Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed lost niet op in water?

Speed lost niet op in water?

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zelf kom ik uit op 15g wassen- verlies ongeveer 3gram. Maar heb ook wel eens samples dat de helft foetsie gaat, of dat je zelfs nog maar een derde over hou....
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb met mijn nieuwe batch speed gemerkt dat het zeer moeilijk oplost in water. Nochtans lukte het wel altijd met andere batches maar met deze kan ik niet eens 100mg in 3mL oplossen, het droogt na een paar seconden weer uit en wordt dan een papje. Het enige wat ik mogelijk hieruit kan afleiden is dat de speed geen caffeine bevat sinds dit wel oplost in water en deze speed bijna even potent is als de speed van de apotheek. Is dit normaal?
D
Danny053Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Speed lost juist wel op in water en cafeïne juist niet dus het lijkt erop dat je caf gekocht hebt ipv pep
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Danny053 zei:
Speed lost juist wel op in water en cafeïne juist niet dus het lijkt erop dat je caf gekocht hebt ipv pep
Klik om te vergroten...

Zoals de meeste “straat” pep is… Als je geluk hebt zit er 25-30% amfetamine is
n een gram en de rest is troep, waaronder cafeïne. Misschien zoek ik niet goed, verkeerde connecties etc maar mijn laatste batches waren echt slecht en slap!
Nadeel is dat ik nooit meer dan 2 tot max 3 gram natte “kan/mag” kopen. Vind dat zo weinig om te wassen met aceton. Na drogen vóór het wassen ben ik al zeker 1/4e aan gewicht kwijt. Als ik dan die slappe zooi ook nog ga wassen ben ik bang dat ik zowat niks overhoud..
Ik heb al aan degene die het mij brengt (dus niet de dealer/maker zelf maar een vage kennis) gevraagd of ik een keer 10 of nog meer gram mag kopen, dan is wassen de moeite. Helaas kan hij steeds maar 2 a 3 natte “missen”.
Met goede echt zuivere hoog, bv 70% (gewassen) speed doe ik wel 4 tot 6 x met een gram. Of langer.
Die straat troep van nu doe ik maar 2x en met geluk 3x met 1 gram en dan nóg voelt het niet als echte speed zeg maar.
Heb al 300ml zuivere aceton (water vrij etc) in huis. Kan nog 2 flesjes van 100ml bij kopen.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Danny053 zei:
Speed lost juist wel op in water en cafeïne juist niet dus het lijkt erop dat je caf gekocht hebt ipv pep
Klik om te vergroten...
Oh dus caffeïne in mijn koffie is gewoon een heterogeen mengsel? Blijkbaar is amfetamine inderdaad zeer goed oplosbaar in water. Heb het volgende gevonden op erowid:
https://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=2057
If the amphetamine is a solid (pill form or powder), then it is in a "salt" form of the chemical and is thus more soluble in water. The Merck Index reports amphetamine sulphate dissolves 1 part per 8.8 parts water or 515 parts 95% ethanol (so 1 gram will dissolve fully in 8.8mL (8.8 grams) of water or 515 mL alcohol). Amphetamine phosphate is reported to be more soluble than the sulfate.
Klik om te vergroten...
De Dunne zei:
Die straat troep van nu doe ik maar 2x en met geluk 3x met 1 gram en dan nóg voelt het niet als echte speed zeg maar.
Klik om te vergroten...
Nou, ik heb van dit spul gisteren ~340mg genomen met 10 uur ertussen en heb de nacht doorgehaald. Met 2 kopjes koffie op val ik nog in slaap door mijn torenhoge tolerantie dus dat zal het niet zijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
JanDeBrandweerman zei:
Oh dus caffeïne in mijn koffie is gewoon een heterogeen mengsel? Blijkbaar is amfetamine inderdaad zeer goed oplosbaar in water. Heb het volgende gevonden op erowid:
https://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=2057


Nou, ik heb van dit spul gisteren ~340mg genomen met 10 uur ertussen en heb de nacht doorgehaald. Met 2 kopjes koffie op val ik nog in slaap door mijn torenhoge tolerantie dus dat zal het niet zijn.
Klik om te vergroten...
340 mg is niet weinig.
Hier is alles bagger op t moment qua speed.

Cafeïne kan je ook de hele wakker houden.in slechte speed zit veel meer cafeine als in meerdere bakken koffie.
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#7
Danny053 zei:
Speed lost juist wel op in water en cafeïne juist niet dus het lijkt erop dat je caf gekocht hebt ipv pep
Klik om te vergroten...
Maar het lost vooral op in heet/warm water, net van de kook af. Dan lost het als het goed is binnen een paar tellen op, en kan je er een lekker thee-tje van proberen te maken. Gember-citroen werkt bij mij altijd wel prettig. Je proeft nog wel die gore zure bitterheid in de verte, maar het overheerst niet meteen.

