Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken speed en ontwenningsverschijnselen

Afkicken speed en ontwenningsverschijnselen

21 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
Z
Zoe@van@dijkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Siezo zei:
Er was geen verdriet probleem of iets. De eerste keer vond ik t gewoon waanzinnig lekker. Nier normaal. De eeerste keren kocht ik t ook niet. Deed mee. En voordat ik t wist haalde ik zelf en was de trein vertrokken. Zelfs t proces van drogen, fijn stampen mooie rechte lijntjes maken vondt ik fantastisch. Op bepaalde momenten was ik daar wel een uur of wel twee mee bezig. Helemaal gefocust. Echt bizar. Ondertussen werd ik wel bewust van welk pad ik bewandelde. Ontmoette mensen die aan de ghb en speed zaten. Hoorde over uppers en downers. Nooit meer te maken gehad en tja dat is niet wat ik wil voor mezelf. Voor niemand niet. Dat maakte me ook angstig op bepaalde momenten. Want ben er wel de hele tijd bewust van geweest dat dit niet voor mij was weg gelegd. De een drinkt en/ of gebruikt vrij en blij. Ik heb dat niet. De laatste weken deed ik niet open of verzon smoesjes als mijn familie
Siezo zei:
Er was geen verdriet probleem of iets. De eerste keer vond ik t gewoon waanzinnig lekker. Nier normaal. De eeerste keren kocht ik t ook niet. Deed mee. En voordat ik t wist haalde ik zelf en was de trein vertrokken. Zelfs t proces van drogen, fijn stampen mooie rechte lijntjes maken vondt ik fantastisch. Op bepaalde momenten was ik daar wel een uur of wel twee mee bezig. Helemaal gefocust. Echt bizar. Ondertussen werd ik wel bewust van welk pad ik bewandelde. Ontmoette mensen die aan de ghb en speed zaten. Hoorde over uppers en downers. Nooit meer te maken gehad en tja dat is niet wat ik wil voor mezelf. Voor niemand niet. Dat maakte me ook angstig op bepaalde momenten. Want ben er wel de hele tijd bewust van geweest dat dit niet voor mij was weg gelegd. De een drinkt en/ of gebruikt vrij en blij. Ik heb dat niet. De laatste weken deed ik niet open of verzon smoesjes als mijn familie me wou bezoeken. Was niet thuis. T was gewoon lekker. Klinkt best eng.
En die somberheid daar ben ik afgelopen maand wel bewust van geworden. T was niet meer onschuldig. Dan nam ik nog meer.

T is niet belangrijk waar je vandaan komt maar waar je naar toe gaat.
Ik herpak mezelf en vervolg de weg die ik daarvoor bewandelde.
Hoor mij nou ,t lijkt alsof ik jaren gebruik .
Zo intens is t.
Klik om te vergroten...


