Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsToppunt Tolerantie ?

Toppunt Tolerantie ?

51 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
mvematthaus zei:
Betekent dat dan ook dat je echt hersenschade bijv. hebt opgelopen ? Het lijkt me namelijk behoorlijk schadelijk als Amfetamine gewoon echt niet meer werkt.
Klik om te vergroten...
Daar mag je wel vanuit gaan, ja. Maar daar zou ik niet zo zwaar aan tillen hoor. Ik ben nu vier jaar verder, bijna afgestudeerd en alles functioneert nog redelijk naar behoren.

mvematthaus zei:
En blijft dat dan voor altijd ? Dus dat over 2-4 weken alsnog amfetamine niks meer met hem doet ?
Klik om te vergroten...
Neuh, na twee tot vier weken zou alles weer gewoon moeten werken. Ik kan natuurlijk niets garanderen, al mijn reacties zijn gebaseerd op eigen ervaring.

mvematthaus zei:
Hoe was dit bij jou het geval ? Heb je gewoon een tijd niet meer gebruikt en daarna waren de effecten terug ?
Klik om te vergroten...
Een pauze duurde bij mij meestal een week, misschien twee. Het mag voor zich spreken dat ik dit niet aanraad, maar ik weet ook hoe het is als je dagelijks wilt gebruiken, dus daar zal ik verder niet over zeuren. Na begin 2012 heb ik drie jaar niet gebruikt en sinds begin dit jaar heb ik het weer een keer of vijf gedaan. Alles werkt nog steeds zoals het hoort.
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste Forumleden,

1 van mijn vrienden heeft iets opmerkelijks en (vervelends) ondervonden, betreft speed.

Hij gebruikt regelmatig (doordeweeks dus ook weleens) (nog niet heel lang, dus verslaving is nog niet, wel is het een beginnende verslaving)

echter, hij heeft onlangs 2 gram gekocht (welke getest is op 70-73 %) en hij besloot gisteren 1 grote dosis te pakken en pas bij te pakken wanneer het uitwerkte (dosis was ongeveer 400mg)

hij heeft mij verteld dat hij letterlijk NIETS voelde van deze dosis, de honger was lichtelijk onderdrukt, maar verder geen enkel effect als meer energie, alertheid, e.d.

hij heeft vervolgens research gedaan op internet, en hij vond een uitleg waarin staat

"als je amfetamine tolerantie erg hoog is, kun je een punt bereiken waarop Amfetamine geen werking meer heeft op het lichaam, door te vake uitputting van bepaalde neurotransmitters waar onder Dopamine.

Het is dus zo dat wanneer je het tevaak / teveel hebt gedaan dat het dus gewoon niet meer werkt ?"


Wat ik graag wil weten is : na hoelang totale staking van amfetamine (NIETS meer nemen) zullen de effecten teruggekeerd zijn ? Of betekent dit dat hij nooit meer de effecten kan voelen van speed hoelang hij erook mee wacht vanaf nu ?

Ik vond het best schokkend om dit te horen, want amfetamine is rommel voor je lichaam, en dat zijn tolerantie nu ZO hoog is liet mij echt even nadenken, en daarom stel ik deze vraag op dit top-forum.

Ik hoop echt dat iemand me meer kan vertellen, zodat ik hem hierbij kan helpen...



Alvast echt ontzettend bedankt voor degenen die hierop willen reageren, dit zal ons zeker helpen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb ik ook wel gehad. Halve gram bommen en dan een powernap doen. Dan weet je dat het tijd is voor een pauze.

Of zoals Herman het zei:

m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Exceptional Insight zei:
Heb ik ook wel gehad. Halve gram bommen en dan een powernap doen. Dan weet je dat het tijd is voor een pauze.

Of zoals Herman het zei:

Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie !

Betekent dat dan ook dat je echt hersenschade bijv. hebt opgelopen ? Het lijkt me namelijk behoorlijk schadelijk als Amfetamine gewoon echt niet meer werkt.

En blijft dat dan voor altijd ? Dus dat over 2-4 weken alsnog amfetamine niks meer met hem doet ?

