Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat moet ik doen bij eerste keer speed?

Wat moet ik doen bij eerste keer speed?

19 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
s
snoopykillertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo ik had al een topic gelezen over speed hier maar ik stel liefst zelf nog is de vragen

Ik hoor vaak van vrienden zeggen dat het vuiligheid is maar ik wil graag uit mijn dak gaan
op Oud en nieuw... ik weet ook dat ik geen alcohol hierbij mag gebruiken , zou ik best eens speed gebruiken voor ik naar een fuif ga? Zodanig dat ik weet wat het is dat ik niet te hoogmoedig en zelfzeker word op de fuif zelf?
ik had ook gelezen wat een sleuteltopje was... kan iemand me daar meer uitleg over geven want ik twijfel nogal... Als ik dan plots wel te veel in neem en er gebeurd wat en mijn ouders komen dat te weten zou het slecht voor me aflopen zeer slecht... ik heb enkele keren wiet gebruikt ik ben nu ook 16 en ik wil eens experimenteren ik heb zeker genoeg karakter om niet verslaafd te worden ik blow zeer graag maar ik sport te veel om dus echt veel drugs te gaan gebruiken ik doe dit enkel 3x per jaar ofzo

er word me vaak gezegt dat party pillen (Q-Dance pillen en andere zware toestanden) zwaarder zijn dan speed... van die pillen kan je na het schijtn slechter zijn is dat zo?

geef me Aub alle informatie en ook wanneer ik ze beter neem zodat mijn ouder het niet zien bvb smorgens vroeg en ook, kan ik weten of het goed spul of slecht spul is of hangt dat aan het vertrouwen van je dealer?

ik dank jullie zeer... btw, ik was ook van plan om een party pil te nemen ik twijfel nogal maar ben enorm bang haha komt wel goed :tongueout:

greetz
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik typ me een reactie waar ik lang over gedaan heb is het topic pleitte verdomme? Maar thank god ctrl+v

snoopykillertje zei:
hallo ik had al een topic gelezen over speed hier maar ik stel liefst zelf nog is de vragen

Ik hoor vaak van vrienden zeggen dat het vuiligheid is maar ik wil graag uit mijn dak gaan
op Oud en nieuw... ik weet ook dat ik geen alcohol hierbij mag gebruiken , zou ik best eens speed gebruiken voor ik naar een fuif ga? Zodanig dat ik weet wat het is dat ik niet te hoogmoedig en zelfzeker word op de fuif zelf?
ik had ook gelezen wat een sleuteltopje was... kan iemand me daar meer uitleg over geven want ik twijfel nogal... Als ik dan plots wel te veel in neem en er gebeurd wat en mijn ouders komen dat te weten zou het slecht voor me aflopen zeer slecht... ik heb enkele keren wiet gebruikt ik ben nu ook 16 en ik wil eens experimenteren ik heb zeker genoeg karakter om niet verslaafd te worden ik blow zeer graag maar ik sport te veel om dus echt veel drugs te gaan gebruiken ik doe dit enkel 3x per jaar ofzo

er word me vaak gezegt dat party pillen (Q-Dance pillen en andere zware toestanden) zwaarder zijn dan speed... van die pillen kan je na het schijtn slechter zijn is dat zo?

geef me Aub alle informatie en ook wanneer ik ze beter neem zodat mijn ouder het niet zien bvb smorgens vroeg en ook, kan ik weten of het goed spul of slecht spul is of hangt dat aan het vertrouwen van je dealer?

ik dank jullie zeer... btw, ik was ook van plan om een party pil te nemen ik twijfel nogal maar ben enorm bang haha komt wel goed :tongueout:

greetz
Klik om te vergroten...


Nu ga ik even de preventie medewerker spelen. Je bent 16 dus ik kan het wel begrijpen dat je een keer wat anders wilt. Je geeft enkele argumenten waarom het niet fout kan gaan bij jou maar in de realiteit boeit dat niets. Drugs maakt geen onderscheid(meestal) ben je dik of dun, rijk of arm, blank of gekleurd. Verslaving is gewoon verslaving en als je er gevoelig voor ben dan ben je dat gewoon en je bent te jong om dat 100% zeker te weten. Dat is dat je wil speed en pillen gaan combineren dat raad ik je af zeker omdat het je eerste keer is. Kies voor jezelf 1 middel en beperk je tot dat middel. Wil je perse combineren doe het dan met kleine hoeveelheden want alles komt dubbel zo hard aan. Doe het niet je bent jong en combinaties zijn meestal de aanloop naar een klote avond.

