Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil speed snuiven - slikken

Verschil speed snuiven - slikken

16 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb je je pillen laten testen? Want anders is het vissen wat t is.

Ik denk dat het aan de hoeveelheid ligt, bij snuiven neem je 80% op, slikken 40%. Slikken gaat daarnaast geleidelijker dan snuiven met opname door je lichaam. Ik denk dat je normaal gewoon veel snuift waardoor het langer doorwerkt en grotere impact heeft op je lichaam.

Wat je over het verschil slikken/snuiven zegt klopt wel. Het blijft hetzelfse stofje, dus veel verschil is er niet.
m
msdistortedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik heb een aantal dingen gelezen en gehoord over pep slikken:

- pep droog in een vloeitje doen;
- werkt 8-10 uur ipv 4-6 uur met snuiven;
- langere piek dan met snuiven;
- kan je last krijgen van je maag, maagsteken;
- meer in een vloeitje doen dan de dosis die je neemt om te snuiven.

Klopt bovenstaande en heeft iemand nog aanvullingen?

Daarnaast vroeg ik mij af, hoe gek het ook klinkt, of slikken anders werkt op je lichaam? Ik had namelijk vorig jaar peppillen (grijze domino's, is me verteld dat er 100 mg pep in zat) die erg goed knalde en waarbij ik me tijdens de werking en uitwerking prima voelde. Ik zag er dan ook aardig fresh uit de volgende dag, was dan alleen wat moe.

Echter als ik speed snuif, hoe zuiver het ook is, gaat mijn hart de volgende dag als een tierelier. Tijdens de werking klopt m'n hart rustig, normale pupillen. Tijdens de uitwerking grote schotels, hartkloppingen, zie bleek, donkere ogen, rode lippen. Soort geisha:lolol: Zelfs 20 uur na de laatste lijn klopt m'n hart snel en hard, zeker tijdens lopen, opstaan. Die dag ben ik in zombieland.

Ik snap dat dit na effecten zijn, maar vraag me toch af of er verschil is tussen snuiven en slikken. Of het kwam door die pillen of ik heb het goedje nu te vaak gesnoven dat ik daardoor zo'n uitwerking heb. Ik weet het niet.

Alvast bedankt voor de reacties!

:wave:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Huh, peppillen?
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#4
msdistorted zei:
- pep droog in een vloeitje doen;
- werkt 8-10 uur ipv 4-6 uur met snuiven;
- langere piek dan met snuiven;
- kan je last krijgen van je maag, maagsteken;
- meer in een vloeitje doen dan de dosis die je neemt om te snuiven.

Klopt bovenstaande en heeft iemand nog aanvullingen?
Klik om te vergroten...
Bij een smartshop kan je ook capsules halen. Met behulp van een mini trechter kan je die verder vrij makkelijk vullen zodat je weet wat je slikt, als je het nog weegt. Dit is de reden dat ik pep via capsules inneem op feestjes, je krijgt 0 maag steken of buikpijn. Als je kleine bommetjes neemt, meerdere in vloei, dan gaat vloei erg vervelend werken. Het komt niet altijd door de pep (als het puur is)(niet pure pep kan wel vervelend werken)
msdistorted zei:
gaat mijn hart de volgende dag als een tierelier.
Klik om te vergroten...
Heb ik zelf eigenlijk nog nooit gehad, bij snuiven of slikken. Maar ik let hier ook niet op, want ik weet dat het hard klopt en ik ga me er ook niet onnodig druk om maken omdat dat de sfeer verpest. Bovendien gebruik ik maandelijks en af en toe wekelijks, dus ik maak me om die reden vrij weinig zorgen om m'n hart.
msdistorted zei:
maar vraag me toch af of er verschil is tussen snuiven en slikken.
Klik om te vergroten...
Ja. Qua werking en qua uitwerking. Als je meerdere bommetjes neemt, dan zal het steeds langer en langer gaan duren voordat je nuchter bent. Bij meerdere bommetjes is dit al gauw 24+ uur.
m
msdistortedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mesh zei:
Heb je je pillen laten testen? Want anders is het vissen wat t is.

