Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[UPDATE] Iemand verstand van :P?

[UPDATE] Iemand verstand van :P?

37 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Heeft iemand nog wat info over hersenschade wat betreft speed ? uit eigen ervaringen of wetenschappelijke feiten ?
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat kan ook komen omdat ze gewoon heel slecht slapen enzo. Het is best mogelijk als die personen een maand clean zijn ze gewoon weer een redelijk normaal geheugen hebben.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beanhead zei:
Als je verantwoordelijk amfetamine wilt gebruiken start je bij 10mg (preferably dex) en zou je best die dosis niet boven de 40mg uppen... Dus weekje 10-20mg nemen op sommige momenten en dan weer een weekje tussenlaten.

Snuiven loopt zoiezo fout :grin:
Klik om te vergroten...

Van dex heb je sowieso minder nodig naar mijn gevoel. Vanaf je die 10 mg niet meer voelt is het tijd om slapen!

Waarom voel ik me plots zó hypocriet, Boontje van me?! :grin:
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Irezz zei:
Als je niet door hebt dat je te ver bent gegaan als het al te laat is, dan kende je gewoon niets van pep voor je eraan begon.
Klik om te vergroten...

Ja tuurlijk, maar dit klinkt zo simpel dat het eigenlijk oneerlijk is :). Vrijwel iedereen hier heeft wel eens een (grote of kleine) beslissing genomen in de wetenschap dat het niet écht de juiste keuze is... En je weet op dat moment stiekem (en met pep inderdaad héél érg stiekem) ook wel dat het dan net niet meer van harte gaat, maar het is soms gewoon zoveel makkelijker om nét vlák langs die spiegel te kijken in plaats van een beetje afstand te nemen en die waarheden dan toch eens echt in je op te nemen... Laat staan als je je op je 15 a 16de eigenlijk om hele andere dingen druk zou moeten maken....
Ik ben ook echt ontzettend blij dat ik net die paar jaartjes ouder was toen ik met alle wonderspulletjes uit mn koektrommel in aanraking kwam.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Irezz zei:
Oom Klaas zei:
Smokey046 zei:
Ik ben zelf 16 en heb een jaartje aan de pep gezeten vanwege problemen etc.
Zoals al meerdere malen vermeld is, je hebt het zelf niet door dat je te ver bent gegaan,
de klap komt pas later.
Ik ben verslaafd aan pep (verslaafd blijf je altijd) en ik ben 6 maanden clean.
Ik heb het heel zwaar gehad met om ermee stoppen, ik wou het wel maar zoals ik al zei ik had niet door hoe erg de situatie verslechterd was.
Ookal gebruik je het maar 3 maanden dan kun je er al in blijven hangen.
Pas ermee op aub.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Dit ruikt naar eigen schuld dikke bult! Goed voor je datje er vanaf bent. Ik ga heus niet zeggen dat ik die regel zelf volg, maar als je ''verantwoordelijk'' wil gebruiken heb je na drie maanden nog steeds het zalige gevoel van die eerste keer, aangezien het nog maar de tweede maximum derde keer is :grin: Vandaar!
Ik erger me aan het lezen van 10 keer dezelfde waarschuwing op 10 minuutjes pepforum lezen, maar ik erger me nog meer aan het feit dat't blijkbaar nog geen zier uitmaakt of 't er nu staat of niet. Als je niet door hebt dat je te ver bent gegaan als het al te laat is, dan kende je gewoon niets van pep voor je eraan begon.
Vandaar, snuifsmurfjes en smurfinnetjes: RTFM, en realiseer je daarna dat het enkel je eigen verantwoordelijkheid is.
Klik om te vergroten...

Ik kan begrijpen dat je je ergerd aan al die reacties, dat had ik op het begin ook en toen dacht ik waar hebben zij het over, ik heb mijn gebruik volledig onder controle en dat heb ik gedacht tot de laatste lijn die ik genomen heb. Speed is naar mijn ervaring een drugs die je niet laat inzien dat je het aan het verknoeien bent (maar dit verschilt wss ook van persoon tot persoon).
Onder ''speedperiode'' heb ik nooit ingezien dat het verkeerd zat (nu ondertussen wel :tongueout:).
Maar ik zal nietmeer op dit topic reageren, ik deed dit puur omdat ik mensen niet hetzelfde wil gunnen als mij. En het klopt het is je eigen verantwoordelijkheid...
S
ShitsFuckedUpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Donaldduck88 zei:
Heeft iemand nog wat info over hersenschade wat betreft speed ? uit eigen ervaringen of wetenschappelijke feiten ?
Klik om te vergroten...

Zoals ik mensen om me heen zie, die naar mijn denken al 1 lange tijd speed gebruiken(misschien wel dagelijks,weet ik niet) Maar je vergeet iig FUCKING veel... dus het doet degelijk schade aan je hersens,maar misschien komt die schade pas na 1 jaar dagelijks gebruik ofzo.
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja optel som bij elkaar hè, vaak vergeet je fatsoenlijk te eten, voedingsstofffen binnen te krijgen, het niet slapen is stiekem killing (en houdt je pepgebruik daarmee gelijk in stand, zelfs na een nacht goed slapen word je niet fris en fruitig wakker)...