Als je voor speed gaat dan zou ik goed informeren wat de sterkte is en hoeveel andere mensen van die speed hebben genomen. Drugs die je koopt verschilt in sterkte en ik verwacht dat je het niet laat testen en de meeste dealers kun je niet vertrouwen op hun woord. Of doseer het in lijntjes persoonlijk zou ik zeggen 8 lijnen uit 1 gram en omdat je niet weet wat je hebt gewoon 1 lijntje per keer en even wachten het goed laten inwerken. Speed kan lang werken het heeft wel te maken met de kwaliteit. Heb zelf vaker speed gehad die 10 tot 12 uur aanhield. Meestal werkt speed 6 tot 8 uur dus je moet voor jezelf beslissen of je de nacht doorhaalt of gewoon lekker gaat slapen. Blowen kan wel bij de speed deed het zelf vaak vond het heerlijk de dag erna naspacen lekker jointjes roken en paranoia met iedereen praten. Meestal slaap je niet als je speed neemt dus je kan de volgende dag verrot eraan zijn. Veel mensen gaan op dat punt door met snuiven en dat is een gevaar zo kom je heel snel in een verslaving. Daarom stop dezelfde avond nog en als je niet sterk genoeg bent om iets te bewaren gooi het weg of geef het af. Je bespaart jezelf een hoop ellende want veel mensen snuiven een gram niet helemaal op en ken het van mezelf dan pak je volgende dag zo weer een lijntje als je moe wordt.

Pak je pillen dat wordt het een heel ander verhaal maar dat ga ik niet meer vertellen. Denk heel goed na waar je aan begint en ga niet combineren niet alleen voor het gevaar maar ook voor de effecten. De kans op verslaving neemt toe omdat het veel lekkerder kan zijn maar ook de kans op overdosis neemt toe. Drink genoeg vruchtendrankjes maar geen liters water dat kan juist weer heel slecht voor je zijn. Natuurlijk kun je wel water drinken maar je moet het niet overdrijven. Daarom zeg ik al vruchtendrankjes of wat je lekker vindt maar alcohol raad ik je af. Dat is nog linker als speed en pillen combineren maar dat snap je zelf denk ik ook nog wel. Verder veel plezier...

Edit: Als wolven op een prooi... Wie is eerst IK en dan verplaatsen ze het topic..
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
harry123 zei:
Stel je er niet veel van voor, zo leuk is speed niet :P.
Klik om te vergroten...
ieder z'n ding, ik vond een speedroes heerlijk.
Als je goeie kwaliteit pep in handen hebt kan je best een leuke ervaring tegemoet gaan:
spraakwaterval, supersociaal, vol zelfvertrouwen, helder, scherp, onuitputtelijke energie, blijven doorgaan op de muziek, euforisch... Ach het is maar net wat je leuk vind.

Grts
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#4
mandragora zei:
harry123 zei:
Stel je er niet veel van voor, zo leuk is speed niet :P.
Klik om te vergroten...
ieder z'n ding, ik vond een speedroes heerlijk.
Als je goeie kwaliteit pep in handen hebt kan je best een leuke ervaring tegemoet gaan:
spraakwaterval, supersociaal, vol zelfvertrouwen, helder, scherp, onuitputtelijke energie, blijven doorgaan op de muziek, euforisch... Ach het is maar net wat je leuk vind.

Grts
Klik om te vergroten...

Inderdaad denk dat je dan niet genoeg hebt gehad of geen goede pep hebt gehad. Als ik speed nam dan had ik een roes waar je soms wel U tegen kon zeggen. Ogen dicht was dan dik 10 uur geen optie en bij echte goeie pep voel je het bij 1 goed lijntje helemaal door je bloedvaten door je lijf trekken alles gaat tintelen en je kan spontaan gaan sprinten. Zeker wel als je goede pep hebt dat je er een intense roes van kan hebben die zelfs als je super dronken bent je in 1 klap gevoelsmatig kan ontnuchteren.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
harry123 zei:
Weet wel dat xtc mijn nummer 1 is :P. En dat gaat ook niet veranderen :P
Klik om te vergroten...