Ik denk dat het aan de hoeveelheid ligt, bij snuiven neem je 80% op, slikken 40%. Slikken gaat daarnaast geleidelijker dan snuiven met opname door je lichaam. Ik denk dat je normaal gewoon veel snuift waardoor het langer doorwerkt en grotere impact heeft op je lichaam.

Wat je over het verschil slikken/snuiven zegt klopt wel. Het blijft hetzelfse stofje, dus veel verschil is er niet.
Klik om te vergroten...

Dank voor je reactie. Heb ze toen niet laten testen. Is inderdaad dan gissen wat er in zit.
Ik had met die pillen net zoveel mg genomen als met snuiven. (Als de inhoud klopt van wat ik had gehoord). Maar dan komt het er dus idd op neer dat ik minder nodig heb met snuiven.

ZERO- zei:
Huh, peppillen?
Klik om te vergroten...

Ja die bestaan:mrgreen: Waren denk ik vroeger meer op de markt dan tegenwoordig.

Bas zei:
Bij een smartshop kan je ook capsules halen. Met behulp van een mini trechter kan je die verder vrij makkelijk vullen zodat je weet wat je slikt, als je het nog weegt. Dit is de reden dat ik pep via capsules inneem op feestjes, je krijgt 0 maag steken of buikpijn. Als je kleine bommetjes neemt, meerdere in vloei, dan gaat vloei erg vervelend werken. Het komt niet altijd door de pep (als het puur is)(niet pure pep kan wel vervelend werken)

Heb ik zelf eigenlijk nog nooit gehad, bij snuiven of slikken. Maar ik let hier ook niet op, want ik weet dat het hard klopt en ik ga me er ook niet onnodig druk om maken omdat dat de sfeer verpest. Bovendien gebruik ik maandelijks en af en toe wekelijks, dus ik maak me om die reden vrij weinig zorgen om m'n hart.

Ja. Qua werking en qua uitwerking. Als je meerdere bommetjes neemt, dan zal het steeds langer en langer gaan duren voordat je nuchter bent. Bij meerdere bommetjes is dit al gauw 24+ uur.
Klik om te vergroten...

Dank voor je reactie. Ik ga volgende week ondervinden hoe een bommetje zal werken-uitwerken.


Danku
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
msdistorted zei:
Ja die bestaan:mrgreen: Waren denk ik vroeger meer op de markt dan tegenwoordig.
Klik om te vergroten...
Ik geloof je pas als je testresultaat hebt!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mesh zei:
Heb je je pillen laten testen? Want anders is het vissen wat t is.

Ik denk dat het aan de hoeveelheid ligt, bij snuiven neem je 80% op, slikken 40%. Slikken gaat daarnaast geleidelijker dan snuiven met opname door je lichaam. Ik denk dat je normaal gewoon veel snuift waardoor het langer doorwerkt en grotere impact heeft op je lichaam.

Wat je over het verschil slikken/snuiven zegt klopt wel. Het blijft hetzelfse stofje, dus veel verschil is er niet.
Klik om te vergroten...

Hoe kom je precies aan die 40%?

Ik heb ervaring met zowel snuiven als slikken en voor mij persoonlijk is er echt amper verschil in effect tussen die twee, behalve dat de opkomst met slikken net wat geleidelijker is. Qua intensiteit merk ik geen verschil, in ieder geval zo weinig verschil dat ik eigenlijk nooit meer voor snuiven kies, aangezien ik de smaak van speed echt niet te harden vind. :wink: Ik ben niet heel erg gevoelig voor amfetamine en heb relatief veel nodig voor een recreatief effect, dus als slikken meer dan de helft minder werkzaam zou zijn zou ik er nooit voor kiezen. Maar ik ervaar het zo zelf dus totaal niet.
H
HoMaar!Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Snuiven is verslavender.
Doordat je direct beloond word door de rush. Maar ook doordat deze rush al snel iets daalt, waardoor het uitnodigender is om bij te pakken om weer dat lekkerdere gevoel te bereiken.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#9
ZERO- zei:
Huh, peppillen?
Klik om te vergroten...

Jazeker. Vroeger, mid 90’s waren er overal peppillen. Op school, in de speeltuin, bij oma in de vensterbank, enz. Geen geintje. In de UK wordt amfetamine ook vaak verwerkt in pillen. Eigenlijk best handig. Geen gedoe met vloeitjes of capsules.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tot in de jaren 60 kon je de pep pillen bij de apotheek kopen.

