"Bas zei:
Bed heb ik weer kunnen vinden, ik was er ook niet meer uitgegaan toen ik hem eerder vond, haha. Alleen bleef toch de slaap weg, ik kreeg m'n gedachtes niet stil en wat meditatie hielp ook niet. Keer op keer denk ik aan de gedachtes om niet te denken en daar ga ik weer op in, op in en op in en ben ik een uur verder (met alleen maar mijn gedachtes uitbreiden).
Hoeveelste dag zit je nu op dat je niks hebt gebruikt? Probeer die dip eruit te werken door echt verplicht iets te gaan doen, anders ga je je echt serieus kapot vervelen. Tenzij je makkelijk tegen verveling kan, dat moet je even ondervinden. Probeer geen dingen te doen die je ook deed onder invloed van pep (bijv: chatten, schoonmaken, etc). Dat kan van alles zijn uiteraard, probeer de gedachtes over pep zo ver weg te laten. Net zoals je zou doen bij roken, je blijft zo ver mogelijk van de rookplek vandaan.
Die dip wordt met de dag minder, blijf jezelf motiveren met de positieve effecten; je wordt gezonder, je bent weer sociaal en vrolijk, je gaat er beter uitzien, je slaapt weer goed, allemaal positieve effecten die langzaam weer opkomen. Je geeft aan er makkelijk aan te komen? Probeer die manieren te blokkeren! Zodat wanneer je de verleiding hebt pep te halen, je dit niet kan doen. Vertel daarom dit ook aan vrienden, familie en andere personen. Zodat ook zij jou direct kunnen ondersteunen als het mis gaat, je staat er sowieso niet alleen voor. Je moet het wel alleen zelf doen uiteraard.
Speed is een in sluipertje betreft verslaving, wist je dat toevallig maar eerder, want het is gewoon een sneaky verslaving waar je totaal geen erg in hebt, haha. Maar toch heb ik nog niet echt uit je verhaal kunnen opmaken hoe deze verslavingen zijn ontstaan. Welke emoties of andere dingen probeer je weg te stoppen door speed te gebruiken? Trauma's, familieruzie's, overlijdens, liefdesverdriet, negativiteit, depressiviteit? Wat is de oorzaak! Ga daar serieus echt naar op zoek, pak het probleem bij de kern aan.
Voor later is een bezoekje aan de huisarts of bijvoorbeeld psycholoog ook geen slecht idee. Ja heb je, nee kan je krijgen. Je gaat er in ieder geval na een bezoek op voorruit als je open staat voor de te verwachten veranderingen. (:
Klik om te vergroten...
Er was geen verdriet probleem of iets. De eerste keer vond ik t gewoon waanzinnig lekker. Nier normaal. De eeerste keren kocht ik t ook niet. Deed mee. En voordat ik t wist haalde ik zelf en was de trein vertrokken. Zelfs t proces van drogen, fijn stampen mooie rechte lijntjes maken vondt ik fantastisch. Op bepaalde momenten was ik daar wel een uur of wel twee mee bezig. Helemaal gefocust. Echt bizar. Ondertussen werd ik wel bewust van welk pad ik bewandelde. Ontmoette mensen die aan de ghb en speed zaten. Hoorde over uppers en downers. Nooit meer te maken gehad en tja dat is niet wat ik wil voor mezelf. Voor niemand niet. Dat maakte me ook angstig op bepaalde momenten. Want ben er wel de hele tijd bewust van geweest dat dit niet voor mij was weg gelegd. De een drinkt en/ of gebruikt vrij en blij. Ik heb dat niet. De laatste weken deed ik niet open of verzon smoesjes als mijn familie me wou bezoeken. Was niet thuis. T was gewoon lekker. Klinkt best eng.
En die somberheid daar ben ik afgelopen maand wel bewust van geworden. T was niet meer onschuldig. Dan nam ik nog meer.
T is niet belangrijk waar je vandaan komt maar waar je naar toe gaat.
Ik herpak mezelf en vervolg de weg die ik daarvoor bewandelde.
Hoor mij nou ,t lijkt alsof ik jaren gebruik .
Zo intens is t."
In: Afkicken speed en ontwenningsverschijnselen
1-1-2024