Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsde tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan slim is

de tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan slim is

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: de tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan sli

unique zei:
Wat ik nog toevoegen is het volgende. Er zijn mensen die zien harddrugs bijvoorbeeld speed met wat voor reden dan ook definitief als fout/slecht. Ik heb het als spirituele reis ervaren. Zolang je heel erg bewust ben van de drug. Wat het met je doet. Waarvan het gemaakt is. Kan je je juist er heel veel goeds aan over houden.
Klik om te vergroten...

Ik zie speed juist als 1 van de drugs die bij frequent gebruik elk beetje ziel dat je normaal in jezelf hebt compleet uitroeit. Het kan je zeker wel in een lekkere state-of-mind brengen hoor, maar ik zie speed en spiritualiteit echt als tegenpolen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: de tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan sli

Ik heb net je eerste topic zitten lezen, hoe is het ondertussen eigenlijk met je hart, de para, je koude been...? Ik kan me voorstellen dat 3 maanden aan een stuk wel iets van blijvende schade heeft verricht?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: de tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan sli

Bedankt voor de antwoorden :)


Ik heb geen verslaving gehad. Speed is wel de enige drug waar ik bij de eerste keer al van zei dat ik er verslaafd aan kan raken. Ik heb waarschijnlijk ADD, als ik speed neem heb ik eindelijk rust in mijn hoofd en ben ik volledig geconcentreerd, wat ik dus anders nooit heb... Alles wat jij beschreven hebt aan positieve effecten in de beginperiode.

Ik heb er een tijdje geleden ook aan gedacht om elke dag (met tussenpauzes) een heel kleine dosis speed te nemen, 30mg of zo, voor alle redenen die jij net opnoemde. Ik heb het dan niet gedaan omdat ik bang was dat ik steeds meer en vaker zou nemen.

Nu ik de laatste tijd wat meer speed gebruik, anderhalve maand wekelijks, begon ik me toch af te vragen hoe het zat met verdere effecten zoals jij ze hebt opgenoemd, vandaar mijn interesse :)

Dat, en je bent de eerste die hier zegt dat je 's ochtends speed neemt op de manier dat ik het doe, vond ik ook interessant :)
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: de tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan sli

Eerst blowde ik volle bak. Daardoor had ik veel levenslust verloren (zonder dat ik dat zelf doorhad)

Toen ben ik speed gaan gebruiken, in het begin was dat sporadisch.

Daarna is dat wekelijks en tenslotte dagelijks geworden.

In een mum van tijd zat ik aan 1g/dag minimaal, en het was prima kwaliteit (68% getest).
3 jaar zwaar verslaafd geweest, kwam mijn bed niet uit zonder eerst een lijn te snuiven enzovoort.

Op een dag was ik het plots allemaal ZO beu. Constant dat 'pepkater' gevoel, gemixt met een nieuwe dosis pep. Ik ben toen heel negatief gaan denken over speed. En dat hielp.

Inmiddels heb ik een afkeer van speed. Ik gebruik het nog héél soms op feestjes om heel de nacht door te gaan. De dag erna voel ik me dan altijd zo klote dat het precies lijkt alsof ik terug volop in mijn verslavingsperiode zit, met als gevolg dat ik er dan weer makkelijk kan afblijven.

Ik heb ADD en wil het nudat ik mijn verslaving heb overwonnen wel in voorgeschreven dosis gaan gebruiken als concentratiemiddel. Heb ondervonden dat het in (heel) lage dosis perfect werkt voor mijn ADD. Dit zou dan gecontroleerd worden door zowel dokter als ouders.
u
uniqueLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beste mensen,

Hieronder mijn ervaring met mijn tijdelijk overmatig drugsgebruik van speed. Ik heb dit 3 maanden gedaan. Ik ben mezelf tegengekomen en ik heb overwonnen. Dit alles met als doel bepaalde angsten te overwinnen en meer controlle over mezelf te hebben en mezelf beter te leren begrijpen.