Maar Donald Ducky, ik bedacht me dat ik laatst deze link had gevonden:
http://www.jellinek.nl/brain/index.html
lekker achterover zitten en animaties doorklikken over wat er met je hersenen gebeurt tijdens verschillende soorten drugs, sowieso heel interessant en misschien geeft je dat wat meer inzicht.
En ter compleetheid staat er hier trouwens ook nog wat er in de rest van je lichaam gebeurt:
http://www.jellinek.nl/body/index.html

Have fun met kijken, en als je echt besluit dat dit je laatste gram is voor voorlopig (of niet natuurlijk); laat 't ff weten man :grin:. [en dan niet zo'n laatste gram met toch nog 1tje achter de hand voor als je nou net die ene keer.... :wink:]
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je al lang gebruikt veranderd het effect wat speed je geeft ook, ook qua denken.
Beanhead had me deze link net gestuurd ; http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=461215
Je hele speedeffect verdeeld in fases.
Wakker blijven zal je ook wel dingen doen vergeten, maar zodra je erna goede slaap hebt komt dat volgens mij wel terug.
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goeie post die van Bluelight man, thnx!
Wel tamelijk afschrikwekkend trouwens....
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#10
:) het meest afschrikwekkende is natuurlijk de mate van herkenning die je er al dan niet in kan vinden :)... Maar ja, van je fouten leer je... Toch?
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Telpeva zei:
Goeie post die van Bluelight man, thnx!
Wel tamelijk afschrikwekkend trouwens....
Klik om te vergroten...

Ik schrok er ook flink van toen ik het helemaal had doorgelezen.
Was ik dat maar eerder tegengekomen dan had ik mss een paar grote fouten kunnen vermijden.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Telpeva zei:
:) het meest afschrikwekkende is natuurlijk de mate van herkenning die je er al dan niet in kan vinden :)... Maar ja, van je fouten leer je... Toch?
Klik om te vergroten...

Is toch de bedoeling ja :)
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Update: Ik heb zojuist over de hele dag 0.2 gram verdeelt en ik moet zeggen dat ik de geur herken ? :confused: nouja kwartier na het inemen van 0.1 gram (snuiven) voelde ik me al wat warm enzo zin om dingen te doen en ook voetballen ging goed alsof ik meer zuurstof en energie had :grin: daarna nog 0.1 gram genomen en gaan werken ging ook fantastisch :grin: nu 5 uur na de laatste dosis voel ik me een beetje down en mentaal uitgeput heb nu ook wel genoeg gehad voor vandaag. Ik heb trouwens de hele dag geleeft op een banaan en een half bakje yoghurt (ontbijt) das niet goed maar net tijdens het warm eten was ik na 2 happen al vol ? (handig om af te vallen dus maar ook weer niet gezond neem ik aan :P)

Weet iemand trouwens wat de risico's zijn voor mij als ik nou elke maand en gram pep zou snuiven ? (ik ben btw 15 jaar)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Eerste keer speed tips?

Percentages!
Percentages!
Percentages!
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Eerste keer speed tips?

heb ik niet :confused: maar volgens de dealer was het best goed spul hmm wat nu als ik uit ga van een 40%?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Eerste keer speed tips?

Donaldduck88 zei:
heb ik niet :confused:
Klik om te vergroten...
Dan kan ik niks zeggen.

Donaldduck88 zei:
maar volgens de dealer was het best goed spul
Klik om te vergroten...
Mm-hm :)

Donaldduck88 zei:
hmm wat nu als ik uit ga van een 40%?
Klik om te vergroten...
Dan zou ik een bommetje van 150 mg adviseren.
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Eerste keer speed tips?

uhm en wat nou als ik snuif ? :P hoeveel
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Eerste keer speed tips?

Das dan wel om hard te gaan, als je gewoon wakker wil zijn en het niet te gek wil maken is de helft genoeg. Zo te zien in je beginpost is dat wat je van plan bent.

Ik zou ook bommetjes adviseren. Het is niet zo klote in je neus, werkt veel langer en je creëert er geen verslavingsversterkend gedrag mee. (veel pep verslaafden zijn vooral ook verslaafd aan het lijntje kappen + snuiven)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Eerste keer speed tips?

Donaldduck88 zei:
uhm en wat nou als ik snuif ? :P hoeveel
Klik om te vergroten...
Hetzelfde. Maar beter niet in 1 keer ivm viezigheid die in je keel komt enzo.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Eerste keer speed tips?

Exceptional Insight zei:
Donaldduck88 zei:
uhm en wat nou als ik snuif ? :P hoeveel
Klik om te vergroten...
Hetzelfde. Maar beter niet in 1 keer ivm viezigheid die in je keel komt enzo.
Klik om te vergroten...
Diep inademen door je neus, een keer hoesten en iets zoets drinken, fanta of zo, niemand nergens last van...

Een gram pep in de maand lijkt me niet zo veel kwaad kunnen, maar ken niemand die op zijn 15e is begonnen met pep en niet finaal over zijn eigen grenzen heen is gegaan...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."