Pilletje voor de pep :grin:

P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze olifant zei:
Hoe kom je precies aan die 40%?

Ik heb ervaring met zowel snuiven als slikken en voor mij persoonlijk is er echt amper verschil in effect tussen die twee, behalve dat de opkomst met slikken net wat geleidelijker is.
Klik om te vergroten...
Dit vroeg ik me ook af. Op Wikipedia zie ik dat de biobeschikbaarheid van dexamfetamine bij slikken 75% tot 100% is. Staat helaas niks over de biobeschikbaarheid van snuiven of racemische amfetamine en kan dat ook niet zo snel vinden, maar krijg uit eigen ervaringen ook wel de indruk dat speed zowel oraal als nasaal zeer goed wordt opgenomen. Grootste verschil is de geleidelijkere opkomst en minder steile piek.

Voor de mensen die het interessant vinden kwam ik bij het zoeken naar de biobeschikbaarheid het volgende artikel tegen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3684273/
Hierin wordt het verschil in effect tussen een orale en nasale dosering dexamfetamine onderzocht.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lytje pole zei:
omdat ik nu helemaal in de Dex ben!
Klik om te vergroten...
Krijg een soort beeld van dagobert duck voor me die in dex pillen zwemt, maar dat is vast niet wat je bedoelde gok ik zo.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelibee zei:
Krijg een soort beeld van dagobert duck voor me die in dex pillen zwemt, maar dat is vast niet wat je bedoelde gok ik zo.
Klik om te vergroten...
Lol, Dagobert Dex
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeker een interessante omdat ik nu helemaal in de Dex ben!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Krijg een soort beeld van dagobert duck voor me die in dex pillen zwemt, maar dat is vast niet wat je bedoelde gok ik zo.
Klik om te vergroten...

Klinkt anders niet verkeerd. :grin:

upload_2018-11-29_15-27-9.png
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Krijg een soort beeld van dagobert duck voor me die in dex pillen zwemt, maar dat is vast niet wat je bedoelde gok ik zo.
Klik om te vergroten...

Pep: ik duik er in rond als een dolfijn, ik graaf er gangen in als een mol en ik gooi het in de lucht zodat het op mijn kop klettert!
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze olifant zei:
Hoe kom je precies aan die 40%?

Ik heb ervaring met zowel snuiven als slikken en voor mij persoonlijk is er echt amper verschil in effect tussen die twee, behalve dat de opkomst met slikken net wat geleidelijker is. Qua intensiteit merk ik geen verschil, in ieder geval zo weinig verschil dat ik eigenlijk nooit meer voor snuiven kies, aangezien ik de smaak van speed echt niet te harden vind. :wink: Ik ben niet heel erg gevoelig voor amfetamine en heb relatief veel nodig voor een recreatief effect, dus als slikken meer dan de helft minder werkzaam zou zijn zou ik er nooit voor kiezen. Maar ik ervaar het zo zelf dus totaal niet.
Klik om te vergroten...
Psychedelibee zei:
Dit vroeg ik me ook af. Op Wikipedia zie ik dat de biobeschikbaarheid van dexamfetamine bij slikken 75% tot 100% is. Staat helaas niks over de biobeschikbaarheid van snuiven of racemische amfetamine en kan dat ook niet zo snel vinden, maar krijg uit eigen ervaringen ook wel de indruk dat speed zowel oraal als nasaal zeer goed wordt opgenomen. Grootste verschil is de geleidelijkere opkomst en minder steile piek.

Voor de mensen die het interessant vinden kwam ik bij het zoeken naar de biobeschikbaarheid het volgende artikel tegen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3684273/
Hierin wordt het verschil in effect tussen een orale en nasale dosering dexamfetamine onderzocht.
Klik om te vergroten...

Klopt inderdaad geen fuck van wat ik zeg, en dat was dom want wil mensen niet aanzetten om even wat meer te pakken bij orale inname.

No idea hoe dat in mijn hoofd terecht is gekomen, maar wist op dat moment zeker dat t klopte

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."