Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen alcohol roes van pagoclone

Een alcohol roes van pagoclone

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoals al vaker verteld neem ik bij sociale gelegenheden wel eens een middel wat mijn gaba systeem wat kan remmen.
Door de ptss kan ik weinig prikkels verdragen en een RC helpt me dan vaak om beter om de prikkels minder hard te laten binnen komen.

Het begin allemaal een paar maanden geleden. Mijn oog viel op pagoclone toen ik aan het online shoppen was bij de rc vendor. Het trok me aan omdat het een stuk minder verslaving gevoelig is en niet echt onder de benzo familie valt.

Na het te hebben ontvangen nam ik 10 mg. Maar dit was duidelijk te zwaar.
Ik werd echt moe en kreeg hoofdpijn.
Net een te zware alcohol kater, zonder misselijkheid. Ik was gewoon thuis dus kon het rustig uitzingen en mijn rust nemen.

Een paar weken later nam ik 5 mg.
Het voelde aangenamer maar ik was niet overtuigd. Ik voelde me moe en katerig.

Gisteren was een belangrijke familie aangelegenheid.
Ik moest hier van mezelf echt bij zijn dus ik besloot 2,5 mg te nemen.
Na een half uur kwam het subtiel op. Ik voelde dat ik praatgraag werd en knoopte met iedereen een praatje aan.
Het social contact stond op een hoog level en ik voelde me echt chill.
De prikkels kwamen niet te hard binnen, ik voelde mij ok in de drukke groep en ik heb echt een paar uur kunnen genieten.

Ik omschrijf het als licht aangeschoten van de alcohol.
Dat roesje dat je je nog fit voelt en sociaal wilt of kunt zijn. Zo voelde het echt.
Toen het uitgewerkt was geen "ik wil er nog een gevoel" en ook na een nacht slapen niet. Ook geen kater.

Conclusie:
Een rc die mijn inziens vaak wordt meer gezet als dat hij niet werkt. Maar dat kan ik zeker niet zeggen. Het is denk ik net wat je zoekt in een middel. Voor mij was hij gisteren geslaagd. Oja en het fijne is ook dat het maar kort in je systeem zit
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
stuk minder verslaving gevoelig is en niet echt onder de benzo familie valt.
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal ,het is een Prodrug die veel meer receptoren aanspreekt dan een regelrechte vol agonist Benzo.
Zopiclon en Zolpidem zijn verwant aan pagoclone ,eigenlijk andersom maar ik typ het gewoon verkeerd haha

Je sufheid bij hogere doseringen is niet gek want het is een nieuw type inslaper wat Normison gaat vervangen of al vervangen is.
Deze Prodrug krijgt van mij ook een dikke 10
Het is zo non verslavend dat ik zelfs hele strippen overhoud van Zolpidem en mijn vrouw Zopiclon per maand ,we vergeten ze simpelweg gewoon wel eens en slapen dan alsnog als een blok.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Soulassasins zei:
wat Normison gaat vervangen of al vervangen is.
Klik om te vergroten...
Het is vooralsnog een research chemical, waarvan helemaal geen plannen zijn om temazepam (of een benzodiazepine in het algemeen) te gaan vervangen op grote schaal. Laat staan dat het al zo is. Volgens mij (maar dan moet ik de bronnen even gaan opzoeken, dus onder voorbehoud) is het formele onderzoek naar de werking voor farmacologische toepassingen ook volledig gestopt.

Of bedoel je dat je het persoonlijk zo ervaart?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Het is vooralsnog een research chemical, waarvan helemaal geen plannen zijn om temazepam (of een benzodiazepine in het algemeen) te gaan vervangen op grote schaal. Laat staan dat het al zo is. Volgens mij (maar dan moet ik de bronnen even gaan opzoeken, dus onder voorbehoud) is het formele onderzoek naar de werking voor farmacologische toepassingen ook volledig gestopt.

