Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteken in de hartstreek

Steken in de hartstreek

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is voor mij vaste prik dat ik steken heb in de hartstreek tijdens of hooguit een dag na gebruik. Wat het nou precies is weet ik niet. Weet wel dat de steek alleen van zich laat horen op het moment dat ik begin met uitademen. Zijn er meer mensen die dit of iets vergelijkbaars hebben.

Moet trouwens zeggen het ook wel eens aan de totaal andere kant te hebben maar dat is echt like 2 keer voorgekomen op de honderden malen.

Ik vermoed dat het spiertjes zijn die met ademhalen te maken hebben en blootgesteld aan speed het leuk vinden om op random momenten te gaan samenstrekken ofzo
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aan de ééne kant zou ik zeggen niet te veel zorgen maken, meestal mensen die klagen van steken rondom de hartstreek blijkt na onderzoek dat er niks mis is met het hart. Dan zou je kunnen zeggen, geen zorgen maken kan geen kwaad.
Aan de andere kant echter als de steken echt van je hartstreek komen is dit een waarschuwing van je motor dat je aan het overbelasten bent.
Wel vreemd vind ik het dat je klaagt over pijn aan de 2 kanten, wat eerder op een longprobleem ZOU kunnen wijzen. Door het gebruik van speed worden je longen extra belast en krijgen ze een betere doorbloeding. De longblaasjes kunnen meer zuurstof verzetten, het kan zijn dat deze steken daarvandaan komen.
Dit is echter allemaal speculatie op wat het zou kunnen zijn, door iemand die hiervoor niet bevoegd is.
Ik zou je dan ook ten zeerste aanraden om hierover met een arts te overleggen, enkel hij kan je uitsluitsel geven over de ware oorzaak.
Dit zijn niet het soort problemen waar je aan voorbij kan gaan, of een pasklaar antwoord gaat vinden op een drugsforum.
Succes ermee.
D
D-LiCiOuSLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja ik heb dat ook soms steken an men hart :)
Mijn vriend had daar vroeger ook wel wat last van ..
K
KimmerdLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja heb ik ook maintenant 'fzo'
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#5
quotethemadraven zei:
Aan de ééne kant zou ik zeggen niet te veel zorgen maken, meestal mensen die klagen van steken rondom de hartstreek blijkt na onderzoek dat er niks mis is met het hart. Dan zou je kunnen zeggen, geen zorgen maken kan geen kwaad.
Aan de andere kant echter als de steken echt van je hartstreek komen is dit een waarschuwing van je motor dat je aan het overbelasten bent.
Wel vreemd vind ik het dat je klaagt over pijn aan de 2 kanten, wat eerder op een longprobleem ZOU kunnen wijzen. Door het gebruik van speed worden je longen extra belast en krijgen ze een betere doorbloeding. De longblaasjes kunnen meer zuurstof verzetten, het kan zijn dat deze steken daarvandaan komen.
Dit is echter allemaal speculatie op wat het zou kunnen zijn, door iemand die hiervoor niet bevoegd is.
Ik zou je dan ook ten zeerste aanraden om hierover met een arts te overleggen, enkel hij kan je uitsluitsel geven over de ware oorzaak.
Dit zijn niet het soort problemen waar je aan voorbij kan gaan, of een pasklaar antwoord gaat vinden op een drugsforum.
Succes ermee.
Klik om te vergroten...

steken in de hartstreek worden vaak ook verward met de middenrifspier... deze spier heeft alles van doen met de ademhaling....
r
rudyvLid
01-01-2024, 00:00
#6
als het echt hartproblemen zijn zal je ook uitstraling hebben naar je schouder en arm.
Je voelt je ook heel slecht dan (algemeen)
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die steken wijzen meestal niet op problemen in het hart. Dat zijn meestal de borstspieren die samentrekken na een dag speedgebruik. De steken die je voelt zijn je borstspieren en wass niet je hart, dat verklaart ook waarom je het al aan de andere kant hebt gehad. Ik weet dit natuurlijk niet helemaal 100 procent zeker (maar toch zeker 60 procent) en ik wil niet de oorzaak zijn dat jij je nergens zorgen overmaakt en rustig verder gebruikt en een dag later sterft aan een hartaanval.
s
sick_pervertLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja volgens mij was het t ontspannen van de borstspieren, maar het heeft er igg wel mee te maken
D
DarkTerrorFreakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heeeeeeel af en toe heb ik er last van, dus maak me er verder niet druk om. Heb ook wel es gehad dat ik spieren voelde trillen in hetzelfde gebied, dus ik denk ook dat het dezelfde spieren zijn :wink:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hillbilly bastard zei:
Die steken wijzen meestal niet op problemen in het hart. Dat zijn meestal de borstspieren die samentrekken na een dag speedgebruik. De steken die je voelt zijn je borstspieren en wass niet je hart, dat verklaart ook waarom je het al aan de andere kant hebt gehad. Ik weet dit natuurlijk niet helemaal 100 procent zeker (maar toch zeker 60 procent) en ik wil niet de oorzaak zijn dat jij je nergens zorgen overmaakt en rustig verder gebruikt en een dag later sterft aan een hartaanval.
Klik om te vergroten...

Je hebt volgens mij gelijk. Op drugsinfoteam.nl (tip!!) kun je al je vragen over drugs kwijt, die dan beantwoord worden door verslavingsdeskundigen en verslavingsartsen. Op die site heb ik iets soortgelijks gelezen als wat jij nu ook zegt. Als je je verder niet slecht voelt, hoef je je niet echt zorgen te maken. Echter, minderen met speed kan ook nooit kwaad als je echt vaak zulke klachten hebt!!
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb dit vroeger ook wel is gehad maar niet door speed gebruik... ik had zelf altijd het vermoeden dat het met mn conditie te maken had.. Conditie op peil; nergens last van...

maar het bovenstaande lijkt me ook zeer aanneembaar! :wink:
i
insaneraverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Laatst, dezelfde nacht nog dat ik speed gebruikte heb ik wel echt last van mn hart gekrege en dat voelt totaal anders.
Drukkentgevoel in je borst, constante pijn die uitstraalt naar je arm dat soort shit.
Daarbij zijn die steekjes niks :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."