Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAanbod van speed gering

Aanbod van speed gering

35 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
@yepyep123 , omdat ik hier al bestempeld ben met de titel “moraalridder” qua nuchter aan het verkeer deelnemen heb ik een vraag voor je: rijdt je ook dagelijks auto van/naar en tijdens je werk? Onder invloed rijden is gevaarlijk. Zowel met coke als met speed. Zeker na speed kun je tot 72 uur positief testen met een speeksel of urine test.
Neem je wel deel aan het verkeer dan adviseer ik je de drugs te laten staan of anders de auto te laten staan. Het is gewoon echt not done onder invloed rijden.

Velen in de financiële sector hebben een leaseauto en rijden veel auto.
Ben je wel braaf en rijd je niet heb ik niks gezegd!
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zelf gebruik geen speed maar zit in een netwerkje met oa feestende studenten en veelal dealers van Marokkaanse afkomst. Uit Utrecht

Hier wordt enorm veel speed aangeboden, ik kan je dr niet mee helpen. Maar aanbod is op sommige momenten groter dan de pillen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
yepyep123 zei:
Ik heb inderdaad een occasion, gebruik deze niet regelmatig. Woon dichtbij werkplek en heb een prachtig scootertje voor woon-werk verkeer.

Rijd daarmee helaas wel regelmatig mee onder invloed en weet inderdaad dat dit eigenlijk not done is, maar met scooter is het gevaar wel sterk verminderd (niet om het goed te praten!).

Echter zoals ik al veel heb aangegeven is de kracht van het spul te sterk om het te laten staan wanneer ik ga rijden. Mijn excuus!
Klik om te vergroten...
Je hoeft je aan mij niet te excuseren hoor. Al vind ik het erg jammer dat je de veiligheid van de medemens niet zo nauw neemt. Zo zie je maar hoe drugs en verslaving je grenzen verlegt.
Je eerlijkheid waardeer ik wel!
Denk er over na iig.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zal ik direct bommetje doen of eerst rustig "testen" door te snuiven?
Klik om te vergroten...
Wat ik het fijnste vind is een neusspray. Met speed volstaat daar gewoon kraanwater mee aangezien de stof behoorlijk stabiel is. Voordeel is dat je rustig je dosering op kan bouwen tot het gewenste effect terwijl je precies weet hoe veel mg je nu binnen hebt. 20ml flesje waar ik 150 sprays uit kan halen vul ik met 250 tot 500mg speed wat neer komt op 1,5 tot 3mg per spray. Dat is aan de lage kant, maar less is more is mijn devies. Ideaal voor af en toe beetje zelfmedicatie als ADD er zijnde lol.

Voordeel is ook dat je bij elke dosering automatisch je neus bevochtigd, die daar mee dus minder te lijden heeft dan met snuiven. En per ongeluk net iets te veel behoort daarmee ook tot het verleden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
@yepyep123 die PhD heb ik voor een tijd on hold moeten zetten. Het zit er voorlopig nog even niet in om het af te maken. Tja, daar zit je dan zit je ineens met je goeie gedrag en je relatief karig ziekteloontje, waarvan ik blij ben dat het er is, daar niet van. Het milieu waarin jij werkt steekt waarschijnlijk weer een stukje anders in elkaar, maar de gevolgen van jezelf tot het uiterste of nog verder pushen (met drugs) zijn met wat pech serieus en langdurig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf altijd ergens een heel klein beetje dacht ‘ah ja, overspannen, wie is het niet tegenwoordig, dat is mode...’, het is niet dat ik in de veronderstelling was dat mensen die echt thuis kwamen te zitten zich aanstelden maar de ernst hiervan had ik toch wel onderschat. Vandaar dat ik nu af en toe met vlagen even de innerlijke drang voel om het miepende moedertje uit te hangen waarschijnlijk. @De Dunne, misschien moeten we de moraalridderclub opstarten? :’)

