Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbewaring

bewaring

15 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#1
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tsjah, ik weet niet hoe lang je het wil bewaren. Maar voor een maand of 2 is het in princiepe genoeg om het in een gripzakje te bewaren. Ook in een envelopje is het behoorlijk lang houdbaar. Na verloop van tijd zal de kwaliteit wel iets af kunnen nemen, maar deze afname is zeer klein. Nog beter is om dit gripzakje op een donkere plaats te bewaren, met een constante temperatuur.

Wil je speed het beste bewaren dan moet je het invriezen. Gewoon het gripzakje in de vriezer leggen. Dit word normaal gesproken vooral gedaan voor het bewaren van grote hoeveelheden voor lange tijd, maar kan natuurlijk ook gedaan worden voor kleine hoeveelheden. Hoewel dit in mijn ogen echt niet nodig is.

Maargoed, je kan het natuurlijk ook gewoon opmaken. :wave:

EDIT: Hier zijn al een aantal topic's over te vinden. (zoekfunctie?)
d
domzelLid
01-01-2024, 00:00
#3
speed beste in vriezer
en kan dat niet, dan moet je het zeker niet meer dan een tot anderhalve week laten liggen. is zonde, geef et anders maar weg, kwaliteit gaat na 2 weken echt merkbaar achteruit. het droogt langzaam maar zeker als et niet 'luchtdicht' verpakt is

en waar zie jij trouwens zon??
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#4
morgen ga ik normaal met wat vrienden de laatste grammekes versnuiven :grin: das mijn verjaardags cadeau voor mijn neef :grin: dusja :tongueout: normaal mag er nix aankome hé ?
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#5
domzel zei:
speed beste in vriezer
en kan dat niet, dan moet je het zeker niet meer dan een tot anderhalve week laten liggen. is zonde, geef et anders maar weg, kwaliteit gaat na 2 weken echt merkbaar achteruit. het droogt langzaam maar zeker als et niet 'luchtdicht' verpakt is

en waar zie jij trouwens zon??
Klik om te vergroten...


pff je kan ook overdrijven.. Gewoon luchtdicht verpakken, dan merk je weinig verschil in kwaliteit. Natuurlijk zal er in de vriezer minder verloren gaan, maar het kwaliteitsverschil neemt echt niet zo sterk af als jij beweert.

Zelfs na enkele maanden buiten de vriezer merk je echt nog wel wat van de speed, en valt het kwaliteitsverlies behoorlijk mee. Ik weet niet in wat voor zakjes jij het normaal bewaard, of wat voor bedervende stoffen je erin gestopt hebt maar dit is erg overdreven. En het vocht moet hoe dan ook verdampen, of dit nu langzaam in het zakje gebeurt of dat je voor elk lijntje dat je neemt eerst nog 10 minuten je speed laat drogen maakt ook weinig verschil..
d
domzelLid
01-01-2024, 00:00
#6
ehhh notice de aanhalingstekens kees

bovendien heten die plastic-zakjes met kliksluiting iets van vacuum of luchtdichte zakjes ofzo.
en ga mij maar eens haarfijn uitleggen hoe dat met die speed van jou gaat wanneer je het maanden ongekoeld bewaart, echt onzin

eerst merkbare is juist de verlies van werking, het brandt minder en vervolgens wordt het brokkerig (ookal is het goed verpakt) vervolgens gaat het een beetje vergelen. en later groen, bruin paars met roze vleken en rood/wit gestreept
nee maar zonder dollen, alst eenmaal verkleurt, dan voel je mss nog wel iets maar dat het er geen kwaliteitsverlies is, dat verzin je

edit; ik bewaar normaal buiten de vriezer, maar heb nooit voor meer dan een goeie week in huis. elke keer wanneer ik nieuwe (exact dezelfde) speed ga halen, dan verbaas ik me weer over het verschil in versheid
hoe koel en donker en luchtdicht ik het ook bewaar
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#7
domzel zei:
ehhh notice de aanhalingstekens kees

bovendien heten die plastic-zakjes met kliksluiting iets van vacuum of luchtdichte zakjes ofzo.
en ga mij maar eens haarfijn uitleggen hoe dat met die speed van jou gaat wanneer je het maanden ongekoeld bewaart, echt onzin

eerst merkbare is juist de verlies van werking, het brandt minder en vervolgens wordt het brokkerig (ookal is het goed verpakt) vervolgens gaat het een beetje vergelen. en later groen, bruin paars met roze vleken en rood/wit gestreept
nee maar zonder dollen, alst eenmaal verkleurt, dan voel je mss nog wel iets maar dat het er geen kwaliteitsverlies is, dat verzin je

edit; ik bewaar normaal buiten de vriezer, maar heb nooit voor meer dan een goeie week in huis. elke keer wanneer ik nieuwe (exact dezelfde) speed ga halen, dan verbaas ik me weer over het verschil in versheid
hoe koel en donker en luchtdicht ik het ook bewaar
Klik om te vergroten...

bovenvernoemde gripzakjes..
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geen antwoord op de vraag, maar tijdens het lezen van je bericht moest ik spontaan en erg luid lachen om;

gewikkeld in cadeaupapier
Klik om te vergroten...

:openmouth: [/img]
d
domzelLid
01-01-2024, 00:00
#9
me een strikje d'r om
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#10
speed kan je idd niet lang bewaren tenzij in de diepvries
met mdma gaat dit wel, maar bij speed gaat de kwaliteit erg snel achteruit
s
stampwijfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb van de zomer geen eigen koelkast. Das pas klote :( Hoe ik het spul dan bewaar? Geen idee... Niet denk ik.
r
rdwLid
01-01-2024, 00:00
#12
bewaren

ik ben een mongool
T
TAWLLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als die kwaliteit zo hard achteruit gaat moet de transport naar de uiteindelijke consument wel zeer snel gaan. Toch
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#14
hmmm zou het zin hebben om je speed na twee weken in de lade te hebben bewaard, deze alsnog te gaan invriezen?

Kan ik dan beter maar even gaan doen!
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: bewaren

rdw zei:
ik ben een mongool
Klik om te vergroten...

dit mag hier niet he..
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: bewaren

kaalkopje zei:
rdw zei:
ik ben een mongool
Klik om te vergroten...

dit mag hier niet he..
Klik om te vergroten...

Racist! :mrgreen:

rdw is verbannen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."