#1
Of je bent de mist ingegaan met je bericht typen, of ik mis iets.
Nee je mist niets. Moest taalfout bewerkenOf je bent de mist ingegaan met je bericht typen, of ik mis iets.
Bed heb ik weer kunnen vinden, ik was er ook niet meer uitgegaan toen ik hem eerder vond, haha. Alleen bleef toch de slaap weg, ik kreeg m'n gedachtes niet stil en wat meditatie hielp ook niet. Keer op keer denk ik aan de gedachtes om niet te denken en daar ga ik weer op in, op in en op in en ben ik een uur verder (met alleen maar mijn gedachtes uitbreiden).Thanks Bas. Afgelopen maandag alles opgesnoven. Ben nu ook ergens waar ik er niet aan kan. Juist om niet zwak te zijn en toe te geven. Fijn dat t herkenbaar is. Vooral die somberheid valt me vies tegen. Voorlopig blijf ik wel waar ik zit tot ik enigszins contact heb met mezelf . Heb er een maand voor uitgetrokken. T was allemaal zo onschuldig. T enge van dit in vergelijking met alcohol afkick is echt die dip denk ik en t gevoel hebben te vallen. Alcohol is uitzweten spijt hebben dom voelen. Niet zo
Maar goed t moet lukken en zoals je zei t is nog niet te laat. Afbouwen was geen optie. In de laatste maand zeker 6 tot 10 gram p/worden of meer was heel diep gezonken. Kon er makkelijk aan komen. Misschien omdat ik wist niet goed bezig te zijn en moest kappen t steeds meer werd. Vorige week 5 dagen niet geslapen. Nou moeder aarde heeft mij niet zo gemaakt. Pffft
Hoop dat je je bed nu wel heb kunnen vinden.
Dat leek me voor de hand liggend inderdaad.Nee je mist niets. Moest taalfout bewerken
Bed heb ik weer kunnen vinden, ik was er ook niet meer uitgegaan toen ik hem eerder vond, haha. Alleen bleef toch de slaap weg, ik kreeg m'n gedachtes niet stil en wat meditatie hielp ook niet. Keer op keer denk ik aan de gedachtes om niet te denken en daar ga ik weer op in, op in en op in en ben ik een uur verder (met alleen maar mijn gedachtes uitbreiden).
Hoeveelste dag zit je nu op dat je niks hebt gebruikt? Probeer die dip eruit te werken door echt verplicht iets te gaan doen, anders ga je je echt serieus kapot vervelen. Tenzij je makkelijk tegen verveling kan, dat moet je even ondervinden. Probeer geen dingen te doen die je ook deed onder invloed van pep (bijv: chatten, schoonmaken, etc). Dat kan van alles zijn uiteraard, probeer de gedachtes over pep zo ver weg te laten. Net zoals je zou doen bij roken, je blijft zo ver mogelijk van de rookplek vandaan.
Die dip wordt met de dag minder, blijf jezelf motiveren met de positieve effecten; je wordt gezonder, je bent weer sociaal en vrolijk, je gaat er beter uitzien, je slaapt weer goed, allemaal positieve effecten die langzaam weer opkomen. Je geeft aan er makkelijk aan te komen? Probeer die manieren te blokkeren! Zodat wanneer je de verleiding hebt pep te halen, je dit niet kan doen. Vertel daarom dit ook aan vrienden, familie en andere personen. Zodat ook zij jou direct kunnen ondersteunen als het mis gaat, je staat er sowieso niet alleen voor. Je moet het wel alleen zelf doen uiteraard.
Speed is een in sluipertje betreft verslaving, wist je dat toevallig maar eerder, want het is gewoon een sneaky verslaving waar je totaal geen erg in hebt, haha. Maar toch heb ik nog niet echt uit je verhaal kunnen opmaken hoe deze verslavingen zijn ontstaan. Welke emoties of andere dingen probeer je weg te stoppen door speed te gebruiken? Trauma's, familieruzie's, overlijdens, liefdesverdriet, negativiteit, depressiviteit? Wat is de oorzaak! Ga daar serieus echt naar op zoek, pak het probleem bij de kern aan.
Voor later is een bezoekje aan de huisarts of bijvoorbeeld psycholoog ook geen slecht idee. Ja heb je, nee kan je krijgen. Je gaat er in ieder geval na een bezoek op voorruit als je open staat voor de te verwachten veranderingen. (:
Dat leek me voor de hand liggend inderdaad.
Fijn dat je enigszins iets er aan hebt.
Als je de behoefte voelt om later je progressie te delen plaats gerust berichten verder in dit topic.
Dat doen meerdere en er als altijd wel iemand die het leest.
Fijn weekend!
Oh, was 1 ding vergeten; in speed zit vaak cafeïne. Probeer eventueel de cafeine te laten staan of juist niet. Dat je dus cafeine gaat drinken om het effect zeg maar terug te krijgen. Al is stoppen met cafeine beter. uiteraard! Hou ons op de hoogte, deel je vorderingen.