Ik ging trouwens stuk om ‘zo strak als een paal al kaakschaatsend tegen het plafond knallen’, thanks @acht.zes. :tearsofjoy:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
yepyep123 zei:
en nu ik een beetje meer research aan het doen ben zou een gram speed mij echt moeten laten stuiteren.
Klik om te vergroten...
Van een gram amfetamine zonder rotzooi zou je belachelijk strak moeten staan ongeacht ADHD of tolerantie.
yepyep123 zei:
Het echt laten testen is teveel moeite voor mij.
Klik om te vergroten...
Je moet het zelf weten natuurlijk maar dat betekend wel dat je structureel verneukt zult worden.
yepyep123 zei:
Is speed zo schaars vergeleken met coke?
Klik om te vergroten...
Amfetamine is niet schaars maar het blijft altijd een beetje geluk hebben met contacten wat er zoal aantrekkelijk wordt aangeboden. Coke valt veel meer mee te verdienen en er zijn ook zeer veel coke dealers die verkopen om eigen coke gebruik te kunnen bekostigen wat ook een dingetje is. Vaak is coke om die reden ook versneden.
Roze Olifant zei:
Uiteindelijk kan het je huid ook juist uitdrogen.
Klik om te vergroten...
Nooit geweten, had al een vermoeden dat het m'n huid wat opdroogde op momenten. In een documentaire Tycho in de GHB verteld een waar GHB gebruiker ook amfetamine freebase (floeibjaare spjeed) in combinatie met GHB te gebruiken en daar flinke rode vlekken en andere huid uitslag van te krijgen.
yepyep123 zei:
Lijkt mij dat bommetjes erg schadelijk zijn voor je maag?
Klik om te vergroten...
Cocaïne is veel sterker caustisch (brandend) van aard en daar gebruik je veel meer volume van. Het is dat cocaïne een zeer sterk lokaal verdoven effect heeft. Wat dat betreft ben je zelfs beter af met amfetamine.
yepyep123 zei:
Lijkt me vrij eng, gezien de geur/brand het al in je neus veroorzaakt?
Klik om te vergroten...
Klinkt alsof de amfetamine slecht is gewassen na synthese. 'Schoonmaakmiddel' restproduct is vaak de voornaamste oorzaak.

Om speed in plaats van amfetamine vragen is ook wel een beetje vragen om versneden product.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
yepyep123 zei:
Maar dingen als substantie, kleur, geur etc. als jullie mij in de goede richting kunnen sturen.
Klik om te vergroten...
Ook als speculeren niet tegen de regels was geweest zegt het niets. Ik heb alle geuren, kleuren, smaken en structuren voorbij zien komen en laten testen. Verschillen van dag en nacht en toch dezelfde maximale zuiverheid.

Laten testen.

yepyep123 zei:
En zijn jullie dealers gericht op speed verkoop of ook op coke aangezien mijn coke dealers dit pertinent niet aanbieden (waarschijnlijk veel meer marge op coke?)
Klik om te vergroten...
Ik heb altijd het idee dat "coke dealers" en "speed dealers" echt een ander soort mens/dealer is, die weinig van elkaar moeten hebben.

yepyep123 zei:
Is speed zo schaars (woon omgv. utrecht randstad gewoon dus) vergeleken met coke? Coke dealers hier zijn in overvloed hier.
Klik om te vergroten...
Soms zijn er geruchten dat de olie schaars zou zijn, maar volgens mij is dit echt een gerucht. Ik merk geen verschil in aanbod. Aanbod van goede speed echter is echt geluk hebben, en/of een lange adem.

yepyep123 zei:
Moet wel zeggen dat het destijds natte pep was en zoals ik me heb ingelezen dit slechts een fractie droge pep oplevert, de 1 gram die ik aangaf was de natte waarde.
Klik om te vergroten...

Het ligt eraan hoe nat de speed was (in ontdooide staat), als het ongeveer tandpasta was, dan is het verlies in mijn ervaring ongeveer 30%. Als het natter was kan het verlies tot makkelijk 50-70% zijn. Als je speed dan ook nog eens vlokkerig droogt, lijkt het alsof je best veel hebt, maar blijkt dat bij wegen niet veel te zijn.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@StimsalaBanne
Als je natte speed bij het drogen 50-70% verliest dan kan je wel met zekerheid zeggen dat je natte speed is aangelengd met de een of andere vluchtige vloeistof. De vloeibare variant dus van versnijden.
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Op dit topic zou ik dagen kunnen blijven praten over hoe, waarom, hoeveel, wanneer....