Of bedoel je dat je het persoonlijk zo ervaart?
Klik om te vergroten...
Er zijn geen concrete plannen nee met inslapers als Normison ,maar de dokters faseren ze wel langzaam uit naar middelen als Zolpidem en Zopiclon
Pageclone was ooit de bedoeling om die als echt medicament op de markt te brengen
De release heb nooit plaats gevonden.
Relatief nieuwe middelen als Zolpidem en Zopiclon word steeds meer uitgeschreven om de klasieke Benzo te vervangen (volgens mijn behandelaar)
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Het is vooralsnog een research chemical, waarvan helemaal geen plannen zijn om temazepam (of een benzodiazepine in het algemeen) te gaan vervangen op grote schaal. Laat staan dat het al zo is.
Klik om te vergroten...

Waarom zouden arts niet meer op die Z benzo's gaan zitten, maar vooral op die echte benzo's?
Die verslavingsgvoeliger zijn etc
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Waarom zouden arts niet meer op die Z benzo's gaan zitten, maar vooral op die echte benzo's?
Die verslavingsgvoeliger zijn etc
Klik om te vergroten...
Dát gebeurt ook wel hoor. Maar dat was de vraag/gesprek niet. Paglocone wordt niet voorgeschreven en er is ook geen sprake van dat dit op termijn verandert. Daar ging het mij om
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Waarom zouden arts niet meer op die Z benzo's gaan zitten, maar vooral op die echte benzo's?
Die verslavingsgvoeliger zijn etc
Klik om te vergroten...

De komst van de Z-drugs was pure marketing, een hoop poeha claims.
Achteraf is wel gebleken dat ze dezelfde voor en nadelen hebben als kortwerkende benzo's.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn ervaring met welke RC dan ook is dat het altijd veel te sterk is. Deze middelen zijn naar mijn visie ook bedoeld om iemand hooked te krijgen.

Zelf ken ik dit middel niet maar wat je omschrijft denk ik meteen aan Lyrica. Voor mij is dat ook subtiel en niet te dominant dat het me nare bijwerkingen geeft.

Als ik uit eigen ervaring spreek is tot nu toe cannabis mij enige escape in mijn traumatische bestaan.

Dit inzicht heb ik wel pas sinds het wiet experiment en de juiste strain gevonden te hebben wat bij mij past en vooral medicinaal werkt. Wil niet zeggen of het bij jou past en zal er ook uiterst voorzichtig mee zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Waarom zouden arts niet meer op die Z benzo's gaan zitten, maar vooral op die echte benzo's?
Die verslavingsgvoeliger zijn etc
Klik om te vergroten...
Z-drugs zijn niet heel anders dan Benzo's hoor. Zelfde gewenning/ontwenning.

Nadeel van Zolpidem en consorten is dat als je niet gaat liggen/slapen je weirde dingen gaat hallucineren, zelfs op reguliere dosissen.

Een vriendin van me heeft de raarste verhalen erover. Van kabouters in de woonkamer tot hele enge verhalen. En er zijn mensen die er van gaan slaapwandelen en onverantwoorde dingen doen. Diametha (RIP) ging er op chocola op binge-eten bijvoorbeeld. Dat is bij normale Benzo's een stuk minder.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is geen metaboliet, voor zover ik weet.
Chemisch gezien horen ze tot de cyclopyrrolones.
Zopiclon is bij mijn weten het meest slaapverwekkend, de andere 'clons' eerder angstremmend.
Ik had een plaatje waar je kon vergelijken qua structuur maar dat kan ik niet meer vinden.
Mild of juist niet durf ik niet te zeggen, het is gewoon nog niet tot nauwelijks onderzocht.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Z-drugs zijn niet heel anders dan Benzo's hoor. Zelfde gewenning/ontwenning.
Klik om te vergroten...

Zou pagoclone dan een milde variant zijn in de Z richting metaboliet?
Of zit ik fout en is het compleet wat anders?

