Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPep & Vermageren , bijkomen

Pep & Vermageren , bijkomen

52 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
FlowkesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

Ben nu klein tijdje aan de pep en ben toch wel wat afgevallen . ik ben wel wat struis...
Ik wil nu wel even stoppen , maar overal staat dat je weer bijkomt wat je afgevallen bent ... kan je dit vermeiden door terwijl je stopt dieet te doen ofzow :confused:?? dank op voorhand :wave:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niet echt... je lichaam heeft wel plaats voor de reserves maar deze zitten er alleen niet meer. Wat je lichaam dus eigenlijk doet is deze reserves zo snel mogelijk weer inslaan, wat resulteerd in aankomen...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wil er nog even aan toevoegen dat wat je bent afgevallen voornamelijk spiermassa is en geen vetmassa. Zodra je stopt met speedgebruik, dan zal je vetmassa waarschijnlijk dus nog meer in volume toenemen om dat te compenseren, waardoor je dus (nog) zwaarder wordt...
Ik heb dit nagevraagd bij mijn huisarts en heb het ook zelf ondervonden. Ik ben nu sinds augustus gestopt met dagelijks speedgebruik en ben inmiddels ook bijna 15 kg zwaarder geworden. Echt heel blij ben ik hier niet mee, maar om nou om die reden weer dagelijks te gaan snuiven zie ik ook niet meer zitten. Ik leef liever in een gezond lichaam met een paar pondjes meer, dan dat ik weer terug moet naar dat magere speedlichaam vol met vage gezondheidskwaaltjes!
B
BombLid
01-01-2024, 00:00
#4
hé dat is wel interessant om weten...
dus, bij wijze van spreken, kan een redelijk gespierde gast van 75 kilo eindigen in 80 kilo blubber na langdurig speedgebruik en afkick
damn, had ik al zo weinig spieren, heb ik nu blijkbaar nog eens een heel pak ervan weggesnoven
Ik blijf nochtans wel op mijn vast gewicht, gebruik ook niet zo overdreven veel.
nu weet ik eindelijk waarom mijn strakke buikspieren het laatste jaar de moed begonnen op te geven :mrgreen:

en flowkes: laat dat stomme getal op die weegschaal aub niet je raadgever zijn. zoals marla zei: geef mij toch maar een gezond stevig brokske vrouw.
en als je toch perse dat gewicht wil nastreven: afvallen kan je later nog altijd doen, maar als je nu twijfelt om te stoppen met speed, wie weet is het dan te laat voor de rest van je leven
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Phreakingout zei:
Ik betwijfel het hoor.. Speed haalt de energie uit je lichamelijke reserves, in eerste instantie zijn dat vetten ( sowieso verwerkt het als eerste al het eten wat er in je maag zit ). En daarna pas gaat het ook lichamelijk weefsel en spieren zeg maar "opeten". Maar dan ben je al een aardige tijd bezig denk ik, en heb je niet gegeten bijvoorbeeld zodat het dus wel ergens de energie vandaan moet halen.
Dat is mijn interpretatie ervan :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik ging er ook een beetje vanuit dat ze al een tijd bezig was en niet tot nauwelijks at... Je lichaam breekt dan eerder spierweefsel af dan vetcellen, dat zit in ons systeem en heeft nog te maken met de oertijden. Toen de mensen nog in grotten woonden, wisselden tijden van schaarste en overvloed zich af. Sommige momenten was er een overvloed aan voedsel, op andere momenten was er amper eten te vinden.
Wanneer schaarste zijn intrede deed, had de mens een hulpmiddel nodig om niet te verhongeren. Op één of andere manier moest het lichaam minder energie verbruiken, zodat het kon overleven met het weinige voedsel dat beschikbaar was en dus vertraagde het metabolisme (de vetverbranding) om energie te besparen en het lichaam begon reserves in de vorm van lichaamsvet op te slaan! Ons lichaam is geprogrammeerd om lichaamsvet op te slaan in tijden van schaarste... of wanneer we op een (pep)dieet zijn! Het is een verdedigingsmechanisme dat ons moet beschermen tegen een hongerdood.
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik betwijfel het hoor.. Speed haalt de energie uit je lichamelijke reserves, in eerste instantie zijn dat vetten ( sowieso verwerkt het als eerste al het eten wat er in je maag zit ). En daarna pas gaat het ook lichamelijk weefsel en spieren zeg maar "opeten". Maar dan ben je al een aardige tijd bezig denk ik, en heb je niet gegeten bijvoorbeeld zodat het dus wel ergens de energie vandaan moet halen.