Elk onderdeeltje is voor iedereen anders.
-De 1 houd van lekker strak staan, de ander houd het liever "rustig"
-Er zijn voordelen aan natte/droge speed, en er zijn nadelen aan.
-Ook bij de verschillende kleuren die speed heeft heb ik pro en contra.
-De aantal gram die je gebruikt per keer. De 1vind het lekker om met 1 gram 2dagen plezier te maken, de andere doet een half uur met die zelfde gram.
-...
Alles word beetje bepaald door je eigen voorkeur.

Wat ik wel lees is dat je ADHD hebt? Ik heb een vriend die het ook heeft. Als wij samen gebruiken, zelfde hoeveelheid en van hetzelfde stapeltje is het raar om te zien hoe verschillend wij daar op reageren... Ik spring recht en ga maar eens iets leuks ondernemen terwijl mijn maat zich liever eventjes een uurtje legt. Het zou dus kunnen dat het echte stuiteren bij jou uitblijft! Ik merk wel dat wij er (elk op onze manier) evenveel van genieten.

Verder is mijn mening (buiten dat ik je alle drugs afraad natuurlijk) dat 3gram coke per dag je financieel zoveel ellende zal bezorgen of al bezorgt dat je er nachten wakker van zal liggen... wakker liggen? :nerd: laat dat nu net de eigenschap van het veel goedkopere speed zijn :flushed:

En speed gebruiken als een bommetje doe ik persoonlijk nooit. Ikzelf vind het zonde van de weggesmeten hoeveelheid. Het geeft totaal niet dezelfde werking als dat je het snuift. Maar ook dat is voor iedereen verschillend natuurlijk, elk zijn voorkeuren.

Ps... aan de moderators. Ik snap dat prijzen,aantallen, telefoonnrs,adressen... niet openbaar op een forum kunnen geplaatst worden maar waarom kan het niet via een pb? Die jongen gaat sws opzoek naar pep terwijl hij geen idee heeft wat hij zal kopen en voor hoeveel hij het moet kopen.
Het zou voor hem toch niet verkeerd zijn iets te gebruiken wat een dagelijkse gebruiker gebruikt?

##dit is een oprechte vraag, geen aanval op de forumregels en het naleven van die regels hoor :)##
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Green
Het is maar wat ze er voor vragen en wat je er voor over hebt. Voor de rest kan je met simpel googlen er wel achter komen wat de gangbare prijs is voor amfetamine. Dan vragen ze bij het testcentrum ook wat je voor je drugs betaalt hebt, en dit soort gegevens worden om de zo veel tijd gepubliciteerd in een lijvig rapport over de stand van zaken betreffende drugs in Nederland (Ik las vorige week nog dat laatste rapport, geplaatst door @Ringo op dit forum, en daar stond ook in wat er betaald werd voor 1 gram speed). Een en ander ligt uiteraard ook aan je contacten en hoe dicht je bij de bron, de productie staat.

Verder vind ik je voorbeeld dat de ene 1 gram in een half uur opmaakt en de ander 1 gram in 2 dagen beide nogal hoog, er zijn ook mensen die met 20 a 30mg per dag genoeg nemen. En op een hoge dosering speed gaat ook een ADHD-er stuiteren hoor, dat die er rustig van wordt is maar tot een bepaalde dosering, daar zitten echt grenzen aan.
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. De term "voorkeuren" geeft aan dat iedereen op zoek zal gaan naar wat hij of zij het prettigst vind. Daar zal leeftijd en gebruikerservaring een grote rol inspelen.
Zoals jij in 1 van je vorige reacties aangaf heb je nu minder behoefte om te stuiteren en strak te staan dan zoveel jaar terug. Je geeft daarmee wel aan daar vroeger wel plezier aan beleefd te hebben denk ik?

Is bij mij trouwens net zo, mijn gebruik nu is helemaal anders dan 20jaar geleden.

Die jongen is 28j en een beginnend speedgebruiker, zijn interesses zullen anders zijn dan de 40+'ers.