Hoe was dit bij jou het geval ? Heb je gewoon een tijd niet meer gebruikt en daarna waren de effecten terug ?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zal wel een combinatie zijn van te vaak gebruiken en op dat moment al de reserves opgemaakt zijn. Dikke kans dat het na een nacht of twee goede slaap en fatsoenlijk eten al weer een stuk beter werkt. Zonder reserves kan je lichaam zelfs met pep niets doen.

Of het echter verstandig is om dan weer te pakken is de tweede vraag...
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
Zal wel een combinatie zijn van te vaak gebruiken en op dat moment al de reserves opgemaakt zijn. Dikke kans dat het na een nacht of twee goede slaap en fatsoenlijk eten al weer een stuk beter werkt. Zonder reserves kan je lichaam zelfs met pep niets doen.

Of het echter verstandig is om dan weer te pakken is de tweede vraag...
Klik om te vergroten...

Helden, Fool ook bedankt voor je reactie.

Ik wil sowieso ook dat hij tenminste een maand of 2-3 helemaal ermee kapt ook vanwege verslaving, ik heb zelf ook al gemerkt dat het best slecht is (doe het nu eigenlijk alleen nog afentoe in weekenden) ben wat meer terug op het blowen :stoned:

Ik dacht ook al dat het miss kwam door zijn reserves uitgeput begonnen te raken.


Ik hoop hem hiermee voldoende te informeren, en de begindagen zonder speed zijn hem al gelukt, nu nog even 2 maand volhouden :grin:


(Is het zo dat wanneer hij vaak wiet rookt de periode na stoppen met speed, dat de wiet het herstel van de stoffen (die speed effecten geven) verstoren ?) Dus als hij de speed met wiet vervangt, of wordt alles dan alsnog herstelt en kan hij alsnog over een tijdje opnieuw speed pakken of werkt het dan nog steeds niet omdat hij de laatste tijd veel blowt ?)


Hartelijk bedankt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
ooscaar zei:
We deden toch niet aan SWIM hier? :wave:
Klik om te vergroten...
Haha, scherp.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
mvematthaus zei:
(Is het zo dat wanneer hij vaak wiet rookt de periode na stoppen met speed, dat de wiet het herstel van de stoffen (die speed effecten geven) verstoren ?) Dus als hij de speed met wiet vervangt, of wordt alles dan alsnog herstelt en kan hij alsnog over een tijdje opnieuw speed pakken of werkt het dan nog steeds niet omdat hij de laatste tijd veel blowt ?)
Klik om te vergroten...
Zal geen gigantisch verschil geven, al wordt je ook niet de meest scherpe persoon van vaak blowen. :')
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Exceptional Insight zei:
mvematthaus zei:
Betekent dat dan ook dat je echt hersenschade bijv. hebt opgelopen ? Het lijkt me namelijk behoorlijk schadelijk als Amfetamine gewoon echt niet meer werkt.
Klik om te vergroten...
Daar mag je wel vanuit gaan, ja. Maar daar zou ik niet zo zwaar aan tillen hoor. Ik ben nu vier jaar verder, bijna afgestudeerd en alles functioneert nog redelijk naar behoren.

mvematthaus zei:
En blijft dat dan voor altijd ? Dus dat over 2-4 weken alsnog amfetamine niks meer met hem doet ?
Klik om te vergroten...
Neuh, na twee tot vier weken zou alles weer gewoon moeten werken. Ik kan natuurlijk niets garanderen, al mijn reacties zijn gebaseerd op eigen ervaring.

mvematthaus zei:
Hoe was dit bij jou het geval ? Heb je gewoon een tijd niet meer gebruikt en daarna waren de effecten terug ?
Klik om te vergroten...
Een pauze duurde bij mij meestal een week, misschien twee. Het mag voor zich spreken dat ik dit niet aanraad, maar ik weet ook hoe het is als je dagelijks wilt gebruiken, dus daar zal ik verder niet over zeuren. Na begin 2012 heb ik drie jaar niet gebruikt en sinds dit jaar heb ik het weer een keer of vijf gedaan. Alles werkt nog steeds zoals het hoort.
Klik om te vergroten...


Super !

Bedankt voor je goede uitleg, hier komt hij wel verder mee.

