Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn arme gebit...

mijn arme gebit...

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
p
partyspacerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is niet zo dat ik van het schuiven met mn kaken last van mn tanden krijg. Ik kauw namelijk altijd kauwgom, gesnoven of niet. Zit er in pep niet een stofje wat je tanden laat verotten?
p
partyspacerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik reglmatig speed. De volgende dag heb ik soms last van een kater, ik eet altijd voldoende vitaminen enzo. Maar ik heb altijd het idee dat mijn tanden uit mijn bek vallen van ellende, echt of je in elke tand 10 gaten hebt en mn tandvlees is helemaal geirriteerd. Wat is dit? Ligt dit aan de kwaliteit van mijn pep? Wat kun je doen om je gebit te beschermen?
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat komt waarschijnlijk doordat je gaat knarsentanden tijdens je gebruik. Dat is één van de verschijnselen van speed gebruik. Op den duur rotten je tanden weg bij teveel speedgebruik, maar daar moet je wel extreme hoeveelheden hebben gebruikt.
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb een keer een avond gehad dat ik de stukjes tand gewoon der af voelde komen. Toen snel ff kauwgom in mn mond gedaan. Iets anders doen, bijvoorbeeld trommelen met je vingers of spelen met je tong ofzo wil ook wel helpen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pep is chemisch, en chemisch is niet goed voor het glazuur van je tanden
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
knarsetanden, droge bek, te weinig water en voedsel: allemaal roofbouw voor je tandjes.... Ook al neem je achteraf je vitamientjes weer braaf in, op het moment van de speedeuforie zelf - als je je dus nog niet zo druk maakt om vitamines ed. - heb je al schade aan je gebit toegebracht..... Ik droom in speedperiodes ook altijd opvallend veel over rottende, afbrokkelende tanden!
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Door speed maken je speekselklieren amper speeksel aan. Speeksel is genoodzaakt om je gebit vochtig te houden, tevens reinigd speeksel ook. Als tandvlees en tanden zonder speeksel komen te staan voor lange tijd zal dit consequenties met zich mee brengen..
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#8
partyspacer zei:
Het is niet zo dat ik van het schuiven met mn kaken last van mn tanden krijg. Ik kauw namelijk altijd kauwgom, gesnoven of niet. Zit er in pep niet een stofje wat je tanden laat verotten?
Klik om te vergroten...

het kauwgom kauwen net als met xtc verneukt het ook sinds je alsnog je tanden gebruikt met kauwen...heb ik athans altijd met xtc ook kauw ik op kauwgom...nogsteeds voelen men tanden(en kaken) verrot aan de volgende dag
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geen last van, al helemaal niet met kauwgom dit helpt wel degelijk hoor. 1 van mn vrienden heeft nog beugel die heeft ook last van wondjes enzo, maar kauwgom help idd als je op iets kauwt, kauw je iig niet op je tanden zelf of beetje erop letten en je kaken enzo bewegen zonder dat je tanden geraakt worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."