Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeed en nachtmerries

speed en nachtmerries

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#1
heej

ik heb een vraagje ik gebruik eigenlijk geregeld speed in het weekend.
nu heb ik vaak beetje problemen om in slaap te komen maar opzich lukt dat wel maar het probleem is dat als ik slaap echt heel erg last krijg van nachtmerries :( en die houden gewoon een paar nachten achter elkaar aan dus als ik eigenlijk allang geen speed meer in me lijf heb zitten.

nu vroeg ik me af is dit normaal dat het gewoon 4 a 5 nachten aan houd want ik durf bijna niet meer te gaan slapen.
ow en ik krijg er hoofdpijn van is dat ook normaal?

nu is de oplossing natuurlijk simpel gewoon niet meer gebruiken maar is er niks anders aan te doen?
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zijn het vrij realistische nachtmerries? Want hier heb ik namelijk last van, helft vande nacht weet ik niet of ik slaap of wakker ben en als ik dan echt ''wakker word'' en op sta realizeer ik me pas hoe vaag me nacht slaap was. Soms word ik ook schreeuwend wakker met allerlei fijne kreten.

Ik denk dat dit komt omdat je met speed en zoals veel andere drugs gewoon met je dopamine en serotonine levels aan het fucken bent. 5-htp geeft me de zelfde problemen en dat speelt ook met je serotonine alleen dan word het aangemaakt ipv opgemaakt.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wawa zei:
Ik denk dat dit komt omdat je met speed en zoals veel andere drugs gewoon met je dopamine en serotonine levels aan het fucken bent.
Klik om te vergroten...

Dit dus. Ik heb ze zelf ook veel gehad. Of je nog speed in je lijf hebt zitten maakt niet uit, het gaat om het effect dat het heeft op je dopamine gehalte in de hersenen, wat dus doorwerkt op je gemoedstoestand en dromen. Veel medicijnen hebben ook deze bijwerking, al wordt lang niet altijd de link gelegd.

Je kan er vrij weinig aan doen (behalve stoppen dan). Je zou wat meer vitamine B kunnen nemen en gezonder gaan eten, maar misschien doe je dat ook wel. In ieder geval geen vet eten in de avond, dat maakt het nog erger. Hoofdpijn hoort erbij, dat is een logisch gevolg (van de speed dan).
S
Space_GirlLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het ook weleens van speed gehad, maar voornamelijk van pillen... dan heb ik ook nachtmerries en dan lijkt het net realiteit. Heb het zelfs keer zo gek gehad dat ik gedroomd had dat ik achtervolgt werd en dat ik gewoon uit me eigen bed ben gesprongen snachts om 3 uur :grin:
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja ze zijn echt net echt, vannacht zag ik me oma die al jaar overleden is opeens en dat was echt heel erg vaag aan ene kant vond ik het heel fijn om haar te zien maar toch werd ik huilend wakker.

ik ben altijd al "druk"in me slaap met praten en slaap wandelen enzo maar dat word ook versterkt.
schrik wakker omdat ik denk dat er meer mensen in huis zijn (woon samen met een vriend) ga ik me helemaal aankleden om na beneden te gaan terwijl ik normaal gewoon in me slaap kleren rond loop :confused: echt heel vaag allemaal. en als ik wakker word weet ik 9 van de 10 keer niet waar ik ben terwijl ik gewoon in me eigen bed lig.

gezond eten dat doe ik eigenlijk wel, aangezien ik aan het afvallen ben en dus eigenlijk geen tot weinig vet eet.
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nog niet gehad van speed.
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik slaap zo slecht al paar nachten dat ik bijna vanmorgen voor werk wat wilde nemen.
ik heb het niet gedaan want dan blijf ik bezig en ik moet volgende week weer bloed doneren dus moet clean zijn maar de verleiding was wel heel erg groot :(
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat zou ik niet doen nee. Gewoon lekker recreatief gebruiken en niet omdat je denkt het nodig te hebben, daar komt alleen maar narigheid van.
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, ik zou me ook houden aan 2CB alleen voor het moment. Je bent geen junk.

:rock:
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#10
nou ik heb vannacht heerlijk geslapen en super leuk gedroomd :grin:

thanks voor de reacties

xx
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#11
misslinda zei:
nou ik heb vannacht heerlijk geslapen en super leuk gedroomd :grin:

thanks voor de reacties

xx
Klik om te vergroten...


:stoned:
k
kirly12Lid
01-01-2024, 00:00
#12
hoi misslinda,

wat ik heb ontdekt van lange tijd speed gebruik:

als ik en tijd lang regelmatig speed gebruik en dan stop, begint na ongeveer de 2e dag niet gebruikt te hebben, dat als ik in bed ga liggen om te slapen ik erg snel weg ben en dan lijkt het alsof ik droom.. en hoor dan ook idd allemaal geluiden en stemmen in het huis.
ik kan me dan ook niet bewegen en zelf zie ik nooit niks. het is puur alleen maar horen.
dit houd na het stoppen van gebruik bij mij en dag of 7 aan.
en ook na het stoppen met gebruiken dat als je gaat zitten dat je snel erg moe word en in slaap valt. dat heet Narcolepsie
De rare dromen heten SLAAPVERLAMMING. google hier maar is op en kijk maar of dit het geen is waar jij last van hebt.

en dit is elke keer als ik ff stop met pep.
groetee
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#13
kirly12 zei:
en ook na het stoppen met gebruiken dat als je gaat zitten dat je snel erg moe word en in slaap valt. dat heet Narcolepsie
Klik om te vergroten...

Dat is geen narcolepsie hoor maar gewoon vermoeidheid/uitputting.

Heb je vanuit die slaapverlamming ook wel eens lucide dromen? Dus dromen die je bewust meemaakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."