Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErnstige woede-uitbarstingen door pep

Ernstige woede-uitbarstingen door pep

19 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
smeerlapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo hallo,

om een lang verhaal kort te maken —>
ik heb min of meer een relatie met iemand en tot recent deden we vaak pep, hij meer dan ik qua frequentie & dosis. Sinds eind december-begin januari is er precies iets serieus anders aan hem. Op de momenten waar hij pep in zijn kas geslagen heeft en veel te lang wakker is, kan hij paranoia worden en rare dingen denken enzo maar da hoort bij pep maar ook wanneer hij geen pep genomen heeft en gewoon geslapen heeft, heeft hij meermaals per week momenten waarop hij uit het niets bijzonder krikkel (extreem boos en geïrriteerd) wordt en zijn eigen spullen en meubelen begint stuk te maken en mij van van alles beschuldigen. Hij heeft deze uitbarstingen de laatste maand enorm vaak, ook nu, terwijl hij al 2 weken geen pep heeft aangeraakt. Hierdoor hebben we enorm veel ruzie en ik ga er stilaan van kapot. Wanneer hij normaal is is hij helemaal anders en dus geen rotjoch.

Mijn vraag ———> kan iemand mij misschien vertellen wat hier precies achterzit? Psychose? Kan hij iets doen om dit te verminderen? Gaat dit over? Hoelang kan dat duren? Er is echt iets veranderd aan hem en ik word er stilaan bang van.


Deze week heeft hij concertas gekregen van zijn moeder, en wanneer hij deze nam, werd hij ook zo driftig en vroeger gebeurde dat niet.

Gisteren stak hij te voet over terwijl het rood was, een aankomende auto toeterde en hij begon uit te pakken en bijna agressief zelfs, terwijl hij in fout was, achteraf voelde hij zich er slecht over.

sorry voor de lange tekst maar ik wil genoeg info geven want ik wil echt weten hoe en wat, alvast bedankt jajajajaja
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat er precies achter zit is lastig te zeggen maar agressie kan wel duiden op een soort manische fase of richting psychose achtig gaan, vooral als je in nuchtere toestand ook paranoide gedachten merkt (sorry ben geen psychiater dus kan je hier niet met 100% zekerheid iets over zeggen maar wat je zegt lijkt er wel op). Denk vooral belangrijk dat je erover blijft praten met hem en idd geen speed meer gebruiken. Als je het gevoel krijgt dat het echt snel downhill gaat en extreem wordt kun je maar beter op tijd aan de bel trekken bij mensen die jullie allebei kennen, vrienden etc. In het ergste geval professionele hulp. Succes!
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
smeerlap dat je bent
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je je niet kunt gedragen op een bepaald middel dan moet je er maar ook niet aankomen. Ken genoeg gevallen die na agressie onder invloed op de knieën kruipen en zeggen dat het hun spijt. Nou als het je echt speet dan doe je het gewoon niet meer uit respect voor je omgeving.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
smeerlap zei:
Hallo hallo,

om een lang verhaal kort te maken —>
ik heb min of meer een relatie met iemand en tot recent deden we vaak pep, hij meer dan ik qua frequentie & dosis. Sinds eind december-begin januari is er precies iets serieus anders aan hem. Op de momenten waar hij pep in zijn kas geslagen heeft en veel te lang wakker is, kan hij paranoia worden en rare dingen denken enzo maar da hoort bij pep maar ook wanneer hij geen pep genomen heeft en gewoon geslapen heeft, heeft hij meermaals per week momenten waarop hij uit het niets bijzonder krikkel (extreem boos en geïrriteerd) wordt en zijn eigen spullen en meubelen begint stuk te maken en mij van van alles beschuldigen. Hij heeft deze uitbarstingen de laatste maand enorm vaak, ook nu, terwijl hij al 2 weken geen pep heeft aangeraakt. Hierdoor hebben we enorm veel ruzie en ik ga er stilaan van kapot. Wanneer hij normaal is is hij helemaal anders en dus geen rotjoch.

Mijn vraag ———> kan iemand mij misschien vertellen wat hier precies achterzit? Psychose? Kan hij iets doen om dit te verminderen? Gaat dit over? Hoelang kan dat duren? Er is echt iets veranderd aan hem en ik word er stilaan bang van.


Deze week heeft hij concertas gekregen van zijn moeder, en wanneer hij deze nam, werd hij ook zo driftig en vroeger gebeurde dat niet.