In de koffie deed ik vroeger ook, maar dat krijg ik niet meer weg op die manier.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Zoals de meeste “straat” pep is… Als je geluk hebt zit er 25-30% amfetamine is
n een gram en de rest is troep, waaronder cafeïne. Misschien zoek ik niet goed, verkeerde connecties etc maar mijn laatste batches waren echt slecht en slap!
Nadeel is dat ik nooit meer dan 2 tot max 3 gram natte “kan/mag” kopen. Vind dat zo weinig om te wassen met aceton. Na drogen vóór het wassen ben ik al zeker 1/4e aan gewicht kwijt. Als ik dan die slappe zooi ook nog ga wassen ben ik bang dat ik zowat niks overhoud..
Ik heb al aan degene die het mij brengt (dus niet de dealer/maker zelf maar een vage kennis) gevraagd of ik een keer 10 of nog meer gram mag kopen, dan is wassen de moeite. Helaas kan hij steeds maar 2 a 3 natte “missen”.
Met goede echt zuivere hoog, bv 70% (gewassen) speed doe ik wel 4 tot 6 x met een gram. Of langer.
Die straat troep van nu doe ik maar 2x en met geluk 3x met 1 gram en dan nóg voelt het niet als echte speed zeg maar.
Heb al 300ml zuivere aceton (water vrij etc) in huis. Kan nog 2 flesjes van 100ml bij kopen.
Klik om te vergroten...
Als je 3gr koopt nat, hou je na wassen en drogen ~50% over.
En toch zou ik zelfs 3gr wassen.
Het voelt gewoon als een wereld van verschil.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
n8wachT zei:
Maar het lost vooral op in heet/warm water, net van de kook af. Dan lost het als het goed is binnen een paar tellen op, en kan je er een lekker thee-tje van proberen te maken. Gember-citroen werkt bij mij altijd wel prettig. Je proeft nog wel die gore zure bitterheid in de verte, maar het overheerst niet meteen.

In de koffie deed ik vroeger ook, maar dat krijg ik niet meer weg op die manier.
Klik om te vergroten...
Speed of caffeine? Niet dat het uitmaakt sinds het allebei chemische rommel is. Gatverdamme.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Danny053 zei:
Speed lost juist wel op in water en cafeïne juist niet dus het lijkt erop dat je caf gekocht hebt ipv pep
Klik om te vergroten...

Waar haal je dit dan vandaan?

Cafeïne is matig oplosbaar in water met 2,17g per 100ml op 25 °C (aldus PubChem).
Zeg grofweg 20mg/ml op kamertemperatuur.

TS loste 100mg op in 3ml water. Al was het 100% caffeine, dan zou toch nog zeker ruim de helft op moeten lossen na flink wat agitatie.

Het is een stuk minder goed oplosbaar dan amfetamine sulfaat, dat zeker wel (50-100 mg/ml bij 16°C). Maar er zou zichtbaar minder vaste stof te zien moeten zijn.

JanDeBrandweerman zei:
het droogt na een paar seconden weer uit en wordt dan een papje.
Klik om te vergroten...

Vooral dit is een bijzondere observatie. Ik heb zelf ook weleens zoiets gehad. Ik heb er toen ook een topic over geschreven. In de video is een beetje te zien hoe het er bij mij uit zag. Ik heb gestructureerd uit proberen te vogelen wat het was. Ik heb wat dingen af kunnen strepen, maar geen antwoord gevonden.


Rare vezelachtige structuur bij oplossen pep (report met wassen)

Beste forumleden, Mijn hulplijnen die wat meer chemische kennis hebben lieten me in de steek vandaag. Wellicht zijn er hier mensen die weten wat er met dit goedje speelt. Ja uiteraard zou het het beste zijn om het naar het Trimbos te brengen om te laten testen. Maar tegen de tijd dat het...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Een ding weet ik wel. Dit was echt hele zwakke speed. Als het überhaupt al wel speed was. Bijzonder dat die van jou wel zo potent is.

Het zal vast ook geen HCl of fosfaat variant zijn, want ook die zijn goed oplosbaar in water.

Als je echt antwoorden wilt hebben, kan je het beste toch naar het testcentrum gaan. Ookal is dat nu misschien te laat haha

Of je moet misschien een verdwaald HPLC apparaat thuis hebben staan.
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Cafeïne is matig oplosbaar in water met 2,17g per 100ml op 25 °C (aldus PubChem).
Zeg grofweg 20mg/ml op kamertemperatuur.
Klik om te vergroten...
Naar mijn weten lost het pas op bij warm water temperatuur van minimaal 80 graden, but correct me when wrong
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Caffeine ICSC: 0405 (maart 1990)
Dit is de waarde waar PubChem naar refereerde en die ik aanhaalde.

Shalmashi, A., & Golmohammad, F.. (2010). Solubility of caffeine in water, ethyl acetate, ethanol, carbon tetrachloride, methanol, chloroform, dichloromethane, and acetone between 298 and 323 K. Latin American applied research, 40(3), 283-285. Recuperado en 31 de marzo de 2022, de http://www.scielo.org.ar/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0327-07932010000300012&lng=es&tlng=es

In dit onderzoek werken ze met molfracties, maar ik heb geen zin om het na te rekenen. Mocht iemand er zin in hebben?

1648767340490.png

Vuong, Q. V., & Roach, P. D. (2013). Caffeine in Green Tea: Its Removal and Isolation. Separation & Purification Reviews, 43(2), 155–174.
https://doi.org/10.1080/15422119.2013.771127

Deze tabel in een onderzoek geeft een stuk lagere waarde. Omgerekend ongeveer 0,0225mg/mg = 0,0225mg/ml als we even buiten beschouwing laten dat water op 25 graden celcius niet 1kg/L weegt. Ik kan de herkomst van die tabel niet nazoeken, want daar is geen online publicatie van te vinden.


Bij hogere temperaturen lost het inderdaad beter op. Maar dat betekend niet dat het bij kamertemperatuur helemaal niet oplost. Maar ook de wetenschap is een beetje verdeeld over dit onderwerp. Een ding weet ik zeker... de oplosbaarheid van caffeïne is tenminste 80mg/250ml (=0,32mg/ml). Want dat is wat er in een blikje Red Bull zit, ruim beneden kamertemperatuur :tonguewink:
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#13
Plopt paracetamolletje in kokend water
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."