#1
Hallo allemaal, hierbij mijn eerste trip report over een nieuwe ervaring rondom XTC.
Kort samengevat heb ik inmiddels al wat ervaringen met drugs waaronder XTC, maar deze ervaring was minder fijn dan verwacht.
Wie : ikzelf(man, 33) met vrienden
Waar: Hardcore festival
Wat/dosis : XTC, 1 pil getest op 190mg
De dag zelf was goed begonnen. Had al de hele week uitgekeken om weer eens lekker te feesten met vrienden.
Na een pauze van 6 maanden Xtc weer besloten om 1 pil mee te nemen naar het feest. Dit waren geen nieuwe , maar geteste pillen van 190 mg. Voldoende voor mij als man ( 98kg).
Na binnenkomst voelde ik alweer die saamhorige vibe en besloot ik na het halen van wat water om mijn pil in 3 stukken te delen. 1 x de helft op de breeklijn en 2 kwartjes.
tijd: 15.45/00.00
De eerste halve dosering genomen. Bah wat blijft dat goor als die pil halverwege je keel blijft hangen. Vrienden van mij zitten er al goed in, en merk dat ik ook naar dat punt weer wil gaan! Saamhorigheid en samen beuken op de hardcore deuntjes.
tijd: 16.30/00.45
Ik begin al de eerste XTC gevoelens te krijgen. Zweethandjes, een warm gevoel van binnen en als ik mijn maten ziet , ben ik enorm dankbaar dat we weer deze mogelijkheid krijgen om samen los te gaan! Even geen druk uit de maatschappij.
tijd: 17.30/01.45
Het gevoel is er weer! Zoals altijd wil ik niks meer dan dansen, kletsen en vooral bij alle stages gaan kijken. Lekker even op solo avontuur gegaan, en daarna even afgekoeld. Ik keek naar de tijd en besloot om nu een kwartje bij te nemen.
Tijd: 19.30/02.45
Ik voel me op dit moment nog heerlijk! Had zelfs honger( wat ik normaal met xtc niet heb) en besloot om wat te gaan eten. Patat gehaald om even zout aan te vullen, want ik moest nog wel even er tegen aan.
Ook besefte ik dat ik gewoon gedurende de dag prima naar het toilet kon gaan om te pissen. Geen gezeur met niet kunnen, even fluiten en hoppa daar ging het al. Al met al tot nu een prima feest!
tijd 20.15/03.30
Er valt me ineens iets op. Mensen kijken naar mij. Dit is niet heel raar, maar het lijkt alsof ze iets aan mij zien. Ik loop naar een vriend toe en vraag of er iets aan mij te zien is. Hij zegt dat ik aan het pieken ben maar niks anders dan normaal. Ik krijg een knuffel van hem en dat stelt me kort gerust. Al snel heb ik de indruk dat meer mensen mijn aan kijken. Ik weet dat ik hele grote doppen krijgt , maar ik draag juist een zonnebril hiervoor. “Kunnen ze door mijn bril zien dat ik hard ga? “ gevoel zegt van niet, ik heb normaliter meer op.
Ik besluit om even eropuit te gaan, andere omgeving opzoeken die wat rustiger is.
tijd 20.45/04.00
tijdens mijn wandeling over het festival terrein wordt dit gevoel van bekeken worden alleen maar sterker, alsof ik zo hard gaat dat mensen mij beginnen te ontwijken. Mijn gevoel zegt dat dit niet kan, de dosis is gecontroleerd en minder dan anders. Na een wandeling besluit ik mij even terug te trekken van de mensen menigte en ga ik even rustig ergens zitten. Besluit om mijn laatste kwartje niet meer te nemen, met als angst dat het alleen maar vervelender gaat voelen.