Gisteren stak hij te voet over terwijl het rood was, een aankomende auto toeterde en hij begon uit te pakken en bijna agressief zelfs, terwijl hij in fout was, achteraf voelde hij zich er slecht over.

sorry voor de lange tekst maar ik wil genoeg info geven want ik wil echt weten hoe en wat, alvast bedankt jajajajaja
Klik om te vergroten...
Sorry voor de lange tekst zeg je....
Ik twijfel of ik mijn antwoord in niet te veel woorden kan zeggen wanneer ik jouw tekst lees.

Je hebt min of meer een relatie? Is dat ja of is dat nee.
Ken je hem? Ja of nee?
Wil je verder? Ja of nee?

Antwoord die vragen voor jezelf. Zodra je dat hebt gedaan hoor ik graag waarom je smeerlap hebt gekozen als gebruikersnaam.

Ta ta
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Enorm kunnen mensen veranderen tijdens pep en erna
Hysterisch, paranoïde.noem .maar op.
Tijd om hulp te zoeken?
Ik zou het zeker even melden bjj je huisarts. Want dit gaat een keer fout.

Een keer politie erbij als hij jou van alles en nog wat uitmaakt en dingen vernielt, lijkt vergezocht maar vaak kunnen ze inschatten wat voor hulp.hij nodig heeft.

En meest belangrijke.. jij geeft je grens aan.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het omslaan sinds dec/jan naar agressie en roekeloosheid klinkt mij in de oren als een serieuze afhankelijkheid die er in zit. Op een gegeven moment maakt het niet meer uit nuchter of niet nuchter. De onmacht.

Het enige wat ik kan zeggen is, er mee kappen. Ook niet meer samen doen: zoek hulp.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snuffelaar zei:
Als je je niet kunt gedragen op een bepaald middel dan moet je er maar ook niet aankomen. Ken genoeg gevallen die na agressie onder invloed op de knieën kruipen en zeggen dat het hun spijt. Nou als het je echt speet dan doe je het gewoon niet meer uit respect voor je omgeving.
Klik om te vergroten...
Is dit niet een beetje te kort door de bocht? Als je zo veel pep gebruikt is er sprake van verslaving en respect voor je omgeving staat niet op 1 dan.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuffelaar zei:
Als je je niet kunt gedragen op een bepaald middel dan moet je er maar ook niet aankomen. Ken genoeg gevallen die na agressie onder invloed op de knieën kruipen en zeggen dat het hun spijt. Nou als het je echt speet dan doe je het gewoon niet meer uit respect voor je omgeving.
Klik om te vergroten...
Mee eens.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Is dit niet een beetje te kort door de bocht? Als je zo veel pep gebruikt is er sprake van verslaving en respect voor je omgeving staat niet op 1 dan.
Klik om te vergroten...
Vind het niet kort door de bocht eigenlijk.

Verslaving betekent niet je naaste kapot maken direct.

Althans, zo heb ik mijn verslavingen nooit ervaren. Vind het geen reden om zo tegen de mensen te doen waar je van houdt.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Vind het niet kort door de bocht eigenlijk.

Verslaving betekent niet je naaste kapot maken direct.

Althans, zo heb ik mijn verslavingen nooit ervaren. Vind het geen reden om zo tegen de mensen te doen waar je van houdt.
Klik om te vergroten...
Het is ook niet iets wat je bewust doet of door hebt. Een ieder is anders in zijn/haar verslaving, maar als er sprake is van agressie dan maak je zeker je naaste kapot. Mentaal/fysiek is dat best een behoorlijk klap en dan hebben we het nog niet over eventuele financiële problemen die er bij ontstaan.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Druktemaker zei:
Het is ook niet iets wat je bewust doet of door hebt. Een ieder is anders in zijn/haar verslaving, maar als er sprake is van agressie dan maak je zeker je naaste kapot. Mentaal/fysiek is dat best een behoorlijk klap en dan hebben we het nog niet over eventuele financiële problemen die er bij ontstaan.
Klik om te vergroten...
Mwah. Niet helemaal mee eens. Ik vind niet dat je je gedrag allemaal maar moet afschuiven op je verslaving. Vind het geen excuus.

Maar goed. Misschien ben ik een uitzondering, maar ik ben me nog altijd heel bewust van mijn gedrag naar de mensen die ik lief heb.