Er was geen verdriet probleem of iets. De eerste keer vond ik t gewoon waanzinnig lekker. Nier normaal. De eeerste keren kocht ik t ook niet. Deed mee. En voordat ik t wist haalde ik zelf en was de trein vertrokken. Zelfs t proces van drogen, fijn stampen mooie rechte lijntjes maken vondt ik fantastisch. Op bepaalde momenten was ik daar wel een uur of wel twee mee bezig. Helemaal gefocust. Echt bizar. Ondertussen werd ik wel bewust van welk pad ik bewandelde. Ontmoette mensen die aan de ghb en speed zaten. Hoorde over uppers en downers. Nooit meer te maken gehad en tja dat is niet wat ik wil voor mezelf. Voor niemand niet. Dat maakte me ook angstig op bepaalde momenten. Want ben er wel de hele tijd bewust van geweest dat dit niet voor mij was weg gelegd. De een drinkt en/ of gebruikt vrij en blij. Ik heb dat niet. De laatste weken deed ik niet open of verzon smoesjes als mijn familie
Er was geen verdriet probleem of iets. De eerste keer vond ik t gewoon waanzinnig lekker. Nier normaal. De eeerste keren kocht ik t ook niet. Deed mee. En voordat ik t wist haalde ik zelf en was de trein vertrokken. Zelfs t proces van drogen, fijn stampen mooie rechte lijntjes maken vondt ik fantastisch. Op bepaalde momenten was ik daar wel een uur of wel twee mee bezig. Helemaal gefocust. Echt bizar. Ondertussen werd ik wel bewust van welk pad ik bewandelde. Ontmoette mensen die aan de ghb en speed zaten. Hoorde over uppers en downers. Nooit meer te maken gehad en tja dat is niet wat ik wil voor mezelf. Voor niemand niet. Dat maakte me ook angstig op bepaalde momenten. Want ben er wel de hele tijd bewust van geweest dat dit niet voor mij was weg gelegd. De een drinkt en/ of gebruikt vrij en blij. Ik heb dat niet. De laatste weken deed ik niet open of verzon smoesjes als mijn familie me wou bezoeken. Was niet thuis. T was gewoon lekker. Klinkt best eng.
En die somberheid daar ben ik afgelopen maand wel bewust van geworden. T was niet meer onschuldig. Dan nam ik nog meer.
T is niet belangrijk waar je vandaan komt maar waar je naar toe gaat.
Ik herpak mezelf en vervolg de weg die ik daarvoor bewandelde.
Hoor mij nou ,t lijkt alsof ik jaren gebruik .
Zo intens is t.
Ik kan mij hierin en in je eerdere berichten goed verplaatsen. Ook dat ivm eerdere verslaving (in jou geval alcohol) de verslavingsgevoeligheid ook zeker hoger ligt voor andere dingen (dit geval speed).
Ik kan mij ook vinden in waar bij jou de eventuele aanleiding zit/zat tot gebruik. Ik heb geen idee wat je betreffende leeftijd is... ik zit zelf aan de hele jongen kant. Was Jammer genoeg met alles vroeg, liep altijd al klein beetje voor op de meeste (mijn leeftijdscategorie).
Ik heb zelf ook heel veel last gehad van hulpverlening. Daarbij ook uithuisplaatsing. Van open groepen, tot zwaar gesloten instellingen waarbij je "trajecten" en "behandeling" doorloopt die niet van juiste toepassingen zijn of gewoon voor jou niet werken en vervolgens alsnog worden doorgezet.
Ik heb zelf extreem haat op jeugdzorg en dat soort hulpverling. Kan ik nog uren over in dialoog gaan maar laat dat even achterwegen haha.
Ik gebruik zelf al wel wat langer dan 2 maanden en een stukje intesiever. Ik gebruik het nu al ongv 1,5 jaar. Waarvan een jaar zeer intensief. Ben in die eerste piriode 1x gestopt geweest voor ongv 2/3 maanden. Had na die maanden amper behoefte tot niet. Ik dacht dat ik mentaal wel aankon en begon weer een keertje te pakken bijv.na werk. Dat luchte me toen enorm op en ben toen bijna meteen weer begonnen. Begon rustig maar gleed veel sneller af dan eerst. Ben sinds dien niet meer gestopt en gebruik dagelijks 1g per dag en helaas soms meer.
Ik ben afgelopen week voor t eerst in ongv ruim half jaar nughter geweest van de speed. Had dit al langer niet meer ervaren en het was een hel. Ik besefte wel even dat ik toch echt wel sirrieus verslaafd ben...
