Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKun je gedroogde pasta zo snuiven?

Kun je gedroogde pasta zo snuiven?

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
F.ck.The.SystM zei:
SmartieAndMe zei:
Haha en vooral de moeite nemen om dat nadenken uit te voeren :grin:

Veel mensen die de eerste keer speed nemen die denken daar helemaal niet over na, die denken alleen maar over de effecten die de drug heeft en niet de effecten op je neus..
Klik om te vergroten...

Nee, en een alcoholist heeft er geen idee van hoe zijn lever kan beschadigen, en een roker is zich niet van het feit bewust dat er kanker op het spel staat.

Asjeblieft zeg.
Klik om te vergroten...

De meeste mensen beginnen met drinken op hun 16e, ik denk dat bijna niemand er van te voren over na denkt wat de risico's zijn. Ik weet uiteraard tegenwoordig ook wel dat alcohol onder andere je lever kan beschadigen, maar op mijn 16e wist ik alleen dat het slecht was. En dan heb je het dus zelfs nog over de grote bekende en geaccepteerde drug.

Bij speed wist ik gerust wel dat het slecht voor je is, maar niet direct dat het mijn slijmvliezen kan beschadigen. Ik denk dat heel veel mensen de eerste keer van vrienden krijgen of op een feestje, en dan wordt er echt niet bij verteld dat ze hun neus ermee kunnen slopen. Als ze er later meer over lezen of vragen zullen ze er meestal wel achter komen dat het risico's voor het slijmvlies, bloedvaten en je hart heeft maar als je het gevoel eenmaal kent zul je dat anders afwegen tegen de risico's dan wanneer je nooit gebruikt hebt.

Het enige middel waar de gevolgen bij iedereen bekend van zijn is nicotine, omdat dat al jaren op elk sigarettenpakje staat. Mensen die gaan roken kennen de risico's altijd, bij andere drugs kan ik me heel goed voorstellen dat de gevolgen niet altijd duidelijk zijn...

Je kunt er dus niet vanuit gaan dat iedereen dat soort dingen weet
M
MellowMarcellowwLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,

Ik gebruik sinds een maand of 3 om de twee a drie weken speed, na eerst geexperimenteerd te hebben met XTC, coke en ketamine. XTC vind ik niks aan, vreemd genoeg... Ik wordt er onrustig van, moet wat gaan doen maar heb geen zin om wat te doen. Die twee keer dat ik het heb gebruikt heb ik maar gewoon zitten wachten tot het begon uit te werken, waarna ik me vreemd genoeg super voelde! Ketamine is niks voor mij. Akelig spul, je voelt je alsof je in een ziekenhuisbed ligt. Logisch, het is ook een narcosemiddel. Coke is lekker, maar het duurt te kort en doet niet genoeg voor het geld wat je ervoor betaalt.

Speed vind ik fantastisch! Vreemd genoeg wordt ik er rustig van, ik denk dat ik één van de weinigen ben. Maar ook euforisch en actief. Met een paar biertjes erbij kan ik slapen, desnoods een half uur nadat ik mijn laatste lijn heb gepakt. Dus: 'speed is the drug for me'. Ik koop pasta, droog het even en hak het fijn met een scheermesje. Soms doe ik wat van het spul in eenm capsule maar het lekkerste vind ik het om te snuiven. Echter: de laatste tijd heb ik de indruk dat mijn neusslijmvlies achteruit gaat, ik ben continu verkouden, loop constant te niezen en snuit af en toe wel hele rare brokken uit mijn neus. Ik ben dus bang dat dat door het snuiven komt. Ik kan overstappen op slikken, maar liever neem ik ook af en toe een snuif. Nu vraag ik me af: kan het zijn dat er in die gedroogde pasta nog andere agressieve stoffen zitten behalve speed, en kan je die er op één of andere manier uitkijgen?

Ik ben benieuwd!
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
heum zo goed als alles wat er inzit is niet goed voor je neus :wave:
b
boenkengLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik begin ook chronisch verkouden te worden en heb continue opgedroogde plakken in me neus zitten terwijl ik niet eens zo vaak snuif. Gaat dit weer over? Niet dat het heel storend is maar fijn is het ook niet.
v
vdkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Na een avondje snuiven met een nat wattenstaafje je neus afgaan en dan ff de restanten eruit halen met n tisseu wil nog wel lukken bij mij
T
TwixLid
01-01-2024, 00:00
#6
na een avondje snuiven vul ik gewoon een glas me water en dan me neus erin duwen en flink hard snuiven, niet lekker maar spoelt de boel wel goed schoon.
Daarna nog ff goed snuiten in een tissue
b
boenkengLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thanks voor de tips, zal ze meenemen, echter blijft het bij snotterig en plakken. Dit kan natuurlijk ook aan mijn verkoudheid liggen maar der komt toch wat uit :tearsofjoy:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je kunt van snuiven gemakkelijk chronisch verkouden worden. Ik doe het nu zo'n 2 jaar, wel altijd met periodes. Als het verkrijgbaar is weer een aantal weekenden achter elkaar en dan weer een aantal weekenden niet. Toch ben ik al 2 jaar verkouden en er zit altijd shit in mijn neus.