Tijdens gebruik ben ik eerder boos op mezelf, dan naar andere.

Maar ja, verslaving is natuurlijk voor een ieder anders.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Mwah. Niet helemaal mee eens. Ik vind niet dat je je gedrag allemaal maar moet afschuiven op je verslaving. Vind het geen excuus.

Maar goed. Misschien ben ik een uitzondering, maar ik ben me nog altijd heel bewust van mijn gedrag naar de mensen die ik lief heb.

Tijdens gebruik ben ik eerder boos op mezelf, dan naar andere.

Maar ja, verslaving is natuurlijk voor een ieder anders.
Klik om te vergroten...
Je kan het nooit geheel op een verslaving afschuiven, dat is absoluut waar!
Eenmaal clean zal het gedrag ook veranderd blijven, het is toch ook een manier van met gevoel en situaties omgaan.

Vergis je niet, ook de struggles met jezelf merken je naaste op. En iemand het moeilijk zien hebben is ook heel naar, wetende dat je iemand niet kan helpen 😘.
F
Flamingo FlaterbroekLid
01-01-2024, 00:00
#14
Deviant Rabbit zei:
Als je je niet kunt gedragen op een bepaald middel dan moet je er maar ook niet aankomen. Ken genoeg gevallen die na agressie onder invloed op de knieën kruipen en zeggen dat het hun spijt. Nou als het je echt speet dan doe je het gewoon niet meer uit respect voor je omgeving.
Klik om te vergroten...
Het siert die man wel dat hij zijn spijt alsnog betuigt.een mens onder invloed op een drug is een wezenlijk verschil met dezelfde persoon nuchter .
Velen hier in ln de maatschaapij gaan zwaar in de fout maar zijn te trots om excuses over te brengen.
Dat vind ik nog veel erger.
altijd dat ego ,die trots en die koppigheid van mensen.
Die drie laatse zijn de grootste zwaktes en de ondergang van de mens.

Hij die zijn excuses niet kan aanbieden als hij in de fout gaat faalt als mens.die snapt het leven niet
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Druktemaker zei:
Je kan het nooit geheel op een verslaving afschuiven, dat is absoluut waar!
Eenmaal clean zal het gedrag ook veranderd blijven, het is toch ook een manier van met gevoel en situaties omgaan.

Vergis je niet, ook de struggles met jezelf merken je naaste op. En iemand het moeilijk zien hebben is ook heel naar, wetende dat je iemand niet kan helpen 😘.
Klik om te vergroten...
Zeker! Dat is enorm frustrerend. Enorm kut als je iemand ziet afglijden, je staat gewoon geheel machteloos.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Zeker! Dat is enorm frustrerend. Enorm kut als je iemand ziet afglijden, je staat gewoon geheel machteloos.
Klik om te vergroten...
Dat je diegene gewoon even een paar meppen wilt geven om het verstand er weer terug in te krijgen. De frustratie en onmacht! En herken ook wel in mezelf de hoop blijven vasthouden, terwijl je zo jaren meegesleurd wordt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Druktemaker zei:
Het is ook niet iets wat je bewust doet of door hebt. Een ieder is anders in zijn/haar verslaving, maar als er sprake is van agressie dan maak je zeker je naaste kapot. Mentaal/fysiek is dat best een behoorlijk klap en dan hebben we het nog niet over eventuele financiële problemen die er bij ontstaan.
Klik om te vergroten...
Dit inderdaad. Plus dat hij psychotische klachten vertoond, in hoeverre kun je iemand nog verantwoordelijk stellen voor woede aanvallen in dat geval?
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#18
CuriousExplorer zei:
Even wat vraagjes..
Wat doe je als blijkt dat je partner niet meer beschaafd met drugs kan omgaan?
Hetzij qua gedrag, qua frequentie,qua dosis.
Logisch dat hij/zij dan stopt. Maar wat doe je dan zelf in zo een situatie?
- Stop je ook volledig met drugs?
Kan mij niet inbeelden dat dat zo simpel is, of dat je dat zelf wilt.
- Ga je alleen drugs nemen?
If so, met medeweten van? Of zonder medeweten van?