Ik zou het heel erg fijn vinden als jullie ook zo'n dergelijke ervaring met overmatig speedgebruik wilde delen met andere forum gebruikers. De processen die je hebt doorgaan, etc.

Hieronder mijn verhaal in het kort hoe ik het heb ervaren, wat ik ervan heb geleerd, etc.


Wat leuk dat je dat vraagt! Ik ben er gewoon open over hoor. Ik kwam inderdaad op een punt dat ik aanmezelf begon te twijfelen. Ik heb heel dit forum elke post wel afgelezen om alles te begrijpen. Verschillende invalshoeken te benaderen.

Mijn proces ging zo.

De eerste weken dat ik nam voelde ik me intens gelukkig. Kan me moeilijk concentreren dus alles ging goed. Gewoon goed eten en slapen. Alles liep als een rolletje. motivatie. Huishouden, werken, school, geen probleem.

De werken daarna merkte ik al dat ik iets meer moest nemen en dat ik vaak echt helemaal over the edge was. Als ik van school naar huis moest met de trein telde ik zowat de seconde af omdat ik me echt goed moest concentreren om niet out te gaan. En om eerlijk te zijn wilde ik ook wel afvallen. Ik woog 73 en ben 1.71. Heb heel lang gesport en na 2 maanden was daar nog geen twee kilo van af. Had alles geprobeerd ging te langzaam.

Daarna werd het van kwaad tot erger. Ik sliep 's nachts niet omdat het gewoon niet lukte. Toen raakte ik paranoia omdat ik wilde slapen maar het kon niet en 's nachts is er geen drol te beleven. In het begin verzette ik me tegen deze situatie. Maar ik leerde steeds meer te relativeren. Ik had nogal de neiging om dingen uit context te halen en dat dan als waarheid te zien. Nu ging mijn lichaam in overlevingsmodus en dat wist ik van te voren. Waardoor je geen tijd hebt om je zorgen te maken om de dingen waar je je normaal zorgen om maakt.

Na heel veel gelezen te hebben over verslavingen, drugs en speed. En het kijken van de film SPUG. Kwam ik eindelijk zo ver om de zooi door de wc te gooien. Want het was zo ver gekomen dat ik het toch elke dag ging gebruiken in de hoop dat ik me weer zo zou voelen. Ik dacht waarom gebruiken mensen het anders elke dag dan moet het toch werken? Maar nee, dat is allemaal een illusie en dat is de valkuil ervan.

Ik stopte 1 dag met gebruiken. Maar na die ene dag had ik ook totaal geen moeite meer om er vanaf te blijven. Tenzij het nog in huis lag. maar ik zorgde gewoon dat ik het nergens in de buurt kon halen. en had het mijn vriend verteld dus ja. Ik ben mezelf heel erg tegen gekomen en heb overwonnen. Ik ben nu baas over de speed en voorheen was het alleen de baas over mij. Ik liet me met alles in het leven altijd beinvloeden en was onzeker en naief. Dat is nu stukke minder.

Ik ben nu veel nuchterder geworden. Wat ik daar moest toepassen vanwege overlevingsmodus doe ik nu ook. Dat kost het minste tijd en is gewoon het efficients.

BTW
DE eerste keer dat ik speed gebruik en dat het uitgwerkt was was SUPER SUPER depressief. Maar hoe vaker ik het gebruikte hoe minder ik eigenlijk last had van dat. Ik herkende het gevoel en ik dacht zo; je hersens hebben geen dopamine meer dus feitelijk kan je je ook niet super goed voelen. (om maar een benadering te noemen)

Wat ik nog toevoegen is het volgende. Er zijn mensen die zien harddrugs bijvoorbeeld speed met wat voor reden dan ook definitief als fout/slecht. Ik heb het als spirituele reis ervaren. Zolang je heel erg bewust ben van de drug. Wat het met je doet. Waarvan het gemaakt is. Kan je je juist er heel veel goeds aan over houden.