Snuiven is gewoon ontzettend slecht voor je slijmvlies en je kunt het gemakkelijk beschadigen. Naspoelen enzo helpt alleen voor het gevoel op dat moment, maar de impact op je slijmvlies is dan al gedaan en de schadelijke stoffen zijn al opgenomen. Haalt dus weinig uit.

Je zult het moeten accepteren. Als je snuift loop je gewoon het risico dat je je neus verneukt, als je dat niet wilt zul je niet moeten snuiven. Thats how easy it is!

Nu vraag ik me af: kan het zijn dat er in die gedroogde pasta nog andere agressieve stoffen zitten behalve speed, en kan je die er op één of andere manier uitkijgen?
Klik om te vergroten...

Tijdens de productie komen er ook vaak andere stoffen in speed. Ook wordt het bijna altijd versneden, vooral momenteel is er nagenoeg géén zuivere speed te krijgen. Je kunt het 'wassen' met Aceton, dat lost alle shit op behalve de speed. Nadeel daarvan is wel weer dat er nog sporen aceton in je speed kunnen zitten en of je daar blij van wordt...

Het heeft verder weinig zin voor je neusverkoudheid, alleen voor mogelijke andere bijwerkingen. Speed vernielt zelf ook je neusslijmvlies dus dat haalt niets uit.

Je kunt overstappen op bommetjes, dan ontzie je je neusslijmvlies en kom je er dus beter vanaf. De verschillen:

Snuiven
+ wordt sneller opgenomen
+ komt heftiger op (de welbekende rush)
- je verneukt je neus

Slikken
+ Je ontziet je neusslijmvlies
+ De werking is net zo lang, het maakt niet uit hoe je het binnenkrijgt
- Het duurt langer voor het inwerkt
- Je verliest een beetje vanwege het 'First-pass'-effect, er wordt een deel afgebroken voor het opgenomen kan worden.

Slikken is dus aanzienlijk beter, echter is het voor iedereen verschillend of ze het er voor over hebben. Snuiven geeft toch een beetje dat heerlijke oer-gevoel :wink:
F
F.ck.The.SystMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk datdat ook met logisch nadenken te maken heeft.
:beer:
F
F.ck.The.SystMLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roken schijnt slecht te zijn voor je longen.
Alcohol verneukt je lever op langere termijn.
Speed is schadelijk voor je neus.
En van wiet wordt je stoned.

Tja.
Ik denk dat we allemaal wel weten waar we mee bezig zijn toch en wat wel en niet goed is.
De truc is om het goede op te volgen, als je de slechte keerzijdes niet wilt ervaren.
Logisch.

Maar Who Cares.

(edit) Vooral Who (doesnt) Know :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
F.ck.The.SystM zei:
Maar Who Cares.

(edit) Vooral Who (doesnt) Know :grin:
Klik om te vergroten...

Het is vooral who doesn't know inderdaad, veel mensen weten niet wanneer deze effecten optreden en gaan er niet vanuit dat het gebeurt.. Als ik had geweten dat het zo funest was geweest voor m'n neus en m'n verkoudheid, zelfs in de kleine mate die ik gebruik, had i het toch anders gedaan!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Haha en vooral de moeite nemen om dat nadenken uit te voeren :grin:

Veel mensen die de eerste keer speed nemen die denken daar helemaal niet over na, die denken alleen maar over de effecten die de drug heeft en niet de effecten op je neus..
M
MellowMarcellowwLid
01-01-2024, 00:00
#13
Op zich best interessant om te zien hoe verschillende mensen er over denken. Het is en blijft slecht. Maar het voegt wat toe aan je leven. Ik kies ervoor om me leven te verrijken met een ongezonde hobby, da's waar, maar het voegt wat toe aan m'n leven. Toch wil ik de risico's zoveel mogelijk beperken. Slikken is ook lekker, maar dat gevoel na een snuif.... Voor mij is het nog 100 keer beter dan sex, en die is bij mij ook best goed :rockband: . Misschien nog maximaal een keer per maand dan of zo....
F
F.ck.The.SystMLid
01-01-2024, 00:00
#14
SmartieAndMe zei:
Haha en vooral de moeite nemen om dat nadenken uit te voeren :grin:

Veel mensen die de eerste keer speed nemen die denken daar helemaal niet over na, die denken alleen maar over de effecten die de drug heeft en niet de effecten op je neus..
Klik om te vergroten...

Nee, en een alcoholist heeft er geen idee van hoe zijn lever kan beschadigen, en een roker is zich niet van het feit bewust dat er kanker op het spel staat.

Asjeblieft zeg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."