Hier ook, maar ik ga niet ontkennen dat speed je ook een heerlijke roes kan geven.
Ach soms wil je helder blijven soms wil je zweven, hangt er sterk vanaf op welk feestje en wat je wil. Speed moet zeker niet onderdoen voor xtc vind ik, je kan het ook niet met elkaar vergelijken.
Waar speed je scherpte/helderheid geeft, geeft xtc je wazigheid/zweverigheid :grin:

Het punt is wel dat je op speed langer door kan gaan, maar xtc geeft je dan meer een lovegevoel.
Moeilijke keuze soms :wink:

Grts
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat het niet gaat veranderen kan je nog eens vies tegen gaan vallen weet je. Vond de eerste 2 jaar pillen prachtig maar als je te vaak pillen doet gaan ze averechts werken. Tegenwoordig kan ik geen MDMA meer verdragen het wordt er doodmoe van 1 van de redenen waarom ik speed in de plaats ben gaan nemen.
s
snoopykillertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank aan allen :)
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nathaniel zei:
Ik denk niet dat je van te voren iets hoeft te bedenken. Als de speed eenmaal door je lichaam raast komt de inspiratie vanzelf. Voor je het weet heb je uren aan één stuk zitten praten over van alles en nog wat, heb je lekker een stukje gewandeld (een stukje wat achteraf 30 kilometer blijkt te zijn) en staat er een levensgrote Venus de Milo van papier maché in de kamer .

Veel plezier :grin:
Klik om te vergroten...

( viewtopic.php?f=4&t=25518&p=762320#p762290 )
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je dan toch wat gaan gebruiken wil neem dan die partypil of de pep, niet allebei!

Om zeker te weten of je goed spul in handen hebt is de enige manier de pep te laten testen.

Met sleuteldopjes heb ik geen ervaring, begin met een klein dun lijntje en bekijk even wat het effect is je kan later alsnog wat bijnemen als het effect te zwak is. Te veel speed naarbinnen werken kan paranoia, irritante rusteloosheid en een ongemakkelijk gevoel als gevolg hebben.

Vergeet niet te drinken (geen alcohol) als je onder invloed bent van speed.
Als je alcohol drinkt onder invloed van speed word je naar je gevoel niet dronken dus kan je liters wegwerken zonder er erg in te hebben dit is extra belastend voor de lever/uitdroging/...

Eet goed voor je speed gebruikt, een zout knabbeltje tijdens, een goede forse maaltijd erna.
Ook groene thee, groenten en fruit na/tijdens speedgebruik hebben een gunstig effect.

Ik wil je niet angstig maken maar als je 's morgends na een nacht stappen op speed thuiskomt kan het best te merken zijn door je ouders (grote ogen, rare blik in je ogen, stramme kaken, onrustig).

De roes van een stevige lijn speed kan wel tot 7/8uur aanhouden, gebruik speed niet als coke (niet om het uur naar de wc om een lijntje te snuiven). Wacht het effect af en denk niet aan bijsnuiven als je't lekker hebt, laat het rustig zen werk doen/inwerken/uitwerken.

De dag erna kan je een speedkater ervaren, slapen/gezond eten/drinken is de beste remedie hiertegen. Als je jezelf aan de spelregels houd zal de kater best meevallen :wink: .

Grts
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#10
mandragora zei:
harry123 zei:
Stel je er niet veel van voor, zo leuk is speed niet :P.
Klik om te vergroten...
ieder z'n ding, ik vond een speedroes heerlijk.
Als je goeie kwaliteit pep in handen hebt kan je best een leuke ervaring tegemoet gaan:
spraakwaterval, supersociaal, vol zelfvertrouwen, helder, scherp, onuitputtelijke energie, blijven doorgaan op de muziek, euforisch... Ach het is maar net wat je leuk vind.

Grts
Klik om te vergroten...