even later komt een vriend mij opzoeken met de vraag of het gaat? Ze waren me even kwijt. Ik benoem mijn gevoel: Ik ga van binnen in mijn lichaam wel lekker, maar mijn hoofd wilt niet toegeven dat ik er helemaal niet zo heftig bij loopt. Ondanks zijn geruststellende woorden en houding , besluit ik om mijn BOB te gaan bellen om me op te halen. Dit zou nog even duren maar hier zag ik niet tegenop. Ben uiteindelijk weer terug gegaan naar de vriendengroep.
tijd: 21.30/04.45
Ik merk dat de X langzamerhand begint uit te werken. Ik ben hier wel blij mee. Het hele happy gevoel wat ik eerder had , was ook aan het afzwakken. Ik voel me weer gewoon ok. Ik zie mijn vrienden en merk dat ik het jammer vind dat het bij hun zo goed en positief uit heeft gewerkt , en ik niet mee kon tot het einde. Ik krijg nog een aanbod om over te gaan op iets anders maar ik laat het zo, het is mooi geweest.
22.45/06.00
Ik krijg bericht dat mijn Bob is gearriveerd. Ik sluit de avond op tijd af, bedank de mensen die mee waren voor een topdag ( voor zover het ook leuk was) en ga richting huis. In de auto bemerk ik toch wat gedachtes bij mijn eigen: Is dit ook iets wat bij XTC past? Wil ik dit nog wel? Ga dit volgende keer ook gebeuren? Ik laat de gedachte weer even gaan.
ik kom om 23.45 thuis aan, en val zonder enige moeite in slaap. Na een goede nachtrust kijk ik terug op een goede ervaring, ook al was deze anders dan normaal.
Ik zit voor nu in een dilemma of XTC wel iets is voor mij. 2 jaar lang gebruik ik dit fijne stofje en is er niks aan de hand maar deze ervaring heeft me wel weer even laten ervaren dat mindset zoveel invloed heeft op je ervaring dat ik een keertje extra denkt voor ik het weer eens gaat proberen.
Alvast bedankt voor het lezen! Het voelt goed om deze ervaring van mij af te schrijven en met mede-forumleden te delen.
Kort samengevat heb ik inmiddels al wat ervaringen met drugs waaronder XTC, maar deze ervaring was minder fijn dan verwacht.
Wie : ikzelf(man, 33) met vrienden
Waar: Hardcore festival
Wat/dosis : XTC, 1 pil getest op 190mg
De dag zelf was goed begonnen. Had al de hele week uitgekeken om weer eens lekker te feesten met vrienden.
Na een pauze van 6 maanden Xtc weer besloten om 1 pil mee te nemen naar het feest. Dit waren geen nieuwe , maar geteste pillen van 190 mg. Voldoende voor mij als man ( 98kg).
Na binnenkomst voelde ik alweer die saamhorige vibe en besloot ik na het halen van wat water om mijn pil in 3 stukken te delen. 1 x de helft op de breeklijn en 2 kwartjes.
tijd: 15.45/00.00
De eerste halve dosering genomen. Bah wat blijft dat goor als die pil halverwege je keel blijft hangen. Vrienden van mij zitten er al goed in, en merk dat ik ook naar dat punt weer wil gaan! Saamhorigheid en samen beuken op de hardcore deuntjes.
tijd: 16.30/00.45
Ik begin al de eerste XTC gevoelens te krijgen. Zweethandjes, een warm gevoel van binnen en als ik mijn maten ziet , ben ik enorm dankbaar dat we weer deze mogelijkheid krijgen om samen los te gaan! Even geen druk uit de maatschappij.
tijd: 17.30/01.45
Het gevoel is er weer! Zoals altijd wil ik niks meer dan dansen, kletsen en vooral bij alle stages gaan kijken. Lekker even op solo avontuur gegaan, en daarna even afgekoeld. Ik keek naar de tijd en besloot om nu een kwartje bij te nemen.