Nu weet hij weer wat beter waar die aan toe is, ik ben blij te horen dat er niet persé hersenschade hoeft te zijn (nja persoonsgebonden natuurlijk)

maar geeft in elk geval opluchting :beer:


Groeten,
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
mvematthaus zei:
Super !

Bedankt voor je goede uitleg, hier komt hij wel verder mee.
Klik om te vergroten...
Hij moet wel :)

mvematthaus zei:
Nu weet hij weer wat beter waar die aan toe is, ik ben blij te horen dat er niet persé hersenschade hoeft te zijn (nja persoonsgebonden natuurlijk)

maar geeft in elk geval opluchting :beer:


Groeten,
Klik om te vergroten...
Ik hoop alleen dat het hem niet aanmoedigt om op dezelfde manier door te blijven gebruiken. Want het houdt een keer op. Kijk maar naar Herman.

Learn from my teachings, not by my example.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Tolerantie dat is allemaal dikke zever..geloof mij maar..als goede is blijft hij werken..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
lotske1984- zei:
Tolerantie dat is allemaal dikke zever..geloof mij maar..als goede is blijft hij werken..
Klik om te vergroten...
Dat is echt je reinste onzin.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Neem 2 apparte zakjes met goede speed vermeng 1 zakje mee iets ma zijt ma zeker dak de goeie eruit haal hoor..ik merk dat direct.!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja tuurlijk, maar dat is heel wat anders dan dat je hierboven zegt...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zal wel weer een Belgendingetje zijn. Weet je wat tolerantie betekent?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Exceptional Insight zei:
Zal wel weer een Belgendingetje zijn. Weet je wat tolerantie betekent?
Klik om te vergroten...
Ja dat ge meer moet pakken na en tijdje voor het zelfde effect..maar als ik goeie heb blijft het mij goed gevoel geven en da blijft zo..en moet daar nie meer voor pakken..van slechte speed pak maat zoveel als je wil..word je alleen ma slechter van..als hij niet goed werkt is dat zo..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
lotske1984- zei:
Exceptional Insight zei:
Zal wel weer een Belgendingetje zijn. Weet je wat tolerantie betekent?
Klik om te vergroten...
Ja dat ge meer moet pakken na en tijdje voor het zelfde effect..maar als ik goeie heb blijft het mij goed gevoel geven en da blijft zo..en moet daar nie meer voor pakken..van slechte speed pak maat zoveel als je wil..word je alleen ma slechter van..als hij niet goed werkt is dat zo..
Klik om te vergroten...
En heb je bijvoorbeeld wel eens een jaar lang dagelijks, let's say, een gram gebruikt?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Exceptional Insight zei:
lotske1984- zei:
Exceptional Insight zei:
Zal wel weer een Belgendingetje zijn. Weet je wat tolerantie betekent?
Klik om te vergroten...
Ja dat ge meer moet pakken na en tijdje voor het zelfde effect..maar als ik goeie heb blijft het mij goed gevoel geven en da blijft zo..en moet daar nie meer voor pakken..van slechte speed pak maat zoveel als je wil..word je alleen ma slechter van..als hij niet goed werkt is dat zo..
Klik om te vergroten...
En heb je bijvoorbeeld wel eens een jaar lang dagelijks, let's say, een gram gebruikt?
Klik om te vergroten...
Heb 1 keer wel eens gehad dat hij zo goed was jamie jamie..kon er niet afblijven en die 5 gram waren wel snel op..echt top kwaliteit toen..maar was wel vrij nat..dus als je het laat drogen verdwijnt er veel natuurlijk..ja als het goede is pak ik wel meer..maar dat is omdat het zo goed doet..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
lotske1984- zei:
Tolerantie dat is allemaal dikke zever..geloof mij maar..als goede is blijft hij werken..
Klik om te vergroten...


Nou, die mag door voor de koelkast... :confused:
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#20
P.S.

Gebruiker heeft al 3x korte psychoses ervaren (wegens te grote doseringen)

meerdere keren paranoïde geworden (wegens te grote doseringen)

en heeft de afgelopen 3 maand minstens vaker dan 1x per week gebruikt. (elke keer gebruik vaak ook een relatieve dosering)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."