Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspakketje maken

pakketje maken

13 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
s
supahgrassLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo

kan iemand me tonen of uitleggen hoe je een pakketje moet maken van een stuk papier?


grtz & thx
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yup,

Wanneer je pakketjes wilt hebben waar je het lang in wilt bewaren kun je ze het beste kopen overigens.

1.
Maar pak een stuk papier, bij voorkeur glad papier zodat er weinig aan blijft zitten.

2.
Knip er een zo perfect mogelijk vierkantje uit.

3.
Vouw deze dubbel zodat je een gelijkbenige rechthoekige driehoek krijgt.

4.
Vouw de punten van deze driehoek, (dus de hoeken aan de weerszijden, niet de hoek van 90 graden) naar elkaar toe, en schuif deze in elkaar.
Doe dit op zo'n manier, dat in het midden ruimte overblijft, deel de breedte denkbeeldig dus in 3 vlakken. Het middelste vlak daar komt straks de inhoud. De buitenste vlakken vouw je naar elkaar toe.

5.
Nu houd je een envelopje over in de vorm van een vierkantje, + puntje bovenaan. Hier kun je je goedje in doen :grin:


Voor sleutelen kun je het beste de bovenste opening gebruiken. Lijn leggen is makkelijker wanneer je m weer helemaal open vouwt.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Een goed materiaal is bv de kaft van tijdschriften, zo'n dikkere, zoals de Kijk of de Playboy.

Je kunt ook gewoon een lijntje leggen door wat uit je pakketje te schudden.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dzy zei:
Een goed materiaal is bv de kaft van tijdschriften, zo'n dikkere, zoals de Kijk of de Playboy.

Je kunt ook gewoon een lijntje leggen door wat uit je pakketje te schudden.
Klik om te vergroten...

Ah, true :) Maar is wel wat minder precies... schraap het zelf het liefst met mn razortje van het pakketje af als ik m open heb.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#5
ipv gewoon zakjes te nemen :)
d
domzelLid
01-01-2024, 00:00
#6
TeQ zei:
Yup,

Wanneer je pakketjes wilt hebben waar je het lang in wilt bewaren kun je ze het beste kopen overigens.

1.
Maar pak een stuk papier, bij voorkeur glad papier zodat er weinig aan blijft zitten.

2.
Knip er een zo perfect mogelijk vierkantje uit.

3.
Vouw deze dubbel zodat je een gelijkbenige rechthoekige driehoek krijgt.

4.
Vouw de punten van deze driehoek, (dus de hoeken aan de weerszijden, niet de hoek van 90 graden) naar elkaar toe, en schuif deze in elkaar.
Doe dit op zo'n manier, dat in het midden ruimte overblijft, deel de breedte denkbeeldig dus in 3 vlakken. Het middelste vlak daar komt straks de inhoud. De buitenste vlakken vouw je naar elkaar toe.

5.
Nu houd je een envelopje over in de vorm van een vierkantje, + puntje bovenaan. Hier kun je je goedje in doen :grin:
Klik om te vergroten...


6.
sinterklaaspapiertje en een strikje dr om :P
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#7
domzel zei:
6.
sinterklaaspapiertje en een strikje dr om :P
Klik om te vergroten...


Haha, voor als je jezelf echt wilt verwennen :grin:
d
domzelLid
01-01-2024, 00:00
#8
je kan (hier iig) gewoon sealtjes kopen per 30 stuks.
zit een handleidingding bij, kost geen drol
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Frisko zei:
ipv gewoon zakjes te nemen :)
Klik om te vergroten...
IPV GEWOON ZAKJES TE NEMEN!?! :) :rolleyes:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zakskes hebben niet van die rare fratsen.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vind envelopjes toch wel het fijnst :) Gripzakjes blijft alles in plakken, en plastic zakjes is ook zon gekut.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Begrijp het niet helemaal. Het valt er op die manier toch gewoon aan de onderkant uit of ben ik nou gek??
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je hem dubbel vouwt, in een driekhoek.
Dan heb je dus die vouwlijn als bodem. Daar valt niets uit. Omdat je de buitsenste punten naar elkaar toevouwt komt er aan de zijkanten ook niets uit.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aah ok..de vouwlijn is de bodem. Ik zat aan het enveloppe-idee te denken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."