Ik kan mij hierin en in je eerdere berichten goed verplaatsen. Ook dat ivm eerdere verslaving (in jou geval alcohol) de verslavingsgevoeligheid ook zeker hoger ligt voor andere dingen (dit geval speed).
Ik kan mij ook vinden in waar bij jou de eventuele aanleiding zit/zat tot gebruik. Ik heb geen idee wat je betreffende leeftijd is... ik zit zelf aan de hele jongen kant. Was Jammer genoeg met alles vroeg, liep altijd al klein beetje voor op de meeste (mijn leeftijdscategorie).
Ik heb zelf ook heel veel last gehad van hulpverlening. Daarbij ook uithuisplaatsing. Van open groepen, tot zwaar gesloten instellingen waarbij je "trajecten" en "behandeling" doorloopt die niet van juiste toepassingen zijn of gewoon voor jou niet werken en vervolgens alsnog worden doorgezet.
Ik heb zelf extreem haat op jeugdzorg en dat soort hulpverling. Kan ik nog uren over in dialoog gaan maar laat dat even achterwegen haha.
Ik gebruik zelf al wel wat langer dan 2 maanden en een stukje intesiever. Ik gebruik het nu al ongv 1,5 jaar. Waarvan een jaar zeer intensief. Ben in die eerste piriode 1x gestopt geweest voor ongv 2/3 maanden. Had na die maanden amper behoefte tot niet. Ik dacht dat ik mentaal wel aankon en begon weer een keertje te pakken bijv.na werk. Dat luchte me toen enorm op en ben toen bijna meteen weer begonnen. Begon rustig maar gleed veel sneller af dan eerst. Ben sinds dien niet meer gestopt en gebruik dagelijks 1g per dag en helaas soms meer.
Ik ben afgelopen week voor t eerst in ongv ruim half jaar nughter geweest van de speed. Had dit al langer niet meer ervaren en het was een hel. Ik besefte wel even dat ik toch echt wel sirrieus verslaafd ben...
En het klopt idd, dat alles wat er maar mee temaken heeft euforisch word. Van het drogen, tot het te gebruiken. Hierdoor kom je in een "craving". Je ervaart/stelt je nu al voor dat je het hebt gepakt/gaat pakken wat ook een extra rush veroorzaakt. Waardoor het dus aleen maar verleidelijker word. Afgelopen week heb ik 3 dagen zonder gezeten omdat er niet geleverd kon worden. Die dip is idd heavy. Ik had zo erg last van ontwenning, dat ik de eerste dag amper kon lopen. Van in psychoses wakker worden en helemaal doordraaien, sucididaal, zweten, paranoia, spierpijn/krampen ect. Echt bijna alles wat je kan bedenken. Na 3dagen weer nieuwe voelde echt als een reddding. Die 3 dagen deden me na lang weer beseffen hoe slecht het gaat en dat er echt wat moet verbeteren. Maar liet ook precies zien wrm ik was begonnen, juist om dat soort gedachtes te ontlopen. Ik weet okkvan mezelf als ik begin dan blijf ik door gaan. Drm werkte bij mij het afbouwen ook minder. Heb het zeker geprobeerd maar tevergeefs. Die 3 dagen hebben zeer goeie vrienden maar ook gezien (ze wisten al hoe het zat) maar hadden het niet meer zo erg gezien sinds ruim half jaar gelden. Ze hebben gzt je krijgt 2 weken om met oplossing/ mogelijke verbetering te komen. En te laten zien dat ik er voor wil gaan om te stoppen anders zou er al 1 misschien het contact verbreken:disappointed: mn beste vriendin heeft me heel die 1,5 jaar bijgetsaan met ticks en ontwenningsverschijnselen. Daardoor is het mij in die tijd ook gelukt om die 3maanden te stoppen, zij als motivatie Maar zie zeker wel wat mijn gebruik, qua invloed kan hebben op mn omgeving. na tijdje vergeet je dat gewoon. Je doet je dingetje, alles loopt soepel... totdat je toch verder in jezelf gaat kijken. En dan idd meer of sneller gaat bij pakken om bijv. schuldgevoel weg te werken. Ik heb nog 3/4g over. Ben dus wel verplicht om nu te minderen anders worden die 2w alleen maar verkort... okkal staat er genoeg op het spel.
Aangezien ik nu nog ongv een week tegaan heb weet ik al dat ik dat niet ga redden en dus okk cold turkey
Zal moeten stoppen. Heb er zelf niet echt vertrouwen in dat het me lukt en of ik uberhaupt door die eerste 3 weken heen kom. Ik probeer alle moed te verzamelen om die strijd met mezelf aan te gaan en de realties te behouden. Ookal is die kans hoogui 5% slagen zonder "hulpinstanties". Waar ik dus door verleden niet meer aan ga beginnen. Ik heb je berichten vanaf het begin gelezen tot dit punt. Herken mezelf er wel ergens in ook door de problematiek en hulpinstaties. En ik heb echt volle respect dat je bent gestopt okkal is het na 2 maanden. Gelukkig ben je der idd nog beetje optijd bij geweest. En ook altijd blijven doorzetten want een terugval is net zo makkelijk. Nog 100x makelijker zelfs. Maar zeer zeker respect. Ik ben ook aan het nadenken wat ik ga doen. Ik lees dit alles en dan hoop ik gw echr dat het me deze x ook weer gaat lukken en dan gw permanent. Stoppen is mijn laatse optie. Ivm met relaties onderhouden, me gezondheid en mezelf. Een lang verhaaltne. Maar gw uit respect naar jou en de personen die gestopt zijn. Maar ook om aan tegeven dat je er niet zomaar denkt vanaf te zijn en het zoveel kapot kan maken. Het werkt om te vergeten... maar na iets langer begin je gw alles wat belangrijk is ook te vergeten. Niet teveel aan denken, maar je moet er wel altijd rekening mee houden. Gw altijd net alsof doen of je nog in die 3 weken zit en moet doorbijten. Ookal zou je al 3 jaar verder zijn. Ookal is een persoon tevertrouwen(betreffende gebruiker) die zooi is dat zeker niet. En dat is gw gevaarlijk want het is idd een sluipmoordenaar. Je mertk de verslaving pas op als net ietjes te laar is. Maar jou is het in iedergeval al gelukt. Ik typ dit waneer bij mij het zweten en klemmende kaken alweer aanslaan... drm alleen maar trost zijn opjezelf dat je toch dacht ik stop. En het ook nog lukte. Ik zit er zeker wel iets dieper in en zal dan ook hoger klimmen zijn. Maar probeervan jou kant van het verhaal toch een beetje extra hoop te verzamelen. En miss dat met dit bericht niet veel bereik bij mezelf of iets. Maar hoop wel aan andere wat te kunnnen aangeven/meegeven. Zelf ben ik de wanhoop nabij en niemand die ik dat zou gunnen of willen mee geven. Alleen meer motivatie om het niet te doen haha en respect :grin::innocent:
Klik om te vergroten...
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Pompen zei:
Of je bent de mist ingegaan met je bericht typen, of ik mis iets.
Klik om te vergroten...
😂😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."