#1
Gelukkig gaat het langzaam de goede kant op! Hij heeft veel slaap gehad en weer kracht om goed te eten. Bedankt!!
Hallo
Ik en mijn vriend hebben v.h. weekend coke en daarna speed gebruikt. Nu zijn we er beide flink down van geweest ook ziekig maar ben ik weer oke.
Hij echter is erg slecht nog steeds en ik maak mij erg veel zorgen. Hij hallicuneert, heeft het extreem koud, ipv opgefokt voelt hij zich akelig kalm en hij kan moeilijk slapen. Dit is een beetje de basis van waar hij nu last van heeft. Het is 3/4 dagen geleden en ik weet niet wat nu verstandig is om te doen omdat ik mij erg veel zorgen maak. Hij heeft zelf een verleden met drugs, gebruikt al enkele jaren en heeft er verstand van in wat wel en wat niet.
Dat klopt inderdaad, maar is 3/4dagen niet wat lang? Ik heb hier ook veel last van gehad en psychiater vertelde me dat als je wakker wordt en je hebt nog steeds hallucinaties, het dan alarmerend wordt. Ik ga ervan uit dat hij in die dagen toch wel enkele uren geslapen heeft. Moeite met slapen kan ook een symptoom van een psychose zijn.Als je erg veel speed gebruikt in een kort tijdsbestek, kun je hallucinaties en waanideeën krijgen.
Ook komt het meestal door slaap te kort.
Dat klopt inderdaad, maar is 3/4dagen niet wat lang? Ik heb hier ook veel last van gehad en psychiater vertelde me dat als je wakker wordt en je hebt nog steeds hallucinaties, het dan alarmerend wordt. Ik ga ervan uit dat hij in die dagen toch wel enkele uren geslapen heeft. Moeite met slapen kan ook een symptoom van een psychose zijn.
@M17L18 Ik zou hem toch aanraden om de huisarts te contacteren, de kans zit erin dat je vriend een amfetamine-psychose heeft. Als hij zelf niet wil/niet in staat is om hulp te zoeken, kun je zelf eens bellen en de situatie uitleggen. Ze zullen dan wel zeggen wat je het best kunt doen.
Stel hem gerust, ga niet in discussie, probeer stress en angst te vermijden.
Als hij wanen heeft en dingen zegt die niet kloppen, ga hier niet tegen in maar ga er ook niet in mee. Zeg hem dat jij het anders ervaart.
Veel succes.
??????Waar staat de rest (het begin) van deze topic??
In @Syl dr reactie staat nog een quote met de begin post.Waar staat de rest (het begin) van deze topic??
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."