Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMedicatie vr speedmisbruik

Medicatie vr speedmisbruik

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
CrazyOnSpeedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo ik ben echt dankzij dit forum gaan denken over stoppen met pep. Dank jullie met goede raad !! Nu wou ik vragen of ik hier medicatie vr moet hebben want ik voelde gisteren zelf niks en had toch 1g gebruikt toen en ik voelde me zelfs amper wakker worden, en ik blijf me enorm wazig voelen. En ik ga nu gewoon vr 3maanden stoppen om te beginnen want ik ga anders altijd last daar mee hebben. Want denken julli ? Grtz
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Medicatie voor stoppen met pep nee je moet gewoon stoppen. Lekker bijslapen gezond eten sporten en dan kom je ervanzelf weer bovenop. Weet niet hoelang je al een verslaving hebt en hoevaak en hoeveel je normaal gebruikt. Maar hoelanger je verslaving hoe langer het herstel duurt.
C
CrazyOnSpeedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Danny0531 zei:
Medicatie voor stoppen met pep nee je moet gewoon stoppen. Lekker bijslapen gezond eten sporten en dan kom je ervanzelf weer bovenop. Weet niet hoelang je al een verslaving hebt en hoevaak en hoeveel je normaal gebruikt. Maar hoelanger je verslaving hoe langer het herstel duurt.
Klik om te vergroten...
Ja ik dacht het al bedankt voor de tips , ik gebruikt van mijn 15de en ik ben nu 31 jaar de laatste 2 jaar dagelijks gebruik
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
CrazyOnSpeed zei:
Ja ik dacht het al bedankt voor de tips , ik gebruikt van mijn 15de en ik ben nu 31 jaar de laatste 2 jaar dagelijks gebruik
Klik om te vergroten...

Mijn huisarts heeft mij toen ik echt net begonnen was met afkicken oxazepam gegeven(10 mg).
Dit om overdag minder onrustig te voelen en constant bezig te zijn met het score van de speed.
Dit heeft mij echt wel geholpen want de onrust werd stuk minder erdoor.
Ben wel al vrij snel gestopt ermee omdat je er erg moe en sloom van word en dat overdag.
Maar in de beginfase is het wel een aanrader!!.
En ja ook aan oxazepam kun je verslaafd raken.
Maar iemand die speed gewend is word met afkicken al geconfronteerd met een enorme zware vermoeidheid.
De oxazepam doet daar dan nog schepje bovenop.
Dat is niet waar je happy van word dus zodra onrust in je hoofd afneemt ben je ook blij als je er mee kunt stoppen geloof mij.
C
CrazyOnSpeedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl zei:
Mijn huisarts heeft mij toen ik echt net begonnen was met afkicken oxazepam gegeven(10 mg).
Dit om overdag minder onrustig te voelen en constant bezig te zijn met het score van de speed.
Dit heeft mij echt wel geholpen want de onrust werd stuk minder erdoor.
Ben wel al vrij snel gestopt ermee omdat je er erg moe en sloom van word en dat overdag.
Maar in de beginfase is het wel een aanrader!!.
En ja ook aan oxazepam kun je verslaafd raken.
Maar iemand die speed gewend is word met afkicken al geconfronteerd met een enorme zware vermoeidheid.
De oxazepam doet daar dan nog schepje bovenop.
Dat is niet waar je happy van word dus zodra onrust in je hoofd afneemt ben je ook blij als je er mee kunt stoppen geloof mij.
Klik om te vergroten...
OKe dit is ook goed om te weten want ik had zelf al zoiets in gedachten , maar goed dat ik hier vragen kan stellen , dank je.
Ik hoop dat alles met jou ook in orde komt , veel sterkte !
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Syl zei:
Mijn huisarts heeft mij toen ik echt net begonnen was met afkicken oxazepam gegeven(10 mg).
Klik om te vergroten...
Dit zou ik je dan weer afraden..
Het zal helpen , maar voor mij veel verslavender dan speed zelf.

Mij traject van stoppen met degelijks gebruik was eigelijk.
2 weken thuis van werk om goed bij te slapen , eten en drinken.
Na die 2 weken terug gaan werken en zo veel mogelijk je zinnen verzetten achter werk met , trainen nzo..
Eigelijk alles behalve in de zetel hangen en nix doen.

Ik heb het nog zeer moeilijk met niet gebruiken (in het weekend dan) en dat gaat dan over 2/3 lijntjes op vrijdag.
Maar ik de week gebruik ik nooit meer !

En moest je er dan toch vanaf zijn , waarom maar 3 maand , om dan die gewonnen 3 maand zomaar de vuilbak in te gooien ?
C
CrazyOnSpeedLid
01-01-2024, 00:00
#7
inner_search zei:
Dit zou ik je dan weer afraden..
Het zal helpen , maar voor mij veel verslavender dan speed zelf.

Mij traject van stoppen met degelijks gebruik was eigelijk.
2 weken thuis van werk om goed bij te slapen , eten en drinken.
Na die 2 weken terug gaan werken en zo veel mogelijk je zinnen verzetten achter werk met , trainen nzo..
Eigelijk alles behalve in de zetel hangen en nix doen.

Ik heb het nog zeer moeilijk met niet gebruiken (in het weekend dan) en dat gaat dan over 2/3 lijntjes op vrijdag.
Maar ik de week gebruik ik nooit meer !

En moest je er dan toch vanaf zijn , waarom maar 3 maand , om dan die gewonnen 3 maand zomaar de vuilbak in te gooien ?
Klik om te vergroten...
oke...ik ben niet bij de dokter geweest ik voelde me te vermoeid . maar dan ga ik het zonder verder proberen.
Bedankt voor tips en die 3 maand had ik in gedachten dat ik zeker zolang zou volhouden.

