het jammer vind dat het bij hun zo goed en positief uit heeft gewerkt , en ik niet mee kon tot het einde. Ik krijg nog een aanbod om over te gaan op iets anders maar ik laat het zo, het is mooi geweest.

22.45/06.00
Ik krijg bericht dat mijn Bob is gearriveerd. Ik sluit de avond op tijd af, bedank de mensen die mee waren voor een topdag ( voor zover het ook leuk was) en ga richting huis. In de auto bemerk ik toch wat gedachtes bij mijn eigen: Is dit ook iets wat bij XTC past? Wil ik dit nog wel? Ga dit volgende keer ook gebeuren? Ik laat de gedachte weer even gaan.

ik kom om 23.45 thuis aan, en val zonder enige moeite in slaap. Na een goede nachtrust kijk ik terug op een goede ervaring, ook al was deze anders dan normaal.

Ik zit voor nu in een dilemma of XTC wel iets is voor mij. 2 jaar lang gebruik ik dit fijne stofje en is er niks aan de hand maar deze ervaring heeft me wel weer even laten ervaren dat mindset zoveel invloed heeft op je ervaring dat ik een keertje extra denkt voor ik het weer eens gaat proberen.

Alvast bedankt voor het lezen! Het voelt goed om deze ervaring van mij af te schrijven en met mede-forumleden te delen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt als paranoia. Iets dat op kán treden tijdens XTC-gebruik als bijwerking, al zijn mensen die hier last van hebben vaak makkelijk ‘daar weer uit te praten’ met wat geruststelling, even zitten met een goede vriend. Bij jou trok het helaas niet weg voordat de fijne uitwerking ook haast gedaan was. Vervelend zeg. Het kan een keer gebeuren, maar ik snap wel dat zoiets angst geeft om het nog eens mee te maken.

Heb je hier met andere middelen wel eens eerder last van gehad?
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je dilemma kan je wel aan de kant gooien. Als je al twee jaar lekker gaat en er aan het begin ook gewoon goed in zit heb je gewoon even pech gehad deze keer en zeker geen reden om x af te schrijven.

Mentaliteit is heel belangrijk bij iets wat grotendeels in je hoofd gebeurd. In het begin lette ik heel erg op of ie al ingekikt was, resultaat en hele slechte trip. Toen ik dat los liet kwam het welbekende x gevoel.

Bij jou speelde ook zoiets waarbij je helemaal in je hoofd gaat zitten en je trip verstoord. Probeer als zoiets gebeurt niet zelf op pad te gaan maar met je vrienden op te trekken anders blijf je in je eigen hoofd spoken. Zeker omdat je aangeeft dat de dosis goed was is er geen reden voor paniek.

Enfin over paar maanden maar een nieuwe poging. En dan niet denken aan deze trip, en als je dat wel doet dan alleen aan het begin waar je het nog zo fijn had 😉
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Klinkt als paranoia. Iets dat op kán treden tijdens XTC-gebruik als bijwerking, al zijn mensen die hier last van hebben vaak makkelijk ‘daar weer uit te praten’ met wat geruststelling, even zitten met een goede vriend. Bij jou trok het helaas niet weg voordat de fijne uitwerking ook haast gedaan was. Vervelend zeg. Het kan een keer gebeuren, maar ik snap wel dat zoiets angst geeft om het nog eens mee te maken.

Heb je hier met andere middelen wel eens eerder last van gehad?
Klik om te vergroten...
Ik heb dit ooit 1 keer eerder gehad met een combinatie van speed en Xtc, en toen lag de dosis veel hoger ( 250 mg speed en 360mg mdma verdeeld over 2 pillen) Toen was het voor mij toch wat verklaarbaar. Toen gebeurde het ook aan het einde van het feest en ben ik gewoon brak en wat paranoïde in de ochtendtrein naar huis gegaan.
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#5
jackhan zei:
Je dilemma kan je wel aan de kant gooien. Als je al twee jaar lekker gaat en er aan het begin ook gewoon goed in zit heb je gewoon even pech gehad deze keer en zeker geen reden om x af te schrijven.

Mentaliteit is heel belangrijk bij iets wat grotendeels in je hoofd gebeurd. In het begin lette ik heel erg op of ie al ingekikt was, resultaat en hele slechte trip. Toen ik dat los liet kwam het welbekende x gevoel.

Bij jou speelde ook zoiets waarbij je helemaal in je hoofd gaat zitten en je trip verstoord. Probeer als zoiets gebeurt niet zelf op pad te gaan maar met je vrienden op te trekken anders blijf je in je eigen hoofd spoken. Zeker omdat je aangeeft dat de dosis goed was is er geen reden voor paniek.