Het vb dat ik gaf over mijn vriend met ADHD was een persoonlijke ervaring, ook enige ervaring. Ik zeg dus absoluut niet dat dat voor iedereen met ADHD hetzelfde zal zijn. Alleen dat hij er mss rekening kan met houden dat de verhalen die hij hier leest bij hem net iets anders ervaren kunnen worden.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Green
Ja, zo strak staan als een paal en dan de hele nacht hakken op keiharde house op een of ander vaag feestje kon ik vroeger wel waarderen inderdaad, maar tegenwoordig prefereer ik amfetamine veel meer op lagere hoeveelheden, dit gaat overigens ook op voor andere uppers zoals cocaine, less is more voor mij tegenwoordig.

De grenzen opzoeken doe ik overigens nog steeds, maar dan met psychedelica en nog niet zo lang geleden ook met disso's maar die heb ik nu wel gezien in hogere doseringen.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#13
Green zei:
Ps... aan de moderators. Ik snap dat prijzen,aantallen, telefoonnrs,adressen... niet openbaar op een forum kunnen geplaatst worden maar waarom kan het niet via een pb? Die jongen gaat sws opzoek naar pep terwijl hij geen idee heeft wat hij zal kopen en voor hoeveel hij het moet kopen.
Het zou voor hem toch niet verkeerd zijn iets te gebruiken wat een dagelijkse gebruiker gebruikt?

##dit is een oprechte vraag, geen aanval op de forumregels en het naleven van die regels hoor :)##
Klik om te vergroten...
Waarom het niet mag: dealen is bij wet verboden. Als wij toe zouden staan dat mensen dingen (ver)kopen dan zou het forum snel uit de lucht gaan ben ik bang.
Dingen als prijzen noemen of telefoonnummers delen zijn natuurlijk an sich legaal... maar uit voorzichtigheid staan we dat ook niet toe.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Prijzen van drugs zijn zo op internet te vinden dus die hoeven ook niet gemeld te worden hier.

Zoek je dealers dan zijn er andere fora die het niet zo nauw nemen met de regels. Welke ga ik niet noemen want dan mag ook niet. Op die fora krijg je helaas geen goede antwoorden op vragen.
Daarom ben ik blij met het strenge beleid van df.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Green zei:
Die jongen is 28j en een beginnend speedgebruiker, zijn interesses zullen anders zijn dan de 40+'ers.
Klik om te vergroten...
Momenteel ben ik 29 en de laatste 8 jaar heb ik op frequente basis amfetamine verwante stimulanten gebruikte en de laatste 2 jaar overwegend amfetamine meer specifiek. Ik moet er echt niet aan denken om 500mg amfetamine op een dag weg te werken tenzij ik er al een aanzienlijke hoeveelheid downers tegenaan gooi. Ik kan er ook moeilijk bij dat sommige mensen €100,- per dag besteden om drugsgebruik te bekostigen. Maar we hebben allemaal wel de verhalen voorbij zien komen denk ik.
Green zei:
Ik zeg dus absoluut niet dat dat voor iedereen met ADHD hetzelfde zal zijn.
Klik om te vergroten...
Volgens wetenschappelijk onderzoek slaat ADHD medicatie slecht aan bij mensen met ADHD subtype 1 / AI. Hetgeen dat in de volksmond ook wel ADD wordt genoemd. Het zijn vrijwel enkel de mensen met ADHD die de overwegend hyperactieve symptomen vertonen die rustiger worden van ADHD medicatie wat tegenwoordig de minderheid van de mensen met ADHD is.

Op lagere doseringen (2,5 - 10mg) hebben amfetamine verwante stimulanten op de algemene populatie een rustgevend effecten omdat het op deze doseringen de concentratie focust. Vaak dat iemand een lage dosering methylfenidaat of amfetamine neemt en vervolgens concludeert dat deze ADHD heeft. De ADHD subtype 1 / AI is sowieso al onzin als je het mij vraagt maar deductie na een subjectieve drugs ervaring is sowieso te makkelijk en te kort door de bocht.

Ik kan mij soms een beetje storen aan mensen die ADHD conclusies trekken omdat ze zich prettig voelen na gebruik. :')
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
De reden dat mensen met ADHD kalmer zeggen te worden van speed is inderdaad dat amfetamine op lagere dosissen aandacht geeft en daarmee minder afleiding/ruis. Geldt zoals gezegd net zo goed voor mensen zonder ADHD (het fysieke mechanisme is hetzelfde), alleen zullen deze gemiddeld op wat lagere dosis al oppeppende effecten ervaren omdat zij geen basale afwijking in hun dopaminefunctie hebben. @Jmths kun je (evt. PB) bronnen sturen die iets zeggen over het (niet) aanslaan van medicatie bij mensen met ADD? Ik ken deze niet direct zo stellig en vind dit wel boeiend.

