Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsademhalingsproblemen??!!

ademhalingsproblemen??!!

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
AddickLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmm ik heb dat ook.
Als ik te weinig neem voel ik me hart redelijk kloppen dan moet ik ff bijnemen dan heb ik er geen last van.

Ook al klopt me hart hard evengoed.
T
TLK#1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi Hoi !

Ik gebruik al drie jaartjes ongeveer op maandelijkse basis feestmiddelen in het weekend, steeds met mate, nooit meer dan 1g per wknd en ik probeer de wakkere nachten te beperken tot 1. Ik heb er dus geen problemen bij, heb het onder controle, volgens mij.

Nu is het sinds maandag uit met m'n vriend, we woonden twee jaar samen en het kwam aan als een donderslag bij heldere hemel. Ik heb vrijaf tot maandag op school en kan dus enkele dagen volledig me in medelijden wentelen en afzien. Maandagnacht heb ik ondanks volledig nuchter te zijn geen oog dicht gedaan en dinsdagnacht 1uurtje ! Gisteren was ik er volledig onderdoor qua energie en kon toch nog niet slapen... en vanacht sliep ik echter wel 3uurtjes, maar kon deze ochtend nog niet deftig op mijn benen staan en heb dus maar twee kleintjes genomen. Ik weet dat het geen oplossing is en vanaf maandag ben ik weer hard voor mezelf en herpak ik m'n eigen.

Nu heb ik echter niet veel genomen en toch heb ik ademhalingsmoeilijkheden, als ik inadem heb ik steeds het gevoel dat ik mijn longen niet vol genoeg met lucht krijg, maar helft capaciteit, zo voelt het aan, en als ik volledig kan inademen dan heb ik pijn langs de zijde van mijn rug, tss mijn schouderbladen. Dit heb ik nog nooit gehad...
Waarschijnlijk is dat van de speed, maar is het gevaarlijk?
Kent iemand dit gevoel en mss kan ik er wel wat aan doen?

Alvast bedankt !

Groetjes
m
minamoLid
01-01-2024, 00:00
#3
aller eerst, voorlopig geen speed meer nemen :P


ik zou gewoon even rustig gaan liggen, en je niet te druk maken als het weer gebeurt.

mocht je er over een paar dagen nog last van hebben, lijkt me de huisarts een goede optie:wink:


sterkte!

Minamo
T
TLK#1Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ja, heb zo het gevoel dat als ik m'n spieren volledig probeer te ontspannen, het veel minder pijn doet. Maar langs de andere kant voel ik me volledig verkrampt
m
minamoLid
01-01-2024, 00:00
#5
je spieren hebben ook overuren gemaakt he:wink:


niet te intens bewegen enzo, en als het over een paar daagjes nog niet over is dus huisarts:P
T
TLK#1Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ja, doordat het emotioneel vrij zwaar is voor mij nu, maakt met dat fysiek wss ook nog eens veel zwakker en dan nog zo weinig slapen (geluk dat ik toch rustig in me bedje kan liggen:))
m
minamoLid
01-01-2024, 00:00
#7
ipv van drugs kun je dan ook proberen met iemand te praten, werkt vaak beter:)


er zijn hier genoeg mensen die in dat opzicht wel redelijk sociaal zijn.


heb je je al voorgesteld in het newbie topic?

groetjes,
Minamo
T
TLK#1Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat is een heel vriendelijk voorstel en ik zal er zeker gebruik van maken,
maar praten is iets wat ik al veel gedaan heb. Ik heb bijna constant een vriendin of kameraad bij me gehad de laatste dagen om m'n gedachten te verzetten, maar ook om veel te praten. Want ik heb al paar grote verliezen gehad in m'n leven en uit ervaring weet ik dat praten wel degelijk helpt :) maar eerlijk toegegeven, de speed heeft het het wel wat draaglijker gemaakt.
m
minamoLid
01-01-2024, 00:00
#9
maar de kater is dan nog steeds kut toch?

drugs is fijn voor feesten, maar is nooit de oplossing, onthoud dat goed:wink:
T
TLK#1Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat weet ik zeer zeker ! Ik ben begonnen met drugs op de slechts mogelijke moment, nl toen mijn moeder zelfmoord heeft gepleegd en ik heb toen heel sterk ervaren dat drugs de oplossing niet zijn! Ik heb me daar doorheen geslaan en stond nu sterker dan ooit in mijn schoenen... Dit kom ik ook wel te boven, maar de eerste dagen zijn gewoon kut! Ik heb ook helemaal geen zin om door de week te gaan gebruiken, nu was ik gewoon even ten einde raad omdat ik wil bezigblijven en geen energie heb... Trouwens als ik neem om te feesten, voel ik me achteraf nooit kut, voel me wel niet schitterend, maar ik weet door wat dat komt en dat het de dag erna weg is :)
m
minamoLid
01-01-2024, 00:00
#11
ai,

erg kut wat er met je moeder is gebeurd....


en drugs hoort eigenlijk ook alleen om te feesten, om om lekker te relaxen, maar nooit om ergens overheen te komen! :wink:
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
^ pcies drugs is voor feesten of een langzame suicide, gebruik geen pep omdat je niet sterk op je benen kunt staan geen pep omdat je je klote voelt en geen pep wanneer je je klote voelt, dan wordt het namelijk erg aanlokkelijk.

