Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschillende soorrten amfetamine?

Verschillende soorrten amfetamine?

15 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
n
nexusLid
01-01-2024, 00:00
#1
De d-vorm zou vooral verantwoordelijk zijn voor de opwekkende / euforische effecten terwijl de l-vorm minder centraal actief zou zijn en meer bijwerkingen heeft.
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hej jongens/nd meisjes.
Ik ben n tijd nie op t forum geweest
,mja om n lang verhaal kort te maken,
Ben ik beland in n eigk voor mij dagenlijkse speed verslaving..waar ik eerlijk gezegtt nu nog de nadelen niet van inzie. Ik Der in mn eige oogen n probleem mee ben kwijtgeraakt, Aangezien k nogal in d knup zit/zat met mn persoonlijkheid enz..
wat ik mezelf afvraag het paranoia zijn is eigenlijk zo goed als niet meer aanwezig als ik gebruik,
De tollerantie voor heet eet/Geestelijk efect word wel extreem hoog merk ik..
mja k neem aan da j dus rechts/linksdraaiende amfetamines hept?waarvan de rechtsdraaierige btr op je receptoren inwerke?
want oke de ged8en dat het versneden was heb ik over naged8 maar mensen die nog maar net gebruiken voelen er super veel van. gewoon de speed efecten en krijgen best snel alweer zin om te eten, en depresief worden z niet.. ik altans ook niet, alleen gaat het me om het opepende efect ervan.. diek altans wel krijg, en d veel nd alle lulkicks die ik eigenlijk pas laat opmerk,
nja hoor t wel
ltrSS :grin:
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#3
^^duidelijk voorbeeld van overmatig amfetamine gebruik
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#4
duidenlijk voorbeeld?
psygoties voel ik me juist niet meer als je me post goed zou lezen :openmouth:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gabberfreak17...

Als je het onder controle houdt kan je er oud mee worden. Sommige mensen hebben inderdaad die dagelijkse portie amfetamine nodig om te functioneren.

Maar sommige mensen gaan door de amfetamine denken dat ze die dagelijkse portie nodig hebben terwijl dat niet zo is. Dan gaat het fout. Je verdwijnt dan in je eigen ontspoorde wereldje terwijl je denkt dat jij een van de weinige gezond denkenden bent.

You and many others...
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#6
PharmaPhreeK zei:
^^duidelijk voorbeeld van overmatig amfetamine gebruik
Klik om te vergroten...

maar t klopt wel wat hij zegt

alleen kan je links en rechtsdraaiende amfetamines volgens mij niet los van elkaar krijgen, alleen door elkaar. let op: volgens mij :P
n
nexusLid
01-01-2024, 00:00
#7
JewCookie zei:
maar t klopt wel wat hij zegt

alleen kan je links en rechtsdraaiende amfetamines volgens mij niet los van elkaar krijgen, alleen door elkaar. let op: volgens mij :P
Klik om te vergroten...

De d-amfetamine is apart te krijgen onder de vorm van bepaalde medicamenten. Alleen worden deze in Be en Nl bijna nooit voorgeschreven (als ze al goedgekeurd zijn voor deze markten; mogelijk alleen in de US te verkrijgen). Voor wat speed betreft gaat het altijd over een mengsel van d/l amfetamine. De scheiding van 2 optische isomeren is trouwens in de meeste gevallen erg moeilijk.
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#8
gabber moet even normaal nederlands of belgisch leren dit is toch niet te snappen.

maar eh levo en dextro amfetamine kan wel worden gescheiden. Adderal is kwart l-amp en driekwart d-amp, terwijl Dextedrine alleen d-amp bevat.

Niettemin betwijfel ik of je pure d- of l- amphetamine kan verkrijgen. Ik denk dat illegale chemici zich niet bezighouden met het scheiden van de isomeren omdat het meer tijd en geld kost dan het maken van de speed.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
PharmaPhreeK zei:
gabber moet even normaal nederlands of belgisch leren dit is toch niet te snappen.

maar eh levo en dextro amfetamine kan wel worden gescheiden. Adderal is kwart l-amp en driekwart d-amp, terwijl Dextedrine alleen d-amp bevat.

Niettemin betwijfel ik of je pure d- of l- amphetamine kan verkrijgen. Ik denk dat illegale chemici zich niet bezighouden met het scheiden van de isomeren omdat het meer tijd en geld kost dan het maken van de speed.
Klik om te vergroten...

haha idd... ik snap er ook weinig van... :confused:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#10
nexus zei:
De d-vorm zou vooral verantwoordelijk zijn voor de opwekkende / euforische effecten terwijl de l-vorm minder centraal actief zou zijn en meer bijwerkingen heeft.
Klik om te vergroten...

ik ken nu je het zegt ook een speed waarvan je ook heel euforisch wordt, niet zoals bij andere speeds.
n
nexusLid
01-01-2024, 00:00
#11
DarkScope zei:
nexus zei:
De d-vorm zou vooral verantwoordelijk zijn voor de opwekkende / euforische effecten terwijl de l-vorm minder centraal actief zou zijn en meer bijwerkingen heeft.
Klik om te vergroten...

ik ken nu je het zegt ook een speed waarvan je ook heel euforisch wordt, niet zoals bij andere speeds.
Klik om te vergroten...


In principe kan je zuivere d-amfetamine maken als je een andere synthese gebruikt dan wat de meeste illegale labs gebruiken. Als je vertrekt van een stof die de optische C al in de juiste d-configuratie heeft bijvoorbeeld, zo kan je zuivere d-methamfetamine maken als je vertrekt van efedrine.

Het kan natuurlijk ook aan iets anders gelegen hebben...
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Stuur Deranged eens een PM, die weet er vast wel meer van.
Das mijn tip :grin:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben gestopt, ik weet van niks.
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@ PharmaPhreeK
Ja k lees de tekst nu terug mja,
Ben nogal msn style type gewent met woorden nogal afkorten,
Zie nu mijn vele taalfouten:|
maarja, Mja wat ik bedoel is dat meende k tenminste t hebben gelezen op jellinek, Dat Er rechtsdraaiend / Linksdraaiende Amfetamines zijn,.Waarbij 1 van deze 2 .. de rechter volgensmij beter op je Receptoren inwerkt,


mja jongens bedankt voor replyen
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dextro amp heeft een grotere affiniteit voor de receptoren, en een langere werkingsduur geloof ik .

Het idee van Adderal, de 2 verschillende optische isomeren gebruiken in een pil, is om op deze manier een stabielere bloedspiegel amphetamine te hebben. De uitwerking van levo- wordt teniet gedaan door de langere werking van dextro-
Of het werkt weet ik niet, pure dex-amphetamine (dexedrine)schijnt geliefder te zijn bij ADHD patienten.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#16
wat is het verschil tussen die verschillende soorten speed?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."