Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEnorm veel geluk gehad!

Enorm veel geluk gehad!

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik had in totaaal iets van 1 gram gebruikt in 2 dagen. opzich niks mis mee.
Klik om te vergroten...

I beg to differ.
x
x_wietjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey,
mijn vriend en ik hadden besloten om weer eens speed te gebruiken. we hadden het de afgelopen dagen ook al gedaan. en allebei hebben we wel wat ervaring. deze keer liep toch heel anders dan gehoopt.

ik had in totaaal iets van 1 gram gebruikt in 2 dagen. opzich niks mis mee. ongeveer 6 uur na het laatste lijntje begon mijn lijf gekke gingen te doen. ik kreeg enorme kramp in me vingers. maar dat had ik wel vaker en wist dat het een bij verschijnsel was. de kramp ging door me hele lijf. me vingers,handen, benen mijn gezicht! ook had ik wat moeite met ademen. als ik opstond werd het ff zwart voor mijn ogen. ik bleef zo rustig mogelijk. mijn vriend had suikerwater voor me gepakt en wat vitamine pillen. toen begonnen ook me ogen vreselijk pijn te doen. alles trok samen. mijn vingers stonden alle kanten op. toen begonnen we wel paniekerig te worden. me vriend had meteen de huisartsenpost gebeld.we moesten meteen langs komen. ik verrekte van de pijn!!. eenmaal aangekomen werd ik per direct naar de ehbo gestuurd. ik kon amper lopen. door alle trekkingen verging ik van de pijn. ik ben gewoon de ehbo ingesleurd. toen ik aankwam kreeg ik eerst n hoop vragen en natuurlijk waarom gebruik je ook drugs en blabla.. ik werd meteen aan een hartappartaat gezet. en er werd bloedgeprikt. ik was aan het hyperventileren terwijl ik daar geen ergeren in had. ze waren druk in de weer. en er waren ondertussen 5 verschillende artsen aan me bed aanwezig. ik moest naar de Intesive Care aan de hartbewaking. ik leed aan hartritme stoornissen!. na anderhalf uur kreeg ik eindelijk iets tegen de kramp. ook shot valium. ik heb echt veel pijn geleden. maar het ergste nog de schrik! ik ben een gezond iemand, die rustig gebruikt! maar niet alles is als het lijkt. het ene moment was ik nog heftig aan het genieten en op het andere moment, lig je aan de hartbewaking op de IC..
x
x_wietjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
wat ik vergeten ze zeggen ben, ik had dus hartslagen van 170 en dan ineens 85. zo bleef het de hele nacht doorgaan. dus niet zomaar iets.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent! Ik heb dat ook wel eens gehad van de speed. Wel in iets minder hevige vorm - ik hoefde gelukkig ook niet naar het ziekenhuis - maar die krampen, pijn en benauwdheid herken ik er wel in.
We waren naar een feest geweest waar ik ook speed had gebruikt. Ik zat toen bij vrienden achter in de auto op weg terug naar huis, toen het gebeurde en ze moesten de auto stilzetten in een berm langs de snelweg, omdat ik geen lucht meer kreeg. Ik raakte ook erg in paniek en zei dat ze misschien wel een ambulance moesten bellen voor me, maar gelukkig trok het na een half uurtje uit zichzelf weg.

Gelukkig kan je het nog na vertellen! Zo zie je maar weer dat een ongeluk in een klein hoekje zit en dat je gevoel zo om kan slaan. Ook als je al veel ervaring hebt en denkt verantwoord te gebruiken. Drugs hebben gewoon altijd risico's! Goed dat je je verhaal met ons wilde delen!

En voorlopig voor jou zeker even geen pep meer he?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pffff wat een nare ervaring voor je. Hoop dat je er helemaal goed vanf bent gekomen, maar de schrik die zal er inderdaad heel goed in zitten. Zoals marla al zegt .... het gaat 1000x gaat, 1x gaat het mis door het een of het ander
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fking terror!! :openmouth: :openmouth: :openmouth:

Dat zou voor mij echt de druppel zijn die een lege emmer in 1x laat overlopen.. Heb je nog wellis speed gebruikt hierna?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Anon zei:
ik had in totaaal iets van 1 gram gebruikt in 2 dagen. opzich niks mis mee.
Klik om te vergroten...

I beg to differ.
Klik om te vergroten...

Hangt ervan af over wat voor kwaliteit speed het hier gaat.. Met een halve gram 37,5% doe ik meestal 24 uur.. Dus zo vreemd is het niet.

Maar ja dit is dus het risico van stimulanten he. Je hoeft maar net zoiets te hebben zonder het te weten en als je dan aan speed, MDMA of coke zit is het risico op overlijden plots heel erg aanwezig. :)
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heftig.. maar begrijpelijk met 1 zuivere gram in 42 uur, vooral voor een kleiner/lichter/vrouwelijk persoon.

Paar vragen; wat hebben ze uiteindelijk gedaan in het ziekenhuis (behalve Valium en iets tegen de kramp toegediend), hoe lang heb je op de IC gelegen (wanneer ben je ontslagen), heb je er nog lang last van gehad en heb je in die twee dagen nog andere psychoactieve stoffen erbij genomen?
x
x_wietjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb nog nooit problemen gehad met gebruik van speed. daarom kwam dit zo hard aan!
ik voelde me egt overheerlijk en plotseling gebeurt dit. dus het gebruik is nooit zonder risico's hoevaak je het ook doet of hoe ervaren je ook bent,

maar ik moet zowiezo kappen met de rotzooi in me lijf te duwen, ik ben nog te jong om naar de klote te gaan!! heb nog een heel leven voor me!

ik hou het toch echt bij me jointjes :stoned:
x
x_wietjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
nee ik heb ook geen joint meer gerookt 2 dagen erna, ondanks dat ik een fantatieke blower ben. ze hebben me iets gegeven tegen de hartritmestoornissen. een shot valium en iets tegen de kramp. ik heb niet zo lang op de IC gelegen. volgende middag mocht ik naar huis. maar dag er na zat ik weer op eerste hulp. weer ff aan het infuus, weer iets tegen de kramp en om me rustig te houden. voor de rest zou ik het niet weten, toen ik die valium kreeg, werd ik behoorlijk wazig. maar dat gevoel ken ik wel van de valiumpjes die ik n jaar geleden nam! maar deze kreeg ik dus via het infuus allemaal.
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kay, dank voor je antwoord. Ben blij dat je goed mee weg bent gekomen. Denk dat er genoeg mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en niet naar de dokter zijn gegaan; ik vroeg me af hoeveel ze in zo'n situatie in het ziekenhuis voor je kunnen doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."