Erg vervelend wat er is gebeurd voor je, een poos geleden je moeder kwijt geraakt en nu is het net uit met je "geliefde".
Praten, jezelf verkennen en verwerken is nu het doel waar je je aan moet houden dus even geen drugs zou ik zeggen.
Mentale gedeelte vraag je af hoe je nu bent en waar je nu in het leven staat, vraag jezelf ook er in het verleden is gebeurd waardoor je nu zo bent zoals nu, vervolgens bedenk je een nieuw doel op basis van het verleden, heden en de toekomst, hierdoor leer je jezelf goed kennen, waardoor je makkelijker met mentale problemen aan de slag kunt en de bron ervan zal vinden.

De lichamelijke klachten heb ik ook gehad, niet door speed gebruiken maar eerder door blowen, pijn in je longen betekent of lichte schade uitputting van de longen (hoesten, huilen) of een opkomende vrij normale long ontsteking.
hiermee kan ik je dus niet echt helpen.
ook heb ik eerder vaak gehad dat ik het idee had dat mijn ademhaling niet goed was en dat ik niet genoeg inademde, ben er uiteindelijk achtergekomen dat het neit echt was maar omdat je erop let wordt het ademhalen geen automatisme, dit had ik alleen in een roes van thc.

Ik wens je veel succes en sterkte.
iedereen verdiend eht om gellukkig en gezond te zijn, lees mijn onderschrift maar eens, jij hebt de touwtjes in handen :wink:

Groetjes
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een wellicht raar 'advies' en je moet zelf maar kijken wat je er mee doet maar ik herken het van als je een langere periode niks gebruikt hebt en je dosering begint 'weg te ebben'. Dan krijg ik weleens dezelfde vage klachten.

Ik heb gemerkt, hoe gek het ook klinkt, dat het dan direct over gaat als ik een klein beetje BIJ neem... En dan komt het ook niet terug... Maar nogmaals, dit is geen advies om maar door te snuiven tot je er bij neervalt maar meer een ervaring bij mezelf. Rustig aan en probeer ieder etmaal iets van slaap te hebben dan heb je iig veel minder klachten daarna.

succes
:smoke:
T
TLK#1Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Allereerst Dank uuu voor alle reacties ! Ik ben vandaag naar de dokter geweest, wnt de pijn was nog veel feller... Ik blijk een erge luchtpijpontsteking te hebben en mijn longvlies is ook al geirriteerd. Dit zou niet komen door de drugs, maar door een bacterie. en het is ook op te lossen met (weliswaar) zware antibiotica....

Groetjesss :wave:
m
minamoLid
01-01-2024, 00:00
#15
haha, ok:)


sterkte dan maar:)


was je alleen op het forum voor 1 specifieke vraag, of blijf je nog even rondhangen?

greetz,
Minamo.
T
TLK#1Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ik denk wel dat ik hier de komende tijd nog wat ga blijven rondhangen :wink:
m
minamoLid
01-01-2024, 00:00
#17
hehe, ok:wink:


ik ben hier zelf ook nog niet zo heel lang, maar ik ben nu al een redelijke spamslet( i AM a guy):P
, en al wat goede contacten met members opgebouwd:)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neem een warm bad met lavendel bloesems en ga slapen eventueel met een benzo... Slaap is de beste heelmeester voor alle wonden, zowel fysiek als geestelijk...


X
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik word ook nogal kortademig van speed (precies zoals TS dat beschrijft).. en dus, gebruik ik even niet meer :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb hetzelfde met speed, zeker als ik extra vermoeid ben. Dan is ademhalen opzich al een stuk "inspannender".

En pas op meisje..... Speed in zo'n periode als waar je nu in komt te zitten is zeeeeer verleidelijk, ook al omdat je je er geestelijk beter van gaat voelen. Dit is alleen voor de korte termijn, voor je het weet heb je er nog een extra probleem bij....!!

Ik wens je veel sterkte toe, liefdesverdriet is ronduit KL#TE! *knuffel*

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."