Speed is de bomb! Top drug als je veel wilt kletsen op een avond of gewoon kei hard wilt gaan op de dansvloer. Ben het helemaal met mandragora eens. Toch moet ik zeggen dat ik pep eerst niet kon waarderen omdat het bagger pep was. Na een tijdje als je verscheidene kwaliteiten heb geprobeert begon ik althans de drug meer te respecteren en beter met zijn effecten om te gaan. Het is nu 6 weken geleden dat ik voor de eerste keer pep gedaan en nu weet ik precies wat ik er van wil en wat ik er van krijg.

@Snoopy

Pep is zeer verslavend en zoals willem zegt kan je niet van te voren zeggen of je wel of niet er hooked aan zal raken. Mijn eerste keer had ik zo iets van oh dat kan nog wel een weekendje het valt wel mee, nu begin ik toch wel te merken dat ik af en toe zelfs op school even een puntje pak om die dag net dat beetje boven mijn prestaties te kunnen presteren. Het sluipt er in en opeens heeft het je, ik zeg nu al weer een paar weken van geen pep meer maar als je het toch op zak hebt en het is een zak van 10 gram ben je op het begin heel lang zoet. In kleine hoeveelheden is het net dat beetje wat je nodig heb om 100% de dag door te komen. Maar misschien is dit omdat ik het meer voor studeer doeleinden gebruik door de weeks. Bij het test centrum raadde ze me ook aan om is naar de huisarts te gaan voor DEX.

willemvaag zei:
Natuurlijk kun je wel water drinken maar je moet het niet overdrijven. Daarom zeg ik al vruchtendrankjes of wat je lekker vindt maar alcohol raad ik je af. Dat is nog linker als speed en pillen combineren maar dat snap je zelf denk ik ook nog wel. Verder veel plezier...
Klik om te vergroten...

Zuipen gaat inderdaad als een malle op de speed, laatst een paar keer in bed gelegen zonder te kunnen opstaan omdat het leek alsof iemand met een vleesmes in m'n nier aan het porren was. Pas er mee op ik heb het nu op deze manier wel geleerd om niet te veel te combineren.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Om eerlijk te zijn heb ik de melding helemaal niet gelezen maar ben gewoon ervan uit gegaan.. macht der gewoonte denk ik...
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#12
willemvaag zei:
Om eerlijk te zijn heb ik de melding helemaal niet gelezen maar ben gewoon ervan uit gegaan.. macht der gewoonte denk ik...
Klik om te vergroten...

Jawel ik heb laatst niet gesnapt wat je bedoelde ik weet zeker dat dit topic in eerste instantie in het forumdeel drugs stond en daar ben ik de reactie gaan typen. Zodra ik de reactie wou posten kreeg ik een melding dat het topic niet meer bestond. Maar weet al niet meer waarom ik mijn oorspronkelijke bericht had gekopieerd maar dat had ik dus gedaan. Een uur later kijk ik in het forumdeel speed en ineens stond daar dit topic en daarom mijn verontwaardiging :wink:
x
xmissanoniemxxLid
01-01-2024, 00:00
#13
kunnen mensen mij ook helpen ik heb al een topic maar ik plaats mijn bericht ook even hier:

Ik slik Mirtazapine 15 mg in per dag, alleen als ik XTC gebruik dan stop ik 2 dagen van te voeren met mijn medicijn zodat ik die stof 2 dagen niet in me heb en ik combineer het niet samen met xtc dus ik neem het echt niet in en dan ook nog xtc want ik weet dat het gevaarlijk is samen en dat je een serotonine syndroom kan krijgen en dat wil ik niet. Ik heb dus wel al ervaring met XTC en dat valt elke keer wel goed bij mij alleen wil op oud en nieuw speed gaan proberen maar, is dat een slechte combinatie samen met xtc als het dan ook nog eens mijn eerste keer is? Ik ga niet snuiven namelijk maar ik neem het in een capsule in en me vriend heeft er ook nie veel in gedaan gewoon een beetje
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Stel je er niet veel van voor, zo leuk is speed niet :P. Zou eerder een keer xtc proberen, maar goed, alcohol er bij drinken kan wel, doe ik zelf ook maar gewoon niet te veel omdat het beiden uitdroogt, wat ik vaak doe is gewoon 1 a 2 biertjes en dan een watertje/colaatje er tussen door of zo en dan weer biertje. Verder zou ik gewoon beginnen met een lijntje ongeveer 2 cm lang en 0.2 cm dik ofzo? :P. Kijk wat je voelt, als je denkt dat het te weinig is neem je nog wat.
Qua kwaliteit kan je het laten testen bij een testcentrum, of je moet de dealer willen vertrouwen. Je kan ook altijd nog schoonmaken met aceton. Je kan hier wel informatie over vinden op het internet.
Je ouders zullen er niet achter komen als je je gewoon een beetje gedraagt :P
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
willemvaag zei:
Veel mensen gaan op dat punt door met snuiven en dat is een gevaar zo kom je heel snel in een verslaving.
Klik om te vergroten...
Er zijn ook veel mensen die de dag erna er een 'afkeer' voor hebben omdat ze zo brak zijn van een nacht doorhalen op speed en niet echt behoefte zien om weer een speedrush tegemoet te gaan.
willemvaag zei:
Edit: Als wolven op een prooi... Wie is eerst IK en dan verplaatsen ze het topic..
Klik om te vergroten...
Die snap ik niet?
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dan waarschijnlijk geen goede nee.. Merk dat ik strak sta, veel wil praten, heel scherp ook qua gedachten en onuitputtelijk, misschien nog een beetje vrolijk.
Ach misschien is het gewoon niet mijn ding. Weet wel dat xtc mijn nummer 1 is :P. En dat gaat ook niet veranderen :P
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#17
mandragora zei:
willemvaag zei:
Veel mensen gaan op dat punt door met snuiven en dat is een gevaar zo kom je heel snel in een verslaving.
Klik om te vergroten...
Er zijn ook veel mensen die de dag erna er een 'afkeer' voor hebben omdat ze zo brak zijn van een nacht doorhalen op speed en niet echt behoefte zien om weer een speedrush tegemoet te gaan.
willemvaag zei:
Edit: Als wolven op een prooi... Wie is eerst IK en dan verplaatsen ze het topic..
Klik om te vergroten...
Die snap ik niet?
Klik om te vergroten...

Had hier helemaal overheen gekeken ja oké ik zie wel dat mensen afkeer krijgen als ze brak zijn. Maar vaak komt het brak zijn pas als je hebt geslapen en heb het zelf over als iemand een nacht wakker is en de dag erna een beetje nog steeds vaag en wakker is. Op dat moment snoof ik zelf vaak bij maar dan was ik ook nog helemaal niet brak. Zodra ik een paar uur vast had geslapen dan was ik meestal pas brak maar dat verhielp ik meestal met een lijntje.

En met als wolven op een prooi zei ik omdat in 15 minuten 3 mensen hier advies gaven. En dacht zelf dat dit topic was verwijdert want toen ik mijn bericht wou posten was het verplaatst maar dat wist ik niet dus was dacht heb ik voor niks dat allemaal bedacht en getypt. In mijn wereldje klopt het allemaal en zie ik de logica er zeker van in..
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
willemvaag zei:
En met als wolven op een prooi zei ik omdat in 15 minuten 3 mensen hier advies gaven.
Klik om te vergroten...
Pure toeval, kreeg ook een melding dat iemand me al voor was, die melding krijg je dan ipv dat je bericht meteen op het topic geplaatst word. Dit heb jij gezien als verwijderd/verplaatst...

Er is helemaal niets verplaatst of verwijderd :wink:

Grts
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
willemvaag zei:
Jawel ik heb laatst niet gesnapt wat je bedoelde ik weet zeker dat dit topic in eerste instantie in het forumdeel drugs stond en daar ben ik de reactie gaan typen. Zodra ik de reactie wou posten kreeg ik een melding dat het topic niet meer bestond. Maar weet al niet meer waarom ik mijn oorspronkelijke bericht had gekopieerd maar dat had ik dus gedaan. Een uur later kijk ik in het forumdeel speed en ineens stond daar dit topic en daarom mijn verontwaardiging :wink:
Klik om te vergroten...

Dat klopt, de topicstarter had 2x hetzelfde topic geopend. Diegene die in het 'drugs' onderdeel stond heb ik verwijderd. Maar dat was wel voor de tijd dat we hier als mieren op een klontje suiker reply's aan het geven waren :)

Grts
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat kan ook eerlijk gezegd wel want heb denk 2 uur later het topic pas teruggevonden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."