Ik vind het juist mooi wanneer iemand zo open minded kan zijn en niet naar alleen naar de handeling van het gebruiken zelf kijkt maar ook het kan relativeren en kan controleren. Toch heb ik zelf nog steeds moeite met het gaan naar tekno feesten. Vroeger ging ik elke week, maar nu ga ik ongeveer 3 keer per jaar. Elke keer neem ik me voor nooit meer te gaan. Want het gevoel wat ik heb als ik een nacht door trek is echt zo naar. Al die mensen die uit het pand komen met hun vertyfte gezichten in het daglicht. Dat vind ik heel erg moeilijk om daar mee om te gaan. Als ik het objectief bekijk kan ik het positief zien en hebben die mensen gewoon genoten hun zijn los gegaan hun lichaam is op. Maar vanuit mijn eigen perspectief vind ik het een beetje sneu, extreem en freaky.

Ik vind tekno bv. super tof. Maar als je mij zou zien zou je waarschijnlijk niet zeggen dat ik daar naar luister. Ik heb toch nog wel een beetje moeite met hoeveel hersenlozen dwazen daar rond lopen. En dat is mijn probleem dat weet ik. Daar heb ik gewoon nog moeite mee om het los te laten.

Heb elke drug wel geprobeerd maar ben toch op het volgende gekomen. Enkel af en toe speed in een jaar voor thuis gebruik of bij vrienden. Maar feestjes liever niet. Mits ik eerst goed slaap van te voren en dan bv. 5 uur 's ochtends pas aankom. Maar dan nog voel ik me niet meer echt fijn daar.

Ik ben een keer expres nuchter naar een tekno party geweest en toen zag ik hoe de mensen onder invloed waren en in een grote illusie leven. Wanneer je weer thuis bent en je bent nuchter leek het net een droom. Dat heb je met drugs. Enkel op dat moment kan je het ervaren. En ik kon persoonlijk niet meer zo goed voor de geest halen wat dat GEWELDIGE gevoel nou precies was. Dus in feiten is het een droom wereld waar je even in kan maar wanneer je thuis bent je goed beseft dat je weer teveel hebt gepraat over dingen die je eigenlijk voor je wilt houden. om maar een voorbeeld te noemen.





u
uniqueLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: de tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan sli

Misschien dat je tijdens het gebruik jezelf kwijt raakt. Maar juist door die overwinning dat je de controle hebt over speed ben je spiritueel(geestelijk) gegroeid. En geestelijk ben je ook door heel veel wereld gereist symbolisch gezien. Voor mij is spiritualiteit rijnheid en een met je zelf. Maar je kunt spiritualiteit natuurlijk op verschillende manieren benaderen.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: de tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan sli

Ja, inderdaad, viewtopic.php?f=4&t=11480 vat het ongeveer wel samen :)

Als je dan toch iets moet doen dat je lichaam naar de kloten helpt, kan je evengoed de schade zoveel mogelijk beperken.
u
uniqueLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: de tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan sli

Vet he. Ik vind het eigenlijk logischer. Ik zat nog na te denken over wat er nou eigenlijk zo slecht aan speed is? Het slechte is naar mijn mening o.a. dat je het vaak gebruikt om nachten door te trekken dat is dus al fout een. Ter compensatie gebruik je het overdag en je slaapt 's avonds. Verbeter punten; je dagelijkse ritme raakt niet van slag, je lichaam hoeft zich niet steeds te gaan aanpassen en te gaan trippen.

Doordat je dus gewoon normaal hebt geslapen neem je ook niet meer want je slaapt. Je hebt al 8 uur de tijd gehad om weer terug te gaan naar de basis en de speed is al grote deel verwerkt. Wellicht wel in je systeem maar je bent weer nuchter en helder.

Als je doorgaat in de nacht op speed duurd het proces wel 2/3x zo lang. En het risico dat je dan de volgende dag neemt is groter waardoor je de volgende nacht niet of slecht slaapt. Moet je nagaan wat voor impact het dus heeft als je de drugs enkel 's ochtends gebruik tot vroeg in de middag.