Hier geen gekke dingen als hallucinaties. Ook niet bij die tien mg tijd terug. Enkel erg moe.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Relmuis zei:
Zopiclon
Klik om te vergroten...
Zolpidem is de zwaarste uit die categorie ,je kan gaan trippen als je wakker blijft dus deze kan gezien worden als de meest agressieve uit het rijtje.
Ik zelf heb het nooit ervaren en ook niet bij 20mg ,wel zwaar stoned en nodden als je op je zijde tv aan het kijken ben.
Ontwenning bij mij totaal niet
Ik heb eens een Zopiclon gekregen van mijn vrouw en totaal geen effect.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ei-Salade zei:
Mijn ervaring met welke RC dan ook is dat het altijd veel te sterk is. Deze middelen zijn naar mijn visie ook bedoeld om iemand hooked te krijgen.
Klik om te vergroten...

Klopt idd wel.
Daarom niet te vaak gebruiken, niet bij pakken, niet combineren en de pil breken in twee of vier
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Soulassasins zei:
Zolpidem is de zwaarste uit die categorie ,je kan gaan trippen als je wakker blijft dus deze kan gezien worden als de meest agressieve uit het rijtje.
Ik zelf heb het nooit ervaren en ook niet bij 20mg ,wel zwaar stoned en nodden als je op je zijde tv aan het kijken ben.
Ontwenning bij mij totaal niet
Ik heb eens een Zopiclon gekregen van mijn vrouw en totaal geen effect.
Klik om te vergroten...
Dit klopt niet helemaal wat je hier stelt. Zopiclon wordt echt toegepast bij de zwaardere slaapproblematiek. Zolpidem bij de wat minder zware. Zopiclon werkt ook langer en daar kan je echt maf van gaan (black outs etc) doen als je er een paar teveel van slikt. Heb ipv 15 per ongeluk een keer 30 geslikt, en ik ben echt wel wat gewend nog nooit shit gehad al slikte ik 10 lora's, en ik was gewoon een hele nacht kwijt waarin ik later van anderen moest horen wat er was gebeurd. Terwijl ik innam om te gaan slapen stond ik niet veel later ergens op de NDSM ineens op een feest blijkbaar.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ze Herbs Mang zei:
Dit klopt niet helemaal wat je hier stelt. Zopiclon wordt echt toegepast bij de zwaardere slaapproblematiek. Zolpidem bij de wat minder zware. Zopiclon werkt ook langer en daar kan je echt maf van gaan (black outs etc) doen als je er een paar teveel van slikt. Heb ipv 15 per ongeluk een keer 30 geslikt, en ik ben echt wel wat gewend nog nooit shit gehad al slikte ik 10 lora's, en ik was gewoon een hele nacht kwijt waarin ik later van anderen moest horen wat er was gebeurd. Terwijl ik innam om te gaan slapen stond ik niet veel later ergens op de NDSM ineens op een feest blijkbaar.
Klik om te vergroten...
Ieder mens is verschillend ,bij mij werkt Zopiclon gewoon niet en met Zolpidem ga ik hard van.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Z-drugs zijn niet heel anders dan Benzo's hoor. Zelfde gewenning/ontwenning.

Nadeel van Zolpidem en consorten is dat als je niet gaat liggen/slapen je weirde dingen gaat hallucineren, zelfs op reguliere dosissen.

Een vriendin van me heeft de raarste verhalen erover. Van kabouters in de woonkamer tot hele enge verhalen. En er zijn mensen die er van gaan slaapwandelen en onverantwoorde dingen doen. Diametha (RIP) ging er op chocola op binge-eten bijvoorbeeld. Dat is bij normale Benzo's een stuk minder.
Klik om te vergroten...
Die rare ervaringen bij zolpidem gebruik heb ik dus ook. Bizar soms. Gelukkig heb ik Tanja die me eruit haalt. Slaapwandelen en zo....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."