Tijd: 19.30/02.45
Ik voel me op dit moment nog heerlijk! Had zelfs honger( wat ik normaal met xtc niet heb) en besloot om wat te gaan eten. Patat gehaald om even zout aan te vullen, want ik moest nog wel even er tegen aan.
Ook besefte ik dat ik gewoon gedurende de dag prima naar het toilet kon gaan om te pissen. Geen gezeur met niet kunnen, even fluiten en hoppa daar ging het al. Al met al tot nu een prima feest!
tijd 20.15/03.30
Er valt me ineens iets op. Mensen kijken naar mij. Dit is niet heel raar, maar het lijkt alsof ze iets aan mij zien. Ik loop naar een vriend toe en vraag of er iets aan mij te zien is. Hij zegt dat ik aan het pieken ben maar niks anders dan normaal. Ik krijg een knuffel van hem en dat stelt me kort gerust. Al snel heb ik de indruk dat meer mensen mijn aan kijken. Ik weet dat ik hele grote doppen krijgt , maar ik draag juist een zonnebril hiervoor. “Kunnen ze door mijn bril zien dat ik hard ga? “ gevoel zegt van niet, ik heb normaliter meer op.
Ik besluit om even eropuit te gaan, andere omgeving opzoeken die wat rustiger is.
tijd 20.45/04.00
tijdens mijn wandeling over het festival terrein wordt dit gevoel van bekeken worden alleen maar sterker, alsof ik zo hard gaat dat mensen mij beginnen te ontwijken. Mijn gevoel zegt dat dit niet kan, de dosis is gecontroleerd en minder dan anders. Na een wandeling besluit ik mij even terug te trekken van de mensen menigte en ga ik even rustig ergens zitten. Besluit om mijn laatste kwartje niet meer te nemen, met als angst dat het alleen maar vervelender gaat voelen.
even later komt een vriend mij opzoeken met de vraag of het gaat? Ze waren me even kwijt. Ik benoem mijn gevoel: Ik ga van binnen in mijn lichaam wel lekker, maar mijn hoofd wilt niet toegeven dat ik er helemaal niet zo heftig bij loopt. Ondanks zijn geruststellende woorden en houding , besluit ik om mijn BOB te gaan bellen om me op te halen. Dit zou nog even duren maar hier zag ik niet tegenop. Ben uiteindelijk weer terug gegaan naar de vriendengroep.
tijd: 21.30/04.45
Ik merk dat de X langzamerhand begint uit te werken. Ik ben hier wel blij mee. Het hele happy gevoel wat ik eerder had , was ook aan het afzwakken. Ik voel me weer gewoon ok. Ik zie mijn vrienden en merk dat ik het jammer vind dat het bij hun zo goed en positief uit heeft gewerkt , en ik niet mee kon tot het einde. Ik krijg nog een aanbod om over te gaan op iets anders maar ik laat het zo, het is mooi geweest.
22.45/06.00
Ik krijg bericht dat mijn Bob is gearriveerd. Ik sluit de avond op tijd af, bedank de mensen die mee waren voor een topdag ( voor zover het ook leuk was) en ga richting huis. In de auto bemerk ik toch wat gedachtes bij mijn eigen: Is dit ook iets wat bij XTC past? Wil ik dit nog wel? Ga dit volgende keer ook gebeuren? Ik laat de gedachte weer even gaan.
ik kom om 23.45 thuis aan, en val zonder enige moeite in slaap. Na een goede nachtrust kijk ik terug op een goede ervaring, ook al was deze anders dan normaal.
Ik zit voor nu in een dilemma of XTC wel iets is voor mij. 2 jaar lang gebruik ik dit fijne stofje en is er niks aan de hand maar deze ervaring heeft me wel weer even laten ervaren dat mindset zoveel invloed heeft op je ervaring dat ik een keertje extra denkt voor ik het weer eens gaat proberen.
Alvast bedankt voor het lezen! Het voelt goed om deze ervaring van mij af te schrijven en met mede-forumleden te delen.