Vaak vergeet je te eten op feestjes of er is geen eten. Je vergeet het mee te nemen omdat je toch geen honger hebt of je bent te waus.

Als je wel eet normaal op de normale tijden hoeft je lichaam niet veel af te wijken. 'Enkel' de amfetamine heeft het lichaam mee te dealen maar niet nog eens voedsel tekort en slaap tekort wat primaire behoeftes zijn.

Zo kan je alles relativeren. Echt zo veel fijner.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: de tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan sli

Vang die kater op met GHB, thc en veel eten :)

Voel je hem niet/nauwelijks
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: de tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan sli

Beanhead zei:
Vang die kater op met GHB, thc en veel eten :)

Voel je hem niet/nauwelijks
Klik om te vergroten...

nee dit maakt t wel idd n stuk gezonder :grin:
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: de tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan sli

Bedankt voor het antwoord :)
Merk je nu nog negatieve gevolgen van die 3 maanden?

Wel mooi dat je erkende dat het te veel werd en er gewoon mee gestopt bent. Dat is ook een van de redenen dat ik het toen niet gedaan heb, ik dacht dat het er zo in zou sluipen dat ik de negatieve gevolgen maar maanden later zou willen merken.
Dat niet kunnen slapen, weet je ook hoe het kwam? Te laat bijgenomen, de speed die uitgewerkt is en je wilt meer, uitgewerkte speed en de chaos in je hoofd die ineens terug was?


De effecten die je de eerste weken had is ook de reden dat ik het nu doe, de energie, motivatie, concentratie. Maar 2 weken geleden was het de 4e of 5e week na elkaar en ik merkte echt al een serieus verschil... Dan heb ik al iets meer genomen. Niet veel, maar toch, een eerste stap naar steeds meer nemen schrikt me toch wat af.


Ik heb geen enkel probleem met eraf te blijven, net door die kater. Speed is dan ook het enige dat ik écht leuk vind en het enige dat ik kan laten liggen.
Ik ben dus wel blij dat ik niet echt het type persoon ben dat naar feestjes gaat, de kater van de nacht door te steken en nog een minder te drinken dan dat ik nu doe lijkt me echt kut...


Oh ja, op http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=461215 kan je een heel interessant stuk vinden over de fases van speedgebruik. Ik herken mezelf perfect in de beginnende fases en er zijn genoeg mensen die gezegd hebben dat de andere fases er ook knal op zitten. Ik vond het iig een zéér interessante tekst.
u
uniqueLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: de tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan sli

Bedankt voor je interesse. Ik heb sowieso altijd nog koude voeten maar dat komt niet door speed dat had ik altijd al. Heb last van vergeetachtigheid en spastische spieren. Maar zeker weten of dat daar door komt weet ik ook niet. Voor de rest merk ik er eigenlijk nisk van. Oja, mijne eetlust is best weg. Ik at vroeger best veel. En als het nu bijv 3 uur 's middags is denk ik opeens misschien moet ik maar iets gaan eten.
Daar ben ik eigenlijk wel blij mee want ik was bang als ik stopte met speed dat ik weer dik zou worden maar ik gewoon op gewicht gebleven toen ik was gestopt. Ben 4 kilo aangekomen. Ik woog eerst 73 en toen naar 60 en sinds toen nog steeds 64 en dat vind ik eigenlijk heel goed. Ben wel snel afgevallen waardoor ik een beetje een slappe huid heb. Je ziet precies in mijn figuur hoe ik eruit zie als dat hangende vel weg is en het is niet extreem of zo. Ik vergeet dus heel vaak te eten en te drinken en gevolg vocht verlies.

Heb jij een verslaving gehad?
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: de tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan sli

Idd, THC is maar een persoonlijke preferentie maar dat is om nog meer eetlust op te wekken, de GHB is al alles behalve een probleem omdat het een lichaamseigen stof is. Ghb is je vriend!

Beter dan dat je benzo's gebruikt om te knocken :wave:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."