En het klopt idd, dat alles wat er maar mee temaken heeft euforisch word. Van het drogen, tot het te gebruiken. Hierdoor kom je in een "craving". Je ervaart/stelt je nu al voor dat je het hebt gepakt/gaat pakken wat ook een extra rush veroorzaakt. Waardoor het dus aleen maar verleidelijker word. Afgelopen week heb ik 3 dagen zonder gezeten omdat er niet geleverd kon worden. Die dip is idd heavy. Ik had zo erg last van ontwenning, dat ik de eerste dag amper kon lopen. Van in psychoses wakker worden en helemaal doordraaien, sucididaal, zweten, paranoia, spierpijn/krampen ect. Echt bijna alles wat je kan bedenken. Na 3dagen weer nieuwe voelde echt als een reddding. Die 3 dagen deden me na lang weer beseffen hoe slecht het gaat en dat er echt wat moet verbeteren. Maar liet ook precies zien wrm ik was begonnen, juist om dat soort gedachtes te ontlopen. Ik weet okkvan mezelf als ik begin dan blijf ik door gaan. Drm werkte bij mij het afbouwen ook minder. Heb het zeker geprobeerd maar tevergeefs. Die 3 dagen hebben zeer goeie vrienden maar ook gezien (ze wisten al hoe het zat) maar hadden het niet meer zo erg gezien sinds ruim half jaar gelden. Ze hebben gzt je krijgt 2 weken om met oplossing/ mogelijke verbetering te komen. En te laten zien dat ik er voor wil gaan om te stoppen anders zou er al 1 misschien het contact verbrekenmn beste vriendin heeft me heel die 1,5 jaar bijgetsaan met ticks en ontwenningsverschijnselen. Daardoor is het mij in die tijd ook gelukt om die 3maanden te stoppen, zij als motivatie Maar zie zeker wel wat mijn gebruik, qua invloed kan hebben op mn omgeving. na tijdje vergeet je dat gewoon. Je doet je dingetje, alles loopt soepel... totdat je toch verder in jezelf gaat kijken. En dan idd meer of sneller gaat bij pakken om bijv. schuldgevoel weg te werken. Ik heb nog 3/4g over. Ben dus wel verplicht om nu te minderen anders worden die 2w alleen maar verkort... okkal staat er genoeg op het spel.
Aangezien ik nu nog ongv een week tegaan heb weet ik al dat ik dat niet ga redden en dus okk cold turkey
Zal moeten stoppen. Heb er zelf niet echt vertrouwen in dat het me lukt en of ik uberhaupt door die eerste 3 weken heen kom. Ik probeer alle moed te verzamelen om die strijd met mezelf aan te gaan en de realties te behouden. Ookal is die kans hoogui 5% slagen zonder "hulpinstanties". Waar ik dus door verleden niet meer aan ga beginnen. Ik heb je berichten vanaf het begin gelezen tot dit punt. Herken mezelf er wel ergens in ook door de problematiek en hulpinstaties. En ik heb echt volle respect dat je bent gestopt okkal is het na 2 maanden. Gelukkig ben je der idd nog beetje optijd bij geweest. En ook altijd blijven doorzetten want een terugval is net zo makkelijk. Nog 100x makelijker zelfs. Maar zeer zeker respect. Ik ben ook aan het nadenken wat ik ga doen. Ik lees dit alles en dan hoop ik gw echr dat het me deze x ook weer gaat lukken en dan gw permanent. Stoppen is mijn laatse optie. Ivm met relaties onderhouden, me gezondheid en mezelf. Een lang verhaaltne. Maar gw uit respect naar jou en de personen die gestopt zijn. Maar ook om aan tegeven dat je er niet zomaar denkt vanaf te zijn en het zoveel kapot kan maken. Het werkt om te vergeten... maar na iets langer begin je gw alles wat belangrijk is ook te vergeten. Niet teveel aan denken, maar je moet er wel altijd rekening mee houden. Gw altijd net alsof doen of je nog in die 3 weken zit en moet doorbijten. Ookal zou je al 3 jaar verder zijn. Ookal is een persoon tevertrouwen(betreffende gebruiker) die zooi is dat zeker niet. En dat is gw gevaarlijk want het is idd een sluipmoordenaar. Je mertk de verslaving pas op als net ietjes te laar is. Maar jou is het in iedergeval al gelukt. Ik typ dit waneer bij mij het zweten en klemmende kaken alweer aanslaan... drm alleen maar trost zijn opjezelf dat je toch dacht ik stop. En het ook nog lukte. Ik zit er zeker wel iets dieper in en zal dan ook hoger klimmen zijn. Maar probeervan jou kant van het verhaal toch een beetje extra hoop te verzamelen. En miss dat met dit bericht niet veel bereik bij mezelf of iets. Maar hoop wel aan andere wat te kunnnen aangeven/meegeven. Zelf ben ik de wanhoop nabij en niemand die ik dat zou gunnen of willen mee geven. Alleen meer motivatie om het niet te doen haha en respect![]()
😂😂Of je bent de mist ingegaan met je bericht typen, of ik mis iets.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."