Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeed spieren opbouwen

speed spieren opbouwen

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
g
gary09Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je onder invloed van speed gewicht zou heffe, zou je dan sneller spieren "kweken" doordat je langer kunt doorgaan (+spieren meer aagespand zijn enz,) of zou het juist de omgekeerde werking hebben, heb gehoord dat je onder invloed van speed je spieren kunt "verbranden" (dat je na een bep. Tijd of hoge inspanning dat je spieren dan afnemen)

Ik weet dat sporten onder invloed van speed onverstandig is, maar dit is maar een theoretische vraag, zou het helpen of tegenwerken?
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je traint op speed dan verbrandt je lichaam je spieren voor de energie die je gebruikt om te trainen. Enjoy :stoned:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daar zit je fout met je theorie. Door de speed denk je vooral dat je meer kan en ga je ook makkelijk verder dan waar je normaal stopt, dit heeft voornamelijk met motivatie te maken. Misschien dat je er max 1 herhaling meer door kunt doen, maar speed heeft als gevolg dat je een enorm hoog cortisol gehalte in je spieren krijg en dit breekt juist de spieren af. XTC verhoogd het cortisol gehalte bijvoorbeeld met 800%, pep zou vergelijkbaar zijn.

Kortom als je wilt kracht trainen doe dat dan gewoon zonder speed op.
e
engebelgLid
01-01-2024, 00:00
#4
precies, tevens gaat je eetlust helemaal te slecht zijn om de nodige voeding binnen te krijgen die je nodig hebt voor herstel en opbouw.

nog een bijkomend nadeel is dat tijdens het trainen je bloeddruk tijdelijk erg hoog gaat, voeg daar pep aan toe en dan is krachttrainen echt gevaarlijk.

+ het cortisol verhaal

long story short, je zal jezelf met pep gewoon meer kapot maken dan goed doen, je zal er msh wel droger door komen te staan...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
weyoun22 zei:
Als je traint op speed dan verbrandt je lichaam je spieren voor de energie die je gebruikt om te trainen. Enjoy :stoned:
Klik om te vergroten...

Haha idd. En dan ga je bruin pissen :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spieren worden inderdaad afgebroken. Jammer, dit was een goeie vraag voor trimbos geweest. Zie dat subforum! Dus als je nog een goeie hebt :)
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Van speed ben je zowiezo overmoedig.. als je dan zwaardere gewichten gaat heffen dan normaal.. dan moet je niet verbaasd zijn dat je: je zwaar kan blesseren, alles laat vallen, met alle gevolgen van dien, dingen verrekken, gewoon ja blesseren...

Kheb ng niet op speed naar fitness geweest, maar wel een paar keer op xtc, en dat was net het zelfde hoor.. ik kon toch wel meer heffen dan normaal...

Je voelt het dan natuurlijk wel de volgende dag, als al je spieren extreem stijf staan (+ de kater van je speed/drank/vermoeidheid/ gebruik erbij) Mottigheid verzekerd :rolleyes:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gok op tegenwerken omdat je door je reserves heen brandt.
Als je hier geen goed antwoord krijgt kun je het misschien bij Trimbos vragen.

viewforum.php?f=42

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."