Gewoon nieuwsgierig hoe jij/andere leden dit zien.
Klik om te vergroten...
Het kan wat helpen, maar gebruik moet los staan van elkaar. Samen stoppen kan vaak alleen maar reden zijn voor de verslaafde om een stok achter de deur te hebben. "Ja Gerda ging weer laatst een wijntje met vriendinnen drinken, terwijl we afgesproken hadden samen niet meer te drinken. Dus ja, toen ben ik ook weer gaan drinken."

Wel kan je bv afspraken maken om de verleiding, zeker op het begin, minder te maken voor degene die stopt. In de verslavingszorg wordt meegegeven dat de verleiding er altijd wel zal zijn, maar de eerste 2-3 maanden is het wel extra lastig om het middel of andere gebruikers om je heen te hebben.

Kan zelfs wel voorkomen dat men uit elkaar gaat als er veel samen is gebruikt en de verslaafde echt niet terug wil vallen. Kan teveel een trigger zijn.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Druktemaker zei:
Het omslaan sinds dec/jan naar agressie en roekeloosheid klinkt mij in de oren als een serieuze afhankelijkheid die er in zit. Op een gegeven moment maakt het niet meer uit nuchter of niet nuchter. De onmacht.

Het enige wat ik kan zeggen is, er mee kappen. Ook niet meer samen doen: zoek hulp.
Klik om te vergroten...
Even wat vraagjes..
Wat doe je als blijkt dat je partner niet meer beschaafd met drugs kan omgaan?
Hetzij qua gedrag, qua frequentie,qua dosis.
Logisch dat hij/zij dan stopt. Maar wat doe je dan zelf in zo een situatie?
- Stop je ook volledig met drugs?
Kan mij niet inbeelden dat dat zo simpel is, of dat je dat zelf wilt.
- Ga je alleen drugs nemen?
If so, met medeweten van? Of zonder medeweten van?

Gewoon nieuwsgierig hoe jij/andere leden dit zien.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
smeerlap zei:
Hallo hallo,

om een lang verhaal kort te maken —>
ik heb min of meer een relatie met iemand en tot recent deden we vaak pep, hij meer dan ik qua frequentie & dosis. Sinds eind december-begin januari is er precies iets serieus anders aan hem. Op de momenten waar hij pep in zijn kas geslagen heeft en veel te lang wakker is, kan hij paranoia worden en rare dingen denken enzo maar da hoort bij pep maar ook wanneer hij geen pep genomen heeft en gewoon geslapen heeft, heeft hij meermaals per week momenten waarop hij uit het niets bijzonder krikkel (extreem boos en geïrriteerd) wordt en zijn eigen spullen en meubelen begint stuk te maken en mij van van alles beschuldigen. Hij heeft deze uitbarstingen de laatste maand enorm vaak, ook nu, terwijl hij al 2 weken geen pep heeft aangeraakt. Hierdoor hebben we enorm veel ruzie en ik ga er stilaan van kapot. Wanneer hij normaal is is hij helemaal anders en dus geen rotjoch.

Mijn vraag ———> kan iemand mij misschien vertellen wat hier precies achterzit? Psychose? Kan hij iets doen om dit te verminderen? Gaat dit over? Hoelang kan dat duren? Er is echt iets veranderd aan hem en ik word er stilaan bang van.


Deze week heeft hij concertas gekregen van zijn moeder, en wanneer hij deze nam, werd hij ook zo driftig en vroeger gebeurde dat niet.

Gisteren stak hij te voet over terwijl het rood was, een aankomende auto toeterde en hij begon uit te pakken en bijna agressief zelfs, terwijl hij in fout was, achteraf voelde hij zich er slecht over.

sorry voor de lange tekst maar ik wil genoeg info geven want ik wil echt weten hoe en wat, alvast bedankt jajajajaja
Klik om te vergroten...
Langdurig gebruik van speed kan emotie-regulatie problemen veroorzaken. Dat kan te maken hebben met beschadigingen in het brein (neurotoxiciteit), voornamelijk in het deel van het brein wat verantwoordelijk is voor planning, logisch redeneren en impulscontrole (de prefrontale cortex). Maar er kan ook sprake zijn van onderliggende psychische problemen. Dat kan sowieso een aanleiding zijn (geweest) om speed te gaan gebruiken. Dus wat er met je vriend aan de hand is, dat is niet te zeggen via Drugsforum.

Wel is jouw veiligheid belangrijk. Als iemand een fysieke dreiging voor je vormt dan mag en kan je dat niet accepteren. Je bent het waard om veilig te zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."