Ik heb ook moeite om nu veel te zeggen , gewoon omdat het lijkt alsof ik wegval ofzo.

Gr
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat is echt een goede, originele tip!

Sterkte aan Crazyonspeed.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
CrazyOnSpeed zei:
oke...ik ben niet bij de dokter geweest ik voelde me te vermoeid . maar dan ga ik het zonder verder proberen.
Bedankt voor tips en die 3 maand had ik in gedachten dat ik zeker zolang zou volhouden.

Ik heb ook moeite om nu veel te zeggen , gewoon omdat het lijkt alsof ik wegval ofzo.

Gr
Klik om te vergroten...
Gewoon je eige ding doen de eerste weken man , als je niet wil praten tegen anderen er over , schijf je vevoelens even op zodat je ze niet vergeet , en je er achteraf over kan praten.
Want praten helpt echt enorm hard !
Wat ik van men therapeute opgestoken heb en echt werkt om minder te nemen is ,
Film jezelf de dag dat je in je afkick zit.
Ik denk dat dit NU het ideale moment is voor jouw.
Beschrijf tijdens het filmen wat je gevoelens zijn , wat je wil verbeteren aan jezelf en waarom je je nu zo kut voelt en vooral waarom je je niet zo kut meer wil voelen.

De hele bedoeling van het filmen/vlog bij houden is jezelf te confronteren met hoe slecht je je voelt na het gebruik , en van zodra je de drang krijgt te gaan gebruiken , bekijk je de vids even terug.
Dit helpt mij enorm om geen full relapse te krijgen.

Niemand behalve jij hoeft deze te zien natuurlijk als je dat niet wil.. enkel men vrouw zit naast me als ik deze vids/vlog maak.
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#10
inner_search zei:
En moest je er dan toch vanaf zijn , waarom maar 3 maand , om dan die gewonnen 3 maand zomaar de vuilbak in te gooien ?
Klik om te vergroten...
Zo zou ik het niet bekijken. Bij een jarenlange verslaving kan de gedachte ‘Nooit meer’ bij sommigen een hoop angst, stress, onzekerheid,.. opwekken. Wat kan leiden tot zelfs geen poging meer willen doen om te stoppen.

Dus er een datum opzetten zou ik niet direct als iets negatiefs zien. Het kan een soort van rust, troost,.. bieden, als je weet dat er een eind aan zal komen.
Na deze periode kan dan nog beslist worden definitief te stoppen. Op dit moment zal het haalbaarder voelen.

Het zou natuurlijk kunnen dat OP een compleet andere reden heeft hiervoor.
Ik wou gewoon even duidelijk maken dat het onbewust een tactiek kan zijn om juist wel volledig te stoppen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
CrazyOnSpeed zei:
Ja ik dacht het al bedankt voor de tips, ik gebruikt van mijn 15de en ik ben nu 31 jaar de laatste 2 jaar dagelijks gebruik.
Klik om te vergroten...
Poeh, dat klinkt als 2 jaar lang leven als kasplantje, sorry dat ik het er zo dik bovenop leg maar dat klinkt niet mals.

De clichés van beweging, gezond eten en goed slapen gaan helpen al ga je dat waarschijnlijk niet meteen perfect kunnen oppakken.

Succes en sterkte gewenst.
C
CrazyOnSpeedLid
01-01-2024, 00:00
#12
inner_search zei:
Gewoon je eige ding doen de eerste weken man , als je niet wil praten tegen anderen er over , schijf je vevoelens even op zodat je ze niet vergeet , en je er achteraf over kan praten.
Want praten helpt echt enorm hard !
Wat ik van men therapeute opgestoken heb en echt werkt om minder te nemen is ,
Film jezelf de dag dat je in je afkick zit.
Ik denk dat dit NU het ideale moment is voor jouw.
Beschrijf tijdens het filmen wat je gevoelens zijn , wat je wil verbeteren aan jezelf en waarom je je nu zo kut voelt en vooral waarom je je niet zo kut meer wil voelen.

De hele bedoeling van het filmen/vlog bij houden is jezelf te confronteren met hoe slecht je je voelt na het gebruik , en van zodra je de drang krijgt te gaan gebruiken , bekijk je de vids even terug.
Dit helpt mij enorm om geen full relapse te krijgen.

Niemand behalve jij hoeft deze te zien natuurlijk als je dat niet wil.. enkel men vrouw zit naast me als ik deze vids/vlog maak.
Klik om te vergroten...
Ja maar uw vrouw mag dit gerust zien hoor...het is anoniem en ik denk dat u vrouw ook wel weet over deze dingen dus geen probleem en dank voor tips en hulp.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#13
CrazyOnSpeed zei:
Ja maar uw vrouw mag dit gerust zien hoor...het is anoniem en ik denk dat u vrouw ook wel weet over deze dingen dus geen probleem en dank voor tips en hulp.
Klik om te vergroten...
Ik heb het over dat men vrouw enkel MIJN persoonlijk dagboek mag lezen of inkijken :grin:
Wel vriendelijk dat ze dat ook in dat van jouw mag :grin:

Hoe gaat het met je ?
Heb deze vrijdag weer 150mg gebruikt :expressionless:
C
CrazyOnSpeedLid
01-01-2024, 00:00
#14
ah ja maakt niet uit haha en ik ben er nog altijd af kunnen blijven maar ik ga nu mijn zinnen zetten op truffels en dergelijke

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."