Enfin over paar maanden maar een nieuwe poging. En dan niet denken aan deze trip, en als je dat wel doet dan alleen aan het begin waar je het nog zo fijn had 😉
Klik om te vergroten...
Ik merk dat ik er toch wat huiverig voor ben nu en zal zowiezo een langere pauze inlassen ( +\\- 6 maanden) voor mijn eigen rust.

Ja ik ga zeker proberen het positieve vast te houden! Bemerkte toch wel dat een lichtere dosis voor mij voldoende is ( nu 190 en voorheen zat ik wel eens rond de 360 en soms 450 mg) dan had ik wel de bekende klapperkaken, maar paranoïde ben ik nooit geweest , ook niet van mijn eigen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wungchi zei:
Hallo allemaal, hierbij mijn eerste trip report over een nieuwe ervaring rondom XTC.

Kort samengevat heb ik inmiddels al wat ervaringen met drugs waaronder XTC, maar deze ervaring was minder fijn dan verwacht.

Wie : ikzelf(man, 33) met vrienden
Waar: Hardcore festival
Wat/dosis : XTC, 1 pil getest op 190mg

De dag zelf was goed begonnen. Had al de hele week uitgekeken om weer eens lekker te feesten met vrienden.

Na een pauze van 6 maanden Xtc weer besloten om 1 pil mee te nemen naar het feest. Dit waren geen nieuwe , maar geteste pillen van 190 mg. Voldoende voor mij als man ( 98kg).

Na binnenkomst voelde ik alweer die saamhorige vibe en besloot ik na het halen van wat water om mijn pil in 3 stukken te delen. 1 x de helft op de breeklijn en 2 kwartjes.

tijd: 15.45/00.00
De eerste halve dosering genomen. Bah wat blijft dat goor als die pil halverwege je keel blijft hangen. Vrienden van mij zitten er al goed in, en merk dat ik ook naar dat punt weer wil gaan! Saamhorigheid en samen beuken op de hardcore deuntjes.

tijd: 16.30/00.45
Ik begin al de eerste XTC gevoelens te krijgen. Zweethandjes, een warm gevoel van binnen en als ik mijn maten ziet , ben ik enorm dankbaar dat we weer deze mogelijkheid krijgen om samen los te gaan! Even geen druk uit de maatschappij.

tijd: 17.30/01.45
Het gevoel is er weer! Zoals altijd wil ik niks meer dan dansen, kletsen en vooral bij alle stages gaan kijken. Lekker even op solo avontuur gegaan, en daarna even afgekoeld. Ik keek naar de tijd en besloot om nu een kwartje bij te nemen.

Tijd: 19.30/02.45
Ik voel me op dit moment nog heerlijk! Had zelfs honger( wat ik normaal met xtc niet heb) en besloot om wat te gaan eten. Patat gehaald om even zout aan te vullen, want ik moest nog wel even er tegen aan.
Ook besefte ik dat ik gewoon gedurende de dag prima naar het toilet kon gaan om te pissen. Geen gezeur met niet kunnen, even fluiten en hoppa daar ging het al. Al met al tot nu een prima feest!

tijd 20.15/03.30
Er valt me ineens iets op. Mensen kijken naar mij. Dit is niet heel raar, maar het lijkt alsof ze iets aan mij zien. Ik loop naar een vriend toe en vraag of er iets aan mij te zien is. Hij zegt dat ik aan het pieken ben maar niks anders dan normaal. Ik krijg een knuffel van hem en dat stelt me kort gerust. Al snel heb ik de indruk dat meer mensen mijn aan kijken. Ik weet dat ik hele grote doppen krijgt , maar ik draag juist een zonnebril hiervoor. “Kunnen ze door mijn bril zien dat ik hard ga? “ gevoel zegt van niet, ik heb normaliter meer op.

Ik besluit om even eropuit te gaan, andere omgeving opzoeken die wat rustiger is.

tijd 20.45/04.00

tijdens mijn wandeling over het festival terrein wordt dit gevoel van bekeken worden alleen maar sterker, alsof ik zo hard gaat dat mensen mij beginnen te ontwijken. Mijn gevoel zegt dat dit niet kan, de dosis is gecontroleerd en minder dan anders. Na een wandeling besluit ik mij even terug te trekken van de mensen menigte en ga ik even rustig ergens zitten. Besluit om mijn laatste kwartje niet meer te nemen, met als angst dat het alleen maar vervelender gaat voelen.

even later komt een vriend mij opzoeken met de vraag of het gaat? Ze waren me even kwijt. Ik benoem mijn gevoel: Ik ga van binnen in mijn lichaam wel lekker, maar mijn hoofd wilt niet toegeven dat ik er helemaal niet zo heftig bij loopt. Ondanks zijn geruststellende woorden en houding , besluit ik om mijn BOB te gaan bellen om me op te halen. Dit zou nog even duren maar hier zag ik niet tegenop. Ben uiteindelijk weer terug gegaan naar de vriendengroep.

tijd: 21.30/04.45

Ik merk dat de X langzamerhand begint uit te werken. Ik ben hier wel blij mee. Het hele happy gevoel wat ik eerder had , was ook aan het afzwakken. Ik voel me weer gewoon ok. Ik zie mijn vrienden en merk dat ik het jammer vind dat het bij hun zo goed en positief uit heeft gewerkt , en ik niet mee kon tot het einde. Ik krijg nog een aanbod om over te gaan op iets anders maar ik laat het zo, het is mooi geweest.

22.45/06.00
Ik krijg bericht dat mijn Bob is gearriveerd. Ik sluit de avond op tijd af, bedank de mensen die mee waren voor een topdag ( voor zover het ook leuk was) en ga richting huis. In de auto bemerk ik toch wat gedachtes bij mijn eigen: Is dit ook iets wat bij XTC past? Wil ik dit nog wel? Ga dit volgende keer ook gebeuren? Ik laat de gedachte weer even gaan.

ik kom om 23.45 thuis aan, en val zonder enige moeite in slaap. Na een goede nachtrust kijk ik terug op een goede ervaring, ook al was deze anders dan normaal.

Ik zit voor nu in een dilemma of XTC wel iets is voor mij. 2 jaar lang gebruik ik dit fijne stofje en is er niks aan de hand maar deze ervaring heeft me wel weer even laten ervaren dat mindset zoveel invloed heeft op je ervaring dat ik een keertje extra denkt voor ik het weer eens gaat proberen.

Alvast bedankt voor het lezen! Het voelt goed om deze ervaring van mij af te schrijven en met mede-forumleden te delen.
Klik om te vergroten...
Je kan inderdaad last krijgen van paranoia door MDMA, zeker in wat hogere doseringen. Het helpt om je te realiseren: 'hee, daar heb je weer zo'n paranoïde gedachte", omdat je het dan snel weer kunt loslaten. Een lagere dosering is misschien ook wel verstandig om de kans op paranoia te verminderen. Maar het is zeker een prima oplossing om zoiets te hebben van: 'nou, ik heb er geen zin meer in als dit ook de uitwerking kan zijn.'
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zat je verder wel lekker in je vel?
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dick_van_Leeuwen zei:
Zat je verder wel lekker in je vel?
Klik om te vergroten...
Ja dit absoluut, had me al weken verheugd op dit feestje, en verder privé loopt ook alles goed. En ook op het feest zelf heb ik tot de paranoïde gedachten het heel goed gehad. Ik hou het nu ook gewoon op een mindere ervaring , als 1 van de eerste mindere ervaringen met drugs.
W
WungchiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Je kan inderdaad last krijgen van paranoia door MDMA, zeker in wat hogere doseringen. Het helpt om je te realiseren: 'hee, daar heb je weer zo'n paranoïde gedachte", omdat je het dan snel weer kunt loslaten. Een lagere dosering is misschien ook wel verstandig om de kans op paranoia te verminderen. Maar het is zeker een prima oplossing om zoiets te hebben van: 'nou, ik heb er geen zin meer in als dit ook de uitwerking kan zijn.'
Klik om te vergroten...
Ja ik zou het ook prima kunnen aanvaarden als dit dé ervaring was die mij doet stoppen met XTC , al zou het wel jammerlijk zijn gezien de positieve ervaringen ermee. Voor nu even een flinke break en we zien wel in de toekomst of ik het weer eens ga proberen. Ben er in ieder geval niet bang door geworden alleen voorzichtig.
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wungchi zei:
Ja ik zou het ook prima kunnen aanvaarden als dit dé ervaring was die mij doet stoppen met XTC , al zou het wel jammerlijk zijn gezien de positieve ervaringen ermee. Voor nu even een flinke break en we zien wel in de toekomst of ik het weer eens ga proberen. Ben er in ieder geval niet bang door geworden alleen voorzichtig.
Klik om te vergroten...
We zijn nu een jaar verder, nog geprobeerd of helemaal los gelaten? Ben wel benieuwd.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Herkenbaar. Heb deze vorm van paranoia ook verschillende keren gehad. Een soort self-fulfilling prophecy waar, als je er eenmaal een beetje door overmand raakt, soms eenvoudig in de ban van raakt en het je avond verziekt. En dan inderdaad maar weggaat om thuis te chillen of in ieder geval ervan af te zijn.

Ik zou er vooral niet te lang bij stil blijven staan, dan wordt het echt zo'n ding en voedt je het met energie. Het voelt soms als een mini traumatje wat even blijft hangen, zeker als je het niet eerder hebt meegemaakt. Maar dat vervelende gevoel gaat weer weg. Niet teveel over nadenken.

Shit als dit gebeurt gewoon soms, afhankelijk van je eigen state of mind, omgeving, muziek, dosering, whatever. Niet altijd precies te duiden. Vervelend maar kan gebeuren. Feestjes genoeg, volgende keer beter.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."