Ik word overigens zelf ook nooit echt energiek van amfetamine, alleen mentaal. Lig makkelijk +12 uur op de bank voor pampus, hoe hoger de dosis hoe erger. Het moment dat ik een drug ontdek die mij fysiek activeert moet nog ik nog meemaken. :’) Vind ‘speed’ persoonlijk een apart gekozen naam voor het spul, kennelijk heeft het voor sommigen dat soort effecten maar voor mij zou ‘weird fantasy’ ofzo passender zijn, lol.

@Green: apart dat jij bommen zo anders ervaart dan snuiven, ik merk nauwelijks verschil afgezien van de vluggere come-up bij snuiven.Er gaat m.i. amper tot geen effect verloren.

Waarom de regels er zijn is al uitgelegd, dit forum wil zich distantiëren van (informatie geven over) verkoop van illegale middelen en prijzen noemen valt hier ook onder.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Roze Olifant
Bij speed voel ik die fysieke activiteit zeker. Bij dexamfetamine ook vooral mentaal, d.w.z. meer focus en helderder dan bij speed. Zelfs bij speed van prima kwaliteit op lage dosering.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb zelf ADD, en methylfenidaat werd ik op zich wel geconcentreerder van, maar t versterkte mijn toch al aanwezige superfocus enorm zodat ik me ging verliezen in de bezigheden die ik leuk vind. Een lage dosis amfetamine werkt wat dat betreft een stuk beter, minder in de superfocus. Maar het best doe ik het op Wellbutrin, zowel concentratie die ik kan sturen zonder in de huperfocus te geraken en structuur in mijn hoofd en kan ook structuur aanbrengen in mijn omgeving. Dex heb ik nog nooit geprobeerd, heb het wel thuis liggen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
AphexTwin zei:
@Roze Olifant
Bij speed voel ik die fysieke activiteit zeker. Bij dexamfetamine ook vooral mentaal, d.w.z. meer focus en helderder dan bij speed. Zelfs bij speed van prima kwaliteit op lage dosering.
Klik om te vergroten...

Er zit gevoelsmatig zeker wel een duidelijk verschil tussen de werking die twee ja, dex heeft een rustigere ‘high’, maar ook van normale amfetamine heb ik die drang tot fysieke activiteit amper. (Moet wel zeggen dat ik de twee altijd wat lastig direct één op één te vergelijken vind omdat ik bij amfetamine i.v.m. de manier van inname + prijs geneigd ben om veel makkelijker hogere hoeveelheden te nemen).
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
acht.zes zei:
Ik heb zelf ADD, en methylfenidaat werd ik op zich wel geconcentreerder van, maar t versterkte mijn toch al aanwezige superfocus enorm zodat ik me ging verliezen in de bezigheden die ik leuk vind. Een lage dosis amfetamine werkt wat dat betreft een stuk beter, minder in de superfocus. Maar het best doe ik het op Wellbutrin, zowel concentratie die ik kan sturen zonder in de huperfocus te geraken en structuur in mijn hoofd en kan ook structuur aanbrengen in mijn omgeving. Dex heb ik nog nooit geprobeerd, heb het wel thuis liggen.
Klik om te vergroten...

Ik gebruik het nu ik een periode niet werk eigenlijk nooit meer en heb het geloof ik zelfs niet in huis, maar voor mij werkte methylfenidaat juist beter voor focus op ‘saaie’ taken dan amfetamine. Ik vind die laatste juist sneller de neiging geven tot net wat teveel hyperfocus op leuke dingen. Dex ook maar al in net wat geringere mate.

Heb officieel geen ADD-diagnose btw maar wel op getest (enkel neuropsychologisch, in België) omdat ik veel kenmerken heb. Maar AD(H)D of niet, volgens mij werken dit soort middelen voor iedereen net anders.

Het is een hardnekkige denkfout die veel gemaakt wordt o.a. hier op het forum, zoals Jmths al zegt, dat reactie op stims iets significants zou impliceren over het al dan niet hebben van een concentratiestoornis.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."