Dat is mijn interpretatie ervan :rolleyes:
K
KimmerdLid
01-01-2024, 00:00
#7
*gaat snel wegen*
K
KimmerdLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kimmerd zei:
*gaat snel wegen*
Klik om te vergroten...
41 (kleren aan) ..en voor weekend 45!:openmouth:(zonder kleer gewicht^^)
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#9
Marla Singer zei:
Phreakingout zei:
Ik betwijfel het hoor.. Speed haalt de energie uit je lichamelijke reserves, in eerste instantie zijn dat vetten ( sowieso verwerkt het als eerste al het eten wat er in je maag zit ). En daarna pas gaat het ook lichamelijk weefsel en spieren zeg maar "opeten". Maar dan ben je al een aardige tijd bezig denk ik, en heb je niet gegeten bijvoorbeeld zodat het dus wel ergens de energie vandaan moet halen.
Dat is mijn interpretatie ervan :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik ging er ook een beetje vanuit dat ze al een tijd bezig was en niet tot nauwelijks at... Je lichaam breekt dan eerder spierweefsel af dan vetcellen, dat zit in ons systeem en heeft nog te maken met de oertijden. Toen de mensen nog in grotten woonden, wisselden tijden van schaarste en overvloed zich af. Sommige momenten was er een overvloed aan voedsel, op andere momenten was er amper eten te vinden.
Wanneer schaarste zijn intrede deed, had de mens een hulpmiddel nodig om niet te verhongeren. Op één of andere manier moest het lichaam minder energie verbruiken, zodat het kon overleven met het weinige voedsel dat beschikbaar was en dus vertraagde het metabolisme (de vetverbranding) om energie te besparen en het lichaam begon reserves in de vorm van lichaamsvet op te slaan! Ons lichaam is geprogrammeerd om lichaamsvet op te slaan in tijden van schaarste... of wanneer we op een (pep)dieet zijn! Het is een verdedigingsmechanisme dat ons moet beschermen tegen een hongerdood.
Klik om te vergroten...

Mooie theorie Marla! :grin:

Nee maar daar zit wel wat in ja..
a
azerty1987Lid
01-01-2024, 00:00
#10
dit klopt zeker..

veel mensen denken dat je afvalt door speed... maar hier is niks van waar, het enige wat je verliest is vocht en spierweefsel...

dus erg veel heb je daar niet aan
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#11
Katerdag is altijd kut. Ben ik veel afgevallen wat je vooral terugziet in je handen die regelmatig enkel nog bestaan uit vel over been. En das ff schrikken. Maar 2 dagen later is er niks meer aan de hand bij mij (leuke woordspeling :grin:)
B
BombLid
01-01-2024, 00:00
#12
haha hopelijk is er na een paar dagen juist wèl weer iets aan je hand :wink:
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bomb zei:
haha hopelijk is er na een paar dagen juist wèl weer iets aan je hand :wink:
Klik om te vergroten...
scherp ben jij zeg :wink:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat een klein lief schattig meisje loopt daar :hearteyes: :P
H
HyperdriveLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kimmerd zei:
Kimmerd zei:
*gaat snel wegen*
Klik om te vergroten...
41 (kleren aan) ..en voor weekend 45!:openmouth:(zonder kleer gewicht^^)
Klik om te vergroten...

Heb je een eetstoornis of ben je gewoon superklein? 41 is echt geen gezond gewicht, voor geen enkele normale lengte.
K
KimmerdLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hyperdrive zei:
Kimmerd zei:
Kimmerd zei:
*gaat snel wegen*
Klik om te vergroten...
41 (kleren aan) ..en voor weekend 45!:openmouth:(zonder kleer gewicht^^)
Klik om te vergroten...

Heb je een eetstoornis of ben je gewoon superklein? 41 is echt geen gezond gewicht, voor geen enkele normale lengte.
Klik om te vergroten...
ben 1m60 is toch goed zo
K
KimmerdLid
01-01-2024, 00:00
#17
Arg. Waarom zegt iedereen dat steeds? :flushed: :rolleyes: :mrgreen:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sorry, ik zal het niet meer doen :flushed:

Wie neemt mijn taak over? :beer:
K
KimmerdLid
01-01-2024, 00:00
#19
Niemand :angry: :smilingimp: :hearteyes: :flushed: :rolleyes:
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kimmerd zei:
Supervlieg zei:
Ik vind jou wel wat weg hebben van een pornoster. Geile hete neuqsex samen met de Tros, de grootste familie van Nederland.
Klik om te vergroten...
HEUUUH?
Klik om te vergroten...
Dat bedoelde ik dus :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."