Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAanbod van speed gering

Aanbod van speed gering

35 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
@yepyep123 die PhD heb ik voor een tijd on hold moeten zetten. Het zit er voorlopig nog even niet in om het af te maken. Tja, daar zit je dan zit je ineens met je goeie gedrag en je relatief karig ziekteloontje, waarvan ik blij ben dat het er is, daar niet van. Het milieu waarin jij werkt steekt waarschijnlijk weer een stukje anders in elkaar, maar de gevolgen van jezelf tot het uiterste of nog verder pushen (met drugs) zijn met wat pech serieus en langdurig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf altijd ergens een heel klein beetje dacht ‘ah ja, overspannen, wie is het niet tegenwoordig, dat is mode...’, het is niet dat ik in de veronderstelling was dat mensen die echt thuis kwamen te zitten zich aanstelden maar de ernst hiervan had ik toch wel onderschat. Vandaar dat ik nu af en toe met vlagen even de innerlijke drang voel om het miepende moedertje uit te hangen waarschijnlijk. @De Dunne, misschien moeten we de moraalridderclub opstarten? :’)

Ik ging trouwens stuk om ‘zo strak als een paal al kaakschaatsend tegen het plafond knallen’, thanks @acht.zes. :tearsofjoy:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
yepyep123 zei:
en nu ik een beetje meer research aan het doen ben zou een gram speed mij echt moeten laten stuiteren.
Klik om te vergroten...
Van een gram amfetamine zonder rotzooi zou je belachelijk strak moeten staan ongeacht ADHD of tolerantie.
yepyep123 zei:
Het echt laten testen is teveel moeite voor mij.
Klik om te vergroten...
Je moet het zelf weten natuurlijk maar dat betekend wel dat je structureel verneukt zult worden.
yepyep123 zei:
Is speed zo schaars vergeleken met coke?
Klik om te vergroten...
Amfetamine is niet schaars maar het blijft altijd een beetje geluk hebben met contacten wat er zoal aantrekkelijk wordt aangeboden. Coke valt veel meer mee te verdienen en er zijn ook zeer veel coke dealers die verkopen om eigen coke gebruik te kunnen bekostigen wat ook een dingetje is. Vaak is coke om die reden ook versneden.
Roze Olifant zei:
Uiteindelijk kan het je huid ook juist uitdrogen.
Klik om te vergroten...
Nooit geweten, had al een vermoeden dat het m'n huid wat opdroogde op momenten. In een documentaire Tycho in de GHB verteld een waar GHB gebruiker ook amfetamine freebase (floeibjaare spjeed) in combinatie met GHB te gebruiken en daar flinke rode vlekken en andere huid uitslag van te krijgen.
yepyep123 zei:
Lijkt mij dat bommetjes erg schadelijk zijn voor je maag?
Klik om te vergroten...
Cocaïne is veel sterker caustisch (brandend) van aard en daar gebruik je veel meer volume van. Het is dat cocaïne een zeer sterk lokaal verdoven effect heeft. Wat dat betreft ben je zelfs beter af met amfetamine.
yepyep123 zei:
Lijkt me vrij eng, gezien de geur/brand het al in je neus veroorzaakt?
Klik om te vergroten...
Klinkt alsof de amfetamine slecht is gewassen na synthese. 'Schoonmaakmiddel' restproduct is vaak de voornaamste oorzaak.

Om speed in plaats van amfetamine vragen is ook wel een beetje vragen om versneden product.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#3
yepyep123 zei:
Maar dingen als substantie, kleur, geur etc. als jullie mij in de goede richting kunnen sturen.
Klik om te vergroten...
Ook als speculeren niet tegen de regels was geweest zegt het niets. Ik heb alle geuren, kleuren, smaken en structuren voorbij zien komen en laten testen. Verschillen van dag en nacht en toch dezelfde maximale zuiverheid.

