Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer speed advies

Eerste keer speed advies

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
ooscaar zei:
Oraal: op gevoel wat in een bommetje doen, beginnen met weinig
Klik om te vergroten...
Wat zeg jij nou weer? Honderd milligram afwegen, 's ochtends innemen. 's Avonds slapen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,

Morgen gaan een vriend en ik naar loveland. Ik ga aan de mdma en mijn maat wil voor het eerst speed proberen. De speed die hij kan krijgen van andere vrienden schijnt behoorlijk zuiver te zijn... Hebben jullie tips over de dosering en manier van inname (bommetje of snuiven)?

Hij weegt overigens 72 kg voor het geval dat relevant is...

Alvast bedankt!
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ook :sunglasses:

Oraal: op gevoel wat in een bommetje doen, beginnen met weinig, of: pink in je mond doen om nat te maken, pink in zakje speed, speed van pink aflikken, slok water erachteraan om van vieze smaak af te komen.
Nasaal: met sleutel wat uit zakje pakken, opsnuiven.

Ga er niet al te veel van uit dat de speed behoorlijk zuiver is, zeker als weinig niet blijkt te werken. Vaak is speed namelijk niet heel zuiver.
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#4
'Schijnt behoorlijk zuiver te zijn'? Laten testen, dan weet je het zeker.

Verder staat er in andere topics in dit subforum genoeg informatie over dosissen. Advies hierboven werkt ook prima. Je kan natuurlijk later nemen, maar zorg er dan voor dat je 's nachts wat te doen hebt, want slapen gaat niet lukken :wink:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Exceptional Insight zei:
ooscaar zei:
Oraal: op gevoel wat in een bommetje doen, beginnen met weinig
Klik om te vergroten...
Wat zeg jij nou weer? Honderd milligram afwegen, 's ochtends innemen. 's Avonds slapen.
Klik om te vergroten...
Helemaal wel
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ooscaar zei:
Exceptional Insight zei:
ooscaar zei:
Oraal: op gevoel wat in een bommetje doen, beginnen met weinig
Klik om te vergroten...
Wat zeg jij nou weer? Honderd milligram afwegen, 's ochtends innemen. 's Avonds slapen.
Klik om te vergroten...
Helemaal wel
Klik om te vergroten...
Je gaat toch oraal niet 'op gevoel' doen?! Ik zou megod niet weten hoeveel 50 of 150mg eruit ziet. En als ik 100mg oraal zou nemen, zou dat al way too much zijn.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoeveel echte speed er aan je natte pink blijft hangen bij ongeteste speed is afhankelijk van o.a. de zuiverheid, de structuur, de maat van je pink, de hoeveelheid speeksel en de viscositeit daarvan, de afmetingen van je sealtje/zakje, hoelang je je vinger erin houd...

das echt slecht advies, als je puntjes blijft pakken kun je in elk geval redelijk snel het effect van je reeds ingenomen dosis merken.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou beginnen met lijntjes van 50mg om de sterkte in te schatten vanuit die 50 mg kan je verderkijken wat jij pretig vind maar ik zou niet veel meer als een halve gram pakken de eerste keer.
Ik heb nog een foto toegevoegd om het doseren wat makkelijker te maken
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Doe jezelf een lol en koop zoiets:

Betaalbaar chinees weegschaaltje

Het duurt even voordat het aankomt, 3 weken meestal. Dan heb je wel een redelijk weegschaaltje om x.xx gram af te wegen. Ik heb diezelfde ooit gekocht omdat hij hier bijna 70 euro kostte voor muntenverzamelaars, met goede reviews.

Het was een kwestie van het type zoeken op aliexpress en voila, voor 5 euro sturen ze er een naar je toe. dan kan je volgende keer makkelijker doseren. niet dat dat erg nauw komt met speed...
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#10
Benzoboss zei:
Ik zou beginnen met lijntjes van 50mg om de sterkte in te schatten vanuit die 50 mg kan je verderkijken wat jij pretig vind maar ik zou niet veel meer als een halve gram pakken de eerste keer.
Ik heb nog een foto toegevoegd om het doseren wat makkelijker te maken
Klik om te vergroten...

Een foto, niet op schaal 1:1, van een andere stof, met als maateenheid een paar muntjes van een andere munteenheid. Heb je nog meer wijze raad?

Lijntjes (let op meervoud ook he) van 50 mg = veel te veel als staffel. Als je per ongeluk goeie speed hebt en geen enkele ervaring dan kan iemand van 72kg gerust zo staan te schuimbekken dat het hele feest niet doorgaat wegens "ga jij maar weer lekker rechtsomkeert, vriend". En waarom snuiven?

Een halve gram... Zucht.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het ergste is nog de hoek van die foto. een schuin aanzicht evt met schaduw zou nog een indicatie kunnen geven van het volume.

je hebt bijvoorbeeld van zaken als zand of grind wel formules om aan de hand van het formaat van een berg het gewicht te calculeren omdat stoffen boven een bepaalde hoek gaan verzakken.

voor 90 graden kun je wel pannenkoeken stapelen, maar met suiker is het ontzettend beperkt mogelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."