Laten testen.

yepyep123 zei:
En zijn jullie dealers gericht op speed verkoop of ook op coke aangezien mijn coke dealers dit pertinent niet aanbieden (waarschijnlijk veel meer marge op coke?)
Klik om te vergroten...
Ik heb altijd het idee dat "coke dealers" en "speed dealers" echt een ander soort mens/dealer is, die weinig van elkaar moeten hebben.

yepyep123 zei:
Is speed zo schaars (woon omgv. utrecht randstad gewoon dus) vergeleken met coke? Coke dealers hier zijn in overvloed hier.
Klik om te vergroten...
Soms zijn er geruchten dat de olie schaars zou zijn, maar volgens mij is dit echt een gerucht. Ik merk geen verschil in aanbod. Aanbod van goede speed echter is echt geluk hebben, en/of een lange adem.

yepyep123 zei:
Moet wel zeggen dat het destijds natte pep was en zoals ik me heb ingelezen dit slechts een fractie droge pep oplevert, de 1 gram die ik aangaf was de natte waarde.
Klik om te vergroten...

Het ligt eraan hoe nat de speed was (in ontdooide staat), als het ongeveer tandpasta was, dan is het verlies in mijn ervaring ongeveer 30%. Als het natter was kan het verlies tot makkelijk 50-70% zijn. Als je speed dan ook nog eens vlokkerig droogt, lijkt het alsof je best veel hebt, maar blijkt dat bij wegen niet veel te zijn.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Green
Ja, zo strak staan als een paal en dan de hele nacht hakken op keiharde house op een of ander vaag feestje kon ik vroeger wel waarderen inderdaad, maar tegenwoordig prefereer ik amfetamine veel meer op lagere hoeveelheden, dit gaat overigens ook op voor andere uppers zoals cocaine, less is more voor mij tegenwoordig.

De grenzen opzoeken doe ik overigens nog steeds, maar dan met psychedelica en nog niet zo lang geleden ook met disso's maar die heb ik nu wel gezien in hogere doseringen.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Roze Olifant
Bij speed voel ik die fysieke activiteit zeker. Bij dexamfetamine ook vooral mentaal, d.w.z. meer focus en helderder dan bij speed. Zelfs bij speed van prima kwaliteit op lage dosering.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb zelf ADD, en methylfenidaat werd ik op zich wel geconcentreerder van, maar t versterkte mijn toch al aanwezige superfocus enorm zodat ik me ging verliezen in de bezigheden die ik leuk vind. Een lage dosis amfetamine werkt wat dat betreft een stuk beter, minder in de superfocus. Maar het best doe ik het op Wellbutrin, zowel concentratie die ik kan sturen zonder in de huperfocus te geraken en structuur in mijn hoofd en kan ook structuur aanbrengen in mijn omgeving. Dex heb ik nog nooit geprobeerd, heb het wel thuis liggen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
AphexTwin zei:
@Roze Olifant
Bij speed voel ik die fysieke activiteit zeker. Bij dexamfetamine ook vooral mentaal, d.w.z. meer focus en helderder dan bij speed. Zelfs bij speed van prima kwaliteit op lage dosering.
Klik om te vergroten...

Er zit gevoelsmatig zeker wel een duidelijk verschil tussen de werking die twee ja, dex heeft een rustigere ‘high’, maar ook van normale amfetamine heb ik die drang tot fysieke activiteit amper. (Moet wel zeggen dat ik de twee altijd wat lastig direct één op één te vergelijken vind omdat ik bij amfetamine i.v.m. de manier van inname + prijs geneigd ben om veel makkelijker hogere hoeveelheden te nemen).
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Roze Olifant @acht.zes
Die denkfout wordt idd vaak gemaakt.
Ook bij kinderen.
Hoeveel huisartsen stellen niet de diagnose AD(H)D nadat Ritalin, dex, etc aanslaat? En het kan ook omgekeerd: dat je uitgesloten wordt ve. diagnose nadat medicatie ‘faalde’.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Welkom op het forum.

Helaas kunnen en mogen wij je met het merendeel van deze vragen niet helpen. Als het goed is zie je bij je aanmelding hier de forumregels duidelijk in beeld verschijnen. Wij kunnen je géén tips geven wat betreft kleur, geur, substantie etc. van speed. Dit soort kenmerken zeggen simpelweg niks over de kwaliteit van het spul dat je in huis hebt. Testen = weten. Alles daarbuiten is gokken en dit kan tot gevaarlijke situaties leiden. Daarom is speculeren verboden op dit forum.

Ik kan je wel alvast meegeven dat een gram pep in een dag opsnuiven absurd veel is, en dit waarschijnlijk verre van zuivere amfetamine is geweest als je daar niet strak als een bos uien van stond (in het meest gunstige geval). Pas ermee op want dit zijn linke hoeveelheden, ook al zal je best wat tolerantie hebben met jouw dagelijks cokegebruik. Stel jezelf de vraag of je deze roofbouw op jezelf wil blijven plegen.

Het is ook niet toegestaan om prijzen van drugs te noemen en ik heb dit daarom aangepast in je post.

Speed is opzich niet schaars. Je topic is in het algemeen nogal dubieus en op de rand, naar verkooppunten van drugs vragen is direct een permanente ban hier (ook via PB). Ik zie het voor nu even aan maar laat dit een waarschuwing zijn, het forum is daar niet voor bedoeld.
y
yepyep123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi Olifant,

Bedankt voor de verwelkoming op het forum hier.

Ben zeker niet bewust regels aan het overtreden, enkel nieuw in het "speed circuit" en wil graag informatie vergaren.

En vind het vreemd dat het zo makkelijk is voor mij aan cocaine te komen en speed haast niet verkrijgbaar voor mij is, vandaar de vraag of speed in het algemeen minder gebruikt word als coke/zeldzamer is.

Wat zijn reguliere gebruiks eenheden per 24 uur gebruik met een gemiddelde sterkte van speed kwaliteit?

Overigens kaart jij een verband in tolerantie aan tussen coke en speed, is dat het geval? Heeft mijn hoge coke tolerantie zoveel invloed op de tolerantie van speed?

Ook zou ik graag willen weten of mijn ADHD (flinke dosis daarvan) invloed heeft op de werking op speed. Wellicht dat ervaringsdeskundigen met ADHD en speed gebruiken mij hierop antwoord kunnen geven?

Ben meerdere malen in behandeling geweest bij verscheidene klinieken, helaas weet en heb ik de de gevaren van misbruik van verdovende middelen ondervonden. Helaas hebben middelen nog steeds de overhand op mij en zit ik momenteel op een gebruik van 2 á 3 gram coke per dag.

Echter waardeer ik je bezorgdheid zeer zeker!
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zelf gebruik geen speed maar zit in een netwerkje met oa feestende studenten en veelal dealers van Marokkaanse afkomst. Uit Utrecht

Hier wordt enorm veel speed aangeboden, ik kan je dr niet mee helpen. Maar aanbod is op sommige momenten groter dan de pillen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
yepyep123 zei:
Ik heb inderdaad een occasion, gebruik deze niet regelmatig. Woon dichtbij werkplek en heb een prachtig scootertje voor woon-werk verkeer.

Rijd daarmee helaas wel regelmatig mee onder invloed en weet inderdaad dat dit eigenlijk not done is, maar met scooter is het gevaar wel sterk verminderd (niet om het goed te praten!).

Echter zoals ik al veel heb aangegeven is de kracht van het spul te sterk om het te laten staan wanneer ik ga rijden. Mijn excuus!
Klik om te vergroten...
Je hoeft je aan mij niet te excuseren hoor. Al vind ik het erg jammer dat je de veiligheid van de medemens niet zo nauw neemt. Zo zie je maar hoe drugs en verslaving je grenzen verlegt.
Je eerlijkheid waardeer ik wel!
Denk er over na iig.
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. De term "voorkeuren" geeft aan dat iedereen op zoek zal gaan naar wat hij of zij het prettigst vind. Daar zal leeftijd en gebruikerservaring een grote rol inspelen.
Zoals jij in 1 van je vorige reacties aangaf heb je nu minder behoefte om te stuiteren en strak te staan dan zoveel jaar terug. Je geeft daarmee wel aan daar vroeger wel plezier aan beleefd te hebben denk ik?

Is bij mij trouwens net zo, mijn gebruik nu is helemaal anders dan 20jaar geleden.

Die jongen is 28j en een beginnend speedgebruiker, zijn interesses zullen anders zijn dan de 40+'ers.

Het vb dat ik gaf over mijn vriend met ADHD was een persoonlijke ervaring, ook enige ervaring. Ik zeg dus absoluut niet dat dat voor iedereen met ADHD hetzelfde zal zijn. Alleen dat hij er mss rekening kan met houden dat de verhalen die hij hier leest bij hem net iets anders ervaren kunnen worden.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Green zei:
Die jongen is 28j en een beginnend speedgebruiker, zijn interesses zullen anders zijn dan de 40+'ers.
Klik om te vergroten...
Momenteel ben ik 29 en de laatste 8 jaar heb ik op frequente basis amfetamine verwante stimulanten gebruikte en de laatste 2 jaar overwegend amfetamine meer specifiek. Ik moet er echt niet aan denken om 500mg amfetamine op een dag weg te werken tenzij ik er al een aanzienlijke hoeveelheid downers tegenaan gooi. Ik kan er ook moeilijk bij dat sommige mensen €100,- per dag besteden om drugsgebruik te bekostigen. Maar we hebben allemaal wel de verhalen voorbij zien komen denk ik.
Green zei:
Ik zeg dus absoluut niet dat dat voor iedereen met ADHD hetzelfde zal zijn.
Klik om te vergroten...
Volgens wetenschappelijk onderzoek slaat ADHD medicatie slecht aan bij mensen met ADHD subtype 1 / AI. Hetgeen dat in de volksmond ook wel ADD wordt genoemd. Het zijn vrijwel enkel de mensen met ADHD die de overwegend hyperactieve symptomen vertonen die rustiger worden van ADHD medicatie wat tegenwoordig de minderheid van de mensen met ADHD is.

Op lagere doseringen (2,5 - 10mg) hebben amfetamine verwante stimulanten op de algemene populatie een rustgevend effecten omdat het op deze doseringen de concentratie focust. Vaak dat iemand een lage dosering methylfenidaat of amfetamine neemt en vervolgens concludeert dat deze ADHD heeft. De ADHD subtype 1 / AI is sowieso al onzin als je het mij vraagt maar deductie na een subjectieve drugs ervaring is sowieso te makkelijk en te kort door de bocht.

Ik kan mij soms een beetje storen aan mensen die ADHD conclusies trekken omdat ze zich prettig voelen na gebruik. :')
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Er zit gevoelsmatig zeker wel een duidelijk verschil tussen de werking die twee ja, dex heeft een rustigere ‘high’, maar ook van normale amfetamine heb ik die drang tot fysieke activiteit amper. (Moet wel zeggen dat ik de twee altijd wat lastig direct één op één te vergelijken vind omdat ik bij amfetamine i.v.m. de manier van inname + prijs geneigd ben om veel makkelijker hogere hoeveelheden te nemen).
Klik om te vergroten...
Ja, da’s dan ook het verschil Nederland-België waar bij jullie dex veel duurder is dan bij ons in België.
Ik neem bewust geen al te hoge doseringen speed omdat dat z’n weerslag heeft op m’n dex tolerantie. Nou ja, af en toe heeft het dan nog z’n weerslag zoals nu. Maar dankzij bewuste lage doseringen is die tolerantie dan ook weer snel de kop in gedrukt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
AphexTwin zei:
Ja, da’s dan ook het verschil Nederland-België waar bij jullie dex veel duurder is dan bij ons in België.
Ik neem bewust geen al te hoge doseringen speed omdat dat z’n weerslag heeft op m’n dex tolerantie. Nou ja, af en toe heeft het dan nog z’n weerslag zoals nu. Maar dankzij bewuste lage doseringen is die tolerantie dan ook weer snel de kop in gedrukt.
Klik om te vergroten...

Haha je hebt hem al gecorrigeerd, maar ‘de kip ingedrukt’, die zag ik even iets teveel voor me. :tearsofjoy: * wist beeld van dexpilletje in kip